Achter in de file: hoe een V70 in een V35 veranderde

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Sooo, ik weet weer waarom ik voor Volvo heb gekozen.
Ik hoop dat je goed herstelt, want ondanks Volvo is het toch een behoorlijke klap geweest.
De plaats waar sommigen het 3e bankje hebben, ligt bij ons de hond......
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:nee, waarom in de V70/135 dat 3e bankje niet meer zit zijn drogredenen, zo'n beetje iedere MPV van vandaag is substantieel onveiliger dan een V70/285 (2000/2008)
Da's ongetwijfeld waar maar aan de andere kant ook subjectief, had ik daar gereden met de C70 waar ik nu in rijdt had er ook niemand meer op de achterbank gepast en ik denk dat hetzelfde geld voor een C30. Had ik daar gereden in een betontruck of een stadsbus had je er weinig van gemerkt. Was ik mijn motorfiets onderweg....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eensch.... maar de achterwaartse verplaatsing van kinderen beperkt in voorwaardse richting de kans op letsel enorm, en doordat ruggengraat en bekken ver weg van de a.bumper zitten (ipv 10-20 cm vanaf die a.bumper) is het geen ideale maar wel optimale plaatsing.

Maar bij deze klapper heeft iemand het erg goed met je voor gehad...
Volvo for life
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

bart simpson schreef:eensch.... maar de achterwaartse verplaatsing van kinderen beperkt in voorwaardse richting de kans op letsel enorm, en doordat ruggengraat en bekken ver weg van de a.bumper zitten (ipv 10-20 cm vanaf die a.bumper) is het geen ideale maar wel optimale plaatsing.

Maar bij deze klapper heeft iemand het erg goed met je voor gehad...
Mee eens.
Liever nog op een derde bankje in een V70, dan op de achterbank van een, bijvoorbeeld, Fiat Seicento. Daar zitten de kinderen met het hoofd ca. 20 cm van de achterkant verwijderd. En kreukelzone is nul bij zo'n koekblikje.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Biarritz
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 11.12.2010 - 17:04
Locatie: Het Groene Woud

Ik ben ook ooit wakker geworden in het ziekenhuis, maar toen was ik op de racefiets aangereden.

Wat mij vooral is bijgebleven zijn de ramptoeristen, tenminste dat is me verteld.

Mensen die dood leuk met de auto zonder rekening met ook maar iemand te houden, naast je stil gaan staan en met de hele familie uit het raampje staan te turen, terwijl het ambulance personeel druk bezig is jouw te stablilseren.

Hulde voor de hulpverleners. Sterkte met het herstel.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ooit heb ik een 740 binnen zien komen waar een overbeladen tandemasser met drentse zwerfkeien op de voorkant was geklapt. U allen de deatils besparende mag wel gezegd worden dat die tandemasser er linksvoor op was gegaan en diagonaal over de auto was gekomen. Ik heb mij tone lopen verbazen over de stevigheid van de cabine.
Nadien een 940 die een tractor had geraakt. Er diende knipwerk 2.0 mbv hydrauliek uitgevoerd te worden en ik hoor die jongens van de brandweer nog tieren over de stevigheid van de Volvo.....het duurde eventjes zeg maar.

En als je dit dan ziet......past die wel in de twee voorgaande plaatjes. Auto volledig in de puinpoeier maar wel overleven.

Beterschap met het herstel en verwerking enuh.......Volvo for life.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Nou, ik denk dat ik de V70 toch maar door ga rijden. Ik wilde hem inruilen voor wat kleiners...
Mijn vrouw heeft vorig jaar met de C1 een aanrijding gehad. Iemand met 70 km/u achterin gereden. Onze zoon van 4 zat achterin. Geluk dat het nat was, de andere auto een oude clio was. De C1 had werkelijk alleen de bumper en de balk beschadigd,verder niks! De Clio was total loss. Toen hebben we besloten te kijken voor een iets groter model voro mijn vrouw. Nu rijdt ze een Twingo. De auto geeft in ieder geval een solider gevoel, ook zal dat alleen maar bedrog zijn.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Kan dan nog pisserig worden over die geensceneerde crash met de modus versus de 940 daarbij suggererend dat een Modus iets voorstelde
Volvo for life
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ach Bart, stil maar.......wij weten wel beter.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10673
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

+1
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Bijna een C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

bart simpson schreef:Kan dan nog pisserig worden over die geensceneerde crash met de modus versus de 940 daarbij suggererend dat een Modus iets voorstelde
Nou jah, de modus bleef beter herkenbaar, dat wel. Dat de inzittenden het waarschijnlijk niet zouden overleven is weer een heel ander verhaal, daarom rijden wij Volvo, en geen NCAP "geil" merk als Renault...
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

bart simpson schreef:Kan dan nog pisserig worden over die geensceneerde crash met de modus versus de 940 daarbij suggererend dat een Modus iets voorstelde
Wat was er geensceneerd ?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de motor was uit de 940 gehaald voor een spectaculairder resultaat, dus ik zou idd zeggen "geensceneerd"
Volvo for life
Carlsson 900

Noem dat maar gewoon gemanipuleerd onderzoek.
Dat schijnt tegenwoordig gewoon te zijn.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

net reclame
Volvo for life
Carlsson 900

bart simpson,

+1
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Carlsson 900 schreef:bart simpson,

+1
+ nog 1!
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

"wij" weten hoe goed Volvo haar zaken op dit vlak al jaren zeer structureel op orde heeft, zie deze crash, maar recent daarvoor ook de 98% (all time high) in de euroncap van de V40 en de fantastische score van de S60 in de US HLDI in relatie tot die (naar nu blijkt) relatief helemaal niet zo grote Duitse 3.
Blijf altijd voorzichtig maar voel je steeds veilig bij Volvo (ook net reclame)
Volvo for life
Quota
6th Gear member
Berichten: 2817
Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
Locatie: Land van Maas en Waal

bart simpson schreef:"wij" weten hoe goed Volvo haar zaken op dit vlak al jaren zeer structureel op orde heeft, zie deze crash, maar recent daarvoor ook de 98% (all time high) in de euroncap van de V40 en de fantastische score van de S60 in de US HLDI in relatie tot die (naar nu blijkt) relatief helemaal niet zo grote Duitse 3.
Blijf altijd voorzichtig maar voel je steeds veilig bij Volvo (ook net reclame)
+1!
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Tjonge tjonge.. dit zei ik toen ik de foto zag Whooooooooooooooooooooooooo.
en niet meer. En mijn mond bleef open staan.. Ik weet ongeveer wat je hebt mee gemaakt, al is de klap meer als bij mij.. en dat is ook een verhaal opzich.. maar om niet teveel uittewijden. ik ben ook eens een keer aangereden vanachteren door een auto weliswaar, met 80 km. Wat een klap. de auto waar ik destijds in stuurde was een Opel Corsa.. Tja ook alles stuk. en .. ik heb er een Whiplash aan over gehouden. dus daarom heb ik toen ook voor een grotere auto (VOLVO) gekozen.
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”