Bij BR-performance in Belgie (http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 08-1-6-d2/) tunen ze met behulp van een vermogenstestbank.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Het gaat mij om een V40 -D2.
Normaal geen probleem volgens hun.
Polestar tuning voor V40
- jimrask
- 2nd Gear member
Ik kan je zeggen dat ondanks dat ze het vermelden op hun website, ze deze wagen nog niet kunnen tunen (heb persoonlijk contact opgenomen met hun ivm de mijne).Tsjemp schreef:Bij BR-performance in Belgie (http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 08-1-6-d2/) tunen ze met behulp van een vermogenstestbank.
Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Het gaat mij om een V40 -D2.
Normaal geen probleem volgens hun.
Het is een foutje op hun website. Voorlopig lijkt niemand de V40 D2 echt te kunnen tunen. Bruno zei wel dat er reeds van meerdere mensen vraag is naar een chip voor deze wagen, en dat ze er mee bezig zijn. Ze gingen de geïnteresseerden verwittigen als het mogelijk wordt.
2002 - 2004: Volvo 740 Turbo 16 Valve Estate (1990)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
2004 - 2008: Audi A6 Avant TDI (2000)
2008 - 2012: Alfa Romeo 147 JTD Distinctive (2004)
2013 - 2016: Volvo V40 D2 Momentum + Launch Pack + Motion Pack + Winter Plus Pack + Offblack lederen interieur (2013)
2016: Volvo S60 2.5T Geartronic Summum Inscription (MY2007)
-
- 1st Gear member
Recent Polestar tuning laten monteren op de V40 T4 (2013). Hier ben ik niet tevreden over. In zijn 2 is vermogen afgenomen met het orgineel. In zijn 3,4,5 (en wrs.6) is er niet een contineu stijgende opbouw van vermogen. De motor houdt bij hogere toerentallen (4000 toeren) in om daarna weer verder te gaan met zijn vermogensopbouw. Dit meestal met meerdere malen inhouden, stotteren. Er is zeker een toename van koppel zoals de bedoeling is. De Volvo dealer heeft de auto terug gehad en hier aan "gesleuteld". Resultaat lijkt beter maar niet weg.
Wat kan dit zijn? En zijn er collega Volvo rijders die dit ook hebben gehad na tuning? Is het tuning-pakket een standaard pakket wat op de auto "gezet" wordt en daarmee klaar of wordt hier nog aan gesleuteld?
Mvg.,
Mark
Wat kan dit zijn? En zijn er collega Volvo rijders die dit ook hebben gehad na tuning? Is het tuning-pakket een standaard pakket wat op de auto "gezet" wordt en daarmee klaar of wordt hier nog aan gesleuteld?
Mvg.,
Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
-
- 1st Gear member
Hallo Mark,
Ik herken hier niks van, mijn auto trekt in alle versnellingen steviger door. Ik vind het wel extra merkbaar in de hogere (vanaf 3) versnellingen.
Inhouden en stotteren komt me in zijn geheel niet bekend voor.
Gr.
Gerard
Ik herken hier niks van, mijn auto trekt in alle versnellingen steviger door. Ik vind het wel extra merkbaar in de hogere (vanaf 3) versnellingen.
Inhouden en stotteren komt me in zijn geheel niet bekend voor.
Gr.
Gerard
2007 Volvo C30 1.8 Momentum, Titanium Grey
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
2012 Volvo V40 T4 Momentum Polestar, Titanium Grey
2006 Volvo V70R AWD, Magic Blue
-
- 1st Gear member
Nu ben ik niet zelf heel erg bekend met het herprogrammeren van dit soort chips, maar ik heb weleens bij Savali (Alfa, Fiat & Abarth tuning) een presentatie gehad over wat ze doen bij chiptuning. Het lijkt er op dat er bij jouw auto waardes in tabellen (van de chip) zijn ingevoerd waar de auto geen raad mee weet. Dit kan een fout van de dealer zijn tijdens het tuning. Het is echter ook goed mogelijk dat jij een nieuwere chip hebt, waarop deze tuning eigenlijk (nog) niet kan worden toegepast.Mark1975 schreef:Recent Polestar tuning laten monteren op de V40 T4 (2013). Hier ben ik niet tevreden over. In zijn 2 is vermogen afgenomen met het orgineel. In zijn 3,4,5 (en wrs.6) is er niet een contineu stijgende opbouw van vermogen. De motor houdt bij hogere toerentallen (4000 toeren) in om daarna weer verder te gaan met zijn vermogensopbouw. Dit meestal met meerdere malen inhouden, stotteren. Er is zeker een toename van koppel zoals de bedoeling is. De Volvo dealer heeft de auto terug gehad en hier aan "gesleuteld". Resultaat lijkt beter maar niet weg.
Mvg.,
Mark
Weet je zeker dat het vermogen is Afgenomen in de 2e versnelling? Is dat over het hele toerenbereik het geval?
Door dit soort berichten ben ik enigszins terughoudend over het aanschaffen van Polestar tuning. Volgens mij is het een standaard chip. Net als bijvoorbeeld ABT voor VAG. Het vermogen van je auto wordt waarschijnlijk voor en na de tuning niet gemeten en je moet er maar vanuit gaan dat het goed zit.
Als er dit soort problemen de kop opsteken weet de garage meestal niet wat ze moeten doen, want ze hebben zelf niet de software geschreven/aangepast in de chip. Een goede chiptuner heeft wel zelf de software aangepast en kan dit soort problemen vaak zelf verhelpen. Die weet namelijk welke tabel, wat doet.
Daarnaast kan je duidelijk zien dat er een beperking zit in de koppelkromme van Polestar. Deze wordt duidelijk bij 280nm afgetopt. En dat terwijl andere tuners een koppel van 300/310nm halen uit hetzelfde blok (uit de ford focus dan wel, maar dat blok is volgens mij volledig gelijk aan die in Volvo). Maar dit kan gedaan zijn in verband met een verschil in versnellingsbak oid.
Aan de andere kant, er zijn ook voordelen aan de tuning van Polestar. Je behoudt wel je fabrieksgarantie en de abrupte koppel toename bij 4000tpm is wel weg. Ik erger me daar namelijk uitermate aan bij het accelereren uit een bocht. Zeker met glad wegdek kan dit voor onderstuur zorgen, niet echt heel veilig en had ik eigenlijk niet verwacht van Volvo.
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb vorige week Polestar voor mijn XC60 D5 gekregen waarbij je bij normaal gebruik merkt dat de auto soepeler is.
Er is ook duidelijk vermogens toename bij vollast maar dat gebruik ik eigenlijk niet.
Overigens bij mij andere waardes vanwege een D5 GT AWD, overigens was mijn keuze voor Polestar weloverwogen ivm garantie's.
Er is ook duidelijk vermogens toename bij vollast maar dat gebruik ik eigenlijk niet.
Overigens bij mij andere waardes vanwege een D5 GT AWD, overigens was mijn keuze voor Polestar weloverwogen ivm garantie's.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]