De auto is in de eerste week van jan-2013 afgeleverd, met daarin 100% zomervloeistof. Het gehele reservoir was na enkele dagen vrieskou een ijsklomp geworden.
We hebben dit opgelost door het systeem door te spoelen met warm water. Dit voortdurend bijvullen en tegelijkertijd sproeien. Het heeft een uur geduurd tot het gehele reservoir ontdooid was (dat was af te meten aan het feit dat de 'vlotter' weer actief werd en op het dashboard het signaal voor 'bijvullen' verscheen).
Daarna (vloeistof tot -30 graden) is er overigens niets meer bevroren. Ook niet bij het sproeien op hoge snelheid met temperaturen ver beneden het vriespunt.
Deze auto is in jan-2013 gekocht als demo (kentekendatum: mei-2012) met een complete afleveringsbeurt. Of de factuur staat zelfs vermeldt dat er winter-vloeitstof in het reservoir zou zitten.... Goede beurt van de dealer

ps. leuk als je net naar de wintersport zou vertrekken, en ergens halverwege Duitsland niet meer kan sproeien.