Pagina 4 van 21

Geplaatst: 03.01.2014 - 12:26
door V60 PIH Power Blue
Afgelopen weken twee keer op en neer naar Duitsland geweest om mijn moeder weg te brengen en op te halen naar en van familie.
Hierbij wat (subjectieve) ervaringen:
- die van mij doet 't nog prima boven de 150; pas boven de 200 werd 't spannend (volgens de app 223 aangetikt)
- heerlijke stoelen, maar moet m'n zit nog even vinden: wat te doen met mijn voeten icm ACC?
- Powerstand (toen ik alleen zat) geeft een echt Danoontje gevoel
- je kunt prima mee in de linkerbaan, alleen omdat ik een standaard front heb een beetje weinig "überholprestige"
- het stille zoeven in Pure rond de plek van bestemming is een mooi contrast
- lekker geluid uit de Premium audio en via Bluetooth, CD en USB (nog niet gebruikt) meer dan voldoende mogelijkheden om te luisteren naar wat mij op dat moment zint

Wat kan er volgens mij beter:
- ACC reageert laat op tussenvoegende en weer naar rechts gaande auto's met het gevolg dat je eerst heel agressief op de bumper gaat zitten en daarna (veel te) laat het tempo weer oppakt
- de radio; regelmatig een hoop geruis en geknisper. Heb in NL zelfs al een keer via de internetradio van mijn iPhone naar de Top2000 geluisterd

Geplaatst: 03.01.2014 - 12:31
door Paul
Herkenbaar allemaal, zeker die ACC die laat reageert. Ook op de A2 met trajectcontrole komt dit soms raar over.
Verder die neus, tsja moeten ze toch een R-Design kitje voor maken he ;-)
Radio, zou even aangeven bij je dealer, misschien is er iets niet goed met je antenne, had dit op mijn tweede C30 en daar was gewoon het kabeltje in die ruitantenne los.

Geplaatst: 03.01.2014 - 13:33
door sergestoord
ACC acceleratie vind ik ook traag (maar wel veilig).Op hoge snelheid zet ik de tussenafstand wat groter.
4/5 streepjes: Autobahn
2/3 streepjes: A2 etc
1 streepje of het liefst minder: A10 ::twisted:

Geplaatst: 03.01.2014 - 16:07
door IV39
Gisteren heb ik de grootlichtassistent kort getest en ik moet zeggen dat ik deze goed vond werken.
Het was op een donkere weg met tegemoetkomend verkeer (N470). Het licht schakelt tijdig naar groot en weer terug. Daarbij is ook goed te zien dat sommige gedeeltes niet verlicht worden omdat daar bijvoorbeeld een auto rijdt.
Ik heb het niet kunnen testen met fietsers en/of voetgangers

De ACC vind ik prettig werken als het iets rustiger op de weg is. Dan heb je voldoende de ruimte om te kunnen anticiperen. Bij een hogere snelheid vind ik juist de afstand te groot wordt op de voorganger en dat de auto te snel vaart mindert.

Geplaatst: 03.01.2014 - 20:07
door jp-v60
Superfunky schreef:Godsamme! Ben ik daar ff leker een avondje van de A6 aan 't genieten (mwah, Vorarlberg/'t Gooi in 6,5 uur, doe dat maar eens na met een PiH!!!), zitten jullie de hele avond zonder mij te kletsen over m'n favoriete onderwerp!!

Laat ik er dit over zeggen:
- ja tom, je mag ff rijden ;)
- Roald heeft gelijk, voor 18 inch Conti met 1800kg is 2.6 te weinig, zet ze eens op 3.0
- mijn probleem met Volvo's (los van alle imago perikelen) is altijd geweest dat ik de wegliging matig vond. Prima voor de gemiddelde Volvo-rijder; type: rustig, af en tie eens flink gas, maar vooral rechtuit, altijd netjes en bedaard (en ja, vaak ook bebaard :) :) ).
Kortgezegd: de auto's gaan niet op rails door de bocht, maar zoeken en happen als je flink gas geeft.
Tot ik een keertje in de Volvo van een vriendje reed die er een Heico onderstel onder had, toen was 't bijna Duits goed. Niet BMW, maar prima Audi waardig, if you know what I mean.
Het gewicht van de PiH maakt duideljk al één en ander goed, dat was ook te verwachten, maar snel was ook al duidelijk dat er een ander onderstel nodig was voor types zoals ik (en Tom, dus neem je chequeboek maar mee, gaat duur avondje worden!).
6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P

Geplaatst: 03.01.2014 - 20:30
door Fredhead
Maar dat zijn een hoop snelwegkilometers :mrgreen:

Destijds bij mijn V50 om dezelfde redenen als SF noemt het onderstel onder handen genomen.
Setje andere dempers en veren maakt veel verschil, maar kan me voorstellen dat men daar niet op zit te wachten met een PIH

Geplaatst: 03.01.2014 - 20:50
door Superfunky
jp-v60 schreef: 6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P
Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )

Geplaatst: 03.01.2014 - 21:19
door HansBb
Superfunky schreef:
jp-v60 schreef: 6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P
Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )

En dat met dakkoffer zeker of niet??? :P :P :lol: :lol:

Geplaatst: 03.01.2014 - 22:01
door Superfunky
HansBb schreef:
Superfunky schreef:
jp-v60 schreef: 6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P
Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )

En dat met dakkoffer zeker of niet??? :P :P :lol: :lol:
Ik beken, nee, het was zonder koffer. Op de terugweg uit Italië na de zomervakantie.

