Pagina 4 van 8

Geplaatst: 10.10.2012 - 19:37
door M@rcel
welk jaar hebben we het over?

Geplaatst: 10.10.2012 - 19:53
door bart simpson
Jers3n schreef:
bart simpson schreef:ja, er bestaat een gsm unit voor
Maar niet van VOLVO toch? VOLVO levert toch alleen de afstandsbedieningsset (losse zender en inbouw ontvanger) voor ca. €500? (En ik dacht minder als er al een AEM in de auto zit?)
klopt idd, die was alleen niet PTT goedgekeurd

Geplaatst: 10.10.2012 - 20:12
door Jers3n
Ha, PTT (putje graven, tentje bouwen, tukkie doen) da's nog eens uit de oude doos....

Maar kun je, ondanks dat't geen VOLVO accessoire is, ook zeggen welke GSM module je bedoelt? En voor welke bouwjaren?

edit: schrijffoutje gecorrigeerd

Geplaatst: 10.10.2012 - 20:17
door diesel01
Jers3n schreef:Ha, PTT (putje graven, tentje bouwen, tukkie doen) da's nog eens uit de oude doos....

Maar kun je, ondanks dat't geen VOLVO assessoire is, ook zeggen welke GSM module je bedoelt? En voor welke bouwjaren?
:lol: 8)

Geplaatst: 10.10.2012 - 20:36
door JeroenSpock
jee-bee schreef:Die rookpluim waar ze het over hebben, vind ik juist wel geinig.
De rookpluim zelf is wel grappig ja, maar als die Volvo pluimen net zo stinken als die van Mercedes/Webasto, ben je er snel klaar mee...
Vooral bij erg koud weer en stil staan.

Geplaatst: 11.10.2012 - 00:27
door crackedtooth
w.stif schreef:Huh met afstandsbediening???

Bedoel je dat je dan letterlijk dat ding vanuit het keukenraam kan laten activeren?
Ja.,.. heerlijk.. aan en uit knop afstandsbediening

en in de auto: twee tijdsslots om aan te doen en ook direct aandoen

ideaal

Geplaatst: 11.10.2012 - 08:32
door diesel01
JeroenSpock schreef:
jee-bee schreef:Die rookpluim waar ze het over hebben, vind ik juist wel geinig.
De rookpluim zelf is wel grappig ja, maar als die Volvo pluimen net zo stinken als die van Mercedes/Webasto, ben je er snel klaar mee...
Vooral bij erg koud weer en stil staan.
Die van ons riekt en pluimt soms maar zodra hij de optimale verbranding heeft doet hij dat niet meer, ik vind hem overigens niet echt subtiel in geluid.
Die ik vroeger op de truck had rookte toenertijd net zo als zijn baas die kon je met goed fatsoen niet tussen de mensen aanzetten.

Geplaatst: 11.10.2012 - 10:24
door VolvoTech
M@rcel schreef:welk jaar hebben we het over?
2007 Marcel.
(ik begrijp je vraag ;-)

Geplaatst: 11.10.2012 - 11:57
door Jers3n
VolvoTech schreef:
M@rcel schreef:welk jaar hebben we het over?
2007 Marcel.
(ik begrijp je vraag ;-)
Ik nu ook.... (met smart wachtend/hopend op de VCE voor MY07....)

Geplaatst: 11.10.2012 - 14:22
door bart simpson
onderdeelnummer 30730208 is een ab bestemd voor een V70/285

Geplaatst: 11.10.2012 - 23:33
door w.stif
Vanmorgen belt m'n vrouw.
De auto maakt een sissend geluid er komt rook uit de voorkant en hij stinkt.Ik schrik me een hoedje, van wat zal dit zijn.
Lang verhaal kort ik heb 's avonds proef gereden en idd na een paar minuutjes zette ik hem neer met draaiende motor en hoorde ook het geluid etc. ik dacht gelijk aan de stand kachel...pffff.

Maar ik heb hier natuurlijk wat over te vragen.

1.Op mijn display staat "directe start park.verw. uit.
hoe kan de stand kachel dan toch aangaan?
Het was zo'n elf graden, wel met oosten wind er op..

2. Wat is het nut van de stand kachel om na een minuutje tijdens het rijden aan te gaan, ik bedoel de motor word toch wel warm , net ald het interieur door de kachel aan te zetten.

