Pagina 4 van 18

Geplaatst: 18.05.2013 - 09:17
door bart simpson
het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen

Geplaatst: 18.05.2013 - 10:36
door Msuidgeest
Dan is daar toch vraag naar, of de leverancier creƫert vraag. Erg vind ik het niet ...

Geplaatst: 18.05.2013 - 11:45
door Jan Hagel
bart simpson schreef:het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen
Misschien eigenaardig, maar wel heel prettig!
Ik ben en blijf een groot liefhebber van die motor en geef nog steeds op alle punten de voorkeur aan die motor boven de 2.0l turbomotoren van ford.

Geplaatst: 18.05.2013 - 11:58
door Jak
Mart van der Steeg schreef:
lint schreef:Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
+2
+3 Hard rechtuit :)

Geplaatst: 18.05.2013 - 12:35
door Discovery
bart simpson schreef:het blijft eigenaardig om in de lijn van downsizing bij de V40 ineens een 2.5T 5 pitter te treffen
Dat zijn toch gewoon oplossingen uit armoede/niet anders kunnen. Ze zullen er meer aan verdienen dan een ford motor en ter overbrugging naar de nieuwe motoren er maar even de 2.5t inlepelen. Net zoals de 2.0t 5-cilinder die op eens weer terug is in de V40XC.

Geplaatst: 18.05.2013 - 12:41
door bart simpson
Dat is te zeggen, er is geen AWD te hangen aan die 4 pitters

Zijn die Ford (benzine) motoren nou zo slecht?

Geplaatst: 18.05.2013 - 14:03
door Ab S
Natuurlijk, als Volvo liefhebber rij ik nu zelf al bijna 12 jaar met een Volvo 5-cyl motor en daarvoor ruim 13 jaar met een Volvo 4-cyl motor.

Dat is wel een heel andere soort motoren dan de nu te verwachten 4-cylinder turbo direct-injectie motoren van Volvo. De nieuwe motoren vergelijken veel meer met de Ford benzine motoren die we nu in de T3,T4 en T5 modellen van Volvo en talrijke Ford modellen zien. Het zijn in Duitsland ontwikkelde en gebouwde motoren. En dan is maar de vraag: Zijn die Ford (benzine) motoren nou zo slecht? De nieuwe Volvo motor zal zich moeten bewijzen, juist ook m.b.t. betrouwbaarheid..

Re: Zijn die Ford (benzine) motoren nou zo slecht?

Geplaatst: 18.05.2013 - 14:57
door Johann
Ab S schreef:Het zijn in Duitsland ontwikkelde en gebouwde motoren.
???

Geplaatst: 18.05.2013 - 15:00
door OGA244
doe idd eens een linkje...

Geplaatst: 18.05.2013 - 15:02
door V480-S60
Ik denk dat het gaat over de Ford motoren.
Maar dat is slechts een aanname van mij op basis van het gehele relaas.

Geplaatst: 18.05.2013 - 15:06
door OGA244
Ik heb vernomen dat Volvo ook 3 pitters gaat krijgen maar niet die van Ford.
In landen om ons heen is er nu al een 1.6 T2 (ford) 4 pitter van 125pk

Geplaatst: 18.05.2013 - 15:14
door Johann
T2 valt geloof ik slecht in NL omdat ie qua uitstoot niet echt veel minder doet dan de T3.
Volvo 3 pitter is ook VEA op basis van de 4 pitter.

Stond plaatje van op SS.

Afbeelding

Geplaatst: 18.05.2013 - 15:18
door OGA244
klopt, CO2 uitstoot is niet lager, kostprijs is gelijk

Geplaatst: 18.05.2013 - 22:35
door Marc Apeldoorn
@V480-S60 als je goed leest dan schrijf ik dat ook BMW en Audi aan het downsizen zjn, maar die bieden tenminste ook nog max 10 cilinders (audi) en 8 cilinders (BMW) en een hele zwik mogelijkheden voor meer dan 4 cilinders..
Met de huidige techniek kan er wel een electromotor 70 PK bijplussen, maar als die accu's vervolgens na 200.000 km op zijn en je weer 10.000 euro mag bijlappen voor een nieuwe accu's is dat niet echt duurzaam te noemen en 4 cilinder blokken veel zwaarder belast zullen zijn als ze toch 250PK moeten leveren dan vraag ik me echt af of er high performance 4 cilinder motoren zullen zijn die het 300.000 - 500.000 km's gaan uithouden.

