Pagina 4 van 83

Geplaatst: 10.10.2012 - 18:56
door MichelR
:-) Oké, dat was met nog niet opgevallen. Zal er eens opletten.
Had al wel gezien dat hij niet brandde en dacht dat het stuk was.

Geplaatst: 10.10.2012 - 22:34
door Mir
Giesti schreef:Ik heb geen xenon lichten, maar mijn vriendin heeft me al gemeld dat mijn 2 lichten niet even hoog afgesteld staan. (Dus tijdens het rijden zie je een groot en een klein licht)

Iemand anders dit al gemerkt?
Het licht gaat altijd in een hoek omhoog, ivm de berm + borden langs de weg. Als je tegenover een muur staat (1 meter) kan je het goed zien.

Geplaatst: 10.10.2012 - 22:35
door Mir
Nu het koud is, maakt mijn D2 wat apart geluid tussen 1500/2000 tpm. Ik merk dat het pas op lijkt te treden <9 graden. Het is een "huuuuuuuuuuu" geluid, het lijkt wel de turbo bijv. Het is een middel hoog geluid, maar wel irritant.

Iemand die het herkent?

Geplaatst: 10.10.2012 - 23:20
door clubbtraxx
Dag meneer de werkplaatschef, kunt u even naar mijn auto luisteren, hij doet "huuuuuuuuu"

Jaja zo gaan die dingen soms, lol.


Spanrollen van distributie en andere riemen hebben nog wel eens de neiging om wat lawaai te maken bij koude. Gaat meestal weg als de boel wat op temperatuur komt.

Geplaatst: 11.10.2012 - 07:39
door Giesti
Mir schreef:
Giesti schreef:Ik heb geen xenon lichten, maar mijn vriendin heeft me al gemeld dat mijn 2 lichten niet even hoog afgesteld staan. (Dus tijdens het rijden zie je een groot en een klein licht)

Iemand anders dit al gemerkt?
Het licht gaat altijd in een hoek omhoog, ivm de berm + borden langs de weg. Als je tegenover een muur staat (1 meter) kan je het goed zien.
Het is links dat hoger is dan rechts..

Geplaatst: 11.10.2012 - 07:59
door robert-v50
Giesti schreef:
Mir schreef:
Giesti schreef:Ik heb geen xenon lichten, maar mijn vriendin heeft me al gemeld dat mijn 2 lichten niet even hoog afgesteld staan. (Dus tijdens het rijden zie je een groot en een klein licht)

Iemand anders dit al gemerkt?
Het licht gaat altijd in een hoek omhoog, ivm de berm + borden langs de weg. Als je tegenover een muur staat (1 meter) kan je het goed zien.
Het is links dat hoger is dan rechts..
Dat heb ik dus ook gezien, gisteren, achter me (als ik het voor me had gezien was ik een stuk blijer, want dat was dan waarschijnlijk mijn eigen auto...

Geplaatst: 12.10.2012 - 00:02
door Mir
clubbtraxx schreef:Dag meneer de werkplaatschef, kunt u even naar mijn auto luisteren, hij doet "huuuuuuuuu"

Jaja zo gaan die dingen soms, lol.


Spanrollen van distributie en andere riemen hebben nog wel eens de neiging om wat lawaai te maken bij koude. Gaat meestal weg als de boel wat op temperatuur komt.
:-D Ja, wat moet ik anders..?

Maar nee, ook na 2 uur snelweg heb ik hetzelfde geluid. Ook hoge snelheden (Waar ik tussen 1500/2000 tpm zit).

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:25
door Megter
Heeft iemand al reactie gehad van volvonl over de softwarematige kinderziektes?

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:36
door Patrickv
de enige echte kinderziekte die ik tot nu toe heb is de approach verlichting..
deze is door de dealer gemeld bij Volvo NL maar ik heb er nog niets over terug gehoord..
Zit er ook niet echt achteraan aangezien het niet super dramatisch is.

Geplaatst: 12.10.2012 - 09:37
door Patrickv
xdirkx schreef:Wat ik me afvroeg, als ik mn iPhone aansluit aan de usb, kan ik dan ook kiezen voor gewoon bediening op de iPhone ivm flitsers, muziek via bt en telefoon via bt? Of kan ik het telefoonscherm niet meer gebruiken en gaat hij automatisch in die "accessoirestand"? Ik wil hem eig alleen opladen en de rest via bt...
je kan ook gewoon een normale lader gebruiken en alle audio e.d. via BT...
dat doe ik ook met de iPhone...
Aan de USB aansluiting heb ik een iPod hangen.

Geplaatst: 12.10.2012 - 17:08
door The Volvoboy
Mir schreef:Nu het koud is, maakt mijn D2 wat apart geluid tussen 1500/2000 tpm. Ik merk dat het pas op lijkt te treden <9 graden. Het is een "huuuuuuuuuuu" geluid, het lijkt wel de turbo bijv. Het is een middel hoog geluid, maar wel irritant.

