Wegligging Volvo V60

NielsPHEV
7th Gear member

vraag ook even of men wellicht de r-design onderstel aanpassingen kunnen plaatsen
homanito
1st Gear member

Summum schreef: Dat de V60 een onstabiel/onveilig weggedrag heeft is onzin. Wellicht dat er bij de firmawagen in kwestie verkeerd/zachte banden zijn gemonteerd? Uiteraard maakt de velgdiameter ook verschil. Ik heb met mijn 18" echt nooit te klagen over het weggedrag. Nou ben ik geen 3-serie gewend.

Maar ook de schrijvende pers onderschrijft niet het gevoel van TS, zoals blijkt uit onderstaand citaat:

Sportief-comfortabel

Wat rijden betreft, houdt de S60/V60 het midden tussen de nadrukkelijk op sportiviteit gerichte BMW 3-serie en de overduidelijk op comfort toegespitste Mercedes-Benz C-klasse. In dat opzicht doet hij sterk denken aan een Audi A4. Volvo’s middenklasser houdt zich in bochten prima en volgt nauwkeurig de ingeslagen koers. Voor het echt sportieve werk zou de besturing echter best een tandje directer mogen en hij zou ook wat meer gevoel mogen bieden. Daar staat tegenover dat de auto heerlijk comfortabel is, niet in de laatste plaats door de subliem zittende (optionele) sportstoelen. Maar ook de vering vangt oneffenheden in het wegdek uitstekend op. Alleen op heel heftige dwarsrichels veert de S60/V60 wat stoterig. De krachtige D4-diesel is in onze testauto gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, die beduidend alerter is en soepeler schakelt dan de oude Geartronic-automaat met zes versnellingen.

bron: Autoweek rij-impressie
Gelijk heb je ik kon nergens vinden in een autotest dat de wegligging van de V of S 60 slecht overkwam
Had er trouwens ook al eens getest in de S60, maar over het 'gemeen zijn dit dan top modellen en zit er wels soms een verschil op
Daarom ook mijn vraag hoe het komt dat dit exemplaar belabberder rijd en of er nog deze mening hebben op dit forum
Meer moet men er niet achter zoeken ik vergelijk ook maar hetgeen op de markt is of waar ik heb mee gereden in mijn 28 jaar autorijden.
Volvo XC60 D3/163pk automaat
Ab S
5th Gear member

homanito schreef: ... Nog eens herhalen dit is mijn wagen niet maar een wagen die de firma waar ik werk aangekocht heeft voor de verkoopdienst. Gelijk heb je onze eigen X60 rij ik met plezier, ...
Als u tevreden bent over de (wegligging van de) XC60, dan moet de V60 zeker voldoen. Alles wijst er op dat er iets mis (of niet juiste keuze velg/band) is met dit specifieke exemplaar V60. Ik zou er echt mee naar de dealder terug gaan.

Succes!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
dbosker
6th Gear member

homanito schreef: Gelijk heb je onze eigen X60 rij ik met plezier,
Het is toch echt een Volvo XC60 en een BMW X6 :D

laatste Volvo (960) verkocht
Pil
2nd Gear member

Het is toch echt een Volvo XC60 en een BMW X6
Of een combi,
Wegligging van de BMW, looks van de Volvo.
Ga ik wel voor de prijs vd Volvo.
2013: Volvo V60 PIH Christal White MY 2014
2009 Volvo XC60 D5 Summum Electric Silver MY 2009
2000 Volvo V40 T4 Silver
Freezzr
2nd Gear member

350 auto's getest, 25 jaar rijervaring, een x3 én een xc60, ik denk dat een V60 sowieso niet voldoet. U ben een fijnproever, misschien eens kijken naar een Ferrari?

Maar het meest spannende, wat had u verwacht als antwoord? misschien het intypen van een speciale code of het aanhalen van twee linker wielmoeren waardoor de wegligging precies wordt zoals u wilt?
Laatst gewijzigd door Freezzr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D4 Momentum Power Blue 181pk
homanito
1st Gear member

Freezzr schreef: 350 auto's getest, 25 jaar rijervaring, een x3 én een xc60, ik denk dat een V60 sowieso niet voldoet. U ben een fijnproever, misschien eens kijken naar een Ferrari?
Kijken nee wel al mee gereden

Maar het meest spannende, wat had u verwacht als antwoord? misschien het intypen van een speciale code of het aanhalen van twee linker wielmoeren waardoor de wegligging precies wordt zoals u wilt?
Wat ik wil doet er niet toe en jou antwoord zeker niet dus pluizen we het verder uit.
homanito
1st Gear member

dbosker schreef:

Ben je zeker dat het een CX 60 is bij mij staat er niks op.
homanito
1st Gear member

Pil schreef:
Het is toch echt een Volvo XC60 en een BMW X6
Of een combi,
Wegligging van de BMW, looks van de Volvo.
Ga ik wel voor de prijs vd Volvo.
Gelukkig voor jou anders wat deed je hier.
homanito
1st Gear member

Nog domme antwoorden ik kan dit ook met veel gemak maar daar dient dit forum niet voor
isomo
2nd Gear member

Mag hier geen slotje op aub? En verwijs humanito door naar www.bimmerboard.be.

