Pagina 4 van 6
Geplaatst: 14.07.2012 - 01:16
door Oceanracer
HansEindhovenV70 schreef:Het kan mischien ook zijn dat het een slechtere serie is? De autolakken worden er door alle milieu regels van tegenwoordig ook niet beter op. Zie dat je een auto uit 2005 hebt, wellicht speelt het met een serie rondom 2005?
Onzin, die van mij komt ook uit 2002 en heeft er ook last van. Misschien heb je toch niet zo goed gekeken of is jouw auto wel een schadebak met nieuwe portieren!
Geplaatst: 14.07.2012 - 03:43
door Thijs
Mijn 2007 ook..
Geplaatst: 14.07.2012 - 08:11
door Bakboord1
Blijkbaar hebben erg veel mensen er last van.
Is er niemand die het al een tijdje geleden zelf met succes heeft gemaakt?
Geplaatst: 14.07.2012 - 08:14
door V70/2.4D/2003
Ten aanzien van het fenomeen op zich neem ik de vrijheid vast te stellen dat het kennelijk een "produkteigenschap" is.
Als behandeling adviseren wij, van het Volvo-forum, de bekende spuitbus tectyl in combinatie met goed droog en schoonhouden.
Geplaatst: 14.07.2012 - 08:31
door evert65

net uit bed en dan dit...... mijn wagen is net over de 8 jr grens heen
ga straks kijken
Geplaatst: 14.07.2012 - 08:40
door V70/2.4D/2003
Wedden dat....vouw de rubbers maar eens om
Geplaatst: 14.07.2012 - 09:06
door janpie
Ook bij mij is het de linker achterportier het ergst.. ook een beetje op de achterkant maar dat is te verwaarlozen
Geplaatst: 14.07.2012 - 09:08
door janpie
Ik heb het al behandeld met
Geplaatst: 14.07.2012 - 09:19
door janpie
De roest plek word zwart en zet het weer om in metaal,als ik het goed gelezen heb
Geplaatst: 14.07.2012 - 09:40
door jee-bee
Ja zoiets heb ik een keer op tv gezien. Dat is ook nog wel een idee, maar eigenlijk denk ik, als ik toch nog garantie heb.....
De overige portieren ga ik gewoon goed in de gaten houden en zoals hierboven beschreven regelmatig schoonmaken en behandelen. Beetje siliconenspray er op kan denk ik ook geen kwaad.
Ik ga maar een nette mail naar volvo duitsland schrijven en dan kijken welke reactie ik krijg.
Geplaatst: 14.07.2012 - 10:12
door JosW
Bij mijn V70 N (2000) geen spoortje van roest. Heeft wel eerst 10 jaar in Italië rondgereden. Misschien door het betere klimaat aldaar?
Geplaatst: 14.07.2012 - 11:06
door V70 T5 assen
Ik zag 2 jaar geleden al roest bij de linker achterdeur , alles goed schoongemaakt , met een lakstiftje flink onder de rand gesmeerd laten drogen en met tektyl de rubber er weer ingeplakt...
Hou het goed in de gaten maar 2 jaar lang nog geen verdere roest
Geplaatst: 14.07.2012 - 15:03
door HansEindhovenV70
[quote="Oceanracer]
Onzin, die van mij komt ook uit 2002 en heeft er ook last van. Misschien heb je toch niet zo goed gekeken of is jouw auto wel een schadebak met nieuwe portieren![/quote]
Uiteraard heb ik heel erg goed gekeken, ben erg kritisch en zoals eerder aangegeven heb ik de auto alweer bijna 8 jaar en ken de voorgeschiedenis van de eerste 2 jaar ook
Moet wel bij zeggen dat ik bij het in de was zetten van de auto die randjes wel altijd zoveel mogelijk meeneem en het daar ook schoon houd. Als je de auto nooit goed wast en er zit pekel tussen kan mogelijk ook de roestschade veroorzaken...
Geplaatst: 14.07.2012 - 15:37
door JosW
Ik heb ooit mijn 240 Polar laten behandelen door een restaurateur. Wat ik me nog kan herinneren is dat hij altijd werkte met Owatrol. Dat Noverox vond ie maar rommel.
Geplaatst: 14.07.2012 - 15:53
door jee-bee
Kan het misschien niet gewoon een fabricagefout zijn? Ik doe maar een wilde gok aangezien het er zo veel zijn die het wel hebben....

Geplaatst: 14.07.2012 - 16:24
door JosW
http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201
Nee, ik heb geen aandelen van dit bedrijf. Maar dit is wel het spul dat mijn oude 240 jarenlang roestvrij heeft gehouden. Aflakken met de primer van dit merk en het komt nooit meer terug!
Geplaatst: 14.07.2012 - 17:24
door toedeledoki
JosW schreef:http://www.owachem.nl/owatrol/?Olie_010201
Nee, ik heb geen aandelen van dit bedrijf. Maar dit is wel het spul dat mijn oude 240 jarenlang roestvrij heeft gehouden. Aflakken met de primer van dit merk en het komt nooit meer terug!
Dat Owachem goed spul levert, ben ik van overtuigd. Ik gebruik
Polytrol voor mijn zwarte kunstof delen en dakrails naar volle tevredenheid. En nee, ik heb óók geen aandelen

.
En tot mijn teleurstelling heb ik ontdekt dat ik ook slachtoffer ben. Dus ik zal ook een oplossing moeten vinden. Ik hou dit topic dus even scherp in de gaten.
Geplaatst: 14.07.2012 - 17:35
door janpie
Het heeft te maken met het bewegen van de carrosserie. De rubber plakt aan de carrosserie vast en de deur beweegt een paar hondersten millimeter. zo krijg de een kale plekken op de deur en bingo roest.
Geplaatst: 14.07.2012 - 17:40
door jee-bee
janpie schreef:Het heeft te maken met het bewegen van de carrosserie. De rubber plakt aan de carrosserie vast en de deur beweegt een paar hondersten millimeter. zo krijg de een kale plekken op de deur en bingo roest.
Ja zo kun je het wel zeggen. Bij mij zijn het inderdaad een paar kleine kale plekjes op de randen en daar zit de roest. Ik kon het nog gewoon wegpoetsen, maar ik kan helaas niet achter die rand kijken. Ik ga het wel melden bij volvo.
Op internet kwam ik tectyl ML tegen. Dat is een spuitbus met een flexibele slang. Ik ga het daar maar mee behandelen. Dat werkt volgens de beschrijving op plekken waar al iets roest zit.
Geplaatst: 14.07.2012 - 17:45
door janpie
het is gewoon een omgezoomde blik met een beetje lak , en dat gaat door bewegingen roesten