Ervaringen met V50 2.4i op LPG G3?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Gewoon kopen en dan misschien 2500 euro er achter aan brengen vanwege hoge reparaties!
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28.06.2013 - 08:56
- Locatie: Oosterhogebrug
Toch wel een interessante discussie!
Ben net nieuw, en heb een V50 van Oct 2008 aangeschaft, ook een 2.4 met geartronic, en zit er sterk over te denken deze op gas te zetten.
ik heb eerder in 2006 een S60 gehad van 2001, met zelfde 140 pk 2.4 blok ook op gas. Destijds met 127000 km gekocht en uiteindelijk met 238000 weer ingeruild, mbt het gas rijden nooit problemen gehad.
Nu geinformeerd, en bij Olijve in Assen (vialle systeem) gaf men aan dat deze motor toch anders is dan die van de S60 van een aantal jaren eerder, en klep smering nodig heeft.
Bij DMI in Groningen repte men niet over klepsmering.
Dus nu zit ik wel te dubben, aan de ene kant goede ervaringen met LPG op de S60 en andere auto's, maar er zijn toch ook een aantal forum gangers die hun negatieve ervaringen delen aangaande lpg.
Dus of hun advies volgen? of de auto laten voorzien van klepsmering, hoewel niet wezenlijk gegarandeerd beter, of gewoon op gas en maar zien.
@ Gerben, ik neem aan dat je nu inmiddels je V50 op gas wel hebt, en wat zijn je ervaringen nu.
@ alle andere lezers, inmiddels bijna 10 maanden verder sinds laatste posting, is er up to date informatie aangaande nieuwe positieve of negatieve ervaringen van dit model op LPG?
Ben net nieuw, en heb een V50 van Oct 2008 aangeschaft, ook een 2.4 met geartronic, en zit er sterk over te denken deze op gas te zetten.
ik heb eerder in 2006 een S60 gehad van 2001, met zelfde 140 pk 2.4 blok ook op gas. Destijds met 127000 km gekocht en uiteindelijk met 238000 weer ingeruild, mbt het gas rijden nooit problemen gehad.
Nu geinformeerd, en bij Olijve in Assen (vialle systeem) gaf men aan dat deze motor toch anders is dan die van de S60 van een aantal jaren eerder, en klep smering nodig heeft.
Bij DMI in Groningen repte men niet over klepsmering.
Dus nu zit ik wel te dubben, aan de ene kant goede ervaringen met LPG op de S60 en andere auto's, maar er zijn toch ook een aantal forum gangers die hun negatieve ervaringen delen aangaande lpg.
Dus of hun advies volgen? of de auto laten voorzien van klepsmering, hoewel niet wezenlijk gegarandeerd beter, of gewoon op gas en maar zien.
@ Gerben, ik neem aan dat je nu inmiddels je V50 op gas wel hebt, en wat zijn je ervaringen nu.
@ alle andere lezers, inmiddels bijna 10 maanden verder sinds laatste posting, is er up to date informatie aangaande nieuwe positieve of negatieve ervaringen van dit model op LPG?
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14.11.2011 - 07:57
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb een S40 2.4 140 PK op LPG G3 (met klepsmering systeem)
Dit systeem was volgens de inbouwer niet direct nodig bij de 2.4, maar kan ook geen kwaad.
Daarna heb ik een 2.0d gekocht.
Een geweldige Summum uitvoering met alles erop en eraan.
EN TOCH.
Ik ben een benzine rijder en wordt schijtziek van dat verbruik van die diesel.
Ja echt waar je kan er echt serieus 1 op 20 mee halen.
En Nee ik rij echt niet hard met dat ding.
1 op 14 is me echt het matje.
En dus moet ik continu opletten op schakelen en rustig rijgedrag.
Iets wat me echt niet ligt.
Zodra het kan ruil ik de diesel in voor een benzine en gooi ik daar weer LPG in.
Ik weet alleen niet of ik dan een V50 neem, of toch niet stiekem voor de V70 ga.
