Pagina 4 van 4
Geplaatst: 13.12.2013 - 11:48
door PGV90
Er is in ieder geval wel een topic aangesneden hier!
Ben het er wel mee eens dat Sensus systeem voor navigatie niet state of the art is, en ik zie ook verschillen en verbeter punten tov mijn vorige auto en andere systemen;
Maar, nu na bijna 2 jaar, bevalt het toch niet slecht.
- Invoeren bestemmingen echt niet al te moeilijk; ik heb eea aan vaste routes opgeslagen; en kies vaak 'vorige bestemmingen'.
- TMC informatie kan wel eens vervelend zijn, maar zonder is het helemaal hopenloos als je dan wel in een file terecht komt
- de ETA berekening is op basis van 'resultaten uit het verleden', wat logisch is. Als je met een caravan zou rijden ligt je gemiddelde veel lager dan als je steeds 150 in Duitsland zou rijden, dus rekent het systeem dat door.
- soms zijn de routes niet echt logisch, maar als je steeds van de gegeven route afwijkt, leert het systeem na 3 x, en gaat dan de voorkeursroute aanhouden
Zie ook verder op het Forum,
en ja, wellicht punten ter verbetering, en wie weet komt Volvo nog wel eens met updates.
Succes.
Geplaatst: 13.12.2013 - 13:22
door Tsjemp
Ik herken de problemen van de TS. omleidingen van 60 km voorstellen met nog 30 te gaan etc. Instellen is 1x, de rest haal je uit vorige bestemming. Geen problemen mee.
Ik heb zelf onlangs TOMTOM met hd traffic aangeschaft voor mn iphone. Qua verkeersinfo niet te evenaren. Het RTI systeem is op dit punt echt heel slecht.
Volvo en Navteq zouden zich moeten schamen voor zo'n slecht systeem!
Geplaatst: 13.12.2013 - 13:32
door Timmy
PGV70 schreef:- de ETA berekening is op basis van 'resultaten uit het verleden', wat logisch is. Als je met een caravan zou rijden ligt je gemiddelde veel lager dan als je steeds 150 in Duitsland zou rijden, dus rekent het systeem dat door.
Hier zit wel wat in maar in de praktijk betekent het dat Sensus vertraging op een klein traject doorberekent op het complete resterende traject. Rijd je een stukje 80 km/u ipv 120 vanwege drukte dan zie je de ETA op lange trajecten met uren tegelijk verschuiven. Realistischer lijkt mij dat de ETA verschuift met de tot dan toe opgelopen vertraging.
Verder heeft Sensus zo zijn nukken maar daar wen je redelijk snel aan.
Geplaatst: 13.12.2013 - 14:13
door Max
Eén van de pluspunten bij mijn aanschaf vond ik juist de RTI in combinatie met de stuurbediening en het "opduiken" uit het dashboard. Vele malen beter dan de TT met zuignap aan de voorruit met de bediening buiten handbereik.
Maar misschien ben ik snel tevreden.
Geplaatst: 13.12.2013 - 15:27
door Silver_R
Max schreef:Eén van de pluspunten bij mijn aanschaf vond ik juist de RTI in combinatie met de stuurbediening en het "opduiken" uit het dashboard. Vele malen beter dan de TT met zuignap aan de voorruit met de bediening buiten handbereik.
Maar misschien ben ik snel tevreden.
+1
Geplaatst: 14.12.2013 - 00:05
door Thom
Eén van de pluspunten bij mijn aanschaf vond ik juist de RTI in combinatie met de stuurbediening en het "opduiken" uit het dashboard. Vele malen beter dan de TT met zuignap aan de voorruit met de bediening buiten handbereik.
Maar misschien ben ik snel tevreden.
Dat 'pop-up' scherm is er enkel nog op de XC90, de andere modellen kennen al enige jaren het Sensus Multimedia, met ingebouwd display. Het uitschuivende pop-up scherm heeft Volvo jarenlang een cultstatus bezorgd, gave gimmick..!
Geplaatst: 14.12.2013 - 18:29
door marc400
Ieder zijn eigen conclusie.
Misschien een tip die sommige nog niet kennen. Je kan de omslachtige voice-invoer verkorten door na elk ingesproken commando de instructiemevrouw te onderbreken door het indrukken van de voiceknop op het stuur. Het moet nog steeds in stapjes maar Hat verkort de totale invoer flink.
Geplaatst: 20.12.2013 - 01:15
door Mike Philippens
OGA244 schreef:Ik verkoop er best een paar en hoor toch zelden klachten over dit systeem
Da's grappig, er zijn anders best wat topics die over dat systeem gaan en ze zijn niet allemaal even positief. Ik heb ook wel betere systemen gezien.
Nog geen nare ervaringen wat betreft de weg wijzen (heb 'm pas sinds maandag) maar qua bediening en logica kan ie écht nog wel wat leren van TomTom.
Maar ja...je mag natuurlijk geen kritiek hebben op Volvo. Stel je voor zeg...
Geplaatst: 20.12.2013 - 09:53
door Max
Mike Philippens schreef:Maar ja...je mag natuurlijk geen kritiek hebben op Volvo. Stel je voor zeg...
Jawel hoor, maar wees niet verbaasd als je op een forum van Volvo-liefhebbers wat tegengas krijgt

Geplaatst: 20.12.2013 - 10:45
door lint
Max schreef:Mike Philippens schreef:Maar ja...je mag natuurlijk geen kritiek hebben op Volvo. Stel je voor zeg...
Jawel hoor, maar wees niet verbaasd als je op een forum van Volvo-liefhebbers wat tegengas krijgt

Daar moet je dan wel tegen kunnen
