Pagina 4 van 86

Geplaatst: 20.12.2013 - 11:20
door RichieB
Dat lijkt me niet te kloppen. Als je ondernemer bent, en de auto vanuit je onderneming beschikbaar stelt aan jezelf voor privé gebruik, en je bent in loondienst ergens anders dan is het gebruik voor dat werk in het kader van de bijtelling op je auto privé (want niet voor je eigen onderneming die de auto ter beschikking heeft gesteld). Als je vervolgens je auto voor privé woon-werk verkeer gebruikt is de verhouding werk-privé kilometers waarschijnlijk erg scheef. De belastingdienst gaat uit van 25% privé gebruik. Is dat significant meer, dan kan je een naheffing krijgen. Nu heb je met de PIH 25% korting op de bijtelling, dus als de fiscus het privé gebruik corrigeert naar 50% zit je nog met een bijtelling van 25%. Pas daar dus mee op.

Rij je elke dag heen en weer naar een klant die dus je onderneming betaalt adhv een factuur dan zijn de kilometers zakelijk en is er niets aan de hand.

Geplaatst: 20.12.2013 - 13:30
door rsnhakan
Anyway, morgen gaan we naar de dealer! (hopelijk staat er een hybride klaar voor een eventuele proefrit)

edit: telefoontje van vaders. Proefrit is geregeld!

Geplaatst: 20.12.2013 - 16:42
door Erik_van_H
RichieB schreef:Dat lijkt me niet te kloppen. Als je ondernemer bent, en de auto vanuit je onderneming beschikbaar stelt aan jezelf voor privé gebruik, en je bent in loondienst ergens anders dan is het gebruik voor dat werk in het kader van de bijtelling op je auto privé (want niet voor je eigen onderneming die de auto ter beschikking heeft gesteld). Als je vervolgens je auto voor privé woon-werk verkeer gebruikt is de verhouding werk-privé kilometers waarschijnlijk erg scheef. De belastingdienst gaat uit van 25% privé gebruik. Is dat significant meer, dan kan je een naheffing krijgen. Nu heb je met de PIH 25% korting op de bijtelling, dus als de fiscus het privé gebruik corrigeert naar 50% zit je nog met een bijtelling van 25%. Pas daar dus mee op.

Rij je elke dag heen en weer naar een klant die dus je onderneming betaalt adhv een factuur dan zijn de kilometers zakelijk en is er niets aan de hand.
Gelukkig is de Belastingdienst akkoord gegaan met mijn regeling (op papier)

Geplaatst: 20.12.2013 - 16:54
door lint
rsnhakan schreef:Anyway, morgen gaan we naar de dealer! (hopelijk staat er een hybride klaar voor een eventuele proefrit)

edit: telefoontje van vaders. Proefrit is geregeld!
Spannend!
Benieuwd naar jullie ervaringen zowel op financieel gebied met al die kortingen/aftrekposten en natuurlijk de proefrit met de PIH.

Geplaatst: 20.12.2013 - 17:28
door gvs
RichieB schreef:De belastingdienst gaat uit van 25% privé gebruik. Is dat significant meer, dan kan je een naheffing krijgen.
Strikt genomen gaat het niet over het percentage privé kilometers, maar om de waarde van het privégebruik in euro's. In mijn geval moet de fiscus aantonen dat de waarde van het privégebruik meer is dan 25% van 72k, dus 18.000 euro per jaar... Dat zal niet meevallen als de totale kosten van de auto incl. 20% afschrijving daar zelfs onder blijven. :P

Ik ben het overigens wel met je eens dat de kilometers die je voor een dienstbetrekking rijdt waar je een kilometervergoeding voor krijgt in privé niet geloofwaardig als zakelijk beschouwd kunnen worden. Maar zelfs als je bijna 90% van je werkelijke kilometers privé rijdt zal het privé voordeel niet snel de 18.000 euro te boven gaan.... Het feit dat onze V60 zo duur is werkt hier in ons voordeel.

Geplaatst: 20.12.2013 - 17:31
door rsnhakan
Lint, morgen weet ik meer als het goed is, ik houd jullie op de hoogte!

Heeft de PIH trouwens een 12V aansluiting in de bagageruimte? Kan dit zo 123 niet terugvinden in de prijslijst.

Geplaatst: 20.12.2013 - 18:15
door Montalbano
Ja, 12v aansluiting is aanwezig in koffer

Geplaatst: 20.12.2013 - 18:29
door rsnhakan
Montalbano schreef:Ja, 12v aansluiting is aanwezig in koffer
Bedankt!

