Wil je zeggen dat bij een Volkswagen de Cruisecontrole altijd aanblijft?
Lekker chill als je parkeergarage inrijdt en hij gaat gelijk naar de 120 waar je hem de vorige keer op had gezet.
Nieuw lid, V40 D4 R-design besteld
- Paul
- Geartronic member
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lint
- Geartronic member
Dat is niet handig zo'n cruisecontrol, vraag maar aan Marco BakkerPaul schreef: Wil je zeggen dat bij een Volkswagen de Cruisecontrole altijd aanblijft?
Lekker chill als je parkeergarage inrijdt en hij gaat gelijk naar de 120 waar je hem de vorige keer op had gezet.

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij VAG blijft hij net zolang actief totdat je hem zelf uitzet. Maar een Marco Bakker is niet mogelijk, want je kan pas boven de 35 Km/h de vorige setting herstellen.
Niemand iets te zeggen over het ontwasemen?
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- ijsga
- 5th Gear member
Ook toen werden er al bijzonder lage (taak)straffen uitgedeeld voor dodelijke verkeersongelukken met schuld. Tragisch hoor.lint schreef:Dat is niet handig zo'n cruisecontrol, vraag maar aan Marco BakkerPaul schreef: Wil je zeggen dat bij een Volkswagen de Cruisecontrole altijd aanblijft?
Lekker chill als je parkeergarage inrijdt en hij gaat gelijk naar de 120 waar je hem de vorige keer op had gezet.![]()
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Na contact uit staat er geen snelheid meer aan gekoppeld. Je moet hem dus opnieuw instellen op een snelheid. Je hoeft hem alleen niet meer aan te zetten dat je hem uberhaupt kan activeren. Stapje minder dan bij Volvo dus en geen gevaarlijke situaties mogelijk.Paul schreef: Wil je zeggen dat bij een Volkswagen de Cruisecontrole altijd aanblijft?
Heb hetzelfde probleem wel eens, hij beslaat echt veel sneller dan mijn vorige auto's. Vooral de achterruit slaat dicht binnen no-time. Denk dat er nog een vettig laagje op zit vanuit de fabriek want ik heb hem al diverse malen schoongemaakt, toch blijft het.. Bij mij is airco aan de enige oplossing, normaal staat die vaak uit.zonoskar schreef:
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Airco staat bij mij ook altijd aan. Geeft na een paar jaar wel een smerige lucht, maar dat mag de dealer dan oplossen
Maar desondanks beslaan de ruiten, met name de voorruit zou echt niet moeten beslaan met de airco aan en op auto stand (IMHO).

- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Bij de dealer geweest voor het probleem met mijn fietsendrager. De auto doet het goed met hun testsysteem en mijn drager doet ook niks bij een andere Volvo, dus het probleem zit in de drager. Conclusie was een kapotte stekker ofzo. Ik vind dat heel erg vreemd omdat de drager op mijn Audi het gewoon 100% deed en wat kan er nou kapot gaan aan een dikke kabel als die netjes in een schuurtje staat. Ik vind het heel erg vreemd, maar ik zal de drager nog eens doormeten.
- Jumpman
- 4th Gear member
Bij mij staat de airco altijd aan, tot op heden geen last van beslagen ramen.
Alleen als je met natte kleren (wintersport bijv.) dan heel even maar dan ook binnen no time weer helder beeld.
Alleen als je met natte kleren (wintersport bijv.) dan heel even maar dan ook binnen no time weer helder beeld.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Na een paar weken rijden en 1600 Km op de teller heb ik een aantal pet-peeves, kleine ongemakkelijkheden, waar je toch aan merkt dat je niet met een Audi onderweg bent.
- Bij het ruitensproeien wissen de ruitenwissers een aantal keer en dan stopt het. Bij de VAG groep wordt er altijd nog een keer nagewist na een seconde of 30 wanneer het water iets de tijd heeft gehad weg te vloeien. Ook krijgt de Volvo de ruit niet schoon bij het sproeien, hij veegt altijd een hoop water naar de passagierskant.
- De ruitenwissers blijven staan op de stand waarop ze staan als je de auto uitzet. Vooral als de wissers op regenstand staan (dus de pook is gewoon in de 0-stand) komt dit voor. Bij Audi wordt de hele slag gewoon afgemaakt en dan stopt het wissen, zodat de wissers altijd in de start positie staan.
- De frequentie van het knipperlicht vind ik te hoog, dit is wel heel erg op laag water zoeken hoor
, maar bij de Audi had ik altijd de gewoonte om bij een rotonde de 3x-knipperen-stand te gebruiken bij het verlaten, dan knipperde ik precies lang genoeg. Nu gaat dat niet meer. Is zeker niet in te stellen he? (evt door de dealer).
- Tanken gaat toch wel heel erg k#t met die speciale dop. Het zal vast ergens goed voor zijn, maar niet voor mijn lak.
- Cruise-control blijft erop staan als je koppelt. Dit heeft me al een paar keer verrast bij het naderen van een stoplicht of rotonde (en daarbij omlaag schakelend en verwachten de de CC eraf gaat). Dit wordt nog heel erg wennen.
- De CC moet je elke keer activeren, net als de regensensor. Dus mijn ritueel als ik in stap: Sleutel in gat, koppeling, startknop, CC aan, regensensor aan. En evt nog ESP uit in het menu. Ik zou best willen dat je dit bv aan de sleutel zou kunnen koppelen.
- De zonnenklep zit zo f#cking dicht bij je hoofd dat die niet makkelijk naar links te draaien is.
Dingen die jammer zijn, maar daar zal Volvo vast een reden voor hebben:
- Geen LED knipperlichten.
- Geen stootlijsten in de dorpels.
Verder een heel fijne auto hoor. En ook fijn dat de lichten uit gaan als je het contact uitzet, dat was bij de Audi niet. De motor trekt als een gek, ook bij 100 in z'n 6. Bochtjes gaan goed, al duikt de auto wel een beetje, maar daarvoor krijg je dan wel een stukje comfort terug. Zetels zijn perfect. En de stoelverwarming heb ik al vaker gebruikt dan ik dacht te gaan doen. Top!
- Bij het ruitensproeien wissen de ruitenwissers een aantal keer en dan stopt het. Bij de VAG groep wordt er altijd nog een keer nagewist na een seconde of 30 wanneer het water iets de tijd heeft gehad weg te vloeien. Ook krijgt de Volvo de ruit niet schoon bij het sproeien, hij veegt altijd een hoop water naar de passagierskant.
- De ruitenwissers blijven staan op de stand waarop ze staan als je de auto uitzet. Vooral als de wissers op regenstand staan (dus de pook is gewoon in de 0-stand) komt dit voor. Bij Audi wordt de hele slag gewoon afgemaakt en dan stopt het wissen, zodat de wissers altijd in de start positie staan.
- De frequentie van het knipperlicht vind ik te hoog, dit is wel heel erg op laag water zoeken hoor