Ik denk dat een groot gedachte goed achter je aankoopplan moet zijn je rijstijl en of je bereid bent als je benzine gewend bent anders te gaan rijden.
overigens heb ik een berekening gedaan
Onderhoud buiten beschouwing gelaten.
van een V50 met 2.4 moor op LPG of met 2.0D motor
een benzine auto is goedkoper onder de 350 KM
na 350 KM p/maand is de LPG G3 goedkoper in brandstof wegenbelasting (ZH)
Na 950 KM p/maand is de Diesel goedkoper in brandstof en wegenbelasting ten opzichte van de benzine auto (ZH)
De LPG is momenteel met de huidige brandstofprijzen altijd goedkoper dan de Diesel en dit verschil wordt groter per gereden KM.
Uiteraard zal het onderhoud wat prijziger zijn, hoewel ik nog bar weinig onderhoud heb gehad aan beide auto's en alles brandstof gerelateerd voor de diesel tot nu toe DUURDER was.
Kosten technisch kan de kop na 100.000KM (Die waarschijnlijk niet komt) gereviseerd worden zonder verlies op de gehele looptijd.
Is er wel nog de mate van aanschaf.
een Diesel is al goedkoper in aanschaf dan een benzine.
En een LPG G3 installatie zal ook nog ingebouwd moeten worden, of je keuze in auto's wordt heel beperkt.
en wat is dus mijn antwoord op je vraag.
Je moet vooral kijken naar je portemonnee bij aanschaf, je wensen bij de opties, het aanbod, en je gewenste (of aangeleerde) rijgedrag.
Als je altijd benzine hebt gereden, en je van doorrijden houdt, dan zou ik niet direct een diesel nemen. En daar komen gelijk waarschijnlijk de diesel rijders die het met mij oneens zijn.
Ik persoonlijk vindt diesel in ieder geval niet zo geweldig.
De 2.0 Dan in ieder geval, want daar heb ik ervaring mee.
Maar ik ben dan ook voornamelijk auto's met grotere benzine motoren gewend.
Ik zou de 1.8 benzine dnk ik ook niets vinden!
Dit systeem was volgens de inbouwer niet direct nodig bij de 2.4, maar kan ook geen kwaad.
Daarna heb ik een 2.0d gekocht.
Een geweldige Summum uitvoering met alles erop en eraan.
EN TOCH.
Ik ben een benzine rijder en wordt schijtziek van dat verbruik van die diesel.
Ja echt waar je kan er echt serieus 1 op 20 mee halen.
En Nee ik rij echt niet hard met dat ding.
1 op 14 is me echt het matje.
En dus moet ik continu opletten op schakelen en rustig rijgedrag.
Iets wat me echt niet ligt.
Zodra het kan ruil ik de diesel in voor een benzine en gooi ik daar weer LPG in.
Ik weet alleen niet of ik dan een V50 neem, of toch niet stiekem voor de V70 ga.
Ik denk dat een groot gedachte goed achter je aankoopplan moet zijn je rijstijl en of je bereid bent als je benzine gewend bent anders te gaan rijden.
overigens heb ik een berekening gedaan
Onderhoud buiten beschouwing gelaten.
van een V50 met 2.4 moor op LPG of met 2.0D motor
een benzine auto is goedkoper onder de 350 KM
na 350 KM p/maand is de LPG G3 goedkoper in brandstof wegenbelasting (ZH)
Na 950 KM p/maand is de Diesel goedkoper in brandstof en wegenbelasting ten opzichte van de benzine auto (ZH)
De LPG is momenteel met de huidige brandstofprijzen altijd goedkoper dan de Diesel en dit verschil wordt groter per gereden KM.
Uiteraard zal het onderhoud wat prijziger zijn, hoewel ik nog bar weinig onderhoud heb gehad aan beide auto's en alles brandstof gerelateerd voor de diesel tot nu toe DUURDER was.
Kosten technisch kan de kop na 100.000KM (Die waarschijnlijk niet komt) gereviseerd worden zonder verlies op de gehele looptijd.
Is er wel nog de mate van aanschaf.
een Diesel is al goedkoper in aanschaf dan een benzine.
En een LPG G3 installatie zal ook nog ingebouwd moeten worden, of je keuze in auto's wordt heel beperkt.
en wat is dus mijn antwoord op je vraag.