Geplaatst: 21.12.2013 - 12:03
door rsnhakan
Hoe zit het trouwens met de sportstoelen? Zit er verschil tussen de normale en de sportstoelen?

Geplaatst: 21.12.2013 - 12:30
door RichieB
Ja, het verschil is best groot. De sportstoelen geven meer zijdelingse steun, en zijn dus iets krapper. Ze zitten wel heerlijk, zoals we van Volvo stoelen gewend zijn.

Geplaatst: 21.12.2013 - 12:51
door rsnhakan
RichieB schreef:Ja, het verschil is best groot. De sportstoelen geven meer zijdelingse steun, en zijn dus iets krapper. Ze zitten wel heerlijk, zoals we van Volvo stoelen gewend zijn.
Hopelijk staat er een Volvo met en zonder deze stoelen. Voor vaders is dat wel een erg belangrijke punt.

Geplaatst: 21.12.2013 - 12:55
door arnoud
Een slimme dealer heeft ze beide staan...

Geplaatst: 21.12.2013 - 13:53
door Jolly Breeze Racing
Verwacht straks wel een uitgebreid verslag van de proefrit!

Geplaatst: 21.12.2013 - 17:36
door rsnhakan
In ieder geval, daar zijn we weer. Met een grijns op het gezicht zijn we thuis aangekomen. Allereerst de auto, wat een heerlijke auto. Hij is echt snel en het elektrisch rijden is bijzonder leuk/zuinig. We reden nog in het oude model (MY13) met de oude koplampen. ACC werkt echt goed en heb het dit keer zelf mogen ervaren. In de nieuwe modellen zijn als het goed is nieuwe BLIS sensoren (in de achterruit) geïntroduceerd en werkt ACC nog beter. Na een goed gesprek gehad te hebben, hebben we dus een proefrit gemaakt. Wat een verschil met de D2. Je kunt het gewoon niet in woorden uitleggen, dit moet je meemaken :D

Eind goed al goed, er is een productieplaats gereserveerd voor ons. (verwachte aflevering ergens midden maart)

Als alles goed gaat, gaat vaders de papieren volgende week vrijdag ondertekenen. De exacte configuratie zal ik zo posten.

Ohja, een pluspunt is dat bij Sensus Connect een levenslange update voor de kaarten wordt aangeboden en je kunt de software van het multimediasysteem thuis updaten via internet. Ik hoef er niet meer speciaal voor naar de dealert!!

Geplaatst: 21.12.2013 - 17:46
door Paul
Mooi he!

Geplaatst: 21.12.2013 - 18:34
door lint
Klinkt goed!
Weer een PIH rijder erbij.

Geplaatst: 21.12.2013 - 19:11
door rsnhakan
Volgende week is het pas definitief lint :)

De configuratie:

- V60 D6 AWD Plug-In Hybrid
- 477 Inscription Electric Silver metallic
- K363 Antracite Black Leder/Beechwoord-Offblack/Offblack
- Summum
- 18" Titania velgen met 235/45 R18 banden
- Sensus Connect met Premium Audio
- Bekleding Sport leder + Offblack hemelbekleding
- 13A Schucko - Mennekes 4,5 laadkabel
- Driver Support Line
- Security Line
- Hybrid Technology Line
- Winter Line
- Veiligheidsnet, nylon
- Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
- Zilverkleurige roofrails
- Achteraf getinte achterruiten
- Exterior Styling Kit in de kleur Iron Stone
- Spiegelkappen in Silk Metal finish
- Sportpedalen, aluminium
- Afsluitbare wielbouten

Een vraag: moeten er sportstoelen worden besteld om de bruine kleur stoelen te kiezen? Volgens de car configurator van Volvo kan het niet anders. Ben dit vergeten te vragen. Bovendien zit er volgens de offerte geen ACC in de Driver Support Line. Apart?

Geplaatst: 21.12.2013 - 19:52
door lint
Mooie configuratie, weet je het zeker met die afsluitbare wielbouten, geeft heel veel ellende.

Geplaatst: 21.12.2013 - 20:02
door rsnhakan
Dat zei ik ook, maar als dit goed wordt aangedraaid niet. (volgens de dealer)

Geplaatst: 21.12.2013 - 20:06
door Gast
RoaldH schreef:
Paul schreef:Zou ramen achteraf doen, scheelt ook erg. Af-Fabriek is maffia of bestelbus donker, kan je achteraf wat normale doen!
Af-Fabriek staat alleen mooi met donkere lakkleuren.
Onzin (persoonlijk), mijn privacy glas met Electric Silver vind ik een mooie combinatie