Geplaatst: 03.01.2014 - 22:05
door RoaldH
Superfunky schreef:
HansBb schreef:
Superfunky schreef: Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )

En dat met dakkoffer zeker of niet??? :P :P :lol: :lol:
Ik beken, nee, het was zonder koffer. Op de terugweg uit Italië na de zomervakantie.
Haha. Roetfilter meteen schoon...

Geplaatst: 03.01.2014 - 22:44
door diesel01
Superfunky schreef:
jp-v60 schreef: 6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P
Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )
Maarumm gewoon even voor mijn beeldvorming..
220km/h+?

Geplaatst: 03.01.2014 - 22:47
door lint
Ik reageer niet op dit soort kinderachtige verhalen :D

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:10
door Superfunky
RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
HansBb schreef:
En dat met dakkoffer zeker of niet??? :P :P :lol: :lol:
Ik beken, nee, het was zonder koffer. Op de terugweg uit Italië na de zomervakantie.
Haha. Roetfilter meteen schoon...
Nope, heb ik er al een hele tijd geleden onderuit laten halen. Roetfilters zijn echt de grootste farce van de industrie. Zonder roetfilter verbruikt de A6 10% minder, loopt de motor veel beter en belangrijkste: je krijgt een hele batterij problemen die allemaal een gevolg zijn van EGR en roetfilter niet omdat je motor lekker schoon blijft. Nee, goed voor 't milieu joh, al die motoren die mankementen gaan vertonen. EGR gaat bij mijn PiH ook meteen dicht.

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:11
door Superfunky
diesel01 schreef:
Superfunky schreef:
jp-v60 schreef: 6:15 van kirchberg tirol naar haarlemmermeer, heb je geen A6 voor nodig, maar gewoon een ML 280 :P
Mwah, not impressed, Reutte - Blaricum 5:05 (en 1 op 8 met een diesel!) beat that record!! ;) ;)
Daarom moet ik nu wel een PiH, heb nog steeds een schuldgevoel van mijn onverantwoord milieu gedrag!

(Ik ga vast klaar zitten voor de reactie van Lint etc die nu gaan komen :) :) :) )
Maarumm gewoon even voor mijn beeldvorming..
220km/h+?
Yep en het gezin goed africhten: we stoppen 1x halverwege om te pissen en te tanken, max 7 minuten :)

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:36
door diesel01
Vrouw naast je, kinders op de achterbank?
Het scheelt dat je ze niet vast hoeft te zetten, heeft toch geen zin als er een band afloopt.
Ben op de autobahn eens als 1 van eersten bij ongeval geweest op de 61 thv Heillbron daar waar de bestuurder zat was alleen bloed te zien en na controle van de brandweer heeft de Technische Hilfs Werke het wrak opgeladen om datgene wat er in zat er elders eruit te snijden.
Maar je hebt wel een goed verhaal :wink:

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:44
door Fredhead
Ik kom via Googlemaps op gemiddeld +/- 160 km/h voor die rit uit.
Blijft een hoop, maar wel wat geloofwaardiger dan een hele rit 220 km/h gemiddeld rijden. Dat ga je met een A6 diesel niet redden.

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:44
door Superfunky
diesel01 schreef:Vrouw naast je, kinders op de achterbank?
Het scheelt dat je ze niet vast hoeft te zetten, heeft toch geen zin als er een band afloopt.
Ben op de autobahn eens als 1 van eersten bij ongeval geweest op de 61 thv Heillbron daar waar de bestuurder zat was alleen bloed te zien en na controle van de brandweer heeft de Technische Hilfs Werke het wrak opgeladen om datgene wat er in zat er elders eruit te snijden.
Maar je hebt wel een goed verhaal :wink:
Tja, risico van het leven. Maar troost je, cruisen boven de 300 doe ik alleen als ik in m'n uppie ben met de 911, dus echt, het valt wel mee ;)

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:48
door Superfunky
fredhead schreef:Ik kom via Googlemaps op gemiddeld +/- 160 km/h voor die rit uit.
Blijft een hoop, maar wel wat geloofwaardiger dan een hele rit 220 km/h gemiddeld rijden. Dat ga je met een A6 diesel niet redden.
Dat klopt wel ja. Geloof dat m'n boardcomputer toen 156 aangaf ofzo. Maar voor zo'n gemiddelde moet je wel enorm veel cruisen op 220+ hoor.
Was best snel die keer, maar was wel super relaxed, nauwelijks verkeer. Stukken beter dan vd week, pfffff, dat was echt werken!

Nou, genoeg m'n kleine Jan getoond, waar hadden we 't ook alweer over??

Geplaatst: 04.01.2014 - 00:03
door Fredhead
Dat je veel boven die snelheid rijd snap ik, maar voor 220 km/h gemiddeld op een rit heb je eerder het soort ritjes nodig die je met je 911 maakt.

Terug naar het onderstel van de PIH? :D

Geplaatst: 04.01.2014 - 01:01
door Superfunky
fredhead schreef:Dat je veel boven die snelheid rijd snap ik, maar voor 220 km/h gemiddeld op een rit heb je eerder het soort ritjes nodig die je met je 911 maakt.

Terug naar het onderstel van de PIH? :D
Ja beter. Zei ook niet dat ik 220 gemiddeld klokte trouwens. De vraag was: 220+ km/h?, het antwoord: ja ;)