Pagina 4 van 5

Geplaatst: 22.01.2013 - 19:59
door BlackcurrantV70
Zeker als die D3 FWD ook nog eens een handbak heeft. (alhoewel ik geen handbak meer wil)

Geplaatst: 22.01.2013 - 22:03
door TomXC60
ppFreddy schreef:Mijn XC60 staat momenteel op 8,4l/100km, maar ik heb de afgelopen week dan ook alle 225 paarden al meerdere keren losgelaten op de sneeuw (dikke fun!) en maakte er ook een sport van om als eerste weg te zijn aan de lichten dankzij de AWD, terwijl de rest wat ter plekke stond te spinnen. Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, en bovendien ben ik aan het verbouwen waardoor ik veel korte ritjes doe tussen mijn ouders (waar ik nu woon) en mijn huis 10km verder. Tel daarbij nog eens op dat er (weer die verbouwing :p) enkele keren per week een tandemasser achter hangt...

Met normaal rijden zit ik aan 7,8 tot max 8 liter/100km, wat ik persoonlijk niet overdreven vind (hey, 't is een grote, zware auto die ik ook nog eens graag goed de sporen geef, dan moet je wat offers brengen) Volgens mij moet je daar met een FWD 136pk D3 toch behoorlijk wat vanaf krijgen?
haha ,ik heb ook al even uitgetest of men AWD het nog doet, dikke fun :-)

hey dat vinnetje voor de gps, is dat after market ofzo?

Geplaatst: 22.01.2013 - 23:00
door Helspie
Over motor geen klagen, stuur gaf weinig terug...

Maar het ergste vond ik het dashboard tegen mijn knie!

Zal eens kijken of ik alsnog met r-design kan rijden...

Geplaatst: 23.01.2013 - 07:44
door BlackcurrantV70
Vinnetje op het dak voor de GPS is bij mijn weten standaard, heb nog geen XC60 gezien zonder vin op het dak.

Mijn knie tegen het dahboard had ik ook in het begin, maar nu valt het me zelfs niet meer op

Geplaatst: 23.01.2013 - 09:11
door Volvo T56
[quote="ppFreddy"]
Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, quote]

Misschien idee om de bijverwarming aan te schakelen, zit er bij een diesel toch standaard in, vanwege hoge rendement motor en dus weinig warmte afgifte?

Geplaatst: 23.01.2013 - 09:23
door diesel01
Volvo T56 schreef:
ppFreddy schreef: Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, quote]

Misschien idee om de bijverwarming aan te schakelen, zit er bij een diesel toch standaard in, vanwege hoge rendement motor en dus weinig warmte afgifte?
Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.

Geplaatst: 23.01.2013 - 11:48
door TomXC60
BlackcurrantV70 schreef:Vinnetje op het dak voor de GPS is bij mijn weten standaard, heb nog geen XC60 gezien zonder vin op het dak.

Mijn knie tegen het dahboard had ik ook in het begin, maar nu valt het me zelfs niet meer op
Ja maar bij hem is dat zo meer een zeiltje, en wij hebben een walvis :-)

Geplaatst: 23.01.2013 - 18:18
door BlackcurrantV70
diesel01 schreef:
Volvo T56 schreef:
ppFreddy schreef: Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, quote]

Misschien idee om de bijverwarming aan te schakelen, zit er bij een diesel toch standaard in, vanwege hoge rendement motor en dus weinig warmte afgifte?
Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.
Bedoel je echt warme lucht na 1 min ?

Bij mij kan ik niet echt warmte voelen na starten, echt pas na enkele km rijden.

Die electrische bijverwarming kan je toch zelf niet aan of uit zetten ?

Geplaatst: 23.01.2013 - 19:21
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:
diesel01 schreef:
Volvo T56 schreef: Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.
Bedoel je echt warme lucht na 1 min ?

Bij mij kan ik niet echt warmte voelen na starten, echt pas na enkele km rijden.

Die electrische bijverwarming kan je toch zelf niet aan of uit zetten ?
Ik heb bij aankomst in Fiss(-10) de auto een nacht in een open parkeergarage geparkeerd.
De volgende dag heb ik de skiuitrusting met de auto naar boven gebracht(2min) en halverwege begon het blok warmte aan het interieur af te geven...dus ja 1min.

Geplaatst: 23.01.2013 - 19:38
door BlackcurrantV70
Ga ik morgenochtend nog eens checken.

