Pagina 4 van 4
Geplaatst: 09.08.2013 - 09:50
door Timmie
Als je de v40 heb getuned, en volvo komt met een update. Ben je dan de tuning kwijt? Net als de iPhone, jailbreaken?
Geplaatst: 11.08.2013 - 17:42
door jimrask
ja, idd. Elke keer Volvo een update doet, moet je opnieuw de ECU overschrijven met een geupdate chip

Geplaatst: 13.08.2013 - 08:18
door rsnhakan
Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Geplaatst: 14.08.2013 - 00:05
door jimrask
rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Daar ben ik ook best benieuwd naar...
tuning
Geplaatst: 15.08.2013 - 19:53
door martinreuselaars
is er ook al iemand die de v40 D4 heeft getuned? wat zijn daar de bevindingen van???
van 177 naar 205 pk
Geplaatst: 19.08.2013 - 19:36
door Autogek
jimrask schreef:rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Daar ben ik ook best benieuwd naar...
Ik ook wel.
Kan te maken hebben dat 357nm te veel was..
Heb ik ook al eens gehad met mijn Insignia. Kreeg problemen met vliegwiel.
Geplaatst: 09.09.2013 - 20:41
door rebride
zul je binnenkort via de dealer niet je d2 kunnen tunen vanwege het feit dat de d2 niet meer belasting vrij is? en zo de uitstoot ook niet meer belangrijk is.
of zal deze er nooit komen?
Geplaatst: 14.09.2013 - 11:51
door rsnhakan
rebride schreef:zul je binnenkort via de dealer niet je d2 kunnen tunen vanwege het feit dat de d2 niet meer belasting vrij is? en zo de uitstoot ook niet meer belangrijk is.
of zal deze er nooit komen?
Er bestaat ook geen (Polestar) tuning voor een D3. Dus helaas..
Geplaatst: 29.09.2013 - 12:31
door V40-RHO
Autogek schreef:jimrask schreef:rsnhakan schreef:Rica heeft de waardes, van de tuning, veranderd. Iemand enig idee waarom?
Daar ben ik ook best benieuwd naar...
Ik ook wel.
Kan te maken hebben dat 357nm te veel was..
Heb ik ook al eens gehad met mijn Insignia. Kreeg problemen met vliegwiel.
Ze hebben bij 2 auto's van ons de tuning inmiddels ook bijgesteld. Reden zou o.a. de powershift zijn en een verbeterde verdeling van het vermogen. Piek is lager, maar over het geheel verbeterd.
Geplaatst: 24.11.2013 - 12:08
door Vidra
rsnhakan schreef:BlackcurrantV70 schreef:Brrrr ik huiver bij het lezen van dit alles, koop je een spiksplinter nieuwe auto en ga je er direct in hacken om sneller te maken, ik zou dan direct een D3 gekocht hebben met behoud van garantie....
Niet iedereen heeft het er voor over om een paar duizend euro meer te betalen. Bovendien viel de D2 destijds in de 20% bijtelling en een D3
niet. Dat zou een reden kunnen zijn voor mensen om een tuning te laten uitvoeren. Als er met beleid wordt gereden, is de kans klein dat iets sneller stuk gaat.
De leasemaatschappij staat helemaal niet toe dat jeje auto gaat chippen/tunen, dus de bijtellingsargument houdt natuurlijk helemaal geen stand.
Re: V40 tuning door Rica
Geplaatst: 16.08.2014 - 12:49
door Rha007
Mijn D2 is door de dealer bij Rica in Waalwijk getuned. De auto is van Mei 2013 en ik heb de auto in Mei 2014 gekocht. Ik heb geen ervaring met tunen, geen ervaring met Volvo (dit is mijn eerste Volvo ooit) en de laatste keer dat ik diesel reed, was ergens in 2000. Ik heb dus totaal geen vergelijkingsmateriaal, maar ik kan wel mijn ervaring tot nu toe delen:
Verbruik:
Als ik me keurig aan de maximale snelheid houdt van 100km/uur tijdens het woon- werkverkeer รก 112km/dag heb ik over een hele tank gemeten, een gemiddelde tussen de 1:22,4 en 1:23,8. Dit is met de hand uitgerekend, de bc is 0.3ltr/100km te optimistisch.
Nu ik tijdens de vakantieperiode weet dat ik fileloos van A naar B kom, wil ik weleens wat vlotter rijden tijdens het woon- werkverkeer. In mijn geval houdt "vlotter" een maximum snelheid van 125km/uur tot 130km/uur in. Het gemiddelde verbruik op een hele tank schommelt dan tussen de 1:18 en 1:19.
Een tijdje geleden reed ik van R'dam naar Arnhem over de A15 en had de cc op 135 gezet. Tijdens het grootste gedeelte van deze rit gaf de bc een gemiddelde van 1:18 aan, wat ik zelf vrij netjes vind.
Vermogen:
Het koppel vind ik meer dan voldoende. Als ik 80 in de 6de versnelling rij en ik geef gas bij om naar bv de 120km/uur te gaan, pakt de auto dit vrij snel op. Ook de tunnel uit in de 6de versnelling gaat zonder moeite, waar ik tijdens de proefritten met een standaard D2 het gevoel had dat ik terug naar de 5de versnelling moest schakelen.
Een getunede D2 is nog steeds geen stoplicht sprinter, maar heeft voor mij wel meer dan voldoende koppel/vermogen.
Mijn auto heeft nog geen enkele software update gehad. Ik wil na de vakantie de updates laten uitvoeren, wat dan inhoud dat ik ook weer langs Rica zal moeten om de tuningssoftware terug te laten zetten. Ik denk dat mijn auto de specs van de eerste Rica tuningssoftware heeft en zal dan vragen of het mogelijk is om de nieuwste software te installeren. Het feit dat Rica de waardes naar beneden heeft geschroefd lijkt me nl niet voor niks.
Re: V40 tuning door Rica
Geplaatst: 29.07.2016 - 12:09
door chris2005
Heeft iemand al ervaring met de RICA stage 1 tuning?:
http://www.rica.nl/chiptuning.php#chiptuning
Re: V40 tuning door Rica
Geplaatst: 29.07.2016 - 13:46
door R-driver
Nee, heb deze vraag ook al gesteld, weinig reactie toe nu toe?
Op internet zie ik hier en daar een reactie voorbijkomen.
Wat ik me ook afvraag is het volgende:
Er kan gekozen worden voor een tunings-box of stage 1.
naar mijn inziens moet functioneert de i-softloader hetzelfde als de box m.b.t. de kabel demonteren of de boel flushen met de loader?
Voordelen stage 1:
meer koppel/vermogen.
Geen begrenzer.
Meer waar voor je geld?
Re: V40 tuning door Rica
Geplaatst: 29.07.2016 - 19:15
door MartijnAbel
Why kiezen voor een tuningsbox? Dat is mijn inziens niks anders dan de piggy backs die jarenlang de hele tuning scene om zeep geholpen hebben. Helaas komen ze langzaamaan weer terug...