V60 PIH - tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5271
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21113
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug
220 op teller en dan is het wel einde.
Dat gaat dan ook hard zat voor een auto die hoger op de wielen staat alhoewel fourC wel helpt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug
220 op teller en dan is het wel einde.
Dat gaat dan ook hard zat voor een auto die hoger op de wielen staat alhoewel fourC wel helpt.
Nou het verwonderde mij ook, zal wel zwaar gekieteld zijn. Kon hem aardig bijhouden, maar bij 240 liep die toch echt uit en wat zal het echte kilometers geweest zijn, ik denk rond de 230
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5271
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

volgens bij zit er een begrenzing op 210 echte km's zelfs zonder die begrenzing en met tuning zou ik gezien de cw waarde geen heel veel hogere top verwachten
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1640
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Nee. En de importeur ook niet.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5271
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Op een nieuwe auto krijg je fabrieksgarantie feitelijk is dat geen garantie van de dealer het is een garantie van VCC die VCNL via de dealer "uitvoert" Het zal duidelijk zijn dat VCC geen verantwoordelijk zal aanvaarden als er een relatie tussen de tuning en de schade is.

Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

NielsPHEV schreef: ...
Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH
Ik heb geen idee hoe de dieselmotor communiceert met de electromotor. Welke parameters (toerentallen, snelheden, ??), welke sensoren, ???

Kan mij voorstellen dat tuners daar even werk op hebben of zich (nog) de vingers niet aan willen branden.
Met electromotor kan risicovoller zijn.

Voordeel van Rica is wel dat je met 1 download terug bent bij de originele fabrieksspecificaties.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1640
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

NielsPHEV schreef:
DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Op een nieuwe auto krijg je fabrieksgarantie feitelijk is dat geen garantie van de dealer het is een garantie van VCC die VCNL via de dealer "uitvoert" Het zal duidelijk zijn dat VCC geen verantwoordelijk zal aanvaarden als er een relatie tussen de tuning en de schade is.

Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH
Fabrieksgarantie is toch essentiëel. De Rica tuning maar even op hold gezet en wachten tot Volvo eventueel met de Polestar tuning op de markt gaat komen.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

NielsPHEV schreef:volgens bij zit er een begrenzing op 210 echte km's zelfs zonder die begrenzing en met tuning zou ik gezien de cw waarde geen heel veel hogere top verwachten
Met tuning halen ze de begrenzer eraf en de winst zit hem in de toename van het koppel. In mijn geval een ml 280cdi fabriek 190 pk 480 nm en een begrensde top van 210 km/h, auto ging ook echt schokken bij 210.
Na tuning 260 pk 600nm begrenzer, eraf moeiteloos naar de 230 en met lange adem naar de 240 km/h en uiteraard geen schokken meer.
Martijn1982
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.10.2012 - 11:20

We praten hier eigenlijk alleen maar over de tuning van het blok...
Hier ben ik wel in gedesinteresseerd, maar dit zal voor mij een tweede optie worden.

Ik ben voor nu wel geïnteresseerd in een veerpootbrug.

In Duitsland leveren ze standaard een veerpootbug in de V60 PIH. Deze wil ik ook graag monteren op mijn V60 PIH uit NL.

Kan iemand mij informeren hoe ik deze veerpootbrug kan bestellen?
Ik hoor het graag.
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Martijn1982 schreef:We praten hier eigenlijk alleen maar over de tuning van het blok...
Hier ben ik wel in gedesinteresseerd, maar dit zal voor mij een tweede optie worden.

Ik ben voor nu wel geïnteresseerd in een veerpootbrug.

In Duitsland leveren ze standaard een veerpootbug in de V60 PIH. Deze wil ik ook graag monteren op mijn V60 PIH uit NL.

Kan iemand mij informeren hoe ik deze veerpootbrug kan bestellen?
Ik hoor het graag.
Er zit een veerpootbrug op een model 14, weliswaar een dunne.
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Op de MY13 zit hij er niet standaard in. Ik ben ook wel geïnteresseerd om er een te laten plaatsen..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
FjodJont
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55

Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?
V60 PIH Crystal White cert my14
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24621
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Het stukje milieudelict, zit 'm in het feit dat de auto niet meer voldoet aan de afgegeven typegoedkeuring. En tuning maakt de auto echt niet altijd zuiniger.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
FjodJont
2nd Gear member
Berichten: 115
Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55

Zuinig ben ik het gelijk met je eens, da's eerder je rechtervoet dan tunning die daar voor zorgt :D
V60 PIH Crystal White cert my14
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5271
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

FjodJont schreef:Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?
zou eerst zelf eens 5.000 km op de klok zetten en dan beoordelen of je tuning echt wilt. Ik vind de auto prima in balans en geen vermogen of koppel missen (in tegendeel). Bij de 163 pk D3/4 vond ik dat een ander verhaal en die bleek eigenlijk niet lekker te tunnen
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

FjodJont schreef:Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?
nog zuiniger dan 1,8 ltr op 100km? held....
Volvo for life
Martijn1982
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 22.10.2012 - 11:20

Ik heb gebeld met Rica, ze wisten mij te melden dat de CO2 uitstoot gelijk bleef. Voor mij is het leuke eraan dat de snelheidsbegrenzer eraf wordt gehaald, en dat je wat meer koppel en pk hebt.

Daarnaast zijn ze ook nog bezig met de elektromotor.
een tijdelijke stijging vam het koppel en pk tijdens het optrekken
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Welke snelheidsbegrenzer? Misschien moet je eerst even met je PIH maar Duitsland voordat je hem laat tunen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”