Geplaatst: 23.01.2013 - 20:12
door Frederik Welvaert
Elektrische bijverwarming zat er nog niet op in MY10 denk ik. Hoewel ik mijn voorruit inderdaad wel binnen een paar minuten ijsvrij heb. Maar om het interieur op temperatuur te krijgen duurt het toch wel even. Maar ik lees soms m'n wagen uit met torque, en ik zag vorige week bij -10 dat de motor na 30km 70 rijden niet boven de 80gr was gekomen.
Dat vinnetje in mijn avatar was trouwens van m'n V50, op de XC heb ik dezelfde vin als iedereen.

Geplaatst: 23.01.2013 - 20:27
door TomXC60
ppFreddy schreef:Elektrische bijverwarming zat er nog niet op in MY10 denk ik. Hoewel ik mijn voorruit inderdaad wel binnen een paar minuten ijsvrij heb. Maar om het interieur op temperatuur te krijgen duurt het toch wel even. Maar ik lees soms m'n wagen uit met torque, en ik zag vorige week bij -10 dat de motor na 30km 70 rijden niet boven de 80gr was gekomen.
Dat vinnetje in mijn avatar was trouwens van m'n V50, op de XC heb ik dezelfde vin als iedereen.
Aaaaaaah duidelijkheid, haha vond het er wel gaaf uit zien.
Mijn wagen is ook na 5min warm, ik woon vrij dicht bij de snelweg, en als ik van thuis direct op de snelweg ga is hij sneller warm.

Lees jij de je XC60 zelf uit? dat zou ik ook wel willen kunnen, vertel me meer :-p
Kun je daar nog andere dingen met uitlezen?
(ik heb zelf al gezien dat super veel softwarematige opties met simpele aanpassingen te bekomen zijn, zoals een teller check telkens als de wagen start, dat zou ik graag op men volvo hebben, zo dat je meters even tot max gaan voordat hij start) updat, dat heeft Gauge Sweep schijnbaar

Geplaatst: 23.01.2013 - 21:08
door BlackcurrantV70
In mijn handleiding staat weldegelijkde electrische bijverwarming voor het interieur vermeld, de mijne is MY11, dus het zou er moeten inzitten

Geplaatst: 24.01.2013 - 18:46
door BlackcurrantV70
Deze morgen bij -6 gr getest, verwarming begint bij mij lauw te blazen na ongeveer 5km rijden, dus zeker niet 1min.

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:08
door diesel01
Tja geen idee..
Zou het verschil mss kunnen zijn D5/D3?

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:12
door BlackcurrantV70
Nee hoor mijn D3 AWD is exact dezelfde 2.4 bi turbo motor als de D5 is mij verteld.

Wat mis ik mijn standkachel van mijn V70N.....

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:15
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:Nee hoor mijn D3 AWD is exact dezelfde 2.4 bi turbo motor als de D5 is mij verteld.

Wat mis ik mijn standkachel van mijn V70N.....
Ik heb de XC net een week dus kan er nog niet veel van zeggen, een offerte voor een Webasto met app aansturing van €2370 vind ik net teveel.. :roll:

Geplaatst: 24.01.2013 - 19:20
door BlackcurrantV70
Ja ik had net voor 2000 euro een originele Volvo standkachel laten inbouwen in mijn V70N en na 14 maand rijdt een klojo door rood = V70N economisch total loss.

Geplaatst: 24.01.2013 - 20:25
door Frederik Welvaert
BlackcurrantV70 schreef:Deze morgen bij -6 gr getest, verwarming begint bij mij lauw te blazen na ongeveer 5km rijden, dus zeker niet 1min.
Da's hetzelfde als bij de mijne dus, na 5km begint er aangename lucht te blazen.
Gisteravond op het werk nog getest trouwens hoelang het duurt eer de voorruit volledig ijsvrij is. Lag redelijk was ijs op en ipv te krabben of het flesje antivries te gebruiken besloot ik gewoon de motor te starten, blazer op de voorruit en wachten... Duurde exact 10 minuten alvorens de ruit volledig ijsvrij was (zonder hulp van ruitenwissers of vloeistof)

D3 AWD/2.4D AWD vanaf MY10 is inderdaad dezelfde motor als de biturbo D5. Daarvoor was het dezelfde als de enkele turbo D5 :p

Geplaatst: 24.01.2013 - 21:26
door BlackcurrantV70
Ik had zo een isolatiescherm op de voorruit gelegd, kan je direct gaan rijden.