JeroenV60PHID schreef:Claustrofobisch in een V60? Ik heb de laatste jaren o.a. gereden in een BMW 745, Range Rover en een Grand Cherokee. De binnenruimte voor de bestuurder vind ik prima (ben 1,85m). Geef mij maar deze sportstoelen, het stuur, midden arm steun lekker om mij heen. Geeft mij meer het gevoel dat ik 1 met de auto ben.
Kijk hier kan ik wat mee, thanks
Gewoon flauwekullen en bomen over een auto.
@diesel01: dank je. Daar is maar 1 simpele reden voor, de fiscale. Hoewel een smak geld (tja we hadden ook gewoon een 14% bijtellingsrenault megane kunnen nemen), weegt dit over 5 jaar beter uit. Tenminste, als je dit soort grootte auto's wilt rijden.
Voorin vind ik niet belangrijk, met mijn lengte 1.75 zit dat in vrijwel ieder nieuw type auto goed. Geen donkere hemel nemen, scheelt. En schuifdak optisch ook fijn.
Achterin maakt voor de kids (3) evenmin uit; breedte 1 cm en hoogte 2cm minder tov de V70. Check maar. De A6 was achterin vrijwel gelijk aan de V70, echter door de wangen van de bank en onmogelijke gordelgaten in de bank, met 3 kids geen pretje. Met name voor de middelste, die andere 2 hingen iedere vakantie iets schuin naar het midden.
De koffer van de V60 vergeten we maar. Daar staat de V70 echt eenzaam aan de top, ook een stuk beter dan een xc60 en A6, door de vierkantheid. De dakkoffer biedt enig soelaas.
Toch, als ze de xc60 met pih konden leveren, was het die geworden. Prachtige auto.
V60 PIH, electric silver, alle opties muv security line en SCT, 18inch Magni 2010: Volvo V70 2.0D limited edition (Steel Grey) 2007: Audi A6 Avant 2.7 tdi quattro pro line
2005: Saab 9-3 Aero Cabriolet (Jet Black, beige kap) 2004: Peugeot 807 ST 2.0
Ik ben vanuit emotioneel oogpunt een onverstandig man en kies daarom voor een nieuwe PIH met een niet zo beste wegligging en kleine kofferruimte, vanuit rationeel oogpunt geen 2e hands en/of privé omdat die keuze nog onverstandiger zou zijn.
Voor de modder heb ik een Land Rover van 43 jaar oud, spuit ik nooit af en een kras maakt mij ook niet uit.
diesel01, je bent vast een beste vent en hebt echt een hele mooie bak onder je kont, zonder de PIH had ik nog in mijn XC70 D5 SUMMUM RICA rondgereden.
Maar gun ons dit platform waar we kunnen schrijven wat we willen, kritish of niet. Er wordt al zoveel gewist wat de forumleiding even niet uitkomt.
Ik hoop van ganze harte dat Volvo.nl elk topic hier naspeurt om ons als berijders beter te kunnen bedienen. Dat lukt niet met alleen maar lovende berichten.....
En nu weer lief zijn voor elkaar, we rijden tenslotte allemaal een Volvo.
Skibs schreef:
Klopt, het dweilt idd alle kanten op, net als de S80/V70 overigens (zelfde onderstel). Blijft een auto voor oude mannen hè... die hier dan weer lekker kunnen klagen over wat de jeugd van tegenwoordig allemaal over 'hun' merk zegt
Ik denk daar iets genuanceerder over. Het rijdt strakker en scherper dan mijn vorige V70, en net iets minder dan mijn oude A6 avant Quattro. Kan daar nog net niet aan tippen, komt wel in de buurt. Niet in het 'uiterlijke' bereik, daarvoor bood de Audi Quattro een gevoel van onoverwinnelijkheid. Dat heeft de V60 pih niet, althans ik heb hem nog niet echt in dat bereik gereden. De A6 was tegelijk ook afstandelijker en mechanischer dan beide Volvo's.
U lijkt mij een redelijk man..
Waarom de keus voor een V60?
Ik heb 2x V40 gehad, een S60, V70 en nu dus een XC60 met alles erop en aan.
Ik heb laatst in een V60 gezeten en ondanks mijn eigen lengte (176cm) vind ik hem nogal claustrofobisch over komen.
Een A6 en V70 zijn qua binnenruimte niet te vergelijken met een V60, toch?
Beperktere binnenruimte wordt tot op zeer grote hoogte gecompenseerd met de ontstane financiële ruimte.
De XC60 is ook een hele mooie auto.. De nieuwe designtaal van Volvo (V60, V40, XC60) spreekt mij zeker aan. Wanneer ze allebei dezelfde voordelen hadden gehad was het een XC60 geworden vanwege de bagageruimte (vakantie en voor de hond). Maar 97% van de tijd mis ik die extra ruimte niet en geniet ik van de heerlijke auto die de V60 is.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
..maar nu we toch bezig zijn (leuk onderwerp eigenlijk..), de maten maar eens opgezocht:
De XC60 heeft iets meer hoofdruimte: voorin een whopping 2.5 cm en achterin 5cm. Beenruimte achterin: 7.5cm meer, toch een pink. Verder zijn de verschillen marginaal: de V60 is zelfs voorin qua beenruimte en heupruimte een schokkende 1.7 en 1.8 cm ruimer. Schouderruimte heeft de V60 een volle mega 8mm meer. Achter weer iets minder: een schokkende milimeter minder schouderruimte dan de XC en een opbrekende 1.8cm minder heupruimte.
