Geplaatst: 02.08.2013 - 19:26
Wanneer je niet tevreden bent met de polestar tuning zou ik dat met de dealer bespreken zeker wanneer de performance niet is wat beloofd is kan ik me niet voorstellen wanneer er geen goed oplossing komt
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Op dit moment werkt Polestar aan een update cq. verbetering van de tuning. Maar als ik zo het verhaal van VolvoJanssen lees heb ik grote twijfels of er een verbetering gaat plaatsvinden. Maar zolang moet ik ze maar het voordeel van de twijfel geven ::(NielsPHEV schreef:Wanneer je niet tevreden bent met de polestar tuning zou ik dat met de dealer bespreken zeker wanneer de performance niet is wat beloofd is kan ik me niet voorstellen wanneer er geen goed oplossing komt
Mark,Mark1975 schreef:Dat verklaard wel het een en ander. Vraag ik me af of ze al de ervaring hebben met beschadigd materiaal! Kijkend naar mijn eigen auto, Polestar getuned, haalt met name de opgegeven accelaratietijd op de Polestar site niet. Je kan je afvragen of je juridisch gezien niet over een ondeugdelijk product praat. Een product is ondeugdelijk als het o.a. niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd. Zie hierbij de Polestar website. Gezien de forse bedragen die je voor de tuning betaalt is dit iets waar ik steeds meer aan ga denken.VolvoJanssen schreef:Allen,
Zojuist terug van de dealer.
Onderzoek bij de dealer zelf heeft opgeleverd dat de koppelkromme inderdaad anders is. Navraag bij Volvo Nederland en verder heeft opgeleverd dat in de eerste versnelling de overboost volledig verwijderd is en dat de overboost voor de 2de versnelling is aangepast. Vanaf de 3de versnelling is de volledige overboost beschikbaar. Men zegt dat dit gedaan is om het materiaal te sparen. Deze wijziging maakt deel uit van de software update die is uitgevoerd bij de 30000 beurt.
Bij de dealer heb ik aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is. De producteigenschappen zijn merkbaar negatief veranderd zonder enige communicatie.
De dealer geeft aan dat ze het zelf inderdaad ook een vreemde gang van zaken vinden.
Hoe verder:
1. De dealer gaat verder met het gesprek met Volvo NL om tot een oplossing te komen.
2. De dealer gaat mij een onderzoeks "rapport" opsturen met bovenstaande bevindingen.
3. Ik ga Volvo NL benaderen (customer service) met deze klacht en het verzoek dit ongedaan te maken / te verhelpen (De dealer heeft mij ook gevraagd het aan te kaarten bij customer service van Volvo NL).
Als jullie dezelfde soort klachten hebben dan denk ik dat het verstandig is dat jullie dit ook bij Volvo NL (customer service) en de eigen dealer aankaarten en aandringen op een oplossing (meer meldingen zullen de problemen vast meer gewicht geven).
hoor graag wat jullie doen met het probleem en hoe er bij jullie op gereageerd wordt. ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen bij mij.
VolvoJanssen kan je nog een filmpje maken?
Gr. Mark
Als die bakker nu aansprakelijk wordt gesteld door zijn klanten omdat die gezondheidsproblemen ervaren door het zout van zijn brood.evert65 schreef:goeie actie
al blijf ik het wel heel erg vreemd vinden dat een organisatie zonder communicatie met de klant de producteigenschappen gaat veranderen
als het nu om kleine kinderen ging alla dan kan ik er enigzins begrip voor opbrengen
maar zo?? echt niet
.
stel de bakker doet geen zout meer in het brood, waardoor het smakeloos wordt , want:
"u vreet veelste veel".....
Nee man, die heeft er nog 140 van de 170 over na al die jarenOceanracer schreef:Misschien moet ik mijn V70 ook maar laten downsizen dan, stel dat hij niet tegen al die 170 paardenkrachten kan...
Een compleet niet bijdragende reactie. Kan er gewoon On Topic gereageerd worden?OGA244 schreef:een T4 is de meerprijs nauwelijks waard, slim om het verschil qua prijs dan in leukere dingen te investeren
ligt eraan... haalt de auto bij jou de toegezegde acceleratie? Als hij het beloofde vermogen niet levert lijkt het mij dat reclameren mogelijk is. Maar dit begint wel bij een uitleg van Volvo die verklaard wat ze tijdens de onderhoudsbeurt gedaan hebben.twcoolen schreef:Dat betekent dus dat ik waarschijnlijk de update bij aflevering erop had zitten. Levering van mijn V40 was op 15 juni.
Ik vraag me af of ik mag reclameren bij de dealer omdat ik geen voor/na ervaring heb. Ik merk uitsluitend wat iedereen hier merkt, dat het vermogen geknepen lijkt. Maar dat is puur een gevoelskwestie bij mij, ik kan het(buiten de ervaringen in dit topic) niet hardmaken.
6diesel01 schreef:Waarom niet met de auto op de vermogenbank?
Als blijkt dat het vermogen niet gehaald wordt kun je met iets tastbaars terug naar de dealer..
Moet zeggen dat ik het ook steeds vreemder begin te vinden. Ter vergelijk; van het Ford Focus met het identieke blok lees ik dit soort klachten niet. Kijkend naar de nieuwe Ford Fiesta ST (1.6 ecoboost) haalt deze nog meer vermogen uit het blok dan de Polestar tuning bij de T4; een 200 pk en 290 Nm.Nimbus schreef:Moet zeggen dat ik het ECHT een heel vreemde gang van zaken vind. Mijn inziens is er ergens iets niet helemaal goed gegaan in het ontwikkel en/of testproces van Volvo, als blijkt dat ze nu de blokken moeten knijpen om de rest heel te houden.
Over een paar maanden mag mijn V40 ook voor de 30k beurt. Ben heel
benieuwd wat er dan gebeurd. Als ik iets merk zal ik me hier weer melden. Tot die tijd volg ik dit topic met zeer veel intresse.
Ik heb het over de motor, niet over de auto. Goed lezen!OGA244 schreef:Die Fiesta ST weegt 200kg minder, heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van bijna 350kg minder en die mag geen aanhanger van 1300kg trekken, hoezo "hetzelfde" ? dit is natuurlijk geen serieus vergelijk....