Pagina 4 van 9
Geplaatst: 16.02.2007 - 10:05
door Jay1111
Sytse schreef:Zelf geimporteerd

.
Heb vroeger veel gedaan in dit wereldje dus heb nog mijn connecties.
Dat is lekker kan je niet nog een zet krijgen voor die prijs

Geplaatst: 12.03.2007 - 21:43
door sbv
Zijn er nog mensen die een tip hebben om een S60 met nivomats achter te verlagen ? Afgezien van nivomats vervangen door wat anders. Bij de 850 kun je een bus (laten) maken waardoor de schokbreker wat hoger in het chassis staat en dus wat verlaging krijgt.
Geplaatst: 13.03.2007 - 19:20
door jds
Heb je reeds het sportonderstel?
Zoniet heeft H&R veren voor de nivomats( heb dit setje trouwens zelf nog liggen)
Johan DS
Geplaatst: 13.03.2007 - 19:58
door sbv
Geen idee of ik een sportonderstel heb. Er zit ongeveer alles op wat er destijds leverbaar was op de auto. Hoe kan ik dat herkennen ? Afgezien dat de auto wat lager zou staan ?
Dat van H&R is een mooie tip, misschein is het wat. Ik gebruik de nivomats niet echt, maar goed als ik de caravan van mijn ouders eens wil meeslepen is het wel degelijk handig.
Heb je nog een type van die veren ?
Geplaatst: 13.03.2007 - 20:21
door buddo
sbv schreef: Hoe kan ik dat herkennen ? Afgezien dat de auto wat lager zou staan ?
Even checken bij de dealer.
Geplaatst: 13.03.2007 - 21:03
door sbv
Zal dat bij de komende beurt gaan vragen.
Geplaatst: 14.03.2007 - 21:54
door german
Ook ik ben van plan mijn T5 te verlagen. Uit deze en andere topics valt mij op dat dat bijna iedereen die met 17 inch velgen rijdt, dit doet met 225/45 bandenmaat. Ik moet nog 17 inch velgen kopen, maar ben eigenlijk van plan om daar 215/50 banden op te gooien. Zoals ik het bekijk met de beperkte kennis die ik hiervan heb, lever ik niet al te veel comfort in, blijft mijn draaicirkel hetzelfde en heb ik minder last van aquaplanning. Als mijn redenering niet goed is, hoor ik dat graag.
Geplaatst: 14.03.2007 - 22:02
door robertslaat
Hoogte van de band blijft ong hetzelfde. (50% van 21,5 cm) 225/45 is gewoon een courante maat. deze maat zal goedkoper zijn en ziet er beter uit op een 17 inch velg. deze hebben meestal de breedte van 7.5 J. Een 225 band zal er beter omheen passen.
Heb zelf mijn auto ook 4 cmm verlaagd en heb geen enkel probleem ermee. Gewoon doen dus die 225/45/17
Geplaatst: 14.03.2007 - 22:13
door jackss60
Robertslaat,
Jij zegt dat je 4cm verlaagd hebt en dat je comfort aanzienlijk is minder geworden, tenminste dat schrijf je ergens hierboven.
Is de 3cm die je krijgt met de Eibach veren dan beter te doen of ga je dat ook nog hard merken qua comfortvermindering? Ben toch aan het twijfelen of ik het wel of niet ga doen??
Ik vind het zowiezo mooier dat de band en wielkassen beter aansluiten op mekaar maar ik wil geen stugge auto hebben waar ik voor elk drempeltje terug naar 10km/h moet afremmen.
Je kan het natuurlijk niet zomaar testen want dan ben je al 350 euro (veren) + uurloon montage kwijt
Moeilijke beslissing hoor?
doei,
Jack
Geplaatst: 14.03.2007 - 22:16
door robertslaat
Hoi Jack,
Ik kan er niet omheen: mijn auto is echt een stuk stugger geworden. Je zult moeten kiezen tussen comfort en uiterlijk.
Ik denk niet dat er een groot verschil zal zitten tussen 3 en 4 cm.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Groeten, Robert
Geplaatst: 14.03.2007 - 22:27
door german
jackss60 schreef:Robertslaat,
Jij zegt dat je 4cm verlaagd hebt en dat je comfort aanzienlijk is minder geworden, tenminste dat schrijf je ergens hierboven.
Is de 3cm die je krijgt met de Eibach veren dan beter te doen of ga je dat ook nog hard merken qua comfortvermindering? Ben toch aan het twijfelen of ik het wel of niet ga doen??
Ik vind het zowiezo mooier dat de band en wielkassen beter aansluiten op mekaar maar ik wil geen stugge auto hebben waar ik voor elk drempeltje terug naar 10km/h moet afremmen.
Je kan het natuurlijk niet zomaar testen want dan ben je al 350 euro (veren) + uurloon montage kwijt
Moeilijke beslissing hoor?
doei,
Jack
Eibach schijnt wel het meeste comfort te leveren in combinatie met wat sportievere looks. Afremmen tot 10km/h voor drempels doe ik toch al

