Ervaringen met De Jong Rotterdam en Niham Den Haag

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Jers3n
5th Gear member

Janhertogh schreef:... Het feit dat Volvo nl adhv enquêtes weet hoe slecht de kwaliteit van de genoemde (te) grote dealers daadwerkelijk wordt ervaren is misschien nog wel het meest zorgwekkend. ....
Hoe wordt de kwaliteit gemiddeld genomen door alle klanten van die (grote) dealers ervaren? We hebben het hier, bij mijn weten, nog steeds over 1 mindere persoonlijk ervaring en een aantal "van horen zeggen" uitlatingen. Dus als er tegen over deze ene mindere ervaring 100 goede staan is het natuurlijk de vraag in hoeverre er sprake is van een zorgwekkende situatie etc. Daarnaast geeft 'jan weeming' aan nog nooit een formulier/enquête oid. gezien te hebben, dus dan is het maar de vraag in hoeverre die mindere ervaring ook bekend is/kan zijn bij de betreffende dealer of Volvocars.
Janhertogh schreef:...Maar erger, Ik heb zo'n vragenlijst een keer (opbouwend kritisch) ingevuld en daarna nooit meer iets vernomen van Volvo. Ook op dat niveau gaat er iets niet helemaal lekker.
Wat verwacht je van een enquête? Dat alle deelnemers die de enquête niet anoniem invullen een reactie terug krijgen? Daarnaast als de betreffende dealer je kritiek ter harte heeft genomen en zijn werkwijze hieromtrent heeft heroverwogen en desnoods aangepast, heeft de je kritiek zijn effect gehad...

Overigens krijgen wij ook na elke beurt een enquête via de mail.
(die dan natuurlijk wel bekend moet zijn bij de dealer/Volvocars!)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
jan weemering
4th Gear member

Jers3n schreef:
Janhertogh schreef:... Het feit dat Volvo nl adhv enquêtes weet hoe slecht de kwaliteit van de genoemde (te) grote dealers daadwerkelijk wordt ervaren is misschien nog wel het meest zorgwekkend. ....
Hoe wordt de kwaliteit gemiddeld genomen door alle klanten van die (grote) dealers ervaren? We hebben het hier, bij mijn weten, nog steeds over 1 mindere persoonlijk ervaring en een aantal "van horen zeggen" uitlatingen. Dus als er tegen over deze ene mindere ervaring 100 goede staan is het natuurlijk de vraag in hoeverre er sprake is van een zorgwekkende situatie etc. Daarnaast geeft 'jan weeming' aan nog nooit een formulier/enquête oid. gezien te hebben, dus dan is het maar de vraag in hoeverre die mindere ervaring ook bekend is/kan zijn bij de betreffende dealer of Volvocars.
Janhertogh schreef:...Maar erger, Ik heb zo'n vragenlijst een keer (opbouwend kritisch) ingevuld en daarna nooit meer iets vernomen van Volvo. Ook op dat niveau gaat er iets niet helemaal lekker.
Wat verwacht je van een enquête? Dat alle deelnemers die de enquête niet anoniem invullen een reactie terug krijgen? Daarnaast als de betreffende dealer je kritiek ter harte heeft genomen en zijn werkwijze hieromtrent heeft heroverwogen en desnoods aangepast, heeft de je kritiek zijn effect gehad...