Je moet vooral kijken naar je portemonnee bij aanschaf, je wensen bij de opties, het aanbod, en je gewenste (of aangeleerde) rijgedrag.
Als je altijd benzine hebt gereden, en je van doorrijden houdt, dan zou ik niet direct een diesel nemen. En daar komen gelijk waarschijnlijk de diesel rijders die het met mij oneens zijn.
Ik persoonlijk vindt diesel in ieder geval niet zo geweldig.
De 2.0 Dan in ieder geval, want daar heb ik ervaring mee.
Maar ik ben dan ook voornamelijk auto's met grotere benzine motoren gewend.
Ik zou de 1.8 benzine dnk ik ook niets vinden!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 23:18
Koop in ieder geval GEEN VIALLE LPI installatie.
Na 4 jaar en 89000 Km begaf de LPI pomp het en of ik even 500 euro kan aftikken.
Vialle geeft niet thuis, en dat slaat nergens op zo een onderdeel hoort minsten 150000km meet gaan.
Het is een bekend probleem als je op dit onderwerp zoekt: vialle lpi pomp defekt
Ga voor een Prince systeem. Auto rijdt trouwens verder prima op gas, en tanken is altijd weer een genoegen als je het vergelijkt met benzine.
Na 4 jaar en 89000 Km begaf de LPI pomp het en of ik even 500 euro kan aftikken.
Vialle geeft niet thuis, en dat slaat nergens op zo een onderdeel hoort minsten 150000km meet gaan.
Het is een bekend probleem als je op dit onderwerp zoekt: vialle lpi pomp defekt
Ga voor een Prince systeem. Auto rijdt trouwens verder prima op gas, en tanken is altijd weer een genoegen als je het vergelijkt met benzine.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ik rijd 1:20 (soms 1:19) met mijn S40 D5, da's 7 cent per kilometer aan brandstof en de actieradius is dus zeker 1150 km bij een 60 liter tank.
LPG is een paar tientjes goedkoper aan wegenbelasting, maar je komt nog niet eens in de buurt van bovenstaande getallen, zeker niet als volgend jaar de prijzen voor LPG meer verhoogd worden dan die voor diesel.
Dus lachen bij de pomp met LPG?
Niet als je de prijs per km uitgerekend hebt in vergelijking met diesel. En al helemaal niet wanneer je je realiseert dat je er over een paar dagen weer staat met je hand op die grote veiligheidsknop. En als je op vakantie gaat, mag je allerlei verloopnippels meenemen en met je ANWB LPG-tankstation gidsje op schoot gaan zitten. Dus LPG-rijders, jullie houden jezelf voor de gek.
Ik heb overigens ervaring met een 440 1.8i met LPG-onderbouw. Reed best aardig, maar 250 km met 30 liter gas schiet dus niet op.
LPG is een paar tientjes goedkoper aan wegenbelasting, maar je komt nog niet eens in de buurt van bovenstaande getallen, zeker niet als volgend jaar de prijzen voor LPG meer verhoogd worden dan die voor diesel.
Dus lachen bij de pomp met LPG?
Niet als je de prijs per km uitgerekend hebt in vergelijking met diesel. En al helemaal niet wanneer je je realiseert dat je er over een paar dagen weer staat met je hand op die grote veiligheidsknop. En als je op vakantie gaat, mag je allerlei verloopnippels meenemen en met je ANWB LPG-tankstation gidsje op schoot gaan zitten. Dus LPG-rijders, jullie houden jezelf voor de gek.
Ik heb overigens ervaring met een 440 1.8i met LPG-onderbouw. Reed best aardig, maar 250 km met 30 liter gas schiet dus niet op.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Longone, dat is kwestie van persoonlijke voorkeur. LPG is 2x zo goedkoop als Diesel, stinkt niet, is veel minder milieuvervuilend en daarnaast zijn de moderne diesels zoveel gevoeliger geworden dat er heel vaak dure reparaties nodig zijn aan verstuivers, EGR etc.
Actieradius is veel beter , dat is waar, maar voor mij nooit meer diesel als ik de keuze heb (dat heb ik helaas niet altijd)...
Actieradius is veel beter , dat is waar, maar voor mij nooit meer diesel als ik de keuze heb (dat heb ik helaas niet altijd)...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Longone, ik hou mijzelf helemaal niet voor de gek. LPG is minimaal 2x zo goedkoop per liter als diesel, zo beter geformuleerd?
