Pagina 4 van 6

Geplaatst: 11.12.2012 - 15:27
door Bakboord1
Wat je wel weet is dat de draagarmen voor ooit gaan komen en de portiersloten geen sterk punt zijn.
Daarnaast komt er roestvorming voor onder het rubber van de deur links achter.
Volvo geeft garantie tot 8 jaar voor dit laatste dus TS kan met een 2006 auto gewoon beroep doen hierop.

En ach twee draagarmen na 200dkm of 10 jaar zijn wel te overzien.
Daarnaast ken ik twee verhalen van stoelen die na 250dkm doorgesleten waren.

Geplaatst: 11.12.2012 - 23:05
door 4wielen
piotrV70 schreef:@4wielen ik citeer een verkoper: "de markt voor zware diesels is dood".
Onbegrijpelijk. Maar blijf vooral on-topic, ik vroeg het me gewoon even af.

Geplaatst: 13.12.2012 - 10:44
door nauticbluepearl
Ramon&Ramon schreef:
nauticbluepearl schreef:10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)

Het is nooit te voorzien wat er stuk gaat aan een auto,tenzij je Jomanda heet!
Ik zou zeggen het is niet te voorzien wanneer ze komen (Jomanda), maar alle onderdelen die genoemd worden komen in de volgende jaren aan de beurt

Geplaatst: 13.12.2012 - 12:26
door Jan
nauticbluepearl schreef:
Ramon&Ramon schreef:
nauticbluepearl schreef:10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)

Het is nooit te voorzien wat er stuk gaat aan een auto,tenzij je Jomanda heet!
Ik zou zeggen het is niet te voorzien wanneer ze komen (Jomanda), maar alle onderdelen die genoemd worden komen in de volgende jaren aan de beurt
Ja en wanneer precies hangt van vele zaken af: de airco van mijn 740 heeft probleemloos gewerkt vanaf koop tot inruil (4jaar 140dKm) tot12jr=320dKM). De 850 kocht ik wat nieuwer en met minder km's maar binnen 200.00 km's moest alles van de airco vervangen worden. Daarentegen zat de originele uitlaat van de 850 zat er bij 320.000Km en bijna 15 jaar oud nog steeds onder......
De automaat van beide auto's was nog steeds goed (wel af en toe nieuwe olie erin).

Geplaatst: 13.12.2012 - 13:40
door Ramon&Ramon
Het is het risico van een gebruikte auto kopen,je kunt er bij voorbaat van uit gaan dat er kosten aan komen.
Maar er rijden ook Volvo,s genoeg die al die problemen niet hebben of hebben gehad.
Vaak koop je bij een gebruikte auto de ellende van een ander.
Een goeie keuring(die moet je ook met een lampje zoeken)is het beste.
En geen auto laten keuren bij iemand die belang heeft bij de verkoop van de auto.dat werkt niet.
Maar ook dan kan het mis gaan,je kunt er immers niet in kijken en ook niet voorzien wat er aan zit te komen.

Geplaatst: 13.12.2012 - 14:18
door Jan
Klopt helemaal!
Ook aan een nieuwe auto gaat wel eens wat kapot, maar dan heb je nog een tijdje garantie. Als er dan iets kapot ging, vond ik dat zelf trouwens vervelender dan een probleem met een oudere auto.

Geplaatst: 13.12.2012 - 14:34
door Ramon&Ramon
Precies,en als je alle negatieve punten op wil sommen,wat er aan een auto stuk kan gaan,dan krijg je een waslijst waar je niet goed van wordt.
Als je er geen goed gevoel bij hebt bij een merk,dan moet je die dus niet kopen.

Ik ben als Volvo kenner ook wel is de boot ingegaan bij het kopen van een Volvo via een forum,was volgens de eigenaar een 100% top Volvo.
Ik heb nog nooit zo,n rampenbak meegemaakt voor die 12000 euro..
Het een na het ander ging stuk,dat was en is nog steeds flink balen!

Geplaatst: 13.12.2012 - 15:09
door Jers3n
Als je bij een willekeurig merk/model alle voorkomende cq. bekende gebreken of reparaties gaat opsommen wordt je daar niet vrolijk van en zul je nooit een goed gevoel bij welk merk of model dan ook krijgen. Realiseer je daarbij wel dat problemen veel vaker en makkelijker geventileerd worden dan een probleemloos gebruik.
Een auto is een gebruiksvoorwerp dat onderhoud nodig heeft en onderhevig is aan slijtage, dat moet je in calculeren bij aanschaf van elke auto, en in het bijzonder bij een gebruikte. Neemt niet weg dat informatie inwinnen over cq goed oriënteren op het betreffende merk/model verstandig is en m.i. loont èn ervoor zorgt dat je alert bent op een aantal zaken die opvallend zijn of even wat meer aandacht behoeven bij b.v. een aankoopkeuring.
En zoals R&R al aangeeft kan een verkoper de auto ervaren als probleemloos terwijl de nieuw eigenaar, als die alle problemen die de verkoper bespaard zijn gebleven voor zijn kiezen krijgt, het een rampenbak vind. Dat hoeft nog niet eens te betekenen dat de verkoper niet de waarheid heeft gesproken.