Overigens krijgen wij ook na elke beurt een enquête via de mail.
(die dan natuurlijk wel bekend moet zijn bij de dealer/Volvocars!)
Nou reken maar dat ze bij NIHAM wel weten wie ik ben hoor.
ik heb ook meerdere keren om de bemoeienissen van Volvo Nederland gevraagd, maar hier werd in 2005 geen gehoor aan gegeven.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Jers3n
5th Gear member

Dus het betreft het ervaringen met NIHAM van 7 jaar geleden?
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
jan weemering
4th Gear member

Jers3n schreef:Dus het betreft het ervaringen met NIHAM van 7 jaar geleden?
ik vind dat je dat op een rare manier zegt!
maar het maakt mij allemaal niet uit hoor.
ga allemaal lekker je volvo aanbieden waar je goeddunkt.
maar ik pas bij die 2 winkels in ieder geval.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Jers3n
5th Gear member

??
jan weemering
4th Gear member

ja je kan lekker tellen Jers.

voor de rest stop ik met het antwoorden op dit topic.
er werd een mening gevraagd en die heb ik gegeven.
en ja zelf meegemaakt.
Doe er mee wat je wilt, wellicht is NIHAM na het debacel met mij de beste dealer van ZUID HOLLAND geworden, het boeit me verder niet.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Ben
Executive Member
Contacteer:

jan weemering schreef:
Jers3n schreef:Dus het betreft het ervaringen met NIHAM van 7 jaar geleden?
ik vind dat je dat op een rare manier zegt!
maar het maakt mij allemaal niet uit hoor.
ga allemaal lekker je volvo aanbieden waar je goeddunkt.
maar ik pas bij die 2 winkels in ieder geval.
jan weemering schreef:ja je kan lekker tellen Jers.

voor de rest stop ik met het antwoorden op dit topic.
er werd een mening gevraagd en die heb ik gegeven.
en ja zelf meegemaakt.
Doe er mee wat je wilt, wellicht is NIHAM na het debacel met mij de beste dealer van ZUID HOLLAND geworden, het boeit me verder niet.
Béétje vreemde reactie Jan.
Alsof je je betrapt voelt dat je hebt laten weten dat het een geval van zo lang gelden betreft.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
jan weemering
4th Gear member

Ben,

ik zal jou nog even een antwoordt geven.
volgens mij staat er nergens dat het ervaringen moeten zijn van het laatste jaar (toch)
mijn slechte ervaringen zijn bij de Jong 2000 tot 2002, en bij HIHAM 2005-2006.
en ik voel me helamaal niet betrapt hoor ik vertel geen leugens o.i.d.

ik vind dit dus trouwens een rare reactie van jou

Ik vind dat Jers een lullige regel schrijft , zo van ooohhhh is het al 6 of 7 jaar geleden, nou dan telt dat niet meer.

Het gaat om iemand zijn ervaring met de betreffende dealers.
er had ook gevraagd kunnen worden wie heeft er een slechte ervaring met zijn volvo.
dan had ik ook gemeld dat ik ooit 1 heel slecht exemplaar 960 heb gehad (de Jong) en dat ik toen bijna het vertrouwen in de naam volvo verloren was.
maar gelukkig ben ik het merk redelijk trouw gebleven, kijk naar mijn onderschrift, hoewel daar nog wat ander spul ook tussen heeft gezeten.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Ben
Executive Member
Contacteer:

jan weemering schreef:Ik heb helaas met allebei erg slechte ervaringen ondervonden.

Bij Niham maakt de werkplaats er een zooitje van
Jan, als je in je eerste antwoord geschreven had dat je in 2005 een negatieve ervaring had, had dat een ander licht op de zaak gezet.

Je schrijft 'maakt' en je wekt daaarmee de indruk dat dat nu nog steeds zo is.

Je bent er sinds 2005 kennelijk niet meer geweest en je weet dus ook niet hoe de actuele stand van zaken is.

Volledigheid en openheid is juist in dit soort dingen essentieel.
Je maakt gemakkelijker iets stuk dan dat je het weer repareert.

Als er nog actuele ervaringen over de door TS genoemde bedrijven zijn ....
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
jan weemering
4th Gear member

Ik hoor graag de actuele stand van zaken dan even van mensen die er op dit moment hun volvo ter reparatie aanbieden.