- Tanken gaat toch wel heel erg k#t met die speciale dop. Het zal vast ergens goed voor zijn, maar niet voor mijn lak.
- Cruise-control blijft erop staan als je koppelt. Dit heeft me al een paar keer verrast bij het naderen van een stoplicht of rotonde (en daarbij omlaag schakelend en verwachten de de CC eraf gaat). Dit wordt nog heel erg wennen.
- De CC moet je elke keer activeren, net als de regensensor. Dus mijn ritueel als ik in stap: Sleutel in gat, koppeling, startknop, CC aan, regensensor aan. En evt nog ESP uit in het menu. Ik zou best willen dat je dit bv aan de sleutel zou kunnen koppelen.
- De zonnenklep zit zo f#cking dicht bij je hoofd dat die niet makkelijk naar links te draaien is.
Dingen die jammer zijn, maar daar zal Volvo vast een reden voor hebben:
- Geen LED knipperlichten.
- Geen stootlijsten in de dorpels.
Verder een heel fijne auto hoor. En ook fijn dat de lichten uit gaan als je het contact uitzet, dat was bij de Audi niet. De motor trekt als een gek, ook bij 100 in z'n 6. Bochtjes gaan goed, al duikt de auto wel een beetje, maar daarvoor krijg je dan wel een stukje comfort terug. Zetels zijn perfect. En de stoelverwarming heb ik al vaker gebruikt dan ik dacht te gaan doen. Top!
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Na een overstap uit een VAG auto herken ik een aantal van je "problemen" (regensensor + cruise control telkens aanzetten). Tanken gaat inmiddels goed na een paar keer, je moet hem na de laatste keer afslaan gewoon nog een paar seconden erin laten zitten. Anders komt er inderdaad een golf diesel naar buiten zetten
Knipperlicht op rotondes herken ik ook, de "teardrop" wis functie van de Golf die ik hiervoor had mis ik juist niet. De zonneklep komt met mijn lengte nooit van z'n plek omdat ik anders echt niets zie 