Geplaatst: 14.03.2007 - 22:29
door jackss60
http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/07 ... 6800003614
Eibach engineers are familiar with the balance of optimizing handling while maintaining ride quality. With our extensive research and pioneering of progressive rate performance suspension springs Eibach springs will provide the exceptional handling and precise vehicle responsiveness and stability with minimal effect to the ride quality. Eibach suspension components are designed to allow the suspension to move in a controlled manner unleashing the performance potential of the vehicle... Unleash the power. We want the driver to be a working component rather than a passive operator.
Is dat dan verkoopspraat wat ik op hun site lees?
Ik had eigenlijk gehoopt op een mix van de twee, uiterlijk en comfort dan.
Zodra ik de knoop heb doorgehakt en ze hangen eronder dan vul ik deze topic wel aan. Bedankt voor de reactie.
doei,
Jack
Geplaatst: 14.03.2007 - 22:30
door jackss60
Eibach schijnt wel het meeste comfort te leveren in combinatie met wat sportievere looks. Afremmen tot 10km/h voor drempels doe ik toch al
In Nederland kan ik me daar wel wat bij voorstellen ja
Jack
Geplaatst: 15.03.2007 - 12:00
door edraket
Ik heb inmiddels al twee verlagingssetjes geprobeerd onder mijn S60. Ik heb eerst zelf een Weitec verenset gemonteerd. Het viel me op dat het comfort daarmee met kleine bewegingen zelfs comfortabeler was dan origineel. Zal wel komen door de progressieve achterveren. Wat me niet beviel aan de Weitec veren was dat de achterkant aanzienlijk lager was dan vooraan. De voorkant was ook maar 1,5 cm gezakt, en dat vond ik veels te weinig. Ik heb de voorveren nog afgezaagd. De auto stond toen prachtig laag, maar de veren maakten toen veel lawaai aan de voorkant.
Uiteindelijk heb ik een Eibach set laten monteren (achteraan is een heel lastig karwei en zag ik niet weer zitten). Het comfort met Eibach is nagenoeg gelijk als origineel, alleen de auto helt iets minder over in bochten.
Geplaatst: 15.03.2007 - 12:04
door edraket
sbv schreef:Geen idee of ik een sportonderstel heb. Er zit ongeveer alles op wat er destijds leverbaar was op de auto. Hoe kan ik dat herkennen ? Afgezien dat de auto wat lager zou staan ?
Let op: een sportonderstel is niet hetzelfde als een verlaagd onderstel bij de S60. Een sportonderstel bestaat uit stuggere veren, en andere dempers (Sachs Advantage). Daarnaast is er nog de verlaagde variant. Deze is ongeveer 15 mm lager. Daarnaast is er nog een Volvo verlagingsset, welke de auto 25 mm lager zet. Bij mijn weten is deze niet af-fabriek te bestellen.
Je kunt zien of je verlaagde veren hebt door even de afstand tussen onderkant spatscherm en hart van de velg op te meten. Bij standaard veren is dat ongeveer 37,5 cm.
Geplaatst: 15.03.2007 - 22:02
door sbv
Er zal geen sportonderstel opzitten ivm nivomats achter.
De afstand is achter inderdaad ongeveer 37,5 cm. Voor is het 35 cm. De afstand vanaf onderkant spatscherm tot grond is achter 68 cm en voor 65 cm ongeveer.
Geplaatst: 18.03.2007 - 15:24
door jds
Bij mijn sportonderstel voor 64.5 cm spatscherm-grond en achter 65cm in rust. Bij het rijden pompen de nivomats zich op.
Geplaatst: 18.03.2007 - 20:37
door jackss60
edraket schreef:
Uiteindelijk heb ik een Eibach set laten monteren (achteraan is een heel lastig karwei en zag ik niet weer zitten). Het comfort met Eibach is nagenoeg gelijk als origineel, alleen de auto helt iets minder over in bochten.
Bedankt voor de reactie. Denk dat ik het maar ga laten plaatsen. Kan altijd nog terug als het niet bevalt.
Avond,
Jack
Geplaatst: 23.03.2007 - 13:06
door german
robertslaat schreef:Hoogte van de band blijft ong hetzelfde. (50% van 21,5 cm) 225/45 is gewoon een courante maat. deze maat zal goedkoper zijn en ziet er beter uit op een 17 inch velg. deze hebben meestal de breedte van 7.5 J. Een 225 band zal er beter omheen passen.
Heb zelf mijn auto ook 4 cmm verlaagd en heb geen enkel probleem ermee. Gewoon doen dus die 225/45/17
Ik heb er diep over nagedacht, maar weet nu wat het gaat worden. Team Dynamics Drifz velgen 7jx17 ET 45 (Staat mooi bij een Titanium Grey carrosserie). Daaromheen komen 215/50R17 banden van GOODYEAR EAGLE F1 GSD-3. Alles is reeds besteld, maar de velgen duren ongeveer 2 weken. Daarna ga ik waarschijnlijk de auto verlagen met een Eibach setje.
Geplaatst: 01.05.2007 - 22:10
door sbv
Vanavond alvast de voorkant gedaan. Heb een set Weitec veren gekocht.
Achter ben ik afgelopen weekend mee bezig geweest, maar kreeg de veren er helaas niet uit. Vrees dat ik deze moet laten doen. Voorkant was bij elkaar ca 2 uur werk. Tevens nieuw veerpoten(schokbrekers en veerpootlagers gemonteerd)
Zonder veerspanners is het niet te doen, en die ik heb krijg ik achter niet lekker erop, mochten er nog mensen met tips zijn dan graag.