City safety. Ik merk er niks van

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
gebla
2nd Gear member

Vandaag gered door city safety. Auto voor mij besluit op het allerlaatste moment niet door gele licht te rijden (volgens mij had hij al in de ABS) dus moest ik ook hard remmen. Zat volgens mij nog geen cm tussen maar wel op tijd stil staan. Dank je Volvo voor dit systeem :)!
Pé Daelemmer
2nd Gear member

Misschien dat ze in België anders rijden overigens. Wij (Nederlanders) hebben altijd de indruk dat Belgen hun rijbewijs gevonden hebben.
Sorry, maar dat is gelul van een dronken aardbei. Dan lees ik niet eens meer verder.

Wij Belgen vinden dat Hollanders rijden als een dweil, alleen zien wat er voor hen gebeurt en nog het liefs van al een sleurhut achter zich meetrekken, volgeladen met aardappelen, goedkoop bier en ontbijtgranen omdat jullie te gierig zijn om het elders te kopen.
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

hahahaha
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Agnax
2nd Gear member

+1 voor belgische humor, misschien nog wel beter dan jullie bier ;-)
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R Design

Vorige auto's:
Renault Megane 1.5 dci
Hyundai i30 CW
Toyota Prius III
Toyota Yaris Luna
Volvo-Forum Beheer
2nd Gear member
Contacteer:

En nu weer ON TOPIC svp
NielsPHEV
7th Gear member

gebla schreef:Vandaag gered door city safety. Auto voor mij besluit op het allerlaatste moment niet door gele licht te rijden (volgens mij had hij al in de ABS) dus moest ik ook hard remmen. Zat volgens mij nog geen cm tussen maar wel op tijd stil staan. Dank je Volvo voor dit systeem :)!
remde je niet zelf ?
gebla
2nd Gear member

Ik was ook zelf aan het remmen maar city safety had al ingegrepen voordat ik op het pedaal kon staan.
Voskuh
2nd Gear member

Ok, het werkt echt :X
Sloeg een auto voor mij rechts af en ik reed er vlotjes omheen (want die auto reed me een partij langzaam) en city safety vond het geen goed idee blijkbaar.
Vind het echt apart, want ik heb wel eens harder op een auto afgereden om te kijken of het zou reageren en nu deed ik echt niet gek.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
diesel01
Geartronic member

Ik voorspel straks aanrijdingen waarbij de bestuurder verklaart "ik testte mijn City Safety uit" maar schijnbaar doet hij het niet...
Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
OGA244
8th Gear member

nu de airbags nog even testen
twcoolen
3rd Gear member

diesel01 schreef:Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
Prima toch? Geeft in ieder geval wat meer kleur aan het merk....
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben je toch bezig test de gordelspanners ook meteen even (doe eerst de gordel een slag om de nek)
Volvo for life
Black kiwi
2nd Gear member

Nu na bijna 20.000km nog niets van gemerkt...
Zit dit op alle versies of enkel bij een veiligheidspakket?
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Discovery
5th Gear member

City safety zit op elke V40. Als je niets merkt dan betekent dat het systeem goed functioneert en je nog niet bijna in een kop-staart botsing terecht bent gekomen waarbij je zelf niets deed.
zakraket
4th Gear member

Je kunt City Safety wel testen door een spoorboom te zoeken die pas open gaat als je er direct voor staat en dan net iets harder rijden dan normaal. Zeker als de spoorboom hoger is dan je motorkap zal je auto ws denken dat je ergens tegenaan rijdt en op de rem gaat.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
diesel01
Geartronic member

twcoolen schreef:
Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
zakraket
4th Gear member

Dat heeft toch niks met rijstijl te maken?

Het valt mij op dat er een groep mensen is die maar gewoon alles slikken van Volvo (zoals een auto die bij lange na niet aan de opgegeven specs voldoet en na een service nog slechter presteert)....Volvo for life! Gét a life... :? :lol:
Gebruikers hebben er gewoon recht op om te weten of die functies ook daadwerkelijk werken. Je hebt er voor betaald...

