ja. maat zocht een T4 1 voor de hobby.
We hebben wat bekeken maar die waren echt aan puin.
inhouden, turbo die niet opkwam, remwerk sponsig, roest etc etc.
en we hadden er 1 gezien bij jet cars in rotterdam.
Ik en nog een maat die die wagens uit elkaar trekken zijn mee gegaan, aangezien je de met hun handelwijze op je hoede moet zijn.
De wagen hebben we optisch bekeken, en op wat gebruikers sporen na verder niets kunnen ontdekken.
Aan de onderkant geen laswerk, geen sporten van ongelukken of andere aanrijdingen.
Ook ophanging, vering en remwerk zag er nog netjes uit, zowel voor als achter.
Vervolgens de wagen gestart, deze liep mooi en rustig. Ook de VVT maakte geen geluiden.
We zagen dat er wel een hagelnieuwe turbo op zat, dus de auto is voor inruil, opgekocht, domeinen, what ever, blijkbaar nog in onderhoud geweest.
Test rit mocht alleen op het terein zelf en dat hebben we ook gedaan, mooi recht stuk opgezocht en de wagen op elke mogelijke manier uitgetest zonder om een bezoeker plat te walsen. Wat een beest !
Wel viel ons op dat de carterverntilatie verstopt zit, maar ach... dat zit bij de meesten wel, en vervangen is niet al te veel werk.
Ook de handrem stond geheel omhoog, terwijl de remblokken en schijven goed waren, dit ook even nakijken en bij stellen.
Uiteraad zat er geen geschiedenis meer bij en hadden ze de stikkers van de distributieriem er af getrokken.
Dit is ook het eerste wat we vervangen.
Verder niets raars kunnen vinden aan de wagen en de nieuwe eigenaar een beslissing laten maken of hij de wagen daar wou kopen of niet.
Dit heeft hij wel gedaan, aangezien de rest van de wagens die we gezien hadden prut met een rietje was.
Bij de afhandeling moetje wederom opletten... het gaat als volgt.
Jet cars heeft 2 lokaties, 1 hoofdfiliaal waar de papieren liggen
1 locatie waar alle wagens gedumpt worden voor verkoop...
de meeste wagens staan op locatie 2.
Daar kan je een aanbetaling doen.
kan je naar locatie 1 om de papieren op te halen.
en zorgt een mede werker dat de wagen in 20 minuten ook naar locatie 1 komt....... 20 minuten ? ja om de blauwe platen er op te schroeven...
kortom.. mooi bij de wagen blijven

aangezien er in het verleden wel vaker nog even iets snel is omgewisseld... of in die korte tijd word afgejakkerd (en dat gebeurt daar daadwerkelijk)
wel grappig, tijdens het wachten stond er een Peugeot, redelijk nieuw model, die ook nog even flink moest zweten en haast (door op de voor of achter rem te staan) uit zijn motor rubbers werd getrokken)
maten waren terug met zijn papieren, terplekke nog even een (online) een verzekering afsluiten, instappen en weg wezen
gozert is nog trots op zijn wagen en werkt prima
Beetje goed onderhouden t4 uit 2002 zit al gouw tussen de 4 en 6000 euro.
Deze is voor 2300 mee gegaan zonder dat we een addertje konden vinden op wat standaard onderhoud na.
Kortom.. niet heengaan als je geen verstand hebt van wagens
wel heen gaan als je een puinbak aangesmeerd wil hebben of ...... daadwerkelijk iets leuks wilt hebben voor een leuke prijs, maar dan is oogjes open houden en inspecteren een pre.

! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.