Koekoekgeluid in het ventilatiesysteem?
-
- 2nd Gear member
Laat ik iets voorzichtiger zijn ...... Volgens mijn dealer is dit DE update waarbij alles weer goed moet werken en de hond verdwenen moet zijn !! Ik heb hem tot nu toe dan ook niet meer gehoord !!
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Hoi Arisvh,
nou ik hoop inderdaad dat dit DE update is die ons aller probleem voor eens en altijd (sprak hij hoopvol) uit de wereld gaat helpen!
nou ik hoop inderdaad dat dit DE update is die ons aller probleem voor eens en altijd (sprak hij hoopvol) uit de wereld gaat helpen!
All that we see or seem is but a dream within a dream...
- RG68
- 1st Gear member
Ik heb zojuist mijn dealer gebeld en die vertelde mij dat de update nog niet beschikbaar is en dat het nog een paar weken zou duren.
@ arisvh; Ik weet niet welke update jullie hebben gekregen, maar ik zou maar eens informeren.
@ arisvh; Ik weet niet welke update jullie hebben gekregen, maar ik zou maar eens informeren.
================================================
VOLVO for life!
VOLVO for life!
-
- 2nd Gear member
Ik ga af op wat de dealer mij verteld. Welke van de 2 het bij het rechte eind heeft weet ik uiteraard niet. Feit is dat mijn airco weer perfekt werkt en het blaffende geluid verdwenen is. Je zou evt. contact op kunnen nemen met Henk Scholten te Ede om e.e.a. kort te sluiten.
Succes .......
Succes .......
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
-
- 1st Gear member
Vandaag gesproken met mijn dealer (Svala). Vanuit Volvo Nederland krijgen ze in week 39 (dass dus eind september) de officiële, doorgeteste update voor het Airco probleem. Ben benieuwd.
Overigens werkt bij mij het trukje van het handmatig instellen van de airco sinds kort ook niet meer.... het geblaf, gekraak en/of de koekoek vergezelt mij dus nu weer continu....
Overigens werkt bij mij het trukje van het handmatig instellen van de airco sinds kort ook niet meer.... het geblaf, gekraak en/of de koekoek vergezelt mij dus nu weer continu....
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
-
- 1st Gear member
Klopt, de koekoek verdwijnt niet meer bij het handmatig instellen maar klinkt nu continu. Allen nu ´s ochtends bij wat kouder weer slaat de airco niet aan en dan hoor ik niets. Mijn dealer wist nog steeds van niets en heb hem gevraag naar Volvo Beesd te bellen omdat het probleem daar wel bekend is.
V50 2.4i Momentum/Titanium Grey/Winter Line/Estate Line/17"; Sculptor &
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
V50 2.4 Edition 2 tuned by Rica/Brilliant blue/Season line/Sculptor
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Hoi Bol,
ik heb mijn auto bij Svala Haarlem/Heemstede gekocht, bij welke vestiging heb jij te horen gekregen dat de oplossing (?) eind september beschikbaar is?
ik heb mijn auto bij Svala Haarlem/Heemstede gekocht, bij welke vestiging heb jij te horen gekregen dat de oplossing (?) eind september beschikbaar is?
Bol schreef:Vandaag gesproken met mijn dealer (Svala). Vanuit Volvo Nederland krijgen ze in week 39 (dass dus eind september) de officiële, doorgeteste update voor het Airco probleem. Ben benieuwd.
-
- 1st Gear member
Hi Harlem_guy,
Mijn S40 (of althans die van de leasemaatschappij....) komt bij Svala Leiderdorp (tot voorkort Baars geheten) vandaan.
Overigens heeft de auto de afgelopen 2 dagen weer bij de dealer doorgebracht. De airco was definitief overleden.....er kwam alleen nog maar zeer hete lucht uit, ook als de airco uitgeschakeld was. Niet echt prettig als het buiten 24 graden is.
Maar goed na het vervangen van 4 van de 5 stelmotoren (?) heb ik weer koude lucht. Halve dashboard is eruit geweest. De koekoek is overigens niet bij de dealer achtergebleven, die zit nog steeds in het dashboard....
29 september gaat de auto weer een paar ( :evil: ) nachtjes logeren in Leiderdorp voor DE update. Week 39 komt ie beschikbaar aldus Volvo Nederland.
Ik ben erg benieuwd of dat daadwerkelijk de oplossing is. Eerst zien dan geloven.
Groet!
Mijn S40 (of althans die van de leasemaatschappij....) komt bij Svala Leiderdorp (tot voorkort Baars geheten) vandaan.
