Geplaatst: 22.01.2013 - 19:59
Zeker als die D3 FWD ook nog eens een handbak heeft. (alhoewel ik geen handbak meer wil)
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
haha ,ik heb ook al even uitgetest of men AWD het nog doet, dikke funppFreddy schreef:Mijn XC60 staat momenteel op 8,4l/100km, maar ik heb de afgelopen week dan ook alle 225 paarden al meerdere keren losgelaten op de sneeuw (dikke fun!) en maakte er ook een sport van om als eerste weg te zijn aan de lichten dankzij de AWD, terwijl de rest wat ter plekke stond te spinnen. Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, en bovendien ben ik aan het verbouwen waardoor ik veel korte ritjes doe tussen mijn ouders (waar ik nu woon) en mijn huis 10km verder. Tel daarbij nog eens op dat er (weer die verbouwing :p) enkele keren per week een tandemasser achter hangt...
Met normaal rijden zit ik aan 7,8 tot max 8 liter/100km, wat ik persoonlijk niet overdreven vind (hey, 't is een grote, zware auto die ik ook nog eens graag goed de sporen geef, dan moet je wat offers brengen) Volgens mij moet je daar met een FWD 136pk D3 toch behoorlijk wat vanaf krijgen?
Volvo T56 schreef:Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.ppFreddy schreef: Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, quote]
Misschien idee om de bijverwarming aan te schakelen, zit er bij een diesel toch standaard in, vanwege hoge rendement motor en dus weinig warmte afgifte?
Ja maar bij hem is dat zo meer een zeiltje, en wij hebben een walvisBlackcurrantV70 schreef:Vinnetje op het dak voor de GPS is bij mijn weten standaard, heb nog geen XC60 gezien zonder vin op het dak.
Mijn knie tegen het dahboard had ik ook in het begin, maar nu valt het me zelfs niet meer op
diesel01 schreef:Bedoel je echt warme lucht na 1 min ?Volvo T56 schreef:Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.ppFreddy schreef: Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, quote]
Misschien idee om de bijverwarming aan te schakelen, zit er bij een diesel toch standaard in, vanwege hoge rendement motor en dus weinig warmte afgifte?
Bij mij kan ik niet echt warmte voelen na starten, echt pas na enkele km rijden.
Die electrische bijverwarming kan je toch zelf niet aan of uit zetten ?
BlackcurrantV70 schreef:Ik heb bij aankomst in Fiss(-10) de auto een nacht in een open parkeergarage geparkeerd.diesel01 schreef:Bedoel je echt warme lucht na 1 min ?Volvo T56 schreef: Die van ons begint na 1 minuut al warmte af te geven aan het interieur...ook bij dik onder nul.
Bij mij kan ik niet echt warmte voelen na starten, echt pas na enkele km rijden.
Die electrische bijverwarming kan je toch zelf niet aan of uit zetten ?
De volgende dag heb ik de skiuitrusting met de auto naar boven gebracht(2min) en halverwege begon het blok warmte aan het interieur af te geven...dus ja 1min.
Aaaaaaah duidelijkheid, haha vond het er wel gaaf uit zien.ppFreddy schreef:Elektrische bijverwarming zat er nog niet op in MY10 denk ik. Hoewel ik mijn voorruit inderdaad wel binnen een paar minuten ijsvrij heb. Maar om het interieur op temperatuur te krijgen duurt het toch wel even. Maar ik lees soms m'n wagen uit met torque, en ik zag vorige week bij -10 dat de motor na 30km 70 rijden niet boven de 80gr was gekomen.
Dat vinnetje in mijn avatar was trouwens van m'n V50, op de XC heb ik dezelfde vin als iedereen.
Ik heb de XC net een week dus kan er nog niet veel van zeggen, een offerte voor een Webasto met app aansturing van €2370 vind ik net teveel.. :roll:BlackcurrantV70 schreef:Nee hoor mijn D3 AWD is exact dezelfde 2.4 bi turbo motor als de D5 is mij verteld.
Wat mis ik mijn standkachel van mijn V70N.....
Da's hetzelfde als bij de mijne dus, na 5km begint er aangename lucht te blazen.BlackcurrantV70 schreef:Deze morgen bij -6 gr getest, verwarming begint bij mij lauw te blazen na ongeveer 5km rijden, dus zeker niet 1min.