Pagina 4 van 26

Geplaatst: 01.07.2013 - 15:11
door NielsPHEV
jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug

Geplaatst: 01.07.2013 - 15:46
door diesel01
NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug
220 op teller en dan is het wel einde.
Dat gaat dan ook hard zat voor een auto die hoger op de wielen staat alhoewel fourC wel helpt.

Geplaatst: 01.07.2013 - 16:43
door jp-v60
diesel01 schreef:
NielsPHEV schreef:
jp-v60 schreef:Ben ook wel benieuwd naar de accelaratie boven de 140 en de wegligging bij hoge snelheden.
Ik rij nu in een getunede ml 280 ( 3.0 ltr v6 )en die blijft er aan trekken tot aan de 200.
Heb hier wel is 240 mee gereden en dan ligt die nog steeds strak op de weg.
( reed toen achter een xc60 d5 aan, maar die was nog sneller )
Een XC 60 D5 die harder dan 240 gaat, lijkt me stug
220 op teller en dan is het wel einde.
Dat gaat dan ook hard zat voor een auto die hoger op de wielen staat alhoewel fourC wel helpt.
Nou het verwonderde mij ook, zal wel zwaar gekieteld zijn. Kon hem aardig bijhouden, maar bij 240 liep die toch echt uit en wat zal het echte kilometers geweest zijn, ik denk rond de 230

Geplaatst: 01.07.2013 - 16:43
door NielsPHEV
volgens bij zit er een begrenzing op 210 echte km's zelfs zonder die begrenzing en met tuning zou ik gezien de cw waarde geen heel veel hogere top verwachten

Geplaatst: 01.07.2013 - 18:12
door Arnold
Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?

Geplaatst: 01.07.2013 - 20:43
door v60pih
DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Nee. En de importeur ook niet.

Geplaatst: 01.07.2013 - 20:43
door NielsPHEV
DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Op een nieuwe auto krijg je fabrieksgarantie feitelijk is dat geen garantie van de dealer het is een garantie van VCC die VCNL via de dealer "uitvoert" Het zal duidelijk zijn dat VCC geen verantwoordelijk zal aanvaarden als er een relatie tussen de tuning en de schade is.

Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH

Geplaatst: 01.07.2013 - 23:10
door v60pih
NielsPHEV schreef: ...
Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH
Ik heb geen idee hoe de dieselmotor communiceert met de electromotor. Welke parameters (toerentallen, snelheden, ??), welke sensoren, ???

Kan mij voorstellen dat tuners daar even werk op hebben of zich (nog) de vingers niet aan willen branden.
Met electromotor kan risicovoller zijn.

Voordeel van Rica is wel dat je met 1 download terug bent bij de originele fabrieksspecificaties.

Geplaatst: 03.07.2013 - 09:10
door Arnold
NielsPHEV schreef:
DriverV70 schreef:Hoe zit het met de fabrieksgarantie, in combinatie met Rica Tuning? Blijft de dealer garant staan?
Op een nieuwe auto krijg je fabrieksgarantie feitelijk is dat geen garantie van de dealer het is een garantie van VCC die VCNL via de dealer "uitvoert" Het zal duidelijk zijn dat VCC geen verantwoordelijk zal aanvaarden als er een relatie tussen de tuning en de schade is.

Interessant is overigens dan VCC zelf tuning aanbiedt voor de D5 via Polestar alleen niet voor de PIH
Fabrieksgarantie is toch essentiëel. De Rica tuning maar even op hold gezet en wachten tot Volvo eventueel met de Polestar tuning op de markt gaat komen.

Geplaatst: 03.07.2013 - 10:39
door jp-v60
NielsPHEV schreef:volgens bij zit er een begrenzing op 210 echte km's zelfs zonder die begrenzing en met tuning zou ik gezien de cw waarde geen heel veel hogere top verwachten
Met tuning halen ze de begrenzer eraf en de winst zit hem in de toename van het koppel. In mijn geval een ml 280cdi fabriek 190 pk 480 nm en een begrensde top van 210 km/h, auto ging ook echt schokken bij 210.
Na tuning 260 pk 600nm begrenzer, eraf moeiteloos naar de 230 en met lange adem naar de 240 km/h en uiteraard geen schokken meer.