Resumé: voor ruimte moet je toch echt die verlengde A8 nemen
Ontopic: de exterior stylingkit laat 'm wel groter lijken..
Tja zo zie je dat onze hersenen ons soms bedriegen. Een licht interieur levert geen mm extra ruimte op maar we ervaren het als ruimer.
En alleen de juiste exterior stylingkit laat hem groter lijken. Als je verschillende kleuren gaat mengen dan zal hij juist kleiner ogen. Kijk maar bij de neus van die Volvo met de bronzen stylingkit, door alle verschillende kleuren (brons, chromen lijntjes in de gril, chroom lijntje onderin de bumper, chromen logo) lijkt de neus kleiner. Vandaar dat ik die chromen lijntjes zwart heb gemaakt.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak) 2012 Renault Megane GT-line 2011 BMW 745
kissyfur schreef:nu doe je alsof 2,5cm hoofdruimte en 7,5cm beenruimte niks is.. maar ik had op menig vueling/eayjet/ryanair vlucht graag 7,5cm extra gehad hoor
Die 7,5cm is voor de achterbank, zal je als bestuurder geen claustrofobisch gevoel van krijgen. Ook die 2,5 cm lijkt mij bij een lengte < 1,85m geen probleem. Wanneer je een SUV gewend bent zal het instappen bij een V60 anders aanvoelen (hoogte verschil) en daardoor zal je het geheel waarschijnlijk als kleiner ervaren. Op basis van de cijfers kan ik NIET concluderen dat het voor de bestuurder nu claustrofobisch zou worden.
Het gaat er om dat hij niet moet doen alsof 7,5cm niks is. Als je mensen op de achterbank vervoert (met 3 vrienden op wintersport?) dan is 7,5cm best fijn. En als je 1,95 bent is 2,5cm ook best fijn. Anders kan je alles wel tot nul reduceren door te doen alsof je 1.60cm bent
En het ging mij om de opmerking Ik heb laatst in een V60 gezeten en ondanks mijn eigen lengte (176cm) vind ik hem nogal claustrofobisch over komen.
Als bestuurder zijnde zou je bijna geen verschil moeten ervaren. Als achterbank zitter is 7,5cm idd een redelijk verschil.
Het is idd geen ruimtewonder.. Dan had ik een Skoda Superb moeten nemen. Het is een rijdersauto en als bestuurder zit ik prima.
JeroenV60PHID schreef:En het ging mij om de opmerking Ik heb laatst in een V60 gezeten en ondanks mijn eigen lengte (176cm) vind ik hem nogal claustrofobisch over komen.
Als bestuurder zijnde zou je bijna geen verschil moeten ervaren. Als achterbank zitter is 7,5cm idd een redelijk verschil.
Het is idd geen ruimtewonder.. Dan had ik een Skoda Superb moeten nemen. Het is een rijdersauto en als bestuurder zit ik prima.
Laat ik het zo zeggen, het ruimtelijk effect wat ik bij grotere Volvo's heb, V/XC70 XC60/90 heb ik niet bij de V60.
Ik mag graag wat ruimte om mij heen hebben.
Voor de duidelijkheid ik had mij een Pih kunnen veroorloven maar ik zou zelfs voor een investering van netto 15k niet in een auto willen rijden waar ik elke keer instap met het gevoel....ik weet het niet.
En skibsje vroeger in de zandbak deden vriendjes aan vergelijken maar die aten ook zand het schijnt onder de douche bij voetbalclubs nog steeds te gebeuren..maarja voetbal..
Fijne dag.
MODS EDIT: Zullen we hier weer over de styling kit van de V60 Hybrid gaan hebben? Dus niet over de ruimte in een XC60!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
7,5 cm beenruimte extra vind ik zelfs erg veel (procentueel al helemaal). De XC60 is een prachtige wagen om te zien maar de buitenmaten geven wat mij betreft toch een teleurstellend resultaat binnenin. Daarnaast vrees ik dat zo'n relatief hoge wagen toch een echt een andere wegligging heeft dan de V60.
On topic; Wie heeft er een foto van zo'n "handtassie" witte/bronzen V60?
V70 2.4 2000 V70 T5 2003 MY 2004 V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
tomtom schreef:7,5 cm beenruimte extra vind ik zelfs erg veel (procentueel al helemaal). De XC60 is een prachtige wagen om te zien maar de buitenmaten geven wat mij betreft toch een teleurstellend resultaat binnenin. Daarnaast vrees ik dat zo'n relatief hoge wagen toch een echt een andere wegligging heeft dan de V60.
On topic; Wie heeft er een foto van zo'n "handtassie" witte/bronzen V60?
Zoals de mod graag wil geen XC meer.
Google eens op FourC instelbare dempers, op advance knetter stug en totaal geen overhel.
Een foto van een handtasjes/huispak wit met brons staat in het onderwerp Wielen pag 23 of 24...
diesel01 schreef:Voor de duidelijkheid ik had mij een Pih kunnen veroorloven maar ik zou zelfs voor een investering van netto 15k niet in een auto willen rijden waar ik elke keer instap met het gevoel....ik weet het niet.
Mag ik zeggen dat ik dit een beetje verwend vind overkomen (laat ik het netjes uitdrukken). Maar gelukkig zijn er een heleboel mensen die deze auto wel weten te waarderen.
Sorry dat dit even off-topic is..