ETS / ETM problemen - Wie heeft dit ook al eens gehad??

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gesloten
Gast

Ik heb een gasklephuis weer van ACtronics terug. Dat heeft even geduurd (gelukig nog vakantie) want mijn eigen ETM was niet meer te reviseren.
Ik kreeg een ander na ruim een week.

Toen die aankwam werd ik niet vrolijk;
Afbeelding

Als dit een voorbeeld moet zijn van hun nauwkeurigheid, krijg ik toch mijn twijfels.
De volgende dag was er wel weer een ander.
Dus qua service niet op aan te merken.
Maar het vertrouwen hé.
Gast

De nieuwe (gereviseerde) ETM doet het nu goed!

Na het monteren, dient het contact in stand II te staan en moet daar ongeveer 10 seconden op blijven staan. Ivm inregelen?
Je zal merken dat het gasklephuis piept.

De auto zal starten en verschrikkelijk slecht lopen.
TIP: ga direct door naar de dealer voor een software download en zet hem niet weer uit!!
Doe je dit wel dan heb je een gerede kans dat de auto in zijn noodloopprogramma zal vallen en kan je geen gas meer geven.
Toerental zal fluctueren tussen 1500 en 2500 toeren.
Daar kan je mee rijden. Op 50 km wegen wil dit nog. Fijn is anders.
Gebruikersavatar
erikm
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.05.2006 - 19:18

De software is geinstalleerd en mijn probleem is weg.

De rekening:

storingcodes lezen en resetten VST/VCT EUR 15,98
software regeleenheid downloaden EUR 8,34
Upgrade ECM PET EUR 0,15

Totaal incl BTW EUR 29,12

Verder hebben ze niets aan kunnen treffen (zeggen ze). Ik denk dat ik toch maar eens ga investeren in zo'n OBD2 uitleesunit. Zijn er goeie te koop waar je wat mee kan?

Verder, als ik al die berichten over kleppen enzo lees, is het rijdend houden van een V70 tricky business :-)

Je mag geloof ik van geluk spreken als je het een jaar zonder problemen uithoudt hahahahaha....

Ach ik kan mijn geld altijd nog in een KIA stoppen!

Wat kost jou dat software downloaden Alex? En hoeveel kostte nou die ruil ETM?

Trouwens mijn ETM piept nog steeds. Komt het daar echt vandaan? Ik had vroeger een VW passat met een oude Necam installatie (geen injectie), die piepte ook zo.
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Beste v70 berijders.
Dit antwoord kreeg ik toen in Volvo Nederland de vraag stelde waarom Volvo rijders in Europa anders behandeld worden dan Amerikaanse Volvo rijders mbt het ETM probleem.



"Elke automobielfabrikant dient rekening te houden met een grote verscheidenheid
aan regelgeving en overheidsbemoeienis in de verschillende afzetgebieden. Zo is
voor een aantal markten afwijkende regelgeving met betrekking tot
garantieverstrekking van kracht. In de USA (California) bijvoorbeeld is de
garantie op onderdelen die de emissie van de auto regelen 7 jaar of 70.000
miles, wat het eerste wordt bereikt. Via Volvo Car Corporation zijn wij
geïnformeerd dat VCC en de California Air Resources Board (CARB) een
overeenkomst hebben bereikt over een verlengde garantie op de Electronic
Throttle Module (ETM) op een aantal Volvo-modellen van bouwjaren 1999 - 2002.
Deze verlengde garantie die via voornoemde onderhandeling tot stand is gebracht
is uitsluitend geldig in de USA en Canada en is niet geldig in overige markten".

Daar kunnen we het mee doen.

groetjes Erik :redhotevil:
Gast

erikm schreef:Wat kost jou dat software downloaden Alex? En hoeveel kostte nou die ruil ETM?
AlexV70 schreef:Electronic Throttle Body € 262.50

Statiegeld € 100.00
Subtotaal € 362.50

BTW 19% € 68.88
Verzendkosten € 12.61
Totaalprijs € 443.99

Je krijgt het statiegeld terug zodra het oude artikel is geretourneerd.

Je kan het zelf, vierboutjes + een stekker loshalen.
Wel even naar Volvo voor nieuwe pakking ± € 1,80 + updata á ± € 50,00
Je kan naar de dealer rijden, zal niet goed op het gas reageren, maar het wil.

Dus totale kosten zijn dan dus ongeveer € 390,00 + 2 jaar garantie
Val ik in herhaling? :P
4 pagina's terug.

