hallo allemaal
ff een klein verhaaltje vooraf.
ik rijd sinds afgelopen vrijdag een V70 2.4T estate van '99 (189000km)
vond dit een mooie auto en mijn ervaring met volvo was zeer goed geworden door een gouwe ouwe T5 estate uit '94 (274000km).
ik heb hem 3.5 jaar gehad en er 40000km ongestoord mee gereden.
maar na zijn 12 jaar en net ingelopen motortje dacht ik laat ik eens kijken voor wat nieuwers met wat minder km.
een hele mooie redelijk strakke V70 gezien en was dus meteen verkocht.
op een paar kleine mankementen na (dus de prijs nog wat bij geschaafd) was de koop gemaakt
op de weg terug naar huis een paar keer flink door getrokken.
de motor schokte behoorlijk met gas los laten maar geen paniek , tis allemaal nog wat wennen en anders dan je gewend bent.
maar na een korte koffie pauze de T weer opgestart en jawel lampje motor storing aan.
na een volvo dealer opgespoord te hebben ff laten uit lezen , want we moesten nog een anderhalf uur sturen (en zal je net zien dat de motor stuk gaat).
de gasklep was smerig had de man het over ff reinigen en dan klaar weer.
de storing gereset en tuffen weer.
maar de storing is niet weg , hij kwam weer na het weer opstarten van de auto.
gevraagd hier bij de lokale dealer en jawel hoor de gasklep is aan vervanging toe.
het schoon maken heeft geen zin zeiden ze.
naar na vraag bij de dealer waar hij vandaan komt heeft hij al eens eerder een gasklep vervanging gehad.
is mij nu de vraag.
is het wijs om de klep te laten repareren bij die elektroboer.
of zeggen jullie
geef ff wat meer uit als je het goed wil doen , doe het bij de dealer.
ook met het oog op garantie ,
en het gezeur van elektroboer en weer naar de dealer mocht er weer snel een storing in zitten.
ik ben niet blij , dat begrijp je wel.
maar als het dan weer goed is kan je weer tijden rijden toch??
heeft de V70 nog meer verborgen kwalen.
de airco weet ik daar ben ik nu zelf mee bezig
als ik straks een rekening heb van de klep wil ik die wel insturen.
zeg maar waar heen
en over de inbouw van een turboklep of gewone motor.
volgens mij zit er 1 zuigbuis aan de klep die weg moet.
en 4 bouten van het gasklephuis.
nu ben ik geen kenner maar waar zou het verschil dan moeten zitten?