Geplaatst: 02.02.2013 - 08:13
CC kreeg op BNR thumbs up vrijdag
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
In de handleiding staat duidelijk dat de auto lichtsensor bedoeld is voor onder normale omstandigheden en dat deze sensor niet alle mogelijke situaties kan herkennen (vooral sneeuw en mist). Dus bestuurder dient altijd zelf rekening te houden met de gewijzigde situatie.OGA244 schreef:heb gisteren in Zweden en denemarken idd in sneeuwbuien voor de felle leds voor gezien en achter niets, dat heeft meermaals tot bijna ongelukken geleid, op het laatst (stevig) moeten remmen voor een aan de achterzijde onverlichte auto in de sneeuw is geen feest
NeeSytse- schreef:Schrijft de wet voor dat ze niet tegelijk mogen branden???
Volgens mij wordt er in dit geval gedoeld op ZwedenHakanC schreef:NeeSytse- schreef:Schrijft de wet voor dat ze niet tegelijk mogen branden???
in Zweden is DRL al een jaar of 30 een verplichting, toch voegen achterlichten echt iets toe qua veiligheid en zichtbaarheid en die led dingen onderin je spoiler nauwelijks, zeker met veel bagger op de wegLightStar schreef:Volgens mij wordt er in dit geval gedoeld op ZwedenHakanC schreef:NeeSytse- schreef:Schrijft de wet voor dat ze niet tegelijk mogen branden???
Whahaha, nee stel je voor....OGA244 schreef:@ hakanc, nu vraag je mensen om zelf na te gaan denken, dat gaat hem dus niet worden.
(je mist op je dashboard ook de info over wat nu wel brandt en wat niet)
20 jaar geleden moest je ook 'nadenken' om bij mist, regen en sneeuw je (dim)licht aan te zetten.. Dus wat is hier aan veranderd? Drl zie ik totaal los van de hele discussie hierover. (waarom alleen voorkant enz)OGA244 schreef:@ hakanc, nu vraag je mensen om zelf na te gaan denken, dat gaat hem dus niet worden.
(je mist op je dashboard ook de info over wat nu wel brandt en wat niet)
Dat soort dingen kom ik ook regelmatig tegen snap niet dat mensen zonder licht blijven rijden (vaak zijn het oudere auto's zonder DRL)..OGA244 schreef:gisteren in donker (rond 19.30) een auto voor me zonder achterlichten (helemaal niets) die bewoog zonder richting aan te geven over de 5 banen van de A4 richting den Haag, leverde mooie situaties op
mensen "menen" dat die "auto" stand een full proof voorziening is waardoor ze nog minder na gaan denken dan normaal, dat ledje zegt nog steeds niets over welke lichten er branden.HakanC schreef:20 jaar geleden moest je ook 'nadenken' om bij mist, regen en sneeuw je (dim)licht aan te zetten.. Dus wat is hier aan veranderd? Drl zie ik totaal los van de hele discussie hierover. (waarom alleen voorkant enz)OGA244 schreef:@ hakanc, nu vraag je mensen om zelf na te gaan denken, dat gaat hem dus niet worden.
(je mist op je dashboard ook de info over wat nu wel brandt en wat niet)
Op je lichtschakelaar zie je wel dat je verlichting is ingeschakeld (klein ledje maar toch). En met sneeuw en mist enz zou ik het toch op constant aan zetten.. (geen auto stand).
een vader van een prominent junior forum lid (ik noem geen naam) vind dat licht uit moet kunnen omdat stroom geld kost en heeft het ook altijd uitstaan (tot grote ergernis van zijn spruit) die vergeet vast en zeker het wel eens aan te zetten in het donker (de klokkenwinkel is immers wel altijd verlicht)LightStar schreef:Dat soort dingen kom ik ook regelmatig tegen snap niet dat mensen zonder licht blijven rijden (vaak zijn het oudere auto's zonder DRL)..OGA244 schreef:gisteren in donker (rond 19.30) een auto voor me zonder achterlichten (helemaal niets) die bewoog zonder richting aan te geven over de 5 banen van de A4 richting den Haag, leverde mooie situaties op
Ok hoe kom jıj daarbij? Hoe werkt het dan wel?OGA244 schreef:dat ledje zegt nog steeds niets over welke lichten er branden.