Downloaden software incl. werkloon was; € 65,-
Gast

erikm schreef:Verder, als ik al die berichten over kleppen enzo lees, is het rijdend houden van een V70 tricky business :-)
Je mag geloof ik van geluk spreken als je het een jaar zonder problemen uithoudt hahahahaha....
Je kan geluk hebben en ik had.......pech. :(
Maar gezien het forum ben ik qua pech niet het gemiddelde.
De meesten hadden/hebben meer geluk. :P
Gewoon Volvo blijven rijden.
Gast

erikm schreef:Trouwens mijn ETM piept nog steeds. Komt het daar echt vandaan? Ik had vroeger een VW passat met een oude Necam installatie (geen injectie), die piepte ook zo.
Als jij buiten de auto de ETM nog steeds kan horen piepen, heb je naar mijn mening nog steeds een probleem.
Doe voor de zekerheid even de kap open en "leg je oor goed te luister".

Ik ben geen waarzegger, maar ik voorspel je dat het probleem weer terug komt.
Gebruikersavatar
erikm
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 01.05.2006 - 19:18

Over pech gesproken: nu doet de airco het niet meer. Andere discussie... Eerst maar eens langs de aircomakert. Ik begin te geloven dat ik een maandagochtendauto heb gekocht. Ik zoek (mogelijk) een bedrijf dat revisiecompressoren installeert. Wie weet er een. :-}

Over dit topic. Ik krijg van Don Wilson van http://vexedvolvo.org een nieuwsbrief met daarin de toelichting op de nieuwe ETS/ETM software.
Misschien een beetje lang maar wel de moeite waard om eens te lezen. Bij deze:

Hi VEXED Group,

It has been a while since you heard from me. I've been occupied with family visits and there is not much to tell. The latest from NHTSA is they are 'not finished yet, we are still working on it.' One of the VEXED Group has summarized the information on the software update and it is included below.

I'll add my comments at the end of this message
Gast

Vast houdend manneke. =D>
Hebben we hier ook zo'n Don? :P
trik
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 06.08.2006 - 00:35

Net mijn C70 terug van de dealer. ETM vervangen. Kosten 660 Euro. Ik had pech volgens Volvo. Het kan gerepareerd worden voor minder dan 500 Euro, behalve als je een turbo motor hebt, omdat het uit/inbouwen blijkbaar langer duurt, en dus duurder is. De auto loopt trouwens wel weer erg lekker.
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1204
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Dat een auto met turbo meer werk was, zal bij mij ook de verklaring zijn dat ik bovengemiddeld meer kwijt was aan de ETM reparatie.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zoals zo velen heb ik ook de ETM laten vervangen bij Volvo. Kosten:

Montage 45,00
Klephuis 406,00
Pakking 1,55
Elek gasklepeenh 38,30
Injectie systee 15,69
-------- +
TOTAAL EX BTW. 506,54
BTW 96,24
-------- +
TOTAAL 602,78
=====

Zoals je ziet hebben wij kennelijk een "gemiddelde" prijs betaald. Zonder vooraf een zgn. prijsafspraak te maken. Wel balen dat anderen hier op het forum minder hebben betaald (400,00), maar als ik lees dat anderen 800 Euro hebben moeten neertellen...

Blijft belachelijk dat Volvo niet de hand in einen boezem steekt en de kosten (in elk geval voor een groot deel) voor eigen rekening neemt. Misschien dat de aktie van Erikm daar aan kan meewerken! Het zou in elk geval beter zijn voor het vertrouwen in Volvo. Een vaste prijs bij IEDERE dealer zou natuurlijk al een begin zijn. Raar toch, dat iedereen hier weer een wat anders moet betalen?!!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
kaasie
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 10.10.2006 - 21:51

hallo allemaal

ff een klein verhaaltje vooraf.

ik rijd sinds afgelopen vrijdag een V70 2.4T estate van '99 (189000km)
vond dit een mooie auto en mijn ervaring met volvo was zeer goed geworden door een gouwe ouwe T5 estate uit '94 (274000km).
ik heb hem 3.5 jaar gehad en er 40000km ongestoord mee gereden.
maar na zijn 12 jaar en net ingelopen motortje dacht ik laat ik eens kijken voor wat nieuwers met wat minder km.
een hele mooie redelijk strakke V70 gezien en was dus meteen verkocht.
op een paar kleine mankementen na (dus de prijs nog wat bij geschaafd) was de koop gemaakt
op de weg terug naar huis een paar keer flink door getrokken.
de motor schokte behoorlijk met gas los laten maar geen paniek , tis allemaal nog wat wennen en anders dan je gewend bent.
maar na een korte koffie pauze de T weer opgestart en jawel lampje motor storing aan.
na een volvo dealer opgespoord te hebben ff laten uit lezen , want we moesten nog een anderhalf uur sturen (en zal je net zien dat de motor stuk gaat).
de gasklep was smerig had de man het over ff reinigen en dan klaar weer.
de storing gereset en tuffen weer.
maar de storing is niet weg , hij kwam weer na het weer opstarten van de auto.
gevraagd hier bij de lokale dealer en jawel hoor de gasklep is aan vervanging toe.
het schoon maken heeft geen zin zeiden ze.
naar na vraag bij de dealer waar hij vandaan komt heeft hij al eens eerder een gasklep vervanging gehad.