En voor de Topic starter.(starter)
normaliter lopen de discussies niet zo erg op, en wordt iedereen zoveel mogelijk geholpen door de kennis en wetenschap die een heleboel mensen op dit forum in huis hebben.
maar soms zijn we het niet met elkaar eens zoals nu dus.

Ga eens naar NIHAM en laat je auto een beurt geven, of APK keuren, wellicht ben je erg tevreden.
ik hoor je ervaringen graag nog dan?
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Walter
Geartronic member
Contacteer:

er zijn er genoeg die het er wel naar de zin hebben, anders was de deur echt wel dicht geweest.

Even voor mijn beeldvorming Jan, niet om te zeuren of zo, maar zaten ze in 2005 nog op de Binckhorst? Weet niet meer wanneer ze verhuisd zijn, schiet me zo te binnen als ik dit hier allemaal lees
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
jan weemering
4th Gear member

Fore park op de Amer als ik het me kan herinneren.
en gelukkig hebben veel volvo eigenaren het heel erg naar hun zin daar.

ik weet nog uit een latere periode (ik was lid bij het motorbegeleidingsteam), dat Niham een motortocht organiseerde voor zijn klanten omdat men merkte dat veel klanten motor reden (in die tijd)
wij hebben dat in die tijd begeleid, en ik vond dit wel weer een mooi gebaar richting klanten, iets dat ik nog nergerns eerder had meegemaakt.
op zaterdag bij bij terugkomst en onder weg ook genoeg voor de interne mens.

en slechte ervaringen blijven vaak langer hangen dan hele goede ervaringen is ook mijn ervaring.

je volvo start elke dag jaar in jaar uit, en je vind dat heel gewoon, maar die ene keer dat hij niet wilde starten zal je altijd bij blijven.
zo zit de mens in elkaar denk ik
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Jers3n
5th Gear member

Hoho, even voor de duidelijkheid.
Met de vraag naar de jaren waarin het speelde (ik zie niet in waarom dat niet met een korte vraag kan?) was het slecht de bedoeling meer duidelijkheid te krijgen, zoals Ben ook al stelt. Het heeft niks met "niet meer tellen" oid. van doen maar blijkbaar voel je, gezien je reactie, wel aan dat het van invloed kan zijn op de beeldvorming.
Om je ervaring op waarde te schatten is de periode waarin het speelde naar mijn mening wel degelijk van belang, zo niet onmisbaar.

Ik geloof absoluut dat jij (jan) de service/behandeling van NIHAM oprecht als slecht ervaren hebt, en dat je hier niet meer naar toe gaat ook prima en begrijpelijk. Zo zien ze mij na een reeks slechte ervaringen met de lokale (en ver daarbuiten) VW-dealer (met een nieuwe auto) daar ook niet meer terug. Dat speelde echter wel in 2001-2005, dus niet recent en voor de crisis. De situatie kan nu totaal anders zijn en ook anderen kunnen natuurlijk wel goede ervaringen hebben uit dezelfde periode.
Mijn ervaring maakt het niet direct een slecht bedrijf, het loopt voor zover ik kan oordelen, nog steeds goed dus ze zullen ongetwijfeld ook tevreden klanten hebben.....
En voor mij/ons waren de eerste ervaringen met de Volvo-dealer, eerst Nieuwenhuijse te Apeldoorn, later elders, dan ook een verademing.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dat is de nieuwe lokatie Jan. En die motorrit kan ik me herinneren, is mijn vader destijds ook voor uitgenodigd, ook al was hij geen klant en woonde hij toen buiten Niham-werkgebied. Niet heen geweest want zowel hij als ik rijden geen motor
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Janhertogh
2nd Gear member

Elke negatieve ervaring is er één teveel. Bovendien wemelt het op dit forum van de mindere ervaringen bij deze dealer.
Ik verwacht niets van een enquete, maar als je de moeite neemt een dealer feedback te geven, is het minst wat je kunt doen de klant daarvoor bedanken. De dealer bepaalt zelf of hij er wat mee doet. Het kan ook zijn dat een dealer na aanhoudende slechte ervaringen van klanten nog steeds geen verbeteringen laat zien. Daarin zou transparantie van ervaringen wel helpen.
VOLVO V50 Edition II
AEO
1st Gear member

