Pagina 4 van 4

Geplaatst: 02.11.2012 - 20:23
door Bas1982
Ik heb over SPEC wisselende reviews gelezen. Mensen waarbij slijtage erg hoog was en ook dat mensen er problemen mee hadden. Ik heb mijn vraag bij dutch power trading neer gelegd. Bedrijf hier in de buurt met veel kennis.
Kijken waarmee hij komt.

Waarom zou de software moeten worden aangepast op een ander vliegwiel? motoreigenschappen veranderen niet alleen klimt de auto beter in de toeren.
Stationair zal hij wel wat minder mooi gaan lopen. Dat is wat mij altijd is verteld.

Geplaatst: 02.11.2012 - 20:39
door koen.s
Bas1982 schreef:Ik heb over SPEC wisselende reviews gelezen. Mensen waarbij slijtage erg hoog was en ook dat mensen er problemen mee hadden. Ik heb mijn vraag bij dutch power trading neer gelegd. Bedrijf hier in de buurt met veel kennis.
Kijken waarmee hij komt.

Waarom zou de software moeten worden aangepast op een ander vliegwiel? motoreigenschappen veranderen niet alleen klimt de auto beter in de toeren.
Stationair zal hij wel wat minder mooi gaan lopen. Dat is wat mij altijd is verteld.
Mij is verteld dat als je een lichter vliegwiel doet ook de software aangepast moet worden, waarom weet ik niet.
Maar denk toch dat dat is voor het snel klimmen in de toeren.

Geplaatst: 14.11.2012 - 01:14
door Bas1982
Het wordt voorlopig nog even uitgesteld. Weet niet waarom maar net voordat ik een complete set wilde gaan bestellen, slipt de koppeling niet meer nu.
Jammer voor DPT, maar ga de bestelling ff uitstellen nu. Vandaag wel 320mm schijven besteld met bijbehorende blokken. De klauwen van een focus ST gekocht. Klauwen van een ST 225 uit 2007 met minder dan 60.000 op de teller. Ze zien er als neiuw uit! Ga ze toch ff verfen.

Maar hoop dat het wel een stukje beter gaat remmen. Ze zien er iig wel veel groter uit.

Afbeelding

Geplaatst: 16.11.2012 - 00:24
door elianmars
Johann schreef:Damn, zo veel ja? :shock:
Heeft een vriendje van je mij ingefluisterd :lol:

Geplaatst: 16.11.2012 - 00:27
door elianmars
Bas1982 schreef:vandaag merkte ik dat de koppeling een paar keer slipte in de 3de versnelling. Dat was uiteraard wel te verwachten, maar wat is de beste oplossing?

Zat zelf al ff rond te kijken en zag niet veel, dus weer ff naar engelse tuners gekeken en voor de focus leveren ze een complete focus RS kit oem ford wat zo past. Maar ook een set met organische koppeling en een lichter vliegwiel (geen dual mass volgens mij).

iemand hier een idee wat de beste oplossing zou zijn? Misschien iets speciaal voor de volvo?
RS koppeling past inderdaad. Ik heb deze ook in mijn wagen gehad. Deze is inmiddels vervangen door opnieuw een originele koppeling.

Niks mis met de RS koppeling, alleen heeft de monteur de RS koppeling verkeerd gemonteerd, waardoor deze kapot is gegaan ](*,) ](*,)

Ik ben benieuwd hoe lang de originele koppeling heel blijft. Voorlopig doet-ie het zonder problemen.

Geplaatst: 16.11.2012 - 20:41
door chris2
JeroenSpock schreef:
Bas1982 schreef:ik heb wel eens een auto met 3ton getuned zonder problemen.
Ik ook, zie het probleem niet zo.
Kan toch nooit goed gaan? het werd mij al door RICA afgeraden om mijn S60 D5 163pk met 240.000km te tunen naar 200pk gezien + 2 ton op de teller.
Deze auto heeft een handbak en is technisch in goede conditie.

Geplaatst: 16.11.2012 - 20:46
door Laguna-S60
waarom niet.., Jeroens tor draait ook nog als een naaimachientje...

Als jij gewoon goed bent voor de motor is de motor goed voor jou ;)

dus gewoon netjes warm rijden en laten afkoelen.

Geplaatst: 16.11.2012 - 20:47
door Laguna-S60
Bas1982 schreef:Het wordt voorlopig nog even uitgesteld. Weet niet waarom maar net voordat ik een complete set wilde gaan bestellen, slipt de koppeling niet meer nu.
Jammer voor DPT, maar ga de bestelling ff uitstellen nu. Vandaag wel 320mm schijven besteld met bijbehorende blokken. De klauwen van een focus ST gekocht. Klauwen van een ST 225 uit 2007 met minder dan 60.000 op de teller. Ze zien er als neiuw uit! Ga ze toch ff verfen.

Maar hoop dat het wel een stukje beter gaat remmen. Ze zien er iig wel veel groter uit.

Afbeelding
er staat op mp nu een complete R remklauwe set voor het luttele bedrag van €1200 :D

klik

Geplaatst: 16.11.2012 - 21:23
door Frederik Welvaert
chris2 schreef:
JeroenSpock schreef:
Bas1982 schreef:ik heb wel eens een auto met 3ton getuned zonder problemen.
Ik ook, zie het probleem niet zo.
Kan toch nooit goed gaan? het werd mij al door RICA afgeraden om mijn S60 D5 163pk met 240.000km te tunen naar 200pk gezien + 2 ton op de teller.
Deze auto heeft een handbak en is technisch in goede conditie.
Vreemd, aangezien ze de mijne bij 180k naar 225pk gechipt hebben. Maar mijn motor was dan ook normaal een 205pk, dus in feite heeft de motor maar 20pk meer dan die origineel heeft. Was bij die van jou misschien een grotere stap.

Geplaatst: 18.11.2012 - 13:37
door Bas1982
leuk setje wel behoorlijk aan de prijs. Voor dat bedrag mogen er wel nieuwe schijven en blokken bij zitten.

Ik heb de set van een focus ST maar eens kijken wat dit doet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 18.11.2012 - 22:12
door elianmars
Welke diameter hebben de RS schijven? Zijn dit niet dezelfde klauwen (en schijven als die onder de V70 T5 MY05 liggen (de zgn. XC90 remmen)?

Geplaatst: 18.11.2012 - 23:19
door Bas1982
dit zijn dezelfde klauwen als onder een s40/v50 T5 en D5 awd en als de C70. Deze hebben 320mm schijven. De Focus RS schijven zijn volgens mij 335mm.

Geplaatst: 25.11.2012 - 12:29
door elianmars
#-o Ik haal twee dingen door elkaar. Je hebt ST schijven en klauwen gekocht. Ik dacht dat je het over RS remmen had.