Een merk interesseert mij geen e-n-e f*ck moer. Ik heb nu een Volvo, maar ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer een ander merk rij. Gewoon omdat ik weet dat over 5 jaar een ander merk een auto heeft die mij aanspreekt. Ik vind de V40 mooi juist omdat ie niet op andere Volvo's lijkt....Zelfs het hele veiligheidsimage van Volvo vind ik niet interessant. Dat "gezever" altijd over veiligheid. Een beetje risico hoort bij het leven.
Ik heb Peugeot, Toyota, Mazda, Seat, VW, Audi, Citroen, Ford, Lancia, Talbot en nu Volvo gereden en dat lijstje zal alleen maar langer worden, tot ik weer vooraan begin.

Overigens kun je CitySafety testen bij de meeste spoorbomen weet ik uit ervaring :)

edit: iets minder expliciet gemaakt
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
diesel01
Geartronic member

zakraket schreef:Dat heeft toch niks met rijstijl te maken?

Het valt mij op dat er een groep mensen is die maar gewoon alles slikken van Volvo (zoals een auto die bij lange na niet aan de opgegeven specs voldoet en na een service nog slechter presteert)....Volvo for life! Gét a life... :? :lol:
Gebruikers hebben er gewoon recht op om te weten of die functies ook daadwerkelijk werken. Je hebt er voor betaald...

Een merk interesseert mij geen e-n-e f*ck moer. Ik heb nu een Volvo, maar ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer een ander merk rij. Gewoon omdat ik weet dat over 5 jaar een ander merk een auto heeft die mij aanspreekt. Ik vind de V40 mooi juist omdat ie niet op andere Volvo's lijkt....Zelfs het hele veiligheidsimage van Volvo vind ik niet interessant. Dat "gezever" altijd over veiligheid. Een beetje risico hoort bij het leven.
Ik heb Peugeot, Toyota, Mazda, Seat, VW, Audi, Citroen, Ford, Lancia, Talbot en nu Volvo gereden en dat lijstje zal alleen maar langer worden, tot ik weer vooraan begin.

Overigens kun je CitySafety testen bij de meeste spoorbomen weet ik uit ervaring :)

edit: iets minder expliciet gemaakt
Volgende keer lekker weer iets ander, pas je wel op dat je niet over die 14% gaat :twisted:
Ik refreer aan de topic omdat daar gesproken word over "op toeren de koppeling laten gaan" heeft mijn inziens alles met rijstijl te maken.
Neem jij je risico maar, de Nordsleife is perfect en geeft voor de thuisblijver ook leuke beelden.

Edit iets explecieter gemaakt :D
V90 T6 Recharge Rdesign
zakraket
4th Gear member

Daar heb ik jaren geleden heel wat rondjes gemaakt met mijn Delta, heerlijk is dat, net een achtbaan...o ja, ik was Renault nog vergeten (5 GT turbo) :) Ik kan zelfs nog wel navertellen dat ik een slipper heb gemaakt bij 140km/h... zonder een krasje! woehoe :)

Ja oke, de koppeling op zijn falie geven is wat anders. Maar ja, zonder dat haal je de opgave zeker niet :)

edit: ja...14% was inderdaad één van de factoren.
twcoolen
3rd Gear member

diesel01 schreef:
twcoolen schreef:
Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
Er is ook een bepaalde groep die hele groepen mensen over 1 kam scheert, generaliseert, vooroordelen heeft en uit de hoogte reageert.

Dat maakt de boel er niet gezelliger op. Iedereen in zijn waarde laten.

Een opmerking in de trant van: "een typische Volvo rijder is een geitenwollen sokken figuur met een tandartsenpraktijk en een schapendoes achter in de kofferbak" slaat toch ook nergens op?

Ja ik ben leaserijder.
Ons leasebeleid zegt het volgende:
- Max. 10.000 kilometer prive per jaar
- Additionele privekilometers worden direct aan de berijder doorbelast
- Een verbruik van meer dan 15% boven de ECD-norm wordt direct aan de berijder doorbelast
- Tanken boven de norm qua literprijs aan de pomp wordt direct aan de medewerker doorbelast.

Ik denk dat ik net zo bewust met mijn lease Volvo omga als menig eigenaar.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Plaats reactie

Terug naar “V40”