Overigens heeft de auto de afgelopen 2 dagen weer bij de dealer doorgebracht. De airco was definitief overleden.....er kwam alleen nog maar zeer hete lucht uit, ook als de airco uitgeschakeld was. Niet echt prettig als het buiten 24 graden is.
Maar goed na het vervangen van 4 van de 5 stelmotoren (?) heb ik weer koude lucht. Halve dashboard is eruit geweest. De koekoek is overigens niet bij de dealer achtergebleven, die zit nog steeds in het dashboard....
29 september gaat de auto weer een paar ( :evil: ) nachtjes logeren in Leiderdorp voor DE update. Week 39 komt ie beschikbaar aldus Volvo Nederland.
Ik ben erg benieuwd of dat daadwerkelijk de oplossing is. Eerst zien dan geloven.
Groet!
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
- Frumpy
- 5th Gear member
Bij Arisvh schijnen de blaffende hond en de koekoek toch de nek omgedraaid te zijn (zie eerder antwoord). Vreemd dat binnen het Volvo concern en dealers geen eenduidige richtlijn bestaat.Vvijftig schreef:Ach ja, ze beloven veel, maar uiteindelijk weten ze zelf ook niet wat de oorzaak is, laat staan wat de oplossing is.
-
- 2nd Gear member
Klopt !! Nog steeds blaf en koekoek vrij .......
Snap het verder ook niet ... Ben misschien een proefkonijn !!
Snap het verder ook niet ... Ben misschien een proefkonijn !!
- EJV50
- 1st Gear member
Ik heb naar aanleiding van deze discussie ook maar eens aan de dealer gemeld dat ik af en toe geluiden (de bekende blaf) uit het dashboard hoorde komen. Bij mij was dat eigenlijk meestal alleen de eerste minuten na het starten van de wagen. Verder vrijwel nooit, op één keer na: tijdens het rijden met de airco uit. Niet echt irritant dus, maar ja, als je het eenmaal weet....
Anyhow: zonder aarzelen heeft de dealer een software upgrade gedaan (afgelopen vrijdag). Resultaat: geen blafgeluiden meer na starten, af en toe hoor ik nu een klep bewegen, maar meer in de vorm van een klep die tamelijk resoluut naar een bepaalde stand beweegt. Ben benieuwd hoe dit zich houdt.
Eric
Anyhow: zonder aarzelen heeft de dealer een software upgrade gedaan (afgelopen vrijdag). Resultaat: geen blafgeluiden meer na starten, af en toe hoor ik nu een klep bewegen, maar meer in de vorm van een klep die tamelijk resoluut naar een bepaalde stand beweegt. Ben benieuwd hoe dit zich houdt.
Eric
V50 2.4 Kinetic | Sapphire Black metallic | Bodal Off Black | 16"; Cygnus
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
S60 2.4D Edition II | Geartronic | Magic Blue Pearl | 17"; Thor
-
- Starter
Ik raakte even een beetje in de war van de schijnbaar tegenstrijdige berichten over het wel of niet beschikbaar zijn van de software update, dus heb ik maar weer eens een mailtje gestuurd naar "een willekeurige" dealer in de buurt (Naarden).
Hun antwoord was als volgt:
"Ik [heb] contact gehad met Volvo Nederland over het door u genoemde probleem met de airco. Het is echter zo dat Volvo op dit moment een vervanger aanbiedt voor de kachelmotoren die het probleem veroorzaken, de eigelijke software upgrade is er echter nog niet.
Wel biedt Volvo een oplossing (die tijdelijk is) en in 9 van de 10 keer werkt door de kachelklepmotoren op een andere manier in te leren, totdat de software upgrade op de markt is.
Ik vermoed dan ook dat de [door u genoemde] dealers dit hebben uitgevoerd bij hun Volvo's.
Over de datum dat de software op de markt komt kon Volvo Nederland mij geen toezeggingen doen."
Vond ik een aannemelijk verhaal, dus meld ik het hier maar even.
Hun antwoord was als volgt:
"Ik [heb] contact gehad met Volvo Nederland over het door u genoemde probleem met de airco. Het is echter zo dat Volvo op dit moment een vervanger aanbiedt voor de kachelmotoren die het probleem veroorzaken, de eigelijke software upgrade is er echter nog niet.
Wel biedt Volvo een oplossing (die tijdelijk is) en in 9 van de 10 keer werkt door de kachelklepmotoren op een andere manier in te leren, totdat de software upgrade op de markt is.
