Dag allemaal,
In week 2 is de auto voor diverse testen bij de dealer geweest.
Het gierend geluid dat meegaat met het motor toerental komt zeer waarschijnlijk niet van de automaat.
Omdat zeker vast te kunnen stellen is van de week de dealer de auto aan de deur komen starten om er vervolgens een testrit mee te maken met koude motor. Het geluid is geen defect is me verzekerd. Het is schijnbaar een riem die in koude toestand dit geluid produceert. De dealer gaat na of bij een S80 met dezelfde type motor dit geluid ook aanwezig is.
Wordt vervolgd
Groet,
Peer
Transmissie volledig stuk! of simpele oplossing?
- peer54
- 3rd Gear member
Dag,
Er komt nog een vergelijk van een S80 met ook een 3.2 automaat. Dit voor het geluid.
Aan de automaat op zich zijn geen defecte gevonden.
Het loskoppelen van de bak met de motor bij gas los en remmen is een gegeven van dit type automaat. Dit gaat ooit gepaard met voelbare schokjes,vooral met koude motor.
Groet,
Peer
Er komt nog een vergelijk van een S80 met ook een 3.2 automaat. Dit voor het geluid.
Aan de automaat op zich zijn geen defecte gevonden.
Het loskoppelen van de bak met de motor bij gas los en remmen is een gegeven van dit type automaat. Dit gaat ooit gepaard met voelbare schokjes,vooral met koude motor.
Groet,
Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat die vreemde geluiden betreft: ik heb kort geleden de spanner van de hulpaggregatenriem vervangen en dat hielp een beetje. Tevens heb ik nog de spanner van de DB-riem die ik spoedig wil vervangen.
Ik verwacht, omdat de rest wel goed draait, dat die spanner iets met het geluid te maken heeft. Alleen bij accelereren is het geluid aanwezig en bij normaal rijden niet.
Ik verwacht, omdat de rest wel goed draait, dat die spanner iets met het geluid te maken heeft. Alleen bij accelereren is het geluid aanwezig en bij normaal rijden niet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- peer54
- 3rd Gear member
In autoweek nr 4 van 30 januari staat het testdossier van de Volvo XC60 D3. Daarin wordt gemeld om vooral een hand bak te kiezen om niet overgeleverd te worden aan Volvo`s minder fijne Geartronic. Ik snap werkelijk niet dat Volvo door blijft sukkelen met deze omstreden automaten terwijl er goede automaten beschikbaar zijn in de markt.
Groet, Peer.
Groet, Peer.
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb een D5 XC60 uit 2009 en kom uit een V70 D5 GT uit 2007.peer54 schreef:In autoweek nr 4 van 30 januari staat het testdossier van de Volvo XC60 D3. Daarin wordt gemeld om vooral een hand bak te kiezen om niet overgeleverd te worden aan Volvo`s minder fijne Geartronic. Ik snap werkelijk niet dat Volvo door blijft sukkelen met deze omstreden automaten terwijl er goede automaten beschikbaar zijn in de markt.
Groet, Peer.
Ik merk dat de GT uit de XC60 een verbeterde versie is die, ook koud, weer beter is dan degene uit mijn vorige V70.
Ik ben met je eens dat een 8traps ZF subliem is en altijd bij de les.
Zou je genoeg ruimte hebben dan zou een ZF in een Volvo een lekkere combi zijn.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ja, maar dan reden we toch wel BMW?
Ik heb een 4-bak maar de keuze voor deze Volvo heeft bijna niets te maken met de automaat maar juist met de auto als geheel.
Ik heb een 4-bak maar de keuze voor deze Volvo heeft bijna niets te maken met de automaat maar juist met de auto als geheel.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- peer54
- 3rd Gear member
[quote="Msuidgeest"]Ja, maar dan reden we toch wel BMW?
Ik heb een 4-bak maar de keuze voor deze Volvo heeft bijna niets te maken met de automaat maar juist met de auto als geheel.[/quote]
Bijna kan onvoldoende zijn. Een goede automaat draagt bij aan een comfortabel rijgedrag wat weer past bij het merk Volvo.
Groet,
peer
Ik heb een 4-bak maar de keuze voor deze Volvo heeft bijna niets te maken met de automaat maar juist met de auto als geheel.[/quote]
Bijna kan onvoldoende zijn. Een goede automaat draagt bij aan een comfortabel rijgedrag wat weer past bij het merk Volvo.
Groet,
peer
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- diesel01
- Geartronic member
Ik kies voor Volvo vanwege het totaal plaatje.Msuidgeest schreef:Ja, maar dan reden we toch wel BMW?
Voor een paar centen meer heb ik een strakke X3, maar dat zoek ik als auto en uitstraling niet.
Ik heb wel met een BMW gereden die een ZF 8traps automaat heeft en dat ding schakeld naatloos en heeft als voordeel dat hij bij rotondes remmend vermogen heeft.
Jaguar maakt ook gebruik van ZF maar ik ben ook niet in de markt voor een Jaguar, de automaat is wel erg goed.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
In die tijd van onze S90 waren er geen 5, 6 of 8-bakken te koop.
Die auto hebben we gekocht omdat het lekker rijdt en vooral lekker zit, toch niet geheel onbelalngrijk. Die 4-traps automaat is helaas niet anders maar dat maakt het genoegen om te rijden er niet veel anders door.
