Vakantie ervaringen PIH
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Ik heb een stalen veiligheidsrek, dus die netten liggen al meer dan een jaar op zolder.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heb ze er ook al een tijd uit. Anders passen de grote weekendtassen (met wielen) er net niet lekker in.RichieB schreef: Ik heb een stalen veiligheidsrek, dus die netten liggen al meer dan een jaar op zolder.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11.07.2012 - 09:06
Dag!
Mag een dezer dagen mijn V60 D6 ophalen. Planning is om in september richting Rome te gaan rijden. Ben gewend aan 70 liter tank benzine en diesel (laatste 2 V70's die ik heb gereden, vorige italie vakantie 1:13 benzine met 70l, laatste vakantie frankrijk (dus rustiger gereden) 1:17 diesel met 70l).
Hoe komen jullie uit met ritten Duitsland/Zwitserland/Italie en de 45 liter tank?
Had al zitten denken om een jerrycan achterin te zetten om niet continu langs de pomp te moeten staan.
Mag een dezer dagen mijn V60 D6 ophalen. Planning is om in september richting Rome te gaan rijden. Ben gewend aan 70 liter tank benzine en diesel (laatste 2 V70's die ik heb gereden, vorige italie vakantie 1:13 benzine met 70l, laatste vakantie frankrijk (dus rustiger gereden) 1:17 diesel met 70l).
Hoe komen jullie uit met ritten Duitsland/Zwitserland/Italie en de 45 liter tank?
Had al zitten denken om een jerrycan achterin te zetten om niet continu langs de pomp te moeten staan.
Laatst gewijzigd door gbooster op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
In September zijn er ook in Duitsland/Zwitserland/Italie geen rijen bij de pomp, dus een jerrycan is niet nodig. Bovendien, waar laat je die? In je dakkoffer? 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21178
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Bij een verbruik van 1 op 10, 450km maar voor het gemak 400km.
Naar het zuiden van Frankrijk betekend Ned-Luxembourg-Lyon-St Tropez...mooi toch even tanken, bandjes schoppen en een kop koffie.
Naar het zuiden van Frankrijk betekend Ned-Luxembourg-Lyon-St Tropez...mooi toch even tanken, bandjes schoppen en een kop koffie.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
Op mijn ritten van en naar de Ardeche (op de kop af 1200 km) steeds met volle tank weggereden, onderweg 1 keer bijtanken en je haalt het dan ruim, op de terug weg zat er nog zo een 10% in de tank. Sommige stukken flink doorgereden. Mijn ervaring is dat je ruim 600 km+ op 1 tank haalt bij snelweg gebruik.gbooster schreef: Dag!
Mag een dezer dagen mijn V60 D6 ophalen. Planning is om in september richting Rome te gaan rijden. Ben gewend aan 70 liter tank benzine en diesel (laatste 2 V70's die ik heb gereden, vorige italie vakantie 1:13 benzine met 70l, laatste vakantie frankrijk (dus rustiger gereden) 1:17 diesel met 70l).
Hoe komen jullie uit met ritten Duitsland/Zwitserland/Italie en de 45 liter tank?
Had al zitten denken om een jerrycan achterin te zetten om niet continu langs de pomp te moeten staan.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
Ben ik het helemaal mee eens.V60Majolee schreef:Ik heb dezelfde ervaring. Na 4x V50. De kofferbak van de V60 is minder ruim. Het scheelt overigens niet heel veel.Walter schreef: verbaast me dat de V50 ruimer is. Daarbij ligt het er ook aan wat je mee neemt, ga met een FH12 op vakantie en die komt ook vol...
Het is vooral de vorm. Dus als je niet alleen grote stuks bagage hebt kom je een heel eind. Feitelijk zit de dikke balk die aan de achterstoel vastzit met je bagagenet een belemmering.. Je kunt het afdekschem thuislaten. Dat scheelt.
Een voordeel is dat de achterruit vrij bol van vorm is. Dus je kunt meer tegen de ruit laden dan je in eeste instantie inshat,
De meeste bagage zat dan ook in sport tassen (dat vormt zich beter), de killer waren de 20+ handdoeken en beddegoed) normale bagage voor 5 personen had zonder probleem gepast.
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Volgende keer een huisje met wasmachine huren? 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21178
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hoe doet die D5 het met caravan?vaudi schreef: No Problem.
5 personen, totaal 360 kg.
caravan 1300kg
ruim 1 op 10. Dus ca. 440 km aan een stuk. 95-100km/u waar mogelijk. Maar dan moet je wel vooruitkijken en constant rijden anders haal je dat nooit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Geweldig.
