PiH Tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
IV39
4th Gear member

v60pih seeker schreef: Afgelopen zaterdag was ik voor de eco training bij de dealer en die vertelde dat Polestar dit jaar ook met een tuning komt voor de PIH (315pk ad EUR 800)
Dat zou leuk zijn, maar is de 315PK dan niet erg hoog gezien het feit dat de huidige D5 er maar 15pk bij krijgt. Ik zou dan verwachten dat het totaal op 300PK uit komt.
Daarnaast is het zo dat bijvoorbeeld Rica nu op 30PK extra uitkomt en Rica meestal hoger zit dan Polestar...... maar ik ben benieuwd!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Laat maar komen. Ik mis de soepelheid van m'n oude D5 Polestar nog wel eens. Met name bij tussenacceleraties op de snelweg. Niet dat het nu behelpen is hoor 8-)
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
NielsPHEV
7th Gear member

dat vermogen optellen is onzin, boven de 150 kmh doet de erad sowieso niet meer mee en als je accu leeg is dat blijft het vermogen van de D5 gewoon 215 pk de genoemde polestar tuning is volgens mij onwaarschijnlijk maar als het al zo zou zijn dan is 315 pk totaal in Volvotaal een upgrade van zo'n 30 pk op de D5 215 + 30 + 70 hetzelfde dus als de standaard polestar tuning voor de D5. Waar baseert die dealer de uitspraak dat er tuning komt voor de PIH op ?
v60pih seeker
1st Gear member

dat vermogen optellen is onzin, boven de 150 kmh doet de erad sowieso niet meer mee en als je accu leeg is dat blijft het vermogen van de D5 gewoon 215 pk de genoemde polestar tuning is volgens mij onwaarschijnlijk maar als het al zo zou zijn dan is 315 pk totaal in Volvotaal een upgrade van zo'n 30 pk op de D5 215 + 30 + 70 hetzelfde dus als de standaard polestar tuning voor de D5. Waar baseert die dealer de uitspraak dat er tuning komt voor de PIH op ?
Op dit moment is polestar tuning van de pih (lees: tuning d5) nog niet vrijgegeven door volvo, rekenmeerster.
IV39
4th Gear member

NielsPHEV schreef: dat vermogen optellen is onzin, boven de 150 kmh doet de erad sowieso niet meer mee en als je accu leeg is dat blijft het vermogen van de D5 gewoon 215 pk de genoemde polestar tuning is volgens mij onwaarschijnlijk maar als het al zo zou zijn dan is 315 pk totaal in Volvotaal een upgrade van zo'n 30 pk op de D5 215 + 30 + 70 hetzelfde dus als de standaard polestar tuning voor de D5. Waar baseert die dealer de uitspraak dat er tuning komt voor de PIH op ?
Volgens mij bedraagt de Polestar tuning van een D5 momenteel maar 15 pk extra -> http://www.polestar.com/nl-nl/modellen/ ... atic-2014/
Het optellen van de pk's is natuurlijk een mooi verkooppraatje ;).
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
NielsPHEV
7th Gear member

je hebt gelijk voor de D5 maar 15 pk dat lijkt me marginaal de koppeltoename zal je wellicht iets merken
IV39
4th Gear member

NielsPHEV schreef: je hebt gelijk voor de D5 maar 15 pk dat lijkt me marginaal de koppeltoename zal je wellicht iets merken
Precies.... ik vraag me af of het dan het geld waard is... mocht de tuning er komen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Gerardhh
2nd Gear member

Ik heb Polestar enkele weken geleden gemaild met de vraag of er chiptuning beschikbaarkomt voor de PiH, maar dat was vooralsnog niet het geval. Ben wel benieuwd naar de contacten van de Volvo dealer; misschien heeft hij inside info die velen van ons erg gelukkig kan maken :D
Tesla Model X 100D, Pearl White, 22" Onyx Black Turbine velgen, Wit premium interieur met koolstofvezel upgrade.
PIHans
1st Gear member

Zou het ook mogelijk zijn om de elektromotor tot een hogere snelheid dan 150 te laten meewerken? En/of het koppel ervan (tijdelijk) te verhogen?
Superfunky
5th Gear member

PIHans schreef: Zou het ook mogelijk zijn om de elektromotor tot een hogere snelheid dan 150 te laten meewerken? En/of het koppel ervan (tijdelijk) te verhogen?
Ik heb me laten vertellen dat de elektromotor dan te heet wordt. Dat zou ook de reden moeten zijn dat hij niet mee remt boven die snelheid.
Gisterenavond en vandaag flink veel in de 150-200 regionen vertoefd (power modus) en ik moet zeggen dat ik het wel echt heel jammer vind dat het "gaan als een jekko" vanaf 150 opeens weg is. Ik geloof dat ik weet wat Funky voor z'n verjaardag gaat vragen!
ferretje
4th Gear member

991?
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Superfunky
5th Gear member

Bijjjjjjnnnaaaa goed!!!
IV39
4th Gear member

Superfunky schreef:
PIHans schreef: Zou het ook mogelijk zijn om de elektromotor tot een hogere snelheid dan 150 te laten meewerken? En/of het koppel ervan (tijdelijk) te verhogen?
Ik heb me laten vertellen dat de elektromotor dan te heet wordt. Dat zou ook de reden moeten zijn dat hij niet mee remt boven die snelheid.
Gisterenavond en vandaag flink veel in de 150-200 regionen vertoefd (power modus) en ik moet zeggen dat ik het wel echt heel jammer vind dat het "gaan als een jekko" vanaf 150 opeens weg is. Ik geloof dat ik weet wat Funky voor z'n verjaardag gaat vragen!
Precies waar we het over hadden....helemaal mee eens... nog ff afwachten tot dat ze wat meer bugs uit die rijdende computer hebben gehaald en dan eens kijken wat er mogelijk is. Er was al sprake over een groupbuy maar die is volgens mij (nog) niet doorgegaan.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
HFH
2nd Gear member