Die auto hebben we gekocht omdat het lekker rijdt en vooral lekker zit, toch niet geheel onbelalngrijk. Die 4-traps automaat is helaas niet anders maar dat maakt het genoegen om te rijden er niet veel anders door.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- peer54
- 3rd Gear member
Buiten de eigenaardigheden van de Geartronic rijdt de auto fijn. De S80 is een statige verschijning die je gelukkig niet op elke straathoek tegen komt.Volvo is meer dan alleen een naam.
Groet,
Peer
Groet,
Peer
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- diesel01
- Geartronic member
+1peer54 schreef:Buiten de eigenaardigheden van de Geartronic rijdt de auto fijn. De S80 is een statige verschijning die je gelukkig niet op elke straathoek tegen komt.Volvo is meer dan alleen een naam.
Groet,
Peer
- peer54
- 3rd Gear member
Een warme douche voor Autrans in Tilburg.
Het probleem bij lage snelheden, gas los en daarna beetje gas bij,resulteerde in een te late reactie van de automaat. De wagen is tijdens het file rijden in deze lage snelheden totaal niet te doceren.
Deze klachten waren en zijn nog steeds aanwezig .
Vandaag dus een Second opinion bij automaten revisie bedrijf Autrans in Tilburg.
Na met veel interesse naar het probleem geluisterd te hebben, werd gekeken welke bak er aan de 6 cilinder hangt. Toevallig lag er een vergelijkende bak in voorraad om deze is van dichtbij te bekijken.
We zijn een stukje gaan rijden, tijdens de rit werd het voor de monteur duidelijk dat dit geen automaat probleem is maar dat er gezocht moet worden in de gaspedaal reactie. Er zit een vertraging tussen het indrukken van het gaspedaal en de reactie van de automaat. Daardoor is bij rustig rijden de auto niet te doceren. Gedacht moet worden aan het gaspedaalpositiesensor en/of stappenmotor.
Opnieuw inleren? Afregelen? En of Software.
Na de rit nog uitleg met de nodige voorbeeld onderdelen wat de oorzaak is van het gierend geluid bij de eerste versnelling en de werking van het Drive- By -Wire systeem.
Men heeft daar echt interesse in jou probleem en pakken daar ook ruimschoots de tijd voor.
Met de bevindingen op papier ging ik weer huiswaarts, om vervolgens een afspraak met de dealer te maken.
Wordt vervolgd.
Groet, Peer
Het probleem bij lage snelheden, gas los en daarna beetje gas bij,resulteerde in een te late reactie van de automaat. De wagen is tijdens het file rijden in deze lage snelheden totaal niet te doceren.
Deze klachten waren en zijn nog steeds aanwezig .
Vandaag dus een Second opinion bij automaten revisie bedrijf Autrans in Tilburg.
Na met veel interesse naar het probleem geluisterd te hebben, werd gekeken welke bak er aan de 6 cilinder hangt. Toevallig lag er een vergelijkende bak in voorraad om deze is van dichtbij te bekijken.
We zijn een stukje gaan rijden, tijdens de rit werd het voor de monteur duidelijk dat dit geen automaat probleem is maar dat er gezocht moet worden in de gaspedaal reactie. Er zit een vertraging tussen het indrukken van het gaspedaal en de reactie van de automaat. Daardoor is bij rustig rijden de auto niet te doceren. Gedacht moet worden aan het gaspedaalpositiesensor en/of stappenmotor.
Opnieuw inleren? Afregelen? En of Software.
Na de rit nog uitleg met de nodige voorbeeld onderdelen wat de oorzaak is van het gierend geluid bij de eerste versnelling en de werking van het Drive- By -Wire systeem.
Men heeft daar echt interesse in jou probleem en pakken daar ook ruimschoots de tijd voor.
Met de bevindingen op papier ging ik weer huiswaarts, om vervolgens een afspraak met de dealer te maken.
Wordt vervolgd.
Groet, Peer
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- peer54
- 3rd Gear member
Dag allen,
update vorige bericht.
ik kom zonet van de dealer af, nieuwe software laten laden.
De bak moet nu opnieuw worden ‘ingeleerd’, dus mijn rijstijl aanleren.
De eerste 1000km is belangrijk is mij verteld?
Heb de wagen nu bijna twee jaar, schakelen tot 60km en terug altijd zenuwachtig.
Toch zaten er geen foutcodes in.
Ik hoop dat daar nu wat rust in komt.
Groet, Peer
update vorige bericht.
ik kom zonet van de dealer af, nieuwe software laten laden.
De bak moet nu opnieuw worden ‘ingeleerd’, dus mijn rijstijl aanleren.
De eerste 1000km is belangrijk is mij verteld?
Heb de wagen nu bijna twee jaar, schakelen tot 60km en terug altijd zenuwachtig.
Toch zaten er geen foutcodes in.
Ik hoop dat daar nu wat rust in komt.
Groet, Peer
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive
- peer54
- 3rd Gear member
Ga ik ook doen, moet dadelijk naar de tandarts.
In 2011 is de automaat door Volvo onder garantie vervangen.
Ik ga er van uit dat de olie nog van prima kwaliteit is.
groet,
Peer
In 2011 is de automaat door Volvo onder garantie vervangen.
Ik ga er van uit dat de olie nog van prima kwaliteit is.
groet,
Peer
S80 3.2 executive
S80 3.2 executive