Ik vermoed dan ook dat de [door u genoemde] dealers dit hebben uitgevoerd bij hun Volvo's.
Over de datum dat de software op de markt komt kon Volvo Nederland mij geen toezeggingen doen."
Vond ik een aannemelijk verhaal, dus meld ik het hier maar even.
- Harlem_guy
- 2nd Gear member
Vandaag toch maar eens mijn dealer gebeld (Svala Haarlem) en hun nogmaals mijn probleem voorgelegd, het is per slot van rekening al ruim drie maanden geleden dat ik er melding van maakte. De werkplaatschef wist mij te vertellen dat het probleem middels een software update einde van dit jaar opgelost wordt.... Pfffffffffff.
Als Volvo weer aan de winterbanden actie begint (doen ze dat elk jaar trouwens? Ik ben pas dit jaar Volvo rijder geworden) dan mogen/moeten ze wat mij betreft wel flink wat aan de prijs doen, het is per slot van rekening nu niet echt een onverdeeld genoegen om steeds met een koekoek geconfronteerd te worden.
Tot zover de update, mocht er zich nog het een en ander voordoen voor het einde van het jaar laat ik dit natuurlijk weten!
Als Volvo weer aan de winterbanden actie begint (doen ze dat elk jaar trouwens? Ik ben pas dit jaar Volvo rijder geworden) dan mogen/moeten ze wat mij betreft wel flink wat aan de prijs doen, het is per slot van rekening nu niet echt een onverdeeld genoegen om steeds met een koekoek geconfronteerd te worden.
Tot zover de update, mocht er zich nog het een en ander voordoen voor het einde van het jaar laat ik dit natuurlijk weten!
-
- 1st Gear member
Morgen zou mijn auto naar de dealer gaan voor DE software update......zou inderdaad.
Werd net gebeld door de dealer en de update is volgens Volvo Nederland wel gereed en getest maar moet nu nog in het Nederlands vertaald worden. :evil:
Tsja ik word er nu wel een beetje moe van. Tweede week oktober mag ik nu mijn auto komen bregen. Eerst zien dan geloven.
Op vakantie vorige week had ik trouwens een Chevrolet/Daewoo Matiz gehuurd (je moet toch iets). Kost nieuw daar nog geen 6000,- eurrie en het hok had een perfect werkende, geruisloze airco...... In een auto die ruim 6x zoveel kost is het blijkbaar allemaal iets lastiger....
Werd net gebeld door de dealer en de update is volgens Volvo Nederland wel gereed en getest maar moet nu nog in het Nederlands vertaald worden. :evil:
Tsja ik word er nu wel een beetje moe van. Tweede week oktober mag ik nu mijn auto komen bregen. Eerst zien dan geloven.
Op vakantie vorige week had ik trouwens een Chevrolet/Daewoo Matiz gehuurd (je moet toch iets). Kost nieuw daar nog geen 6000,- eurrie en het hok had een perfect werkende, geruisloze airco...... In een auto die ruim 6x zoveel kost is het blijkbaar allemaal iets lastiger....
-
- Starter
Hmmm. Ik breng mijn koekoekende vehikel 18 oktober weer bij de dealer. In eerste instantie om de "permanente storing" die begin vorige week door hun apparatuur in de airco is gevonden nader te onderzoeken. Sinds donderdag is de airco ook echt stuk: hij blaast nauwelijks lucht door de roosters onder het raam en op het dashboard als-ie op de automatische stand staat, maar wel als ik hem expliciet vertel dat de lucht daar doorheen moet. Daar mogen ze dus ook naar gaan kijken.
Ik begrijp nu dat ze DE update er misschien gelijk als toetje overheen kunnen trekken.
Zou ik dan eindelijk, na een half jaar, van het gelazer met die airco af zijn?
Zelfs als ze het dan allemaal op orde krijgen vind ik dat het allemaal veel te lang geduurd heeft. Het kwaliteitsimago van Volvo heeft bij mij dan ook een stevige knauw opgelopen. Zeker gezien de prijs, zoals Bol terecht opmerkt.
Ik begrijp nu dat ze DE update er misschien gelijk als toetje overheen kunnen trekken.
Zou ik dan eindelijk, na een half jaar, van het gelazer met die airco af zijn?
Zelfs als ze het dan allemaal op orde krijgen vind ik dat het allemaal veel te lang geduurd heeft. Het kwaliteitsimago van Volvo heeft bij mij dan ook een stevige knauw opgelopen. Zeker gezien de prijs, zoals Bol terecht opmerkt.