Geplaatst: 18.05.2013 - 23:07
door Gast
Dat vraag ik me ook af, maar zouden modere auto's nog wel zo lang mee gaan als de oudere? Nieuwe auto's zitten vol electronica die over 20 jaar antiek is. De nu oudere Volvo's zoals b.v. de 240 en de 740 hebben nog niet zoveel electronica.

Geplaatst: 19.05.2013 - 00:15
door Ab S
V480-S60 schreef:Ik denk dat het gaat over de Ford motoren.
Maar dat is slechts een aanname van mij op basis van het gehele relaas.
Ja, het gaat over de Ford motoren.
Sorry, gebouwd in Wales http://de.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost; ontwikkeld - aanname, had het ooit in de krant gelezen - door Ford Duitsland (ontwikkelcentrum Keulen). Excuses dat ik het als feit heb neergezet.

Geplaatst: 19.05.2013 - 12:31
door Johann
Marc Apeldoorn schreef:@V480-S60 als je goed leest dan schrijf ik dat ook BMW en Audi aan het downsizen zjn, maar die bieden tenminste ook nog max 10 cilinders (audi) en 8 cilinders (BMW) en een hele zwik mogelijkheden voor meer dan 4 cilinders..
Met de huidige techniek kan er wel een electromotor 70 PK bijplussen, maar als die accu's vervolgens na 200.000 km op zijn en je weer 10.000 euro mag bijlappen voor een nieuwe accu's is dat niet echt duurzaam te noemen en 4 cilinder blokken veel zwaarder belast zullen zijn als ze toch 250PK moeten leveren dan vraag ik me echt af of er high performance 4 cilinder motoren zullen zijn die het 300.000 - 500.000 km's gaan uithouden.
Die accu bedragen bestaan volgens mij al lang niet meer. Meende dat Toyota nu een service pack heeft voor iets van 1500 tot 2000 Euro en daar kun je na 10 jaar niets van zeggen.

Geplaatst: 19.05.2013 - 12:35
door Marc Apeldoorn
Aha, Accu pack van Volvo nu volgens inschatting dealer 10K en bye the way je kunt dus niet 10 jaar doorrijden met de accu, 5-6 jaar en dan ben je wel klaar als je 40 K per jaar rijdt

Geplaatst: 19.05.2013 - 12:49
door Johann
Tsja de tijd zal het leren en soms kun je leuk verdienen aan het grote onbekende..
Bij Toyota is gebleken dat de accu's het langer volhouden dan verwacht. Om de negativiteit rond het vervangen, of slopen/export als alternatief, af te vangen heeft Toyota de prijzen continue naar beneden aangepast tot een nu redelijk acceptabel niveau. Denk dat het kostenplaatje nu aardig in lijn ligt met wat je bij de middenmoot normale auto's tegen komt aan onderhoudsbedragen.
De Volvo Hybrids vliegen nu alleen over de toonbank omdat ons belastingstelsel daar in voorziet. Groot deel van de huidige klanten is niet merkentrouw, wel 0% bijtelling trouw. . Mochten deze auto's na 5 jaar op zijn en reparaties van tig duizenden Euro's nodig blijken dan is het snel afgelopen met de elektrificatie bij Volvo. Ze zullen bij de after sales ook over de brug moeten komen en deze auto's blijven promoten.
Als je kijkt naar gasinstallaties daar hoor je mensen nu ook lachen bij de pomp maar niemand die iets zegt over die 1500 tot 2500 Euro installatie en soms een paar honderd Euro per jaar om de boel aan de praat te maken en te houden. In 10 jaar tijd moet daar ook een aanzienlijk bedrag bij.

Geplaatst: 19.05.2013 - 12:58
door Marc Apeldoorn
Ach, ik heb zelf gas voor 2800 euro erin laten leggen. Scheelt mij bij 45000 km per jaar een slordige 4000 Euro per jaar. Dan mag er best wat extra worden gerepareerd...........
Hoe jij erbij komt dat de accu van Volvo het 10 jaar gaat uithouden weet ik net. Bedenk wel dat de Toyota accu waar jij het over hebt een heel andere functie heeft dan de accu van de V60....