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:12
door Martijn1982
We praten hier eigenlijk alleen maar over de tuning van het blok...
Hier ben ik wel in gedesinteresseerd, maar dit zal voor mij een tweede optie worden.

Ik ben voor nu wel geïnteresseerd in een veerpootbrug.

In Duitsland leveren ze standaard een veerpootbug in de V60 PIH. Deze wil ik ook graag monteren op mijn V60 PIH uit NL.

Kan iemand mij informeren hoe ik deze veerpootbrug kan bestellen?
Ik hoor het graag.

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:20
door Jolly Breeze Racing
Martijn1982 schreef:We praten hier eigenlijk alleen maar over de tuning van het blok...
Hier ben ik wel in gedesinteresseerd, maar dit zal voor mij een tweede optie worden.

Ik ben voor nu wel geïnteresseerd in een veerpootbrug.

In Duitsland leveren ze standaard een veerpootbug in de V60 PIH. Deze wil ik ook graag monteren op mijn V60 PIH uit NL.

Kan iemand mij informeren hoe ik deze veerpootbrug kan bestellen?
Ik hoor het graag.
Er zit een veerpootbrug op een model 14, weliswaar een dunne.

Geplaatst: 03.07.2013 - 12:28
door RichieB
Op de MY13 zit hij er niet standaard in. Ik ben ook wel geïnteresseerd om er een te laten plaatsen..

Geplaatst: 09.07.2013 - 14:30
door FjodJont
Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?

Geplaatst: 09.07.2013 - 14:34
door Walter
Het stukje milieudelict, zit 'm in het feit dat de auto niet meer voldoet aan de afgegeven typegoedkeuring. En tuning maakt de auto echt niet altijd zuiniger.

Geplaatst: 09.07.2013 - 14:37
door FjodJont
Zuinig ben ik het gelijk met je eens, da's eerder je rechtervoet dan tunning die daar voor zorgt :D

Geplaatst: 09.07.2013 - 18:14
door NielsPHEV
FjodJont schreef:Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?
zou eerst zelf eens 5.000 km op de klok zetten en dan beoordelen of je tuning echt wilt. Ik vind de auto prima in balans en geen vermogen of koppel missen (in tegendeel). Bij de 163 pk D3/4 vond ik dat een ander verhaal en die bleek eigenlijk niet lekker te tunnen

Geplaatst: 09.07.2013 - 19:09
door bart simpson
FjodJont schreef:Vanmorgen heb ik een tunningbedrijf gesproken voor mijn PIH. Voornamelijk of ik hem eerst moest inrijden alvorens hem te laten tunnen, dit schijnt niet te hoeven. Hij gaf aan dat er al een aantal rondrijden die getuned zijn.

Na het lezen van alle reacties hier weet ik niet zo goed wat te doen. Ik hoorde dat het geen milieudelict is, moet je toch rekening mee houden, omdat tunning de auto zuiniger maakt. Als dit zo is zal de co2 uitstoot dan inderdaad lager worden?
nog zuiniger dan 1,8 ltr op 100km? held....

Geplaatst: 09.07.2013 - 19:16
door Martijn1982
Ik heb gebeld met Rica, ze wisten mij te melden dat de CO2 uitstoot gelijk bleef. Voor mij is het leuke eraan dat de snelheidsbegrenzer eraf wordt gehaald, en dat je wat meer koppel en pk hebt.

Daarnaast zijn ze ook nog bezig met de elektromotor.
een tijdelijke stijging vam het koppel en pk tijdens het optrekken

Geplaatst: 09.07.2013 - 19:32
door RichieB
Welke snelheidsbegrenzer? Misschien moet je eerst even met je PIH maar Duitsland voordat je hem laat tunen.