Die Group Buy had ik getracht te starten, echter tot op heden te weinig aanmeldingen, kan het ook niet meer terug vinden.
Bovendien zag ik dat bijvoorbeeld een scandcar de Rica tuning met 15% korting verkoopt,indien je ook een soft-loader erbij neemt.
Dus de rica tuning moet gewoon goedkoper kunnen bij meer aantallen.
Zelf wil ik na de 10.000km beurt voor de rica tuning gaan, tenzij polestar nog over de brug komt.
Voor updates ben ik niet bang, het gaat alleen om de ecu file, en niet om de laad en hybride firmware updates. Bovendien kun je met de softloader meteen weer de meest recente getunede ecu file laden of het origineel terugzetten.
Laatst gewijzigd door HFH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D6 MY14 Rood
Superfunky
5th Gear member

IV39 schreef:
Precies waar we het over hadden....helemaal mee eens... nog ff afwachten tot dat ze wat meer bugs uit die rijdende computer hebben gehaald en dan eens kijken wat er mogelijk is. Er was al sprake over een groupbuy maar die is volgens mij (nog) niet doorgegaan.
Nee, die is nog niet geweest. Ik zou willen voorstellen even af te wachten of die Polestar berichten kloppen en zo niet, dan gaan we maar eens actie ondernemen om te komen tot een definitieve aanbieding voor forumleden. Iemand meer info over Polestar?
HFH
2nd Gear member

Misschien massaal mailen naar Polestar, en zeuren om een echte tuning a la RIca, en ook melding maken, dat wij anders massaal inkopen bij Rica.
V60 D6 MY14 Rood
Gerardhh
2nd Gear member

Same here; tot 150 helemaal goed maar daarna is de fut eruit. Overigens kan ik inmiddels wel uit zeer betrouwbare bron melden dat het stuk tot 150 nog een stuk leuker wordt met de Rica software :whistle:

Edit: oeps, bleek alweer een pagina achter te zitten..
Laatst gewijzigd door Gerardhh op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla Model X 100D, Pearl White, 22" Onyx Black Turbine velgen, Wit premium interieur met koolstofvezel upgrade.
IV39
4th Gear member

Superfunky schreef:
IV39 schreef:
Nee, die is nog niet geweest. Ik zou willen voorstellen even af te wachten of die Polestar berichten kloppen en zo niet, dan gaan we maar eens actie ondernemen om te komen tot een definitieve aanbieding voor forumleden. Iemand meer info over Polestar?
Ik heb er geen haast mee. De 10K zit er deze week wel op, dus langzamerhand raakt de diesel wat ingereden ;).
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
HFH
2nd Gear member

Deze info kreeg ik vanmorgen terug van Polestar:

Van: Performance <performance@polestar.com>
Datum: 17 maart 2014 09:45:38 CET
Aan: ......
Onderwerp: SV: Polestar Tuning V60 PIH

Dear Sir/Madam,

Thank you for your email. Unfortunately the V60 PH is still under evaluation and we are awaiting feedback. We appreciate your interest in an upgrade and I can confirm that there are more than 50 people awaiting this upgrade.

We will as soon as we receive more information regarding this.

Regarding your option with RICA. I would think twice before committing to such and upgrade. There are reasons as to why we do not have an upgrade yet but RICA does. They do not have any liability regarding engine failures due to upgrades, we do. We supply full Volvo original warranty, all of our upgrades are within the Volvo parameters regarding service intervals, lifecycle, engine hardware etc.

Kind Regards,
Polestar
V60 D6 MY14 Rood
IV39
4th Gear member

HFH schreef: Deze info kreeg ik vanmorgen terug van Polestar:

Van: Performance <performance@polestar.com>
Datum: 17 maart 2014 09:45:38 CET
Aan: ......
Onderwerp: SV: Polestar Tuning V60 PIH

Dear Sir/Madam,

Thank you for your email. Unfortunately the V60 PH is still under evaluation and we are awaiting feedback. We appreciate your interest in an upgrade and I can confirm that there are more than 50 people awaiting this upgrade.

We will as soon as we receive more information regarding this.

Regarding your option with RICA. I would think twice before committing to such and upgrade. There are reasons as to why we do not have an upgrade yet but RICA does. They do not have any liability regarding engine failures due to upgrades, we do. We supply full Volvo original warranty, all of our upgrades are within the Volvo parameters regarding service intervals, lifecycle, engine hardware etc.

Kind Regards,
Polestar
Ok, helder. Ik ga ook even een mail sturen, kan er maar weer 1 extra zijn.
Al ben ik bang dat de tuning van Polestar minder vermogen zal toevoegen dan Rica. En daar zal ook een reden voor zijn ;)...

Edit:
Als ze net zo snel tunen, dan komt het wel goed ;). Ik heb het onderstaande antwoord ontvangen en andere zullen ook wel zoiets ontvangen:

Dear Ivan,
Thank you for your email. The upgrade is under evaluation and we expect to have an answer to your question soon.

Yes, we have heard that there are other suppliers that have an upgrade available. But bear in mind that there are reason as to why we do not have one yet and competitors do. We supply a full original Volvo warranty, certified performance within the Volvo limits. Our competitors don’t and in case of an error you will be left without warranty, it tends to get expensive.

Hopefully we will be able to upgrade your engine in the near future.

Kind Regards
Polestar
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”