Vandaag gered door city safety. Auto voor mij besluit op het allerlaatste moment niet door gele licht te rijden (volgens mij had hij al in de ABS) dus moest ik ook hard remmen. Zat volgens mij nog geen cm tussen maar wel op tijd stil staan. Dank je Volvo voor dit systeem !
Geplaatst: 10.11.2013 - 09:17
door Pé Daelemmer
Misschien dat ze in België anders rijden overigens. Wij (Nederlanders) hebben altijd de indruk dat Belgen hun rijbewijs gevonden hebben.
Sorry, maar dat is gelul van een dronken aardbei. Dan lees ik niet eens meer verder.
Wij Belgen vinden dat Hollanders rijden als een dweil, alleen zien wat er voor hen gebeurt en nog het liefs van al een sleurhut achter zich meetrekken, volgeladen met aardappelen, goedkoop bier en ontbijtgranen omdat jullie te gierig zijn om het elders te kopen.
Geplaatst: 10.11.2013 - 09:28
door Volvoman
hahahaha
Geplaatst: 10.11.2013 - 10:06
door Agnax
+1 voor belgische humor, misschien nog wel beter dan jullie bier
Geplaatst: 10.11.2013 - 10:16
door Volvo-Forum Beheer
En nu weer ON TOPIC svp
Geplaatst: 10.11.2013 - 11:42
door NielsPHEV
gebla schreef:Vandaag gered door city safety. Auto voor mij besluit op het allerlaatste moment niet door gele licht te rijden (volgens mij had hij al in de ABS) dus moest ik ook hard remmen. Zat volgens mij nog geen cm tussen maar wel op tijd stil staan. Dank je Volvo voor dit systeem !
remde je niet zelf ?
Geplaatst: 10.11.2013 - 17:43
door gebla
Ik was ook zelf aan het remmen maar city safety had al ingegrepen voordat ik op het pedaal kon staan.
Geplaatst: 20.11.2013 - 10:03
door Voskuh
Ok, het werkt echt :X
Sloeg een auto voor mij rechts af en ik reed er vlotjes omheen (want die auto reed me een partij langzaam) en city safety vond het geen goed idee blijkbaar.
Vind het echt apart, want ik heb wel eens harder op een auto afgereden om te kijken of het zou reageren en nu deed ik echt niet gek.
Geplaatst: 20.11.2013 - 10:16
door diesel01
Ik voorspel straks aanrijdingen waarbij de bestuurder verklaart "ik testte mijn City Safety uit" maar schijnbaar doet hij het niet...
Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
Geplaatst: 20.11.2013 - 10:26
door OGA244
nu de airbags nog even testen
Geplaatst: 20.11.2013 - 10:33
door twcoolen
diesel01 schreef:Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
Prima toch? Geeft in ieder geval wat meer kleur aan het merk....
Geplaatst: 20.11.2013 - 10:38
door bart simpson
Ben je toch bezig test de gordelspanners ook meteen even (doe eerst de gordel een slag om de nek)
Geplaatst: 20.11.2013 - 12:10
door Black kiwi
Nu na bijna 20.000km nog niets van gemerkt...
Zit dit op alle versies of enkel bij een veiligheidspakket?
Geplaatst: 20.11.2013 - 12:20
door Discovery
City safety zit op elke V40. Als je niets merkt dan betekent dat het systeem goed functioneert en je nog niet bijna in een kop-staart botsing terecht bent gekomen waarbij je zelf niets deed.
Geplaatst: 20.11.2013 - 13:52
door zakraket
Je kunt City Safety wel testen door een spoorboom te zoeken die pas open gaat als je er direct voor staat en dan net iets harder rijden dan normaal. Zeker als de spoorboom hoger is dan je motorkap zal je auto ws denken dat je ergens tegenaan rijdt en op de rem gaat.
Geplaatst: 20.11.2013 - 14:19
door diesel01
twcoolen schreef:
diesel01 schreef:Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
Prima toch? Geeft in ieder geval wat meer kleur aan het merk....
Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
Geplaatst: 20.11.2013 - 14:36
door zakraket
Dat heeft toch niks met rijstijl te maken?
Het valt mij op dat er een groep mensen is die maar gewoon alles slikken van Volvo (zoals een auto die bij lange na niet aan de opgegeven specs voldoet en na een service nog slechter presteert)....Volvo for life! Gét a life... :?
Gebruikers hebben er gewoon recht op om te weten of die functies ook daadwerkelijk werken. Je hebt er voor betaald...
