Nieuwe Volvo motorenfamilie
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen
Volvo for life
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21408
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dan is daar toch vraag naar, of de leverancier creëert vraag. Erg vind ik het niet ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
Misschien eigenaardig, maar wel heel prettig!bart simpson schreef:het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen
Ik ben en blijf een groot liefhebber van die motor en geef nog steeds op alle punten de voorkeur aan die motor boven de 2.0l turbomotoren van ford.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
+3 Hard rechtuitMart van der Steeg schreef:+2lint schreef:Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.

- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Dat zijn toch gewoon oplossingen uit armoede/niet anders kunnen. Ze zullen er meer aan verdienen dan een ford motor en ter overbrugging naar de nieuwe motoren er maar even de 2.5t inlepelen. Net zoals de 2.0t 5-cilinder die op eens weer terug is in de V40XC.bart simpson schreef:het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is te zeggen, er is geen AWD te hangen aan die 4 pitters
Volvo for life
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Natuurlijk, als Volvo liefhebber rij ik nu zelf al bijna 12 jaar met een Volvo 5-cyl motor en daarvoor ruim 13 jaar met een Volvo 4-cyl motor.
Dat is wel een heel andere soort motoren dan de nu te verwachten 4-cylinder turbo direct-injectie motoren van Volvo. De nieuwe motoren vergelijken veel meer met de Ford benzine motoren die we nu in de T3,T4 en T5 modellen van Volvo en talrijke Ford modellen zien. Het zijn in Duitsland ontwikkelde en gebouwde motoren. En dan is maar de vraag: Zijn die Ford (benzine) motoren nou zo slecht? De nieuwe Volvo motor zal zich moeten bewijzen, juist ook m.b.t. betrouwbaarheid..
Dat is wel een heel andere soort motoren dan de nu te verwachten 4-cylinder turbo direct-injectie motoren van Volvo. De nieuwe motoren vergelijken veel meer met de Ford benzine motoren die we nu in de T3,T4 en T5 modellen van Volvo en talrijke Ford modellen zien. Het zijn in Duitsland ontwikkelde en gebouwde motoren. En dan is maar de vraag: Zijn die Ford (benzine) motoren nou zo slecht? De nieuwe Volvo motor zal zich moeten bewijzen, juist ook m.b.t. betrouwbaarheid..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
???Ab S schreef:Het zijn in Duitsland ontwikkelde en gebouwde motoren.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik denk dat het gaat over de Ford motoren.
Maar dat is slechts een aanname van mij op basis van het gehele relaas.
Maar dat is slechts een aanname van mij op basis van het gehele relaas.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
T2 valt geloof ik slecht in NL omdat ie qua uitstoot niet echt veel minder doet dan de T3.
Volvo 3 pitter is ook VEA op basis van de 4 pitter.
Stond plaatje van op SS.

Volvo 3 pitter is ook VEA op basis van de 4 pitter.
Stond plaatje van op SS.