Vooral met het wegrijden zeer veel trekkracht. Ook ligt onze caravan heel goed achter de auto.
Tijdens een hoosbui overstroomde ons camping plekje. Zonder problemen kon de PIH de caravan op het droge trekken. Om daar verder te camperen. Echt zonder wielspin. Wel even op AWD gezet natuurlijk.
Vooral met het wegrijden zeer veel trekkracht. Ook ligt onze caravan heel goed achter de auto.
Tijdens een hoosbui overstroomde ons camping plekje. Zonder problemen kon de PIH de caravan op het droge trekken. Om daar verder te camperen. Echt zonder wielspin. Wel even op AWD gezet natuurlijk.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21178
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gaaf hoor.
Afstelling auto maakt het verschil.
Mijn ouders hebben een sportieve AR gehad en die liet met caravan 110km/u toe, de zwaardere en sterkere Saab had bij 95km/u al genoeg.
Awd is leuk bij elke gladde ondergrond.
Afstelling auto maakt het verschil.
Mijn ouders hebben een sportieve AR gehad en die liet met caravan 110km/u toe, de zwaardere en sterkere Saab had bij 95km/u al genoeg.
Awd is leuk bij elke gladde ondergrond.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 09:16
Exact mijn punt, al mocht ik dat van de forumpolitie niet noemen want oeh: kritiek op een Volvo.gbooster schreef: Dag!
Mag een dezer dagen mijn V60 D6 ophalen. Planning is om in september richting Rome te gaan rijden. Ben gewend aan 70 liter tank benzine en diesel (laatste 2 V70's die ik heb gereden, vorige italie vakantie 1:13 benzine met 70l, laatste vakantie frankrijk (dus rustiger gereden) 1:17 diesel met 70l).
Hoe komen jullie uit met ritten Duitsland/Zwitserland/Italie en de 45 liter tank?
Had al zitten denken om een jerrycan achterin te zetten om niet continu langs de pomp te moeten staan.

Zelf net ook op en neer Alpen geweest. 3600 km gereden, 7 keer getankt geloof ik.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41014
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Had je een gewone V60 gekozen, had je een grotere brandstoftank gehad.
Een een jerrycan diesel in de auto? Dat stinkt en ook dan moet je stoppen
Een een jerrycan diesel in de auto? Dat stinkt en ook dan moet je stoppen

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21178
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Of een Ampera/Prius, Mercedes-Benz met een additionele 100liter tank...Ben schreef: Had je een gewone V60 gekozen, had je een grotere brandstoftank gehad.
Een een jerrycan diesel in de auto? Dat stinkt en ook dan moet je stoppen![]()
Of een aanhanger met een 300liter tank.. denken in oplossingen, niet in problemen.
Draaf ik ook door?

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- @je
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 09:57
Hier ook net weer terug van vakantie.
Veel kilometers gemaakt met en zonder caravan.
Beide echt super verlopen.
De 1e rit met de caravan een tijdje terug was niet super en de auto leek wel een wipkip.
Nu heb ik altijd auto`s met nivomat of luchtvering gereden, en mijn caravan had de kogeldruk door de laatste auto nog wat zwaar liggen (90kg)
Daar reed deze het beste mee.
Na aanpassen naar 75Kg, geen problemen meer gehad.
Echt de fijnste trekauto tot nu toe en de meest stabiele.
Ook de stoelen doen het goed op een lange reis.
De wegligging van de auto vond ik vanaf het begin al niet super, ook daar vond ik het een wipkip.
Nu na een paar maanden en 26K km is het wippen ook weg, auto heeft duidelijk tijd nodig om zich te zetten.
Dus dat zal de 1e rit met de caravan ook kunnen verklaren.
Ik heb het helaas niet opgemeten, maar ik vond mijn auto bij aflevering wel op een XC lijken (beetje overdreven maar het gaat om het idee).
Zo veel ruimte leek er te zijn boven de wielen.
Nu is de auto duidelijk gezakt en ziet het er normaal uit.
De tank blijft bij mij toch ook wel een min puntje.
Aan de ene kant wel gek als ik er zo over nadenk.
Ik maak redelijk veel kilometers per jaar (60K) dus zie er niet tegenop om een stukje te gaan sturen.
Maar ik rijd nooit meer dan 4 uur in een keer.
Dus zo`n probleem zou het ook weer niet moeten zijn.
Heb er in de vakantie geen hinder aan ondervonden, moet zo nu en dan toch een keer stoppen voor een korte pauze.