is mij nu de vraag.
is het wijs om de klep te laten repareren bij die elektroboer.
of zeggen jullie
geef ff wat meer uit als je het goed wil doen , doe het bij de dealer.
ook met het oog op garantie ,
en het gezeur van elektroboer en weer naar de dealer mocht er weer snel een storing in zitten.

ik ben niet blij , dat begrijp je wel.
maar als het dan weer goed is kan je weer tijden rijden toch??

heeft de V70 nog meer verborgen kwalen.
de airco weet ik daar ben ik nu zelf mee bezig :D

als ik straks een rekening heb van de klep wil ik die wel insturen.
zeg maar waar heen

en over de inbouw van een turboklep of gewone motor.
volgens mij zit er 1 zuigbuis aan de klep die weg moet.
en 4 bouten van het gasklephuis.
nu ben ik geen kenner maar waar zou het verschil dan moeten zitten?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik zou zelf voor een nieuw gasklephuis bij de dealer gaan. Anderen zweren bij een revisie van hun eigen huis of een ruilmodel. Dat laatste is de voordeligste oplossing (ca 350 tot 450 Euro). Maar er zijn er hier op het forum ook, die het voor 400 Euro bij de dealer laten vernieuwen... Ik was iets meer kwijt. Het zij zo. Heb nu in elk geval een gemodificeerd model, die het langer dan de auto zelf zou moeten volhouden... We zullen zien!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Ik kijk graag naar mogelijkheden (zo sta ik ook bekend) buiten Volvo.
Ik heb inmiddels de 3e gereviseerde ETM. Alle garantie.
Vertrouwen is helaas wel weg.
Nog 1X storing en dan geld terug. Koop ik mij een nieuwe van Volvo. :?

Ook met een nieuwe van Volvo geeft geen garantie dat je binnen korte tijd geen storing weer krijgt.
Ook daar ligt het terug komen van de storing tussen 6000 en 60.000 km. :cry:

Trouwens over de prijzen valt behoorlijk te onderhandelen, kortingen van 20% voor de ETM zijn niet vreemd.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik heb inmiddels de 3e gereviseerde ETM
Vandaar mijn voorkeur om gelijk maar bij Volvo langs te rijden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
kaasie
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 10.10.2006 - 21:51

ik heb bij de dealer een afspraak voor volgende week gemaakt.
ben er wel achter , als ik nu storing heb kan ik bij de dealer aan kloppen.
en als ik zelf ga knutselen met gereviseerde delen moet ik daar iedere keer aankloppen voor uitlezen end.
ze zien me aan komen.
hij heeft het over 620 euro en misschien nog wat korting op de onderdelen.
we zullen zien.

ik werk zelf ook in de garage en vind het ook nix dat klanten met hun eigen delen bij ons komen of wij dat er dan niet ff kunnen in zetten.
dat werkt niet.
en vooral niet als ze iedere keer weer komen te zeuren over het zelfde dingetje die niet werkt.

ik moet wel ff wennen hoor om mijn auto aan een andere garage te geven om te laten repareren.
ik doe alles zelf en dat scheelt behoorlijk veel duiten bij reparatie.

we zullen afwachten hoeveel geluk ik heb met de V70 2.4T vergeleken met mijn (EX) 850 T5.
Afbeelding Afbeelding
Gast

kaasie schreef:ik moet wel ff wennen hoor om mijn auto aan een andere garage te geven om te laten repareren.
ik doe alles zelf en dat scheelt behoorlijk veel duiten bij reparatie.
Heeft jouw baas geen goede contacten met andere garages?
Want onderling kan normaliter een hoop geregeld worden.
In jouw geval zou je in ieder geval de BTW al in je eigen zak kunnen steken.
Kon ik vroeger in ieder geval wel, kreeg ook dezelfde korting doorberekend.
fraggle
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 14.10.2005 - 23:46

hmm, bij mij brandde het ets lampje ook al daarnet. Slecht rijden, lijkt wel of er te weinig vermogen is... schokkerig, langzaam reageren op gas.

Ben bang dat ook mijn gasklephuis aan een beurt toe is. Ik zie dat de laatste posting van mei 2006 is, nu bijna een jaar verder, is er al nieuws mbt terugroepen?
850 G3 1996
V70 G3 2000
Gast

Nee, dat wordt eigen portemonnee. :?
Maar misschien kan schoonmaken je nog helpen. (meestal uitstel van)
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”