Ik heb de keuze tussen LPG en Diesel, heb beiden gereden en niet echt voorkeur, maar als mensen dit soort stellingen poneren gaan bij mij de nekharen altijd een beetje overeind helaas.
Ik heb de keuze tussen LPG en Diesel, heb beiden gereden en niet echt voorkeur, maar als mensen dit soort stellingen poneren gaan bij mij de nekharen altijd een beetje overeind helaas.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Gezwets in de ruimte dus,ik ken Volvo,s met een Prins installatie die ook veel problemen hebben.simonts schreef:Koop in ieder geval GEEN VIALLE LPI installatie.
Na 4 jaar en 89000 Km begaf de LPI pomp het en of ik even 500 euro kan aftikken.
Vialle geeft niet thuis, en dat slaat nergens op zo een onderdeel hoort minsten 150000km meet gaan.
Het is een bekend probleem als je op dit onderwerp zoekt: vialle lpi pomp defekt
Ga voor een Prince systeem. Auto rijdt trouwens verder prima op gas, en tanken is altijd weer een genoegen als je het vergelijkt met benzine.
Die Vialle pompen kosten ook bij lange na geen 500 euro meer tegenwoordig.
En de levensduur van een pomp is afhankelijke van het tankgedrag in de meeste gevallen,witte pompen LPG is daar een van de oorzaken van.
Er rijden veel Volvo,s met een vialle systeem die nooit probemen hebben.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Diesel rijdt ca. 1:19 en LPG ca. 1:8,5 dus uiteindelijk is de prijs per km bij LPG hoger, maar ik begrijp dat het vervelend is om de realiteit onder ogen te krijgen. Sorry ...Marc Apeldoorn schreef:Longone, ik hou mijzelf helemaal niet voor de gek. LPG is minimaal 2x zo goedkoop per liter als diesel, zo beter geformuleerd?
Ik heb de keuze tussen LPG en Diesel, heb beiden gereden en niet echt voorkeur, maar als mensen dit soort stellingen poneren gaan bij mij de nekharen altijd een beetje overeind helaas.
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
@Longone,
en ik wil geen diesel meer. Sorry....
en ik wil geen diesel meer. Sorry....
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Longone, zoals reeds geschreven (lees eens mijn onderschrift..) ik heb beiden gereden, zowel diesel als benzine/lpg. Persoonlijk de voorkeur voor LPG. Overigens ik rij mijn V70 R op lpg, daar bestaat geen diesel versie van (gelukkig maar) dus dat vergelijk kan ik niet maken, maar neem maar van mij aan dat een R nooit 1 op 19 rijdt.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Een D5 loopt met gemak 1 op 13, dus de berekening met 1 op 19 gaat natuurlijk al scheef...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Ach, als je op die manier autorijdt, dan interesseren je de brandstofkosten blijkbaar geen ene moer, dus dan hoef je uberhaupt niet te gaan rekenen.Oceanracer schreef:Een D5 loopt met gemak 1 op 13, dus de berekening met 1 op 19 gaat natuurlijk al scheef...
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Jammer dat iedere vraag over ervaringen met LPG wordt misbruikt om diesel te promoten en de LPG rijder voor gek te verklaren.
Waarom kunnen er geen normale ervaringen van LGP-rijders worden geplaatst zonder opmerkingen als : had maar een diesel gekocht, een diesel is zuiniger, een diesel is goedkoper, etc.?
Waarom kunnen er geen normale ervaringen van LGP-rijders worden geplaatst zonder opmerkingen als : had maar een diesel gekocht, een diesel is zuiniger, een diesel is goedkoper, etc.?
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat lijkt op mijn tekst:

Maar hij is nog altijd actueel.Oceanracer schreef:Toch jammer dat werkelijk íeder topic over LPG op dit forum in dezelfde negativiteit verzandt...

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23
http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening-kopie
Invullen. En je ziet onderaan de streep wat de verschillen zijn.
Per provincie kan het wat verschillen i.v.m. de belastingen die overal anders zijn maar globaal klopt het wel.