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@V480-S60 als je goed leest dan schrijf ik dat ook BMW en Audi aan het downsizen zjn, maar die bieden tenminste ook nog max 10 cilinders (audi) en 8 cilinders (BMW) en een hele zwik mogelijkheden voor meer dan 4 cilinders..
Met de huidige techniek kan er wel een electromotor 70 PK bijplussen, maar als die accu's vervolgens na 200.000 km op zijn en je weer 10.000 euro mag bijlappen voor een nieuwe accu's is dat niet echt duurzaam te noemen en 4 cilinder blokken veel zwaarder belast zullen zijn als ze toch 250PK moeten leveren dan vraag ik me echt af of er high performance 4 cilinder motoren zullen zijn die het 300.000 - 500.000 km's gaan uithouden.
Met de huidige techniek kan er wel een electromotor 70 PK bijplussen, maar als die accu's vervolgens na 200.000 km op zijn en je weer 10.000 euro mag bijlappen voor een nieuwe accu's is dat niet echt duurzaam te noemen en 4 cilinder blokken veel zwaarder belast zullen zijn als ze toch 250PK moeten leveren dan vraag ik me echt af of er high performance 4 cilinder motoren zullen zijn die het 300.000 - 500.000 km's gaan uithouden.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Dat vraag ik me ook af, maar zouden modere auto's nog wel zo lang mee gaan als de oudere? Nieuwe auto's zitten vol electronica die over 20 jaar antiek is. De nu oudere Volvo's zoals b.v. de 240 en de 740 hebben nog niet zoveel electronica.
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Ja, het gaat over de Ford motoren.V480-S60 schreef:Ik denk dat het gaat over de Ford motoren.
Maar dat is slechts een aanname van mij op basis van het gehele relaas.
Sorry, gebouwd in Wales http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost; ontwikkeld - aanname, had het ooit in de krant gelezen - door Ford Duitsland (ontwikkelcentrum Keulen). Excuses dat ik het als feit heb neergezet.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Die accu bedragen bestaan volgens mij al lang niet meer. Meende dat Toyota nu een service pack heeft voor iets van 1500 tot 2000 Euro en daar kun je na 10 jaar niets van zeggen.Marc Apeldoorn schreef:@V480-S60 als je goed leest dan schrijf ik dat ook BMW en Audi aan het downsizen zjn, maar die bieden tenminste ook nog max 10 cilinders (audi) en 8 cilinders (BMW) en een hele zwik mogelijkheden voor meer dan 4 cilinders..
Met de huidige techniek kan er wel een electromotor 70 PK bijplussen, maar als die accu's vervolgens na 200.000 km op zijn en je weer 10.000 euro mag bijlappen voor een nieuwe accu's is dat niet echt duurzaam te noemen en 4 cilinder blokken veel zwaarder belast zullen zijn als ze toch 250PK moeten leveren dan vraag ik me echt af of er high performance 4 cilinder motoren zullen zijn die het 300.000 - 500.000 km's gaan uithouden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Aha, Accu pack van Volvo nu volgens inschatting dealer 10K en bye the way je kunt dus niet 10 jaar doorrijden met de accu, 5-6 jaar en dan ben je wel klaar als je 40 K per jaar rijdt
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Tsja de tijd zal het leren en soms kun je leuk verdienen aan het grote onbekende..
Bij Toyota is gebleken dat de accu's het langer volhouden dan verwacht. Om de negativiteit rond het vervangen, of slopen/export als alternatief, af te vangen heeft Toyota de prijzen continue naar beneden aangepast tot een nu redelijk acceptabel niveau. Denk dat het kostenplaatje nu aardig in lijn ligt met wat je bij de middenmoot normale auto's tegen komt aan onderhoudsbedragen.
De Volvo Hybrids vliegen nu alleen over de toonbank omdat ons belastingstelsel daar in voorziet. Groot deel van de huidige klanten is niet merkentrouw, wel 0% bijtelling trouw. . Mochten deze auto's na 5 jaar op zijn en reparaties van tig duizenden Euro's nodig blijken dan is het snel afgelopen met de elektrificatie bij Volvo. Ze zullen bij de after sales ook over de brug moeten komen en deze auto's blijven promoten.
Als je kijkt naar gasinstallaties daar hoor je mensen nu ook lachen bij de pomp maar niemand die iets zegt over die 1500 tot 2500 Euro installatie en soms een paar honderd Euro per jaar om de boel aan de praat te maken en te houden. In 10 jaar tijd moet daar ook een aanzienlijk bedrag bij.
Bij Toyota is gebleken dat de accu's het langer volhouden dan verwacht. Om de negativiteit rond het vervangen, of slopen/export als alternatief, af te vangen heeft Toyota de prijzen continue naar beneden aangepast tot een nu redelijk acceptabel niveau. Denk dat het kostenplaatje nu aardig in lijn ligt met wat je bij de middenmoot normale auto's tegen komt aan onderhoudsbedragen.
De Volvo Hybrids vliegen nu alleen over de toonbank omdat ons belastingstelsel daar in voorziet. Groot deel van de huidige klanten is niet merkentrouw, wel 0% bijtelling trouw. . Mochten deze auto's na 5 jaar op zijn en reparaties van tig duizenden Euro's nodig blijken dan is het snel afgelopen met de elektrificatie bij Volvo. Ze zullen bij de after sales ook over de brug moeten komen en deze auto's blijven promoten.
Als je kijkt naar gasinstallaties daar hoor je mensen nu ook lachen bij de pomp maar niemand die iets zegt over die 1500 tot 2500 Euro installatie en soms een paar honderd Euro per jaar om de boel aan de praat te maken en te houden. In 10 jaar tijd moet daar ook een aanzienlijk bedrag bij.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ach, ik heb zelf gas voor 2800 euro erin laten leggen. Scheelt mij bij 45000 km per jaar een slordige 4000 Euro per jaar. Dan mag er best wat extra worden gerepareerd...........
Hoe jij erbij komt dat de accu van Volvo het 10 jaar gaat uithouden weet ik net. Bedenk wel dat de Toyota accu waar jij het over hebt een heel andere functie heeft dan de accu van de V60....
Hoe jij erbij komt dat de accu van Volvo het 10 jaar gaat uithouden weet ik net. Bedenk wel dat de Toyota accu waar jij het over hebt een heel andere functie heeft dan de accu van de V60....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5