-
- 1st Gear member
Sommigen inderdaad herkenbaar. Ik kom ook uit een VAG (Polo) en na nu 2500km Volvo vallen ze op.
Die na 30sec wisfunctie heeft een Polo trouwens niet. Mijn oude trouwe SAAB wel, maar afhankelijk van rijsnelheid. Ik moet ook zeggen dat bij de Volvo met regensensor aan en dan een keer sproeien werkt prima. Die combi zorgt ervoor dat er hooguit een druppel op de ruit blijft liggen; ook als er weer wat tijd verstreken is.
Ruitenwissers terug kent de Polo trouwens ook niet. El cheapo...
Het enige wat ik nog een beetje mis of misschien nog niet goed ontdekt heb is het automatisch achterraam wissen als je achteruit rijdt. Maar dat heb ik tot nu toe alleen gedaan bij maar heel iets regen (regensensor geeft maar heel af en toe een wis) of bij zware regen met de interval op het achterraam al aan.
Die na 30sec wisfunctie heeft een Polo trouwens niet. Mijn oude trouwe SAAB wel, maar afhankelijk van rijsnelheid. Ik moet ook zeggen dat bij de Volvo met regensensor aan en dan een keer sproeien werkt prima. Die combi zorgt ervoor dat er hooguit een druppel op de ruit blijft liggen; ook als er weer wat tijd verstreken is.
Ruitenwissers terug kent de Polo trouwens ook niet. El cheapo...
Het enige wat ik nog een beetje mis of misschien nog niet goed ontdekt heb is het automatisch achterraam wissen als je achteruit rijdt. Maar dat heb ik tot nu toe alleen gedaan bij maar heel iets regen (regensensor geeft maar heel af en toe een wis) of bij zware regen met de interval op het achterraam al aan.
Delivered: MY2015 V40 D2 D4 Momentum Business - Sensus Connect - Intellisafe pro - Winterline - Power Blue metallic
MY2014 VW Polo Bluemotion TDI
MY2001 SAAB 9-3 2.2TiD
MY1997 Alfa Romeo 164 TS in restauratie
MY1979 VW LT35D campervan
MY2014 VW Polo Bluemotion TDI
MY2001 SAAB 9-3 2.2TiD
MY1997 Alfa Romeo 164 TS in restauratie
MY1979 VW LT35D campervan
- JordyD4
- 1st Gear member
Heb je op je foto's de dagrijverlichting en dimlicht aan? Of zie ik dat verkeerd? Dacht gelezen te hebben dat het OF dimlicht OF dagrijverlichting was?
Mooie uitvoering hoor! Normaal ben ik niet van de aparte kleuren (gewoon zwart, wit, grijs) maar zo'n V40 in het rebel blue ziet er wel bruut uit!
Mooie uitvoering hoor! Normaal ben ik niet van de aparte kleuren (gewoon zwart, wit, grijs) maar zo'n V40 in het rebel blue ziet er wel bruut uit!
Volvo V40 Business R-Design Black Sapphire
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ja, alles staat aan. Ik heb er verder niks aan gedaan, dus dit zullen alle R-designs wel hebben die nu van de band rollen. Over de kleur krijg ik ook gemengde reakties. Tot ze hem in het echt zien. Dan is vrijwel iedereen wel gecharmeerd van de kleur. Niet dat ze hem zelf zouden bestellen, maar ze vinden het ook niet lelijk (itt tot mijn witte A1).JordyD4 schreef: Heb je op je foto's de dagrijverlichting en dimlicht aan?
Telkens als is de auto zie, moet ik denken aan dit nummer:
[youtube][/youtube]
/edit: die youtube tag werkt dus ook niet echt, hier is de link:
Laatst gewijzigd door zonoskar op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- JordyD4
- 1st Gear member
Ah nice, ik krijg morgenmiddag mijn V40 D4 R-design. Zonder Xenon, maar waarschijnlijk branden daar dus zowel de DRL als de Dimlichten. Dat is wel mooi in het donker! Toevallig nog foto's van de voorkant in het donker?zonoskar schreef:Ja, alles staat aan. Ik heb er verder niks aan gedaan, dus dit zullen alle R-designs wel hebben die nu van de band rollen. Over de kleur krijg ik ook gemengde reakties. Tot ze hem in het echt zien. Dan is vrijwel iedereen wel gecharmeerd van de kleur. Niet dat ze hem zelf zouden bestellen, maar ze vinden het ook niet lelijk (itt tot mijn witte A1).JordyD4 schreef: Heb je op je foto's de dagrijverlichting en dimlicht aan?
[youtube][/youtube]
Volvo V40 Business R-Design Black Sapphire
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Yep, rood.JordyD4 schreef: Welke kleur heeft jouw Performance stand btw? Is dat bij MY2015 ook nog steeds Rood?

-
- 2nd Gear member
Dimlichten én DRL tegelijk aan is alleen mogelijk bij Xenon.JordyD4 schreef:Ah nice, ik krijg morgenmiddag mijn V40 D4 R-design. Zonder Xenon, maar waarschijnlijk branden daar dus zowel de DRL als de Dimlichten. Dat is wel mooi in het donker! Toevallig nog foto's van de voorkant in het donker?zonoskar schreef:Ja, alles staat aan. Ik heb er verder niks aan gedaan, dus dit zullen alle R-designs wel hebben die nu van de band rollen. Over de kleur krijg ik ook gemengde reakties. Tot ze hem in het echt zien. Dan is vrijwel iedereen wel gecharmeerd van de kleur. Niet dat ze hem zelf zouden bestellen, maar ze vinden het ook niet lelijk (itt tot mijn witte A1).JordyD4 schreef: Heb je op je foto's de dagrijverlichting en dimlicht aan?
[youtube][/youtube]