Pagina 4 van 4

Geplaatst: 03.02.2013 - 12:25
door Martinvh
Het probleem (ik ben de topic-starter) was vrij simpel achterhaald:

De auto is in de eerste week van jan-2013 afgeleverd, met daarin 100% zomervloeistof. Het gehele reservoir was na enkele dagen vrieskou een ijsklomp geworden.

We hebben dit opgelost door het systeem door te spoelen met warm water. Dit voortdurend bijvullen en tegelijkertijd sproeien. Het heeft een uur geduurd tot het gehele reservoir ontdooid was (dat was af te meten aan het feit dat de 'vlotter' weer actief werd en op het dashboard het signaal voor 'bijvullen' verscheen).

Daarna (vloeistof tot -30 graden) is er overigens niets meer bevroren. Ook niet bij het sproeien op hoge snelheid met temperaturen ver beneden het vriespunt.

Deze auto is in jan-2013 gekocht als demo (kentekendatum: mei-2012) met een complete afleveringsbeurt. Of de factuur staat zelfs vermeldt dat er winter-vloeitstof in het reservoir zou zitten.... Goede beurt van de dealer :-(

ps. leuk als je net naar de wintersport zou vertrekken, en ergens halverwege Duitsland niet meer kan sproeien.

Geplaatst: 03.02.2013 - 12:32
door lint
Dat is een minder goede beurt van de dealer, een auto afleveren met zomervloeistof in het ruitensproeierreservoir in de winter. Daarnaast ook nog een onjuiste factuur opmaken voor iets dat niet is uitgevoerd.
Ik zou de dealer hier toch op aanspreken.

Geplaatst: 03.02.2013 - 12:34
door PGV90
Inderdaad - de dealer daar zeker op aanspreken,
en wellicht dat ze ter compensatie nog iets leuks kunnen aanbieden - sunblinds bijv.

Goed om te horen dat eea toch gewoon terug te voeren is aan zo iets basics als goede ruitensproeier anti-vries, en niet zozeer met het type/merk te maken heeft ::D