Pagina 4 van 4

Geplaatst: 13.09.2006 - 19:49
door Gast
Tja... dat is moeilijk, wie het weet mag het zeggen.

Ook afhankelijk van gebruik, tunen enz.....
Maar bijvoorbeeld op gas, kan het bij 40 á 60.000 km al verstandig zijn om eens de klepspeling te laten controleren.
Maar bij sommigen is de klepspeling bij 140.000 km (en soms over de twee ton) nog goed.


DUS; Tja... dat is moeilijk, wie het weet mag het zeggen.

Een controle (indicatie) behoeft niet zo duur te zijn (uurtje werk), zeker in combinatie met een grote beurt.

Geplaatst: 13.09.2006 - 20:18
door Frumpy
Ik blijf het vreemd vinden dat een dergelijk essentiële controle niet in een of andere beurt (120.000 km) wordt opgenomen.
Past ook in het rijtje van dingen die volgens Volvo nooit hoeft, maar als je met de mankementen zit voor jouw rekening duur gerepareerd moeten worden. Neem alleen maar het voorbeeld van automatische transmissieolie.

Geplaatst: 13.09.2006 - 21:39
door Gast
Tja, blijkbaar denken ze bij Volvo dat ze een betrouwbare auto hebben gebouwd.
Misschien klopt dat de eerste 150.000 km ook wel. :P

Maar dan.....................
Hoe belangrijk vind Volvo de klanten die in een Volvo rijden met meer dan 150.000km?

Geplaatst: 13.09.2006 - 22:25
door Ramon&Ramon
dan is het wel een keer nodig!

Geplaatst: 13.09.2006 - 22:43
door Frumpy
Ook bij de hydraulische, of kunnen die niet nagesteld worden en moeten vervangen worden ? Die zullen toch ook wel niet het eeuwige leven hebben?

Ik zal eerst maar eens kijken wat er eigenlijk in zit, heb er nu zo'n 170.000 km op zitten.

Wat kost zo'n geintje buiten de dealer om? Incl. en excl. nieuwe kleppenstoters, etc.?
Oh ja, het is een S80 2,4 benzine.

Geplaatst: 13.09.2006 - 22:48
door Ramon&Ramon
vanaf modeljaar 2000 zijn ze stelbaar,hydraulische niet,die gaan bijna nooit stuk.
bij de dealer erg duur.