Daar vindt hij ongetwijfeld zijn geestesgenoten terug.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
lint
Geartronic member

Dat lijkt mij een verstandig idee want homanito heeft de neiging om wat door te slaan.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
diesel01
Geartronic member

isomo schreef: Mag hier geen slotje op aub? En verwijs humanito door naar www.bimmerboard.be.

Daar vindt hij ongetwijfeld zijn geestesgenoten terug.
Ik heb even op het linkje gekeken, TS gaat zich daar prima thuis voelen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
dbosker
6th Gear member

homanito schreef:
dbosker schreef:

Ben je zeker dat het een CX 60 is bij mij staat er niks op.
Dit is een CX - anders even op het kentekenbewijs kijken, daar staat het zeker op :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Koidream
3rd Gear member

En dat is dan zo ongeveer de reden waarom ik hier bijna niks meer post. Je mening geven akkoord, maar dan ineens slaat de sfeer om en begint er altijd wel iemand na te trappen, in dit geval is het Isomo. Met natuurlijk in het kielzog onmiddellijk een paar meelopers die zich dan ook interessant willen maken. Zo, misschien zijn we weer een member kwijt.
Please, grow up...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
dbosker
6th Gear member

tip: neem niet alles serieus wat hier gezegd wordt. We zijn hier allemaal voor ons lol, met ieder een eigen mening, en een ieder die wel een kwinkslag uitdeelt (en dit ook kan incasseren als het goed is).
Kun je daar niet tegen, ja dan is het wellicht beter om op een ander forum te kijken, bijv. http://www.astroforum.nl/
Blijft het feit dat als je iets negatiefs schrijft over een Volvo, temidden van Volvo-liefhebbers, dit een reactie uitlokt.
Dat is hetzelfde als een geitje tussen een roedel wolven te laten lopen :D
Aan TS zijn diverse suggesties gedaan wat de oorzaak zou kunnen zijn van de slechte wegligging - banden, bandenspanning, iets mis met de auto. Op geen enkele wijze is hij hier inhoudelijk op ingegaan.

homanito
1st Gear member

dbosker schreef: tip: neem niet alles serieus wat hier gezegd wordt. We zijn hier allemaal voor ons lol, met ieder een eigen mening, en een ieder die wel een kwinkslag uitdeelt (en dit ook kan incasseren als het goed is).
Kun je daar niet tegen, ja dan is het wellicht beter om op een ander forum te kijken, bijv. http://www.astroforum.nl/
Blijft het feit dat als je iets negatiefs schrijft over een Volvo, temidden van Volvo-liefhebbers, dit een reactie uitlokt.
Aan TS zijn diverse suggesties gedaan wat de oorzaak zou kunnen zijn van de slechte wegligging - banden, bandenspanning, iets mis met de auto. Op geen enkele wijze is hij hier inhoudelijk op ingegaan.
Nee want het is dan ook mijn auto niet wie is hier nu de ......
Wij zitten hier met een viertal mensen ons krom te lachen met jullie antwoorden ja typisch België Nederland zeker
Hopelijk een vervolg onze avond kan niet meer stuk
Laatst gewijzigd door homanito op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
homanito
1st Gear member

Koidream schreef: En dat is dan zo ongeveer de reden waarom ik hier bijna niks meer post. Je mening geven akkoord, maar dan ineens slaat de sfeer om en begint er altijd wel iemand na te trappen, in dit geval is het Isomo. Met natuurlijk in het kielzog onmiddellijk een paar meelopers die zich dan ook interessant willen maken. Zo, misschien zijn we weer een member kwijt.
Please, grow up...
Wees gerust ik laat mij niet afschepen door zo een stelletje lolbroeken die denken dat ze van auto's iets afweten
Laat ze maar doen ik geniet.
dbosker
6th Gear member

homanito schreef:
dbosker schreef: tip: neem niet alles serieus wat hier gezegd wordt. We zijn hier allemaal voor ons lol, met ieder een eigen mening, en een ieder die wel een kwinkslag uitdeelt (en dit ook kan incasseren als het goed is).
Wij zitten hier met een viertal mensen ons krom te lachen met jullie antwoorden ja typisch België Nederland zeker
nou dan, kleine moeite, groot plezier (letterlijk en figuurlijk). Mooi toch dat jullie met zo weinig zo gelukkig zijn, en dat dit forum aan zo'n plezierige avond op eenvoudige, doch doeltreffende manier heeft bijgedragen.

Jan Hagel
2nd Gear member

homanito schreef:
Dit begint nu toch wel flauw te worden. Dit heeft niets met België Nederland te maken, de meeste Belgen leveren hier zinvolle en leuke bijdragen en worden zeer gewaardeerd. Ik begin inmiddels een beetje aan de geloofwaardigheid van TS te twijfelen. De schrijfstijl en schrijffouten van TS behoren niet toe aan iemand van 55 jaar. Het grapje is nu wel leuk geweest.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gesloten

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”