Pagina 4 van 7

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:54
door Ben
Het is een dagelijks genoegen.

Geplaatst: 30.09.2012 - 21:14
door Laguna-S60
OGA244 schreef:die het op zijn beurt weer niet haalt bij de 240
240 nog niet ingereden :oops:

Geplaatst: 30.09.2012 - 22:05
door Ab S
OGA244 schreef:die het op zijn beurt weer niet haalt bij de 240
Dat valt wel mee: interieur oude S60 en 240 (heb er in jaren 80 wel eens in gereden) zijn allebei qua kwaliteit te vergelijken, evenals oude S80 en 760 (op Torslanda een keer rondjes mee mogen rijden begin jaren '80).

Oude S60 nieuwe S60..nee

Re: Volgend jaar 10 nieuwe modellen?

Geplaatst: 30.09.2012 - 23:34
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 01.10.2012 - 00:05
door Thom
Ajb zeg, een btje mijmeren over de 240 :roll:. Wat was de wereld in 1950 nog overzichtelijk, niet :)?

De S/V60 zijn nog relatief nieuw, maar ivm de Duitse concurrentie met name op technisch gebied (motorisch/transmissie, en daarmee uitstoot en verbruik) helaas alweer achterhaald. Lees de AutoWeek van deze week maar, D5 is een heerlijke machine maar veel te dorstig. De V70 doet het zo goed omdat je voor een zeer scherpe prijs een bomvolle, ruime Estate koopt (Ltd Editions). Niet omdat hij nog onderscheidend is op een ander vlak dan prijs/ruimte/uitrusting. Technisch en qua rijden is het -helaas- de hekkensluiter..

Ik hoop dat Volvo, net als Jaguar en Land Rover onder Tata, nu voldoende vermogen tot z'n beschikking krijgt om snel, héél snel, de inhaalslag te gaan maken. Speerpunten daarbij zijn wmb:

- vervangen huidige, inefficiente en trage Geartronic door een fors verbeterde 7 of 8 traps automatische transmissie;
- upgrade motorenpalet: schoner, zuiniger en waar mogelijk sterker
- upgrade Sensus: integratie internet, sneller, grafisch
- materiaalgebruik: geen harde kunststoffen meer, geen gekraak/gerammel
- huidige koppositie op veiligheidsgebied veel meer 'uitventen', men is veel te bescheiden, andere fabrikanten strijken nu met de eer, terwijl Volvo ze heeft uitgevonden!

Geplaatst: 01.10.2012 - 06:12
door V70/2.4D/2003
Dat zeg ik, een 240 "twee punt nul" moet er komen.

Geplaatst: 01.10.2012 - 09:14
door Ben
@Thom, je naald blijft hangen.
Vergeet niet dat Volvo voor motoren, ook na de scheiding, nog aan Ford vast zit.
De ontwikkeling van nieuwe eigen motoren lijkt in volle gang.

Geplaatst: 01.10.2012 - 09:50
door lancer
Ik vind de S/V60 nog niet technisch achterhaald hoor. De T3 en T4 blokken (jaja, van Ford...) doen het prima tov de concurrentie. Voor de bediening van de systemen van de concurrent moet je een academische graad hebben.

We hebben ook een BMW op de oprit en qua materialen vind ik de S60 niet echt anders. De BMW heeft wel beter leer op de stoelen, maar dat is er after-market op gezet en dus geen goed vergelijk.

Qua rijden moet je ze niet willen vergelijken. Voor korte ritjes de BMW, voor lange de Volvo, want dat stugge gedoe gaat me voor een lange rit de keel uithangen. Door het directe stuurgedrag wordt je achterin de BMW ook sneller wagenziek.

Stom genoeg kon ik in de oude S60 juist niet zitten en van het weggedrag ben ik nooit een fan geweest (de S40 deed dat naar mijn bescheiden mening veel beter).

De auto pers heeft al lang laten zien dat ze niet meer weten wat de normale gemiddelde Nederlander wil. Zolang je auto's maar door ze getest worden, komt het publiek wel naar de showroom. Maakt niet eens zo veel uit hoe je scoort tov de concurrentie.

Net zoals met die botsproeven, Volvo is nooit NCAP "geil" geweest. Een een nieuwe test in de VS toont maar weer eens aan dat ze daarin gelijk hebben.

Geplaatst: 02.10.2012 - 23:48
door casper
De XC40:

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20797 ... ensenlijst

De XC40 is toch de wagen die iedereen had verwacht in de plaats van de V40 Cross Country...

Geplaatst: 03.10.2012 - 09:14
door Ben
Interessant

Geplaatst: 03.10.2012 - 10:18
door bart simpson
had de V40 XC gewoon de XC40 geheten was iedereen dus blij geweest, een marketingmisser?

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:09
door Ben
Ik denk nog steeds dat het XC op de V40 een pakket is om hem leuker te maken, vooral optisch.
Een échte XC is het natuurlijk niet.

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:22
door bart simpson
dat zijn een XC60 FWD, een XC70 FWD en een XC90 FWD ook niet

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:24
door Ben
Klopt, die zijn naderhand ingeschoven.
De XC60 en XC90 zijn van oorsprong wel 4WD's
De XC70 had dan wellicht beter V70 XC (zoals in de eerste serie) moeten heten

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:27
door bart simpson
de verwarrning die men schept vanuit Volvo om een model in een reeks te zetten en er dan weer een min of meer gelijk genaamd model naast te willen getuigt van grote besluiteloosheid welke koers te gaan varen.

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:29
door Ben
We moeten maar eens gaan praten met de chef naamgeving van Volvo AB :D

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:35
door bart simpson
dat is die slechthorende?

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:43
door Quota
bart simpson schreef:dat is die slechthorende?
wie? :twisted:

Weet je, ik hoop dat het merk zich kan blijven onderscheiden, eigenwijs blijft vwb veiligheidsdefinities en comfortabele auto's blijft bouwen. Wat ze de komende jaren gaan doen, wordt voor mij persoonlijk pas over een jaar of tien relevant... :razz:

Geplaatst: 03.10.2012 - 14:44
door diesel01
bart simpson schreef:dat is die slechthorende?
Heb ik wat voor, geen enkel probleem. 8)

Geplaatst: 03.10.2012 - 15:43
door Ben
Beter een slechthorende dan een slechtluisterende.