Iemand die het herkent?
Heb je dan de airco aan staan? Zo ja, probeer het dan eens met de airco uit ;)

Geplaatst: 12.10.2012 - 18:29
door Fietsventje
Na 4 dagen rijden met mijn V40 D3 kan ik wat hierboven staat bevestigen, en meer:
  • Approach-verlichting gaat niet van de eerste keer aan als de auto koud is
  • Soms zijn de knopjes op het stuur (cruise control, audio, ...) niet responsief en moet je enkele keren drukken vooraleer het werkt (gelukkig werkt het koppelingspedaal en het rempedaal wel om de CC uit te zetten :) )
  • Heel af en toe heb ik bij héél specifieke snelheden (1/2 km sneller/trageren het is weer weg) een hoge fluittoon aan het bestuurdersportier.
  • De kofferklep gaat nogal lastig dicht. Alsof de gasveren niet helemaal ok zijn.
'k Hoop wel dat de motor nog wat los gaat komen, want echt spectaculair vind ik de D3 tot nu toe niet, zeker onder de 2000 rpm. Daarboven komt de 5-cilinderroffel duidelijk naar boven en kan je niet anders dan grijnzen :)

Maar verder uiteraard een heerlijke wagen!

Geplaatst: 12.10.2012 - 21:41
door Mir
The Volvoboy schreef:
Mir schreef:Nu het koud is, maakt mijn D2 wat apart geluid tussen 1500/2000 tpm. Ik merk dat het pas op lijkt te treden <9 graden. Het is een "huuuuuuuuuuu" geluid, het lijkt wel de turbo bijv. Het is een middel hoog geluid, maar wel irritant.

Iemand die het herkent?
Heb je dan de airco aan staan? Zo ja, probeer het dan eens met de airco uit ;)
Ga ik testen!

Geplaatst: 12.10.2012 - 21:53
door Giesti
Ik heb de 'approach light' bug hier nog niet kunnen simuleren.
Wat bedoelen jullie met 'koude elektronica'?

Heb aantal keer gewoon overdag geprobeerd, maar blijft mooi aan.
Smorgens, na een nacht stil staan binnen in de garage. Juist 2u buiten gestaan in de 'kou'. Maar blijft gewoon aan..

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:05
door Patrickv
als normaal 's ochtends bij de auto komt de approach aan doen...
dus het lampje op de afstandsbediening sleutel..
auto niet eerst openen of zo....

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:07
door Fietsventje
Nog eentje:

Vanmorgen ging de interieurverlichting niet uit nadat ik instapte, de deuren sloot en de motor startte.

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:12
door Volvoorgaan
Fietsventje schreef:Na 4 dagen rijden met mijn V40 D3 kan ik wat hierboven staat bevestigen, en meer:
  • Approach-verlichting gaat niet van de eerste keer aan als de auto koud is
  • Soms zijn de knopjes op het stuur (cruise control, audio, ...) niet responsief en moet je enkele keren drukken vooraleer het werkt (gelukkig werkt het koppelingspedaal en het rempedaal wel om de CC uit te zetten :) )
  • Heel af en toe heb ik bij héél specifieke snelheden (1/2 km sneller/trageren het is weer weg) een hoge fluittoon aan het bestuurdersportier.
  • De kofferklep gaat nogal lastig dicht. Alsof de gasveren niet helemaal ok zijn.
'k Hoop wel dat de motor nog wat los gaat komen, want echt spectaculair vind ik de D3 tot nu toe niet, zeker onder de 2000 rpm. Daarboven komt de 5-cilinderroffel duidelijk naar boven en kan je niet anders dan grijnzen :)

Maar verder uiteraard een heerlijke wagen!
Dat van de knopjes en de approach verlichting herken ik.

Bij mij sluit de kofferbak prima en geen pieptonen. Voor mijn gevoel is de D3 (heb ik dus ook) wel spectaculair. Is misschien ook maar net wat je gewend bent. Reageert prima onder de 2000 toeren. Zou ook moeten gezien het maximum koppel wat (al) bij 1500 toeren beschikbaar is (volgens Volvo). Ook bij mij de grijns vwb het geroffel. Heerlijke tussensprints, vind em echt snel!

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:19
door Giesti
Patrickv schreef:als normaal 's ochtends bij de auto komt de approach aan doen...
dus het lampje op de afstandsbediening sleutel..
auto niet eerst openen of zo....
Heb gewoon telkens geprobeerd lichten aan te doen, zonder te ontgrendelen. Maar mijn auto staat snachts binnen, en overdag is het niet echt koud. Dus misschien dat dit echt met de buiten temperatuur te maken heeft

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:28
door Patrickv
heeft niets met temperatuur te maken... ;)
"koude electronica"... dwz.. niet meer in standby of zo.. ;)

Geplaatst: 12.10.2012 - 23:25
door Giesti
Patrickv schreef:heeft niets met temperatuur te maken... ;)
"koude electronica"... dwz.. niet meer in standby of zo.. ;)
Maar omdat ik blijkbaar enigste hier op het forum ben zonder dit probleem ;-)