Invullen. En je ziet onderaan de streep wat de verschillen zijn.
Per provincie kan het wat verschillen i.v.m. de belastingen die overal anders zijn maar globaal klopt het wel.
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Dave07 schreef:http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening-kopie
Invullen. En je ziet onderaan de streep wat de verschillen zijn.
Per provincie kan het wat verschillen i.v.m. de belastingen die overal anders zijn maar globaal klopt het wel.
Hoewel ik geen boekhouder ben, toch maar even gekeken.
Blijk ik op gas enekel honderden euro's per jaar minder kwijt te zijn t.o.v. diesel.
En verder ben ook gewoon benieuwd naar de ervaringen met rijden op LPG in een 2.4.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31.10.2013 - 01:17
Ik reageer graag even Gerben.
Ik beschik over een V50 1.8 op G3 (welliswaar geen Momentum 2.4).
In 3,5 jaar tijd heb ik er circa 100.000 km mee gereden. Ik rijd circa 1 op 10 gemiddeld. Naar mijn inschatting red je dat niet met een 2.4 (is zwaarder in gewicht en heeft meer pk`s die ongemerkt voor meer verleiding zullen zorgen bij o.a. het optrekken, al zul je dat vast niet zo ervaren).
Afhankelijk van de grootte van de gastank die er in zit, zul je dan ook een korte(re) actieradius hebben dan een 1.8. Ik heb een 60 liter tank erin zitten en rijd er meestal zo`n 430 km eer ik aan de pomp sta (je kunt natuurlijk niet precies 480 km rijden (80% vulling) en dan gaan tanken....een paar liter brandstof moet je altijd als marge in je tank hebben).
In die 3,5 jaar heb ik geen problemen gehad met de G3. Ik weet niet zo wat het totaalgewicht is van een 2.4 op G3, maar mijn V50 is inclusief G3 1328 kg en valt daarmee nog mooi < 1350 kg, want als je de gewichtsklassen nakijkt wordt de motorrijtuigenbelasting al snel meer bij zwaardere klassen (en daar had je ook lpg voor kunnen kopen). Ik zit nu op € 80,- per maand (inclusief de verhogingen van de afgelopen paar jaren).
Miischien heb je hier wat aan. Heb je vragen dan hoor ik het graag.
Ik ken overigens nog wel een goede G3 inbouwer in Elburg.
P.s. mijn Volvo is ook te koop (maar daarvoor heb ik mijn bericht niet geschreven hoor!).
Grt. Hendri
Ik beschik over een V50 1.8 op G3 (welliswaar geen Momentum 2.4).
In 3,5 jaar tijd heb ik er circa 100.000 km mee gereden. Ik rijd circa 1 op 10 gemiddeld. Naar mijn inschatting red je dat niet met een 2.4 (is zwaarder in gewicht en heeft meer pk`s die ongemerkt voor meer verleiding zullen zorgen bij o.a. het optrekken, al zul je dat vast niet zo ervaren).
Afhankelijk van de grootte van de gastank die er in zit, zul je dan ook een korte(re) actieradius hebben dan een 1.8. Ik heb een 60 liter tank erin zitten en rijd er meestal zo`n 430 km eer ik aan de pomp sta (je kunt natuurlijk niet precies 480 km rijden (80% vulling) en dan gaan tanken....een paar liter brandstof moet je altijd als marge in je tank hebben).
In die 3,5 jaar heb ik geen problemen gehad met de G3. Ik weet niet zo wat het totaalgewicht is van een 2.4 op G3, maar mijn V50 is inclusief G3 1328 kg en valt daarmee nog mooi < 1350 kg, want als je de gewichtsklassen nakijkt wordt de motorrijtuigenbelasting al snel meer bij zwaardere klassen (en daar had je ook lpg voor kunnen kopen). Ik zit nu op € 80,- per maand (inclusief de verhogingen van de afgelopen paar jaren).
Miischien heb je hier wat aan. Heb je vragen dan hoor ik het graag.
Ik ken overigens nog wel een goede G3 inbouwer in Elburg.
P.s. mijn Volvo is ook te koop (maar daarvoor heb ik mijn bericht niet geschreven hoor!).
Grt. Hendri