Pagina 4 van 17
Geplaatst: 29.09.2013 - 00:24
door RoaldH
Ik herken dat ook van de laatste update...
Geplaatst: 29.09.2013 - 12:02
door Markdj
RichieB schreef:Pfff, lekker dan zo'n "upgrade". Die heb ik allebei aanstaan..
Ach ja, als je daarna geen problemen meer hebt met de accuspanning dan wijzig ik graag weer de instellingen.
Geplaatst: 29.09.2013 - 12:14
door Paul
Ja die dingen inderdaad, Verder nog geen dingen gevonden.
Geplaatst: 01.10.2013 - 07:33
door BanRay
Paul schreef:Ja die dingen inderdaad, Verder nog geen dingen gevonden.
Mijn dealer weet van geen update af. Is er een officiële naam bekend, of iets anders zodat hij weet waar hij het kan vinden/nalezen?
Geplaatst: 01.10.2013 - 20:10
door Paul
Stond in een Bulletin ofzoiets.
Geplaatst: 01.10.2013 - 22:59
door Texelrob
Heb dezelfde problemen gehad als hierboven gemeld: frequente meldingen over lage accuspanning en al 2 x het probleem dat de auto niets meer deed: 12v accu leeg. Nieuwe software hielp niet.
Volgens de dealer laadt deze accu niet goed op, er zit nu een vervangende accu in. Ben benieuwd of dit beter gaat, ik laat t weten!
Geplaatst: 02.10.2013 - 17:21
door Texelrob
Met de vervangende accu kreeg ik de melding op t display dat volvo on call service nodig had. Auto staat nu opnieuw bij de dealer. Deze heeft t probleem voorgelegd aan Volvo NL maar die reageert niet.
Inmiddels dus al 3 dagen bij de garage met een auto van 2 maanden oud...
Geplaatst: 02.10.2013 - 18:32
door RoaldH
Texelrob schreef:Met de vervangende accu kreeg ik de melding op t display dat volvo on call service nodig had. Auto staat nu opnieuw bij de dealer. Deze heeft t probleem voorgelegd aan Volvo NL maar die reageert niet.
Inmiddels dus al 3 dagen bij de garage met een auto van 2 maanden oud...
Je zou kunnen overwegen de noodaccu van VOC te laten bypassen. Dat geeft wel een melding na het starten, maar voorkomt een lege accu en/of de lage accuspanningsmeldingen. Ik denk dat de noodaccu van VOC een foutmelding geeft die de auto niet volledig in sluimer zet en de 12v accu binnen 3 à 5 dagen volledig leegtrekt.
Geplaatst: 02.10.2013 - 21:17
door Texelrob
RoaldH schreef:Texelrob schreef:Met de vervangende accu kreeg ik de melding op t display dat volvo on call service nodig had. Auto staat nu opnieuw bij de dealer. Deze heeft t probleem voorgelegd aan Volvo NL maar die reageert niet.
Inmiddels dus al 3 dagen bij de garage met een auto van 2 maanden oud...
Je zou kunnen overwegen de noodaccu van VOC te laten bypassen. Dat geeft wel een melding na het starten, maar voorkomt een lege accu en/of de lage accuspanningsmeldingen. Ik denk dat de noodaccu van VOC een foutmelding geeft die de auto niet volledig in sluimer zet en de 12v accu binnen 3 à 5 dagen volledig leegtrekt.
RoaldH, bedankt voor je reactie!
Ben echter niet zo technisch: wat bedoel je precies met bypassen?
Geplaatst: 02.10.2013 - 22:52
door RoaldH
Bij mij functioneerde de noodaccu van VOC niet en staat die accu (nog steeds) in backorder. Met bypassen hebben ze de 12v voeding rechtstreeks op de VOC module aangesloten en zit de noodaccu er niet meer tussen.
Geplaatst: 03.10.2013 - 21:10
door Texelrob
RoaldH, nogmaals bedankt voor de tip. Had 't doorgegeven aan de dealer: na overleg met Volvo NL is er voor mij nu ook een nieuwe noodaccu besteld. Deze wordt morgen geleverd en morgenmiddag kan ik weer rijden. Ik wacht t in spanning af!
Geplaatst: 03.10.2013 - 22:57
door RoaldH
Laat ff weten of dit de problemen definitief oplost, voordat ik mijn patiënt weer naar de dokter breng.

