Auto starten, voorruitverwarming aan, achterruitverwarming aan.
Sleutel er uit, nog even naar binnen.
Koffie verder opdrinken, rijden !
Ijskrabber
- reingraat
- 2nd Gear member
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
-
- 2nd Gear member
Tot nu toe is de hoeveelheid ijs onvoldoende om daar echt iets over te zeggen. Nu red ik het wel om de motor aan te zetten, alle verwarmingen aan, adres in de navigatie invoeren (moet toch vaak naar andere klanten) en dan kan ik ook zo goed als weg rijden. Ik zal in ieder geval nooit mijn auto laten draaien terwijl ik er niet bij ben/in huis zit.a3sedition schreef:Ehhm, hoe doen jullie dat praktisch gezien? Ik heb ook vooruitverwarming, maar om die aan te zetten moet de motor toch draaien? En dan is het ook niet gelijk gesmolten. Blijven jullie in de auto zitten wachten, of hoe moet ik dat zien?Black kiwi schreef:Ik heb niet eens een ijskrabber in de auto liggen..
Tot nu toe doen de elektrische voorruit, achterruit en spiegels goed hun werk.
..nu nog elektrisch verwarmbare zijruiten.
Ik zet de auto op contact, ruitverwarming aan, en ga ondertussen de zijraampjes krabben. Als ik daarmee klaar ben, is de voorruit nog niet ijsvrij, dus moet ik de verwarming helpen.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee
Honda CB450N '86 | Grey Metallic
- lint
- Geartronic member
Je moest je schamen!reingraat schreef:Auto starten, voorruitverwarming aan, achterruitverwarming aan.
Met je milieuvriendelijke auto de motor laten draaien terwijl jij binnen koffie zit te drinken.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik gebruik deze bij bevroren ruiten. Binnen no-time de ruiten vrij...

V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ideaal !
Maar ik wil hem graag met een VOLVO merkje.
Maar ik wil hem graag met een VOLVO merkje.

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Fredhead
- Geartronic member
Dat heeft mijn opa altijd gedaan en er is serieus nog nooit een ruit gesneuveld of gebarsten.
Vraag me wel eens af hoe hij dat gedaan heeft, kan het hem nu niet meer vragen
Met een beetje winter staan ze hier ook op de ramen van de slaapkamer.
Oud huis met alleen op zolder dubbel glas
Overigens, ik gooi de krabber altijd voor de passagiersstoel neer op het matje.
Rammelt niet en ligt mij daar prima. 's Zomers ligt hij altijd onder de bodem van de kofferbak
Vraag me wel eens af hoe hij dat gedaan heeft, kan het hem nu niet meer vragen
Precies de helft van 50 en weet het wel degelijkOGA244 schreef:hier ook bekend met de ijsbloemen..... die lui van onder de 50 hebben geen idee....

Met een beetje winter staan ze hier ook op de ramen van de slaapkamer.
Oud huis met alleen op zolder dubbel glas
Overigens, ik gooi de krabber altijd voor de passagiersstoel neer op het matje.
Rammelt niet en ligt mij daar prima. 's Zomers ligt hij altijd onder de bodem van de kofferbak
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Fredhead
- Geartronic member
Heeft allerlei Opels gereden en had als laatste een Ford Orion, scheelt niet veel maar het is wel iets moderner dan een T-Ford
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- Inny
- 2nd Gear member
Zet je de blazer ook aan? Dat scheelt.a3sedition schreef:Ehhm, hoe doen jullie dat praktisch gezien?
...
Ik zet de auto op contact, ruitverwarming aan, en ga ondertussen de zijraampjes krabben. Als ik daarmee klaar ben, is de voorruit nog niet ijsvrij, dus moet ik de verwarming helpen.
Na 2-3 min. kun je de ruitenwisser activeren en is alles weg.
▇ Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
▇ Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
▇ Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
▇ Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
▇ Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
- reingraat
- 2nd Gear member
Of je nu in de auto wacht of even binnen. Weinig verschil met vervuilinglint schreef:Je moest je schamen!reingraat schreef:Auto starten, voorruitverwarming aan, achterruitverwarming aan.
Met je milieuvriendelijke auto de motor laten draaien terwijl jij binnen koffie zit te drinken.
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
- Cascam
- 2nd Gear member
Niet aan likken! Staat raar voor de buren,..lint schreef:Ja bij een behoorlijke nachtvorst hebben wij op de enige enkel glas ramen in ons huis, de beide dakkapelletjes aan de voorkant, nog wel eens ijsbloemen.Ben schreef:Ik had vroeger ijsbloemen op de ramen van mijn slaapkamer.
Heeft iemand dat nog wel eens?
Is pure nostalgie.
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- Cascam
- 2nd Gear member
Jawel! De kogel is door de kerk!
Dit had ik vanmorgen in de mailbox!
"Goedemorgen mijnheer Idsinga,
Ik heb voor u een ijskrabber klaar liggen
Met vriendelijke groet,"
Da's pas service! Morgen ff ophalen bij Ton van Kuyk in Alkmaar,...

