Pagina 4 van 13

Geplaatst: 04.10.2013 - 17:17
door jvov60
Willen jullie met een druk op de knop preconditioning inschakelen?
Dat kan ook met de sleutel door 2 seconden lang de knop voor "Approach-verlichting" ingedrukt te houden.

Lees in: http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... _16092.pdf
Blz 237

Geplaatst: 04.10.2013 - 17:27
door RichieB
Dat is geen slecht advies. Van de week nog kostte het me 10 minuten om de app zo ver te krijgen preconditioning te starten. Even naar de auto lopen en de sleutel gebruiken was sneller geweest.

Geplaatst: 04.10.2013 - 18:18
door goukcher
Ik ga het morgen even proberen met de knop op de afstandsbediening.

Geplaatst: 04.10.2013 - 19:51
door alexmem
Dat werkt als je de HTline of de losse optie gekozen hebt toch (my14)? Als je die niet hebt ben je gebonden aan de directe start of de timer functie. Hoe werkt die timer instelling? Kan je die voor verschillende dagen ingeven of is er simpelweg maar een optie mogelijk?

Geplaatst: 04.10.2013 - 21:02
door RichieB
Er zijn 2 tijden mogelijk, max 24 uur vantevoren. Typisch gebruik is een instellen voor 's ochtends en een voor 's avonds.

Geplaatst: 04.10.2013 - 21:12
door alexmem
En als hem dan 1x ingesteld hebt blijft die dan staan of moet je hem elke keer opnieuw instellen? En daarnaast gebruik je de preconditioning ook voor hele kleine ritjes? Want dan is het missen van VOC of de transpondersleutel toch wel pijnlijk.

Geplaatst: 04.10.2013 - 21:27
door RichieB
De tijd blijft staan, maar je moet hem wel elke dag opnieuw aanzetten. De kleine ritjes plan ik meestal niet met genoeg tijd vantevoren. Als het echt koud is heeft de auto ongeveer een half uur nodig om op te warmen. Maar het zou wel beter zijn om het te doen in de winter..

Geplaatst: 04.10.2013 - 21:52
door alexmem
Hmm. Dilemma. Leaserijder, achteraf inbouwen is natuurlijk zelf afrekenen. Financieel voordeel van preconditioning = 0. Gemak? Ja! Kosten? Dacht €395,00... Morgen maar eens even naar Emmen bellen en overleggen.

Geplaatst: 07.10.2013 - 09:33
door goukcher
Ik heb het dit weekend niet goed kunnen reproduceren. Telkens als ik overdag de auto aan de lader heb gehangen, gaat hij meteen laden. Omdat ik niet meer weet welke tijden ik heb ingesteld (kan het niet meer zien immers). Is het lastig uit te proberen. Wellicht dat ik er van de week nog even aan toe kom.

Geplaatst: 07.10.2013 - 12:02
door RichieB
Heb je de tijden al laten resetten door de VOC helpdesk?

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:56
door basvolvo75
Even een andere vraag mbt VOC, weet iemand of dit systeem als een geldig SCM klasse 4 of 5 alarmsysteem wordt gezien zonder dat je een apart alarmsysteem erbij hebt? Dit tbv verzekering

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:59
door ferretje
basvolvo75 schreef:Even een andere vraag mbt VOC, weet iemand of dit systeem als een geldig SCM klasse 4 of 5 alarmsysteem wordt gezien zonder dat je een apart alarmsysteem erbij hebt? Dit tbv verzekering
Ja, heb certificaten (klasse 3 en 5) bij de auto gekregen....

Geplaatst: 08.10.2013 - 12:42
door basvolvo75
En je had niet het " losse alarmsysteem klasse 3" à 605€ besteld? Dat zou erg goed nieuws zijn want dat maakt een abonnement op VOC nog aantrekkelijker!

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:04
door ferretje
Nee de security line....

Geplaatst: 08.10.2013 - 17:40
door RoaldH
basvolvo75 schreef:En je had niet het " losse alarmsysteem klasse 3" à 605€ besteld? Dat zou erg goed nieuws zijn want dat maakt een abonnement op VOC nog aantrekkelijker!
Ik hoorde wel van mijn stealer dat ze minimaal het losse alarm met Hybrid Technology Line adviseren om de verzekeringspremie laag te houden.

Geplaatst: 08.10.2013 - 18:21
door Autozoeker
Dat is wel raar, het maakte volvo insurance niets uit of ik VOC + security line had :(

Geplaatst: 09.10.2013 - 07:15
door Paul
Ja dat was hier ook een tegenvaller. Ze zeiden letterlijk, ohw wat leuk voor U, maar dat maakt ons niks uit. Maar zal u wel een veiliger gevoel geven.

Alhoewel ik nog niet helemaal weet hoe het werkt, als mijn alarm nu afgaat, dan gaat mijn telefoon ook niet van joh loop ff naar de auto...
(of wel?)

Geplaatst: 09.10.2013 - 07:47
door RichieB
Jawel, via een push bericht. En je wordt gebeld door een VOC medewerker, net zo lang tot je opneemt. Ik heb het al een paar keer gehad.

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:40
door goukcher
Nadat ik contact heb gehad met de dealer over mijn problemen met het kunnen instellen van de diverse laadlocaties zijn er diverse pogingen geweest om het op te lossen. Blijkbaar is 1 van deze pogignen succesvol gebleken. Er is sinds gistermiddag waarschijnlijk wat gewijzigd in de service van Volvo On Call zodat het geheel weer werkt.

Ik kan nu dus weer de tijdstippen instellen waarop de auto zou moeten gaan laden.

Nu alleen het laatste probleem nog: Het crashen van de app zodra je de statistieken van een rit op wil vragen....

Geplaatst: 09.10.2013 - 09:43
door NielsPHEV
goukcher schreef: Nu alleen het laatste probleem nog: Het crashen van de app zodra je de statistieken van een rit op wil vragen....
Zeker in jouw geval is dat iets dat Volvo ook op zo moeten willen lossen, je hebt hele mooie getallen te delen met de rest van de wereld !

Overigens merk ik wel dat de app af en toe niet werkt en er een ritje mist maar heb geen structureel probleem