Geplaatst: 04.10.2013 - 20:06
door Texelrob
Heb de auto weer terug, noodaccu VOC is vervangen.
1e ritje gaf de melding: "pure niet beschikbaar door tijdelijke beperkingen hybride systeem". 2e ritje was goed. Vannacht aan de stroom, dit weekend lange rit. Ben benieuwd, zal resultaten posten.
Overigens vertelde de garage dat ze info van Volvo hadden ontvangen dat het beter was de 400v accu niet na ieder klein ritje op te laden maar te wachten tot deze geheel of nagenoeg geheel leeg was. Tijdens dit lange oplaadproces zou ook de 12v opgeladen worden.
Geplaatst: 04.10.2013 - 20:09
door RoaldH
Texelrob schreef:Heb de auto weer terug, noodaccu VOC is vervangen.
1e ritje gaf de melding: "pure niet beschikbaar door tijdelijke beperkingen hybride systeem". 2e ritje was goed. Vannacht aan de stroom, dit weekend lange rit. Ben benieuwd, zal resultaten posten.
Overigens vertelde de garage dat ze info van Volvo hadden ontvangen dat het beter was de 400v accu niet na ieder klein ritje op te laden maar te wachten tot deze geheel of nagenoeg geheel leeg was. Tijdens dit lange oplaadproces zou ook de 12v opgeladen worden.
Ik laad slechts 1 à 2x per dag op, als de accu bijna leeg is. Laat me ff weten hoe je ervaringen zijn. Mooi dat je je auto weer terug hebt.
Geplaatst: 04.10.2013 - 20:57
door RichieB
Beetje vaag verhaal weer. Als ik thuiskom heb ik nog 30% van de accu over. Wil ik de volgende dag weer op Pure heen en weer kunnen moet ik hem toch echt opladen. Of ik ga even boodschappen doen, en verbruik 20% maar ga een paar uur later 100km rijden, mag ik dan niet bijladen? Als de actieradius op elektra nu een paar honderd km was dan zou ik dit advies snappen, maar met 50km is het een beetje zinloos.
Geplaatst: 09.10.2013 - 20:01
door hupje
mijn hybrid heb ik nu 6 mnd (30d km). nooit accu problemen gehad. ook al eens 9 dagen op schiphol gestaan, lange weekenden weg, altijd probleemloos starten.
ook loer ik dagelijks met de app wel even in de auto....voor het gevoel......
Geplaatst: 11.10.2013 - 20:14
door Texelrob
Ik rijd inmiddels weer een tijdje rond: geen meldingen meer gehad over lage accuspanning van de 12v accu. Het probleem lijkt door het vervangen de VOC (nood) accu dus opgelost te zijn!
Geplaatst: 13.10.2013 - 14:51
door V60_PHEV
Ik heb inmiddels dezelfde problemen gekregen:
Foutmelding gehad op VOC over de accu en regelmatig waarschuwing lage accuspanning.
Gelukkig nog niet stil komen te staan, maar vrijdag gaat hij naar de dealer terug.
Kan iemand mij vertellen wat er precies misgaat?
Is het een softwarefout waardoor uiteindelijk de noodaccu stukgaat of gaat de noodaccu stuk en ontstaat daardoor het probleem?
Volgens mijn dealer is de software update niet voor alle Plug-Ins en niet voor de mijne.
Geplaatst: 13.10.2013 - 20:15
door RoaldH
Wat ik heb begrepen is dat de noodaccu eerst overlijdt, een foutmelding geeft waardoor de 12v accu extra wordt leeggetrokken. Let op: ik heb een MY2013 die relatief lang bij de Duitse dealer geeft gestaan (omdat er geen interesse was in een PIH vanwege de absurde meerprijs). Ik had van RichieB begrepen dat veel MY2013 lang hebben gestaan in de showroom, met dit soort gevolgen. Heb je een MY2013 of MY2014?
*** 22/10: nieuwe noodaccu VOC monteren bij de dealer ***
Geplaatst: 13.10.2013 - 20:25
door Skibs
Bwoah.. Absurde meerprijs? Als je het doorrekent is de PIH in Duitsland maar 5000 euro duurder dan een D5 Awd met dezelfde opties hoor..