Een merk interesseert mij geen e-n-e f*ck moer. Ik heb nu een Volvo, maar ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer een ander merk rij. Gewoon omdat ik weet dat over 5 jaar een ander merk een auto heeft die mij aanspreekt. Ik vind de V40 mooi juist omdat ie niet op andere Volvo's lijkt....Zelfs het hele veiligheidsimage van Volvo vind ik niet interessant. Dat "gezever" altijd over veiligheid. Een beetje risico hoort bij het leven.
Ik heb Peugeot, Toyota, Mazda, Seat, VW, Audi, Citroen, Ford, Lancia, Talbot en nu Volvo gereden en dat lijstje zal alleen maar langer worden, tot ik weer vooraan begin.
Overigens kun je CitySafety testen bij de meeste spoorbomen weet ik uit ervaring
edit: iets minder expliciet gemaakt
Geplaatst: 20.11.2013 - 15:07
door diesel01
zakraket schreef:Dat heeft toch niks met rijstijl te maken?
Het valt mij op dat er een groep mensen is die maar gewoon alles slikken van Volvo (zoals een auto die bij lange na niet aan de opgegeven specs voldoet en na een service nog slechter presteert)....Volvo for life! Gét a life... :?
Gebruikers hebben er gewoon recht op om te weten of die functies ook daadwerkelijk werken. Je hebt er voor betaald...
Een merk interesseert mij geen e-n-e f*ck moer. Ik heb nu een Volvo, maar ik kan je nu al vertellen dat ik de volgende keer een ander merk rij. Gewoon omdat ik weet dat over 5 jaar een ander merk een auto heeft die mij aanspreekt. Ik vind de V40 mooi juist omdat ie niet op andere Volvo's lijkt....Zelfs het hele veiligheidsimage van Volvo vind ik niet interessant. Dat "gezever" altijd over veiligheid. Een beetje risico hoort bij het leven.
Ik heb Peugeot, Toyota, Mazda, Seat, VW, Audi, Citroen, Ford, Lancia, Talbot en nu Volvo gereden en dat lijstje zal alleen maar langer worden, tot ik weer vooraan begin.
Overigens kun je CitySafety testen bij de meeste spoorbomen weet ik uit ervaring
edit: iets minder expliciet gemaakt
Volgende keer lekker weer iets ander, pas je wel op dat je niet over die 14% gaat :twisted:
Ik refreer aan de topic omdat daar gesproken word over "op toeren de koppeling laten gaan" heeft mijn inziens alles met rijstijl te maken.
Neem jij je risico maar, de Nordsleife is perfect en geeft voor de thuisblijver ook leuke beelden.
Edit iets explecieter gemaakt
Geplaatst: 20.11.2013 - 15:18
door zakraket
Daar heb ik jaren geleden heel wat rondjes gemaakt met mijn Delta, heerlijk is dat, net een achtbaan...o ja, ik was Renault nog vergeten (5 GT turbo) Ik kan zelfs nog wel navertellen dat ik een slipper heb gemaakt bij 140km/h... zonder een krasje! woehoe
Ja oke, de koppeling op zijn falie geven is wat anders. Maar ja, zonder dat haal je de opgave zeker niet
edit: ja...14% was inderdaad één van de factoren.
Geplaatst: 20.11.2013 - 15:35
door twcoolen
diesel01 schreef:
twcoolen schreef:
diesel01 schreef:Er is een hele groep bijzondere Volvorijders bijgekomen.
Prima toch? Geeft in ieder geval wat meer kleur aan het merk....
Nou..ik merk vooral een groep op die erg van de gadgets is en dergelijke systemen wil testen terwijl ik denk dat Volvo het als last line of defense bedoeld.
Ook zie ik deze groep een bijzonder rijstijl hebben, zie het topic over accelereren.
Er is ook een bepaalde groep die hele groepen mensen over 1 kam scheert, generaliseert, vooroordelen heeft en uit de hoogte reageert.
Dat maakt de boel er niet gezelliger op. Iedereen in zijn waarde laten.
Een opmerking in de trant van: "een typische Volvo rijder is een geitenwollen sokken figuur met een tandartsenpraktijk en een schapendoes achter in de kofferbak" slaat toch ook nergens op?
Ja ik ben leaserijder.
Ons leasebeleid zegt het volgende:
- Max. 10.000 kilometer prive per jaar
- Additionele privekilometers worden direct aan de berijder doorbelast
- Een verbruik van meer dan 15% boven de ECD-norm wordt direct aan de berijder doorbelast
- Tanken boven de norm qua literprijs aan de pomp wordt direct aan de medewerker doorbelast.
Ik denk dat ik net zo bewust met mijn lease Volvo omga als menig eigenaar.