Pagina 4 van 4

Geplaatst: 27.06.2013 - 21:07
door Thom
T bagageruim zelf is huge, of om met een oud-forummer te spreken: een Boeing laadruim :-).

Er is echter een maar: de wagen van Peertronic heeft Four C. Dat is een mooie optie, behalve wanneer je gaat laden, dan hangt de p**p in no-time op straat. Heel jammer, andere merken combineren actieve demping wél met een niveauregeling...

Geplaatst: 28.06.2013 - 18:18
door PeerTronic
OK, hier gaan we dan.
Zie foto hieronder en het lijkt dat er nauwelijks verschil moet zijn.

Er is maar een objectieve manier. Ik pak al jaren alles in dezelfde koffers. Honderek in het midden.

Twee opties, fabrieksmaten kloppen niet of het honderooster zit meer in het midden en/of de binnenmaten zin net iets onvoordeliger door de wielkasten.

Feit is dat ik in de lengte zowel als in de breedte met geen mogelijkheid de koffers op dezelfde manier kan plaatsen. Ook in de hoogte minder, maar het is miniem. Weliswaar net genoeg om tot de conclusie te komen dat ik er achterin minder in kan.

Geplaatst: 28.06.2013 - 18:58
door Thom
Het rek kan eruit...is even gepruts, maar het kan. Wel minder veilig met volle koffer natuurlijk

Geplaatst: 28.06.2013 - 19:04
door PeerTronic
Thom schreef:Het rek kan eruit...is even gepruts, maar het kan. Wel minder veilig met volle koffer natuurlijk
Eh rek blijft erin! :-)
Zit namelijk hond in.

Geplaatst: 28.06.2013 - 19:07
door PeerTronic
Thom schreef:T bagageruim zelf is huge, of om met een oud-forummer te spreken: een Boeing laadruim :-).

Er is echter een maar: de wagen van Peertronic heeft Four C. Dat is een mooie optie, behalve wanneer je gaat laden, dan hangt de p**p in no-time op straat. Heel jammer, andere merken combineren actieve demping wél met een niveauregeling...
Misschien nog niet zo zwaar geladen, maar in de winter naar de alpen geweest me skibox, niks hangen ..... Gewoon strak.
Heb ook een trekhaak erop, tja was een fabrieksauto. Neem aan dat de mederwerkers het wel weten.

Geplaatst: 28.06.2013 - 19:38
door BartS
Curieus, maar ik geloof je graag. Misschien zijn de wielkasten de oorzaak, zoals je aangeeft. Ik stelde de vraag omdat ik bij onze vorige V70 MY 2008 juist het idee had dat ik in de kofferbak moest kruipen om tegen de achterbank te kunnen laden, bij onze huidige XC (MY 2005) heb ik dat idee minder. In beide gevallen gaat/ging de vakantiedag er overigens ruimschoots in, dus wat dat betreft geen problemen, hoor. :wink:

Geplaatst: 28.06.2013 - 19:54
door Thom
Misschien nog niet zo zwaar geladen, maar in de winter naar de alpen geweest me skibox, niks hangen ..... Gewoon strak.
Heb ook een trekhaak erop, tja was een fabrielsauto. Neem aan dat de mederwerkers het wel weten.
Pas nou op...deze discussie is hier al 136x gevoerd en er zíjn forummers die er bijna militant in zijn..:D Ik til er ook niet zo zwaar aan, alleen Volvo NL dekt zich hierover in. Maar er zijn fijnere wagens 'op de haak' dan een XC70 met Four C

Geplaatst: 28.06.2013 - 20:57
door PeerTronic
Ja ik weet het, maar ik verzeker je. Bij mij nooit een sleurhut erachter ;-) hooguit een fietsdrager of aanhangertje met rommel.
Dus four-c met trekhaak. Laat maar zitten.

Geplaatst: 28.06.2013 - 21:00
door PeerTronic
BartS schreef:Curieus, maar ik geloof je graag. Misschien zijn de wielkasten de oorzaak, zoals je aangeeft. Ik stelde de vraag omdat ik bij onze vorige V70 MY 2008 juist het idee had dat ik in de kofferbak moest kruipen om tegen de achterbank te kunnen laden, bij onze huidige XC (MY 2005) heb ik dat idee minder. In beide gevallen gaat/ging de vakantiedag er overigens ruimschoots in, dus wat dat betreft geen problemen, hoor. :wink:
Ja, volgens de meetwaarden heb je gelijk, diepte is waarschijnlijk meer, maar breedte niet.
Maar ik klaag niet, overtreft concurenten!

Geplaatst: 28.06.2013 - 21:10
door BartS
Ik vind je XC er in ieder geval niet minder mooi om. Prachtwagen!

Geplaatst: 28.06.2013 - 21:44
door PeerTronic
BartS schreef:Ik vind je XC er in ieder geval niet minder mooi om. Prachtwagen!
Ik zit nog elke keer met een glimlach achter het stuur. Mis mijn vorige nog wel zo nu en dan, nostalgie.