De TS probeert m.i. juist te inventariseren of het 'te nemen risico' acceptabel is bij de aanschaf voor een V70, waarbij hij m.i. erg pragmatisch te werk gaat. Ik heb wel waardering voor de wijze waarop hij zich oriënteert cq informatie inwint, en ik vind zijn vragen legitiem. Hij is immers (nog) geen ervaringsdeskundige, zowel niet in dagelijks gebruik als niet in onderhoud, en wil graag de ervaringen van ons, Volvo-forumers, horen.

Geplaatst: 13.12.2012 - 15:20
door lint
Ramon&Ramon schreef:Precies,en als je alle negatieve punten op wil sommen,wat er aan een auto stuk kan gaan,dan krijg je een waslijst waar je niet goed van wordt.
Als je er geen goed gevoel bij hebt bij een merk,dan moet je die dus niet kopen.

Ik ben als Volvo kenner ook wel is de boot ingegaan bij het kopen van een Volvo via een forum,was volgens de eigenaar een 100% top Volvo.
Ik heb nog nooit zo,n rampenbak meegemaakt voor die 12000 euro..
Het een na het ander ging stuk,dat was en is nog steeds flink balen!
Ben met je eens dat je een goed gevoel moet hebben bij een bepaald merk maar ik kan mij ook voorstellen dat dat goede gevoel onder spanning komt te staan bij heel veel mankementen aan dat merk auto.

Geplaatst: 13.12.2012 - 20:08
door Bakboord1
Rest de vraag: Welke v70 is het geworden!?

Geplaatst: 14.12.2012 - 20:53
door Vapor cloud explosion
Bakboord1 schreef:Rest de vraag: Welke v70 is het geworden!?
Allereerst bedankt aan alle forumleden voor hun tips!

Ik ben nog bezig...

De eerste was helaas net onder mijn neus weg gekaapt (een V70 met net 70.000 op de teller). Dat was de "sta vlak voor aankoop gebruikte V70" Volvo.

De tweede was in gerookt (kun je niet ruiken vanaf een foto, de teleurstelling kwam toen ik erin stapte).

Bij de derde bleek de beschrijving niet met de werkelijkheid overeen te komen. Foutje van de verkoper. 200km voor niets gereden.

Dit gaat dus nog eventjes duren, maar de aanhouder wint...

Geplaatst: 15.12.2012 - 00:55
door V70/2.4D/2003
De tweede was in gerookt (kun je niet ruiken vanaf een foto, de teleurstelling kwam toen ik erin stapte).
Nachtje vol met Ozon en dat is weg. De prof. poetser heeft daar dus geen moeite mee.

Geplaatst: 15.12.2012 - 08:38
door Quota
V70/2.4D/2003 schreef:
De tweede was in gerookt (kun je niet ruiken vanaf een foto, de teleurstelling kwam toen ik erin stapte).
Nachtje vol met Ozon en dat is weg. De prof. poetser heeft daar dus geen moeite mee.
+1 ik heb ooit een pool auto van de zaak gehad, mijn vrouw is astmatische en daar bed iemand sigaren en zware shag is gerookt... Ik was eerst sceptisch, maar na die behandeling ben ik om, dat werkt echt goed (ook hemelbekleding mee laten nemen).

Geplaatst: 15.12.2012 - 16:26
door Thijs
Uberhoubt (?) het goed reinigen van alle kunststof delen boek je al veel geurverlies mee.

Geplaatst: 16.12.2012 - 14:38
door Volvofan1965
punt 4. www.motrade.nl, goed betaalbaar alternatief voor USB/iPod, perfecte service!

Geplaatst: 16.12.2012 - 15:07
door bartv70
Haal even de komma achter .nl weg en de link werkt

Geplaatst: 16.12.2012 - 15:09
door Volvofan1965

Geplaatst: 18.12.2012 - 12:18
door piotrV70
V70/2.4D/2003 schreef:
De tweede was in gerookt (kun je niet ruiken vanaf een foto, de teleurstelling kwam toen ik erin stapte).
Nachtje vol met Ozon en dat is weg. De prof. poetser heeft daar dus geen moeite mee.
Jammer dat je steeds met dat ozon verhaal aan komt. Met ozon verdrijf je idd de rooklucht voor een groot deel maar je krijgt er een andere rot-lucht voor terug. Auto's waarin gerookt is laat ik staan, het blijven namelijk altijd auto's met een luchtje.

Het valt me trouwens op dat jij echt _alles_ weet. Hoe komt dat zo ?

Geplaatst: 18.12.2012 - 12:25
door Ramon&Ramon
Er zitten nu eenmaal een aantal zeer hooggewaardeerde techneuten op het forum. :)
Beter een auto met een luchtje,dan veel onzichtbare gebreken.
Ze denk ik er over..maar ik heb er ook weinig verstand van!

Geplaatst: 18.12.2012 - 12:25
door piotrV70
Volvofan1965 schreef:www.motrade.nl
De motrade versie is een gerebrande Yatour. Die gebruik ik al een paar jaar naar volle tevredenheid. Ik heb'm rechtstreeks van Yayour gekocht, daar kost'ie USD33,-