Wel jammer dat dit issue nu is opgelost, ik vond dit een hele gezellige ,flauwe Topic, maar ik heb soms met tranen in mijn ogen (van het lachen) de reacties gelezen,.. Vooral die van het ruiten krabben met een USB stick.
Bedankt allemaal voor de lol en de ongein! En natuurlijk de emotionele ondersteuning omtrent het gemis van mijn ijskrabber,..
Bedankt jongens!
Met vriendelijke groet,"

Wel jammer dat dit issue nu is opgelost, ik vond dit een hele gezellige ,flauwe Topic, maar ik heb soms met tranen in mijn ogen (van het lachen) de reacties gelezen,.. Vooral die van het ruiten krabben met een USB stick.
Bedankt allemaal voor de lol en de ongein! En natuurlijk de emotionele ondersteuning omtrent het gemis van mijn ijskrabber,..
Bedankt jongens!
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Eindelijk, de oplossing is daar.
Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met je ijskrabbertje die je op gaat bergen in het speciaal daarvoor ontworpen bakje in je V40.
Wat is de wereld toch mooi.
Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met je ijskrabbertje die je op gaat bergen in het speciaal daarvoor ontworpen bakje in je V40.
Wat is de wereld toch mooi.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
Wat is de wereld toch mooi!!!!
Ik wens je nog vele nachtvorsten
Ik wens je nog vele nachtvorsten
Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Honda Insight
Seat Leon FR
Renault Clio
Volkwagen Golf
- robbertos
- 2nd Gear member
Volgens mij heb ik hem ook niet gekregen gister. Of ik moet nog even goed kijken. Maar bij TVK Alkmaar hebben ze die dingen dus. Dat is mooi dan haal ik er ook even een mocht hij er niet al inzittenCascam schreef:Jawel! De kogel is door de kerk!
Met vriendelijke groet,"
Bedankt jongens!

Huidige auto
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
Volvo V40 D2 R-Design, black sapphire, Premium sound, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorstoelen, Extra getint glas, Keyless start, verwarmbare voorruit, R-Design plus line, Business Pack pro, 18"; Midir, BLIS, Driver alert en lane keeping aid, Heico verlagingsveren
Vorige auto's:
VW Scirocco 1.4tsi DSG gechipt naar 210PK
Volvo C30 Momentum
Peugeot 206
Ford Fiesta
- diesel01
- Geartronic member
Ja hier ook iemand die dat heeft meegemaakt.V70/2.4D/2003 schreef:Sinds de komst van thermopane.....neen.Ben schreef:Ik had vroeger ijsbloemen op de ramen van mijn slaapkamer.
Heeft iemand dat nog wel eens?
Wat grappig, het rijmt. Maar ehm.....volgens dar radionieuwsdienst gaat het vriezen vannacht en aldus mag ik morgenvroeg met mijn Actionkrabbertje aan de slag :shock:
Geen verwarming op de slaapkamer, ijsbloemen op de ramen en vanwege de kou kregen we allemaal een elektrische deken.
Tot aan het voorhoofd onder de dekens.
Back on topic...die ijskrabber alleen gebruiken als er geen zand op de ramen zit.
Ik heb op de gelamineerde ruiten rondom krassen zitten van de vorige berijder, auto had nog maar 47k gedraaid toen ik hem kocht..
Ik pak tegenwoordig een emmer met warm water en een spons, ramen zijn direct ijsvrij, schoon en eenmaal met de ruitenwisser erover en hij vriest ook niet meer op.
Werkt perfect.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sander69
- 3rd Gear member
met een big smile lees ik dit topic...
echter, ik heb nog geen idee waar dit design krabbertje moet komen te zitten.....
hij komt toch niet "zomaar" in het vakje in de deur te liggen...ik ga er toch vanuit dat jullie een "speciaal plekje" hebben voor dit krabbertje?
iemand foto wellicht???

echter, ik heb nog geen idee waar dit design krabbertje moet komen te zitten.....
hij komt toch niet "zomaar" in het vakje in de deur te liggen...ik ga er toch vanuit dat jullie een "speciaal plekje" hebben voor dit krabbertje?
iemand foto wellicht???