Pagina 4 van 4

Geplaatst: 24.08.2012 - 14:20
door Ben
Mooi, dat weten we dan ook weer.
Feit is dat TS z'n geïmporteerde auto net heeft en de toekomst zal voor hem uitwijzen wat de gevolgen zijn.
De tijd zal het leren.
Inmiddels wensen we hem veel plezier met z'n nieuwe auto en veel Volvoveilige kilomters.
Wanneer de auto te koop gaat komen zullen we dat hier vast wel horen.

Geplaatst: 24.08.2012 - 14:37
door bart simpson
Frank87 schreef:Allerlei typisch hollands volk wat komt afdingen en lullen "Tsja het is een importbak waarschijnlijk nog een schadebak ook he! Je MOET omlaag met je prijs!" moet je gewoon negeren en lachend van je kavel aftrappen....
Dat oude spul wat je verkoopt is onvergelijkbaar met recente auto's, daar krijg je kritiekloze kopers op binnen die zwaar onder de indruk zijn van je kavel (grasland zeker?)
Importspul is vrijwel altijd vaag qua historie en daardoor per definitie minder waard op wat oude meuk na...

Geplaatst: 24.08.2012 - 14:57
door NielsPHEV
BartS en Walter hebben uiteraard gelijk voor de auto's die zij doorgaans verhandelen kan en zal import de prijs wat drukkken, probeerde alleen de zaken een beetje in perspectief te plaatsen, vandaar de opmerking dat alle Volvo's geimporteerd zijn. Had wel meteen beet !

Ik denk dat vooral het argument van het soms wat lastiger kunnen controleren van de km, schade en onderhoudshistorie maakt dat een import wagen iets lastiger is.

Kan me zelfs voorstellen dat wanneer je een auto koopt bij dezelfde dealer als waar deze ooit is geleverd en altijd in onderhoud is geweest dat dit een zeker meerwaarde heeft.

Geplaatst: 24.08.2012 - 15:06
door sbv
Mijn ervaring is dat een vanaf nieuw in nederland op kenteken met zelfde dealer onderhouds historie meer opbrengt dan 1 die pas later op Nederlands kenteken gezet is.
Het zal misschien raar zijn volgend sommige mensen hier, maar het is mijn ervaring. Mijn verkoop collega's geven zelfde aan

Geplaatst: 24.08.2012 - 15:22
door bart simpson
Frank87 schreef:Ik heb meerdere auto's geimporteerd uit Duitsland:
- Audi 100 2.8 V6 uit 1993 (Gekocht voor 2500, verkocht voor 3500)
- BMW E38 750i uit 1994 (Gekocht voor 2900, verkocht voor 4500)
- BMW E34 530i uit 1993 (Gekocht voor 1750, verkocht voor 2500)
men verkoopt bovengenoemde oude zooi idd voor afbraakprijzen aan buitenlanders, het is een kwestie van tijd voor dat het in Duitsland geen stad meer inmag en verplicht gesloopt zou gaan worden ivm uitstoot.
In NL is er een markt voor dus bepaald de conditie en uitvoering de prijs ervan.

Geplaatst: 24.08.2012 - 15:30
door NielsPHEV
bart simpson schreef:
Frank87 schreef:Ik heb meerdere auto's geimporteerd uit Duitsland:
- Audi 100 2.8 V6 uit 1993 (Gekocht voor 2500, verkocht voor 3500)
- BMW E38 750i uit 1994 (Gekocht voor 2900, verkocht voor 4500)
- BMW E34 530i uit 1993 (Gekocht voor 1750, verkocht voor 2500)
men verkoopt bovengenoemde oude zooi idd voor afbraakprijzen aan buitenlanders, het is een kwestie van tijd voor dat het in Duitsland geen stad meer inmag en verplicht gesloopt zou gaan worden ivm uitstoot.
In NL is er een markt voor dus bepaald de conditie en uitvoering de prijs ervan.
Verwacht dat de auto's in NL als youngtimer bijtellingsvriendelijke worden ingezet. Om het nu als zooi te omschrijven vind ik onzin zo noem je een eerste type 850 of een knappe 240 ook niet... toch !

Geplaatst: 24.08.2012 - 15:58
door bart simpson
Eensch.... maar ons fiscaal systeem is erg byzonder op dat vlak, misschien met "oude zooi" wat oneerbiedig geformuleerd maar niet echt zo bedoeld.
De wetgever is zoals je uit de media kunt halen druk bezig met het dichttimmeren van de fiscale voordelen voor gebruik van het oude spul.
In Duitsland is alles waar geen kat op zit feitelijk slooprijpe "oude zooi" het vertegenwoordigt daar duidelijk een heel andere waarde dan hier.
Daar heeft Frank 87 wat geld aan overgehouden, dat maakt hem op het vlak van marktkennis van importauto's alleen nog geen kenner.

Geplaatst: 24.08.2012 - 17:53
door herbie65
Er zit wel verschil tussen een auto uit Duitsland, met Duitse software, Duitse boekjes (als die al aanwezig zijn)
Of een auto uit België, die oorspronkelijke Nederlandse software en Nederlandse boekjes heeft, en ook nog een ingevuld onderhoudsboekje......

Geplaatst: 24.08.2012 - 18:11
door Ben
De tijd zal het leren.
oeps, ik val in herhaling ;-)

Geplaatst: 24.08.2012 - 20:05
door bart simpson
Ik zie in een Belgische auto toch echt geen euro meer dan in een Duitse, in Zweden ruilt een dealer een grijs importauto van buiten Zweden niet eens in.

De koper ervan heeft ooit een voordeeltje gehaald, leg je er dan als koper ook gewoon bij neer dat er nadelen aan kleven en doe vooral niet zo verontwaardigd als je daar mee geconfronteerd wordt.

Geplaatst: 24.08.2012 - 20:52
door ZX10r
BlackcurrantV70 schreef:Die gaan we niet kunne bijhouden,.....
zo on topic, echt wel

Geplaatst: 26.08.2012 - 14:21
door rwa
Tjee wat een ophef allemaal ! Je koopt wat met voordeel , je schrijft dus vanaf dat voordeel, je verkoopt dus ook weer met dat voordeel! Dus lagere aanschaf lagere afschrijving en lagere verkoopprijs. Maar tijdens je bezit dus lagere exploitatie kosten. Dat daar door je fusiek wat minder afschrijft dan die orginele NL auto is mooi meegomen, maar je je eerder opgedane voordeel ga je dus echt niet verzilveren. Wel verkoop je de auto dus weer sneller omdat dit een complete en goedkopere auto betreft dan die NL uitvoering, he was dat nu niet de reden waarom jij hem ook aanschafte? Voor complete full option modelen is er dus een markt en die zal er voorlopig ook wel blijven!