In het instruktie boekje staat hier niets over, alleeen maar hoe je hem moet instellen.
Mijn bedoeling was om hier dit weekend me er wat in te verdiepen

Geplaatst: 12.10.2012 - 00:11
door JeroenSpock
w.stif schreef:2. Wat is het nut van de stand kachel om na een minuutje tijdens het rijden aan te gaan, ik bedoel de motor word toch wel warm , net ald het interieur door de kachel aan te zetten.
Hulp om de motor eerder warm te krijgen.

Geplaatst: 12.10.2012 - 00:39
door VolvoTech
Volvos met standkachel hebben gelijk de functie van motor bijverwarming.
(In ieder geval de diesel versies, de benzine uitvoeringen niet voor zover ik weet).
Die bijverwarming heeft een belangrijke behoudense functie voor je auto... De motor is namelijk eerder op temperatuur... En slijt dus minder... Maar verbruikt ook eerder optimaal!
Nuttige functie ook omdat het binnen sneller warm is...

Geplaatst: 12.10.2012 - 00:41
door Jers3n
Dat is de dus (waarschijnlijk) de hulpverwarmingsfunctie, daar staat, bij mij iig, wel een kort stukje over in het instructieboekje, aan het einde van het standkachel deel.
De hulpverwarming gaat (als ik het allemaal goed heb tenminste) op basis van een separaat gemeten (dus niet BC) buitentemperatuur, van ik meen 7 graden of lager, automatisch mee helpen zodat het interieur sneller opwarmt. Dit omdat het met name bij moderne diesels anders te lang duurt voordat het binnen warm wordt. Dat begint zodra de motor loopt en de gemeten temperatuur te laag is, totdat het koelwater op temperatuur is of de motor afgezet wordt (en dan blaast hij nog even na)
Dat jij de auto voor die tijd al weer uit zet weet'ie natuurlijk niet. En natuurlijk kun je je afvragen of het (in NL) echt nodig is en wat te lang duren is, maar het behoort bij het comfort van de hulp-/standverwarming. Hulpverwarming was in DLD zoals al gezegd standaard op de V70N diesel en op nieuwe diesels zit nu vaak affabriek een elektrische hulpverwarming.

@jeroenspock: klopt, maar met als hoofddoel een snellere opwarming van het interieur, lopende motor wordt sneller warm en warmer als via standkachel.
Standkachel is voorverwarming van zowel interieur als motor.

Geplaatst: 12.10.2012 - 10:19
door JeroenSpock
Jers3n schreef:@jeroenspock: klopt, maar met als hoofddoel een snellere opwarming van het interieur, lopende motor wordt sneller warm en warmer als via standkachel.
Standkachel is voorverwarming van zowel interieur als motor.
Oke, bij Mercedes doet hij puur koelwater/olie. Zodra die onder 80 graden zakt springt de kachel aan. Maar omdat de motor warm blijft hou je het binnen ook warm.

Geplaatst: 12.10.2012 - 11:09
door Jers3n
Standkachel cq. hulpverwarming verwarmt ook enkel koelwater, maar de hulpverwarming sprint in principe alleen bij om het interieur sneller op te warmen.

Geplaatst: 12.10.2012 - 17:16
door jee-bee
JeroenSpock schreef:
jee-bee schreef:Die rookpluim waar ze het over hebben, vind ik juist wel geinig.
De rookpluim zelf is wel grappig ja, maar als die Volvo pluimen net zo stinken als die van Mercedes/Webasto, ben je er snel klaar mee...
Vooral bij erg koud weer en stil staan.
Nee joh, die geur is geweldig. Lekker operationeel diesel luchtje!

Geplaatst: 12.10.2012 - 18:56
door JeroenSpock
Haha dat wel, maar als je een paar minuten met 2 bussen op 1 halte staat, en je zit zelf in de achterste bus....
Wel altijd leuk dat mensen gaan wijzen en vragen of de bus hoort te roken :P
Alleen daarom zou ik al een standkachel in de auto willen.

Geplaatst: 12.10.2012 - 21:14
door toppertje
Jers3n schreef:Standkachel cq. hulpverwarming verwarmt ook enkel koelwater, maar de hulpverwarming sprint in principe alleen bij om het interieur sneller op te warmen.
de hulpverwarming zorgt alleen dat de motor sneller op temperatuur komt,
niets meer en niets minder.
heb je ook de software van de standkachel,dan kan je er ook je interieur
mee verwarmen.

Geplaatst: 12.10.2012 - 22:04
door Jers3n
Dat klopt inderdaad, maar de reden dat hij bijspringt en mee helpt de motor/het koelwater sneller op te warmen is dat daardoor het interieur sneller opgewarmt kan worden.