Verbruik met sleurhut zat gemiddeld op 11,6l/100km volgens de boordcomputer.
Dit is wel met lekker doorrijden en veel acc gebruik, dus niet de meest zuinige rit.
Al met al heeft de auto veel + punten gescoord..
Volgende week een beurt en de polestar tuning.
Veel kilometers gemaakt met en zonder caravan.
Beide echt super verlopen.
De 1e rit met de caravan een tijdje terug was niet super en de auto leek wel een wipkip.
Nu heb ik altijd auto`s met nivomat of luchtvering gereden, en mijn caravan had de kogeldruk door de laatste auto nog wat zwaar liggen (90kg)
Daar reed deze het beste mee.
Na aanpassen naar 75Kg, geen problemen meer gehad.
Echt de fijnste trekauto tot nu toe en de meest stabiele.
Ook de stoelen doen het goed op een lange reis.
De wegligging van de auto vond ik vanaf het begin al niet super, ook daar vond ik het een wipkip.
Nu na een paar maanden en 26K km is het wippen ook weg, auto heeft duidelijk tijd nodig om zich te zetten.
Dus dat zal de 1e rit met de caravan ook kunnen verklaren.
Ik heb het helaas niet opgemeten, maar ik vond mijn auto bij aflevering wel op een XC lijken (beetje overdreven maar het gaat om het idee).
Zo veel ruimte leek er te zijn boven de wielen.
Nu is de auto duidelijk gezakt en ziet het er normaal uit.
De tank blijft bij mij toch ook wel een min puntje.
Aan de ene kant wel gek als ik er zo over nadenk.
Ik maak redelijk veel kilometers per jaar (60K) dus zie er niet tegenop om een stukje te gaan sturen.
Maar ik rijd nooit meer dan 4 uur in een keer.
Dus zo`n probleem zou het ook weer niet moeten zijn.
Heb er in de vakantie geen hinder aan ondervonden, moet zo nu en dan toch een keer stoppen voor een korte pauze.
Verbruik met sleurhut zat gemiddeld op 11,6l/100km volgens de boordcomputer.
Dit is wel met lekker doorrijden en veel acc gebruik, dus niet de meest zuinige rit.
Al met al heeft de auto veel + punten gescoord..
Volgende week een beurt en de polestar tuning.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41014
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Jadiesel01 schreef:Of een Ampera/Prius, Mercedes-Benz met een additionele 100liter tank...Ben schreef: Had je een gewone V60 gekozen, had je een grotere brandstoftank gehad.
Een een jerrycan diesel in de auto? Dat stinkt en ook dan moet je stoppen![]()
Of een aanhanger met een 300liter tank.. denken in oplossingen, niet in problemen.
Draaf ik ook door?![]()

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
We konden altijd wel 3 uur rijden met de caravan. Dan is het toch lekker om even te stoppen. Om de stop even bijtanken. En je zit om een tank frequentie van een normale benzine auto.
Maar een probleem, nee hoor, zeker niet in de vakantie.
Ja ik heb ook een wagen gehad die 650km op 1 tankmet de caravan kon rijden. Dat was gewoonweg 1x per dag tanken.
Maar een probleem, nee hoor, zeker niet in de vakantie.
Ja ik heb ook een wagen gehad die 650km op 1 tankmet de caravan kon rijden. Dat was gewoonweg 1x per dag tanken.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Precies.WouterJ schreef: Exact mijn punt, al mocht ik dat van de forumpolitie niet noemen want oeh: kritiek op een Volvo.De V60 is een geweldige autobahncruiser, daarin blinkt hij uit. In luxe en rust snel lange afstanden afleggen. Maar met die belachelijk kleine tank valt hij op dat vlak ook behoorlijk door de mand. Je blijft tanken met dat ding. Na een uurtje of 4 vlot doorrijden sta je alweer bij de pomp. Dan kun je allemaal verhalen ophangen dat je dat van te voren wist, dat de accu's ruimte innemen bladiebla maar feit is gewoon dat dit een minpunt is op lange afstanden. Op zulke stukken heb je uiteraard al helemaal niets aan dat accupakket achterin.
Zelf net ook op en neer Alpen geweest. 3600 km gereden, 7 keer getankt geloof ik.
Ook belachelijk trouwens hoe weinig bagage je mee kan nemen achterin. Kun je wel zeggen van dat je dat kon weten met die accu's en bladiebla, maar feit blijft gewoon dat ook de laadruimte belachelijk klein is voor de lange afstanden.
Belachelijk.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5