Na (bijna) elke beurt bij Hoeke krijg ik van Volvo NL per e-mail een enqueteformulier. Heeft Volvo je emailadres?
245 DL MY1977
360 GL MY1986
480 ES MY1988
V40 1.8 MY1996
440 1.8 MY1994
V70 TDI MY1998
V70 D5 MY2007
V50 2.0 MY2007
V60 2.0 T3 MY2018
AEO
1st Gear member

En nig even op Niham: die zit al een hele tijd op het Forepark, zeker ook al in 2005. Ik las ook dat mijn ervaringen van 'horen zeggen zijn'.. isnie helemaal waar nie.... Getuigt meer van iemand in 'ontkenningsfase' en waarschijnlijk gelieerd aan Niham.
In het afgelopen jaar heb ik de 'kwaliteit van hun salesafdeling' gemerkt door het foute advies aan de telefoon (zie mijn eerdere bericht): ik stond erbij. Het verhaal van de 'spijkerbroek op zaterdag' was een vriend van me, die geloof ik en die heeft inderdaad een XC60 op dezelfde dag bij een ander gekocht. De sticker op de auto is bij mijzelf gebeurd.

Er is meer aan de hand op het Forepark... de 'buurman' (ietsje verder) van Niham is VW dealer Wittebrug, De enige dealer met het infameuze resultaat "0" op de schaal tot 10 in de ANWB dealer test (maar dat is wel een aantal jaren geleden).
Misschien is het een te dure lokatie en wordt er op kwaliteit bezuinigd.
245 DL MY1977
360 GL MY1986
480 ES MY1988
V40 1.8 MY1996
440 1.8 MY1994
V70 TDI MY1998
V70 D5 MY2007
V50 2.0 MY2007
V60 2.0 T3 MY2018
Morgenstond
5th Gear member

Over de technische kwaliteit van de werkplaats heb ik nooit klachten gehad, maar het gaat ook mij meer om de behandeling van de klant zo nu en dan. Het ligt er wel aan wie je treft. En ook ik heb die verwisseling van de kentekenplaathouder zelf meegemaakt.

Je kunt er gewoon naar binnen stappen zonder dat iemand je groet. Dat heb ik bij andere Volvodealers waar ik geweest ben, onder meer om naar een tweedehands Volvo te kijken, niet meegemaakt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
jan weemering
4th Gear member

Ik wilde nog wat schrijven, maar ik denk dat we het hele de jong en NIHAM verhaal maar moeten laten rusten hier.

Een ieder kan er zijn leering uit trekken.

ik spreek dan nog wel de hoop uit dat men bij de 2 genoemde bedrijven dit zal lezen.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo V70 R
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Walter
Geartronic member
Contacteer:

AEO schreef:En nig even op Niham: die zit al een hele tijd op het Forepark, zeker ook al in 2005. Ik las ook dat mijn ervaringen van 'horen zeggen zijn'.. isnie helemaal waar nie.... Getuigt meer van iemand in 'ontkenningsfase' en waarschijnlijk gelieerd aan Niham.
AEO, ik wil hier toch even op reageren. Allereerst ben ik in niets gelieerd aan de Niham, noch zit ik in een ontkenninsfase. Zoals al gezegd wil ik graag dat kritiek genuanceerd en liefst tweezijdig geplaatst wordt, of het nu om een dealer, een universele garage of de bakker gaat.

Overigens heb je zelf gezegd dat ze van horen zeggen zijn:
AEO schreef:Ik hoor alleen maar slechte verhalen over de dienstverlening van deze jongens
Afbeelding
Mijn blog

Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”