Re: Koops Furness vraagt uitstel van betaling aan
Geplaatst: 22.08.2014 - 12:47
Ja dit is onder andere de Koops van Nissan.Oceanracer schreef: Is dat nou eigenlijk de Koops van Nissen van vroeger, of is dit weer een andere Koops?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ja dit is onder andere de Koops van Nissan.Oceanracer schreef: Is dat nou eigenlijk de Koops van Nissen van vroeger, of is dit weer een andere Koops?
Mocht de oude eigenaar op die manier "even snel" door kunnen dan kan ik je reactie begrijpen maar ik denk dat het scenario wat je schets erg onwaarschijnlijk is en een andere partij de activiteiten (deels) voortzetJeroen82 schreef: Ik reed er gisteren nog langs en toen was het licht nog aan maar ja...
Het zal overigens wel een flits faillissement worden, even snel schulden en personele verplichtingen van je afschudden. Als dat het geval is zien ze mij daar niet meer terug.
Op de Titanic brandde het licht ook nog vrij lang, en speelde het orkest nog totdat het volledig onder water verdweenJeroen82 schreef: Ik reed er gisteren nog langs en toen was het licht nog aan maar ja...
Het zal overigens wel een flits faillissement worden, even snel schulden en personele verplichtingen van je afschudden. Als dat het geval is zien ze mij daar niet meer terug.
Onslag is niet op staande voet, in princiepe geldt bij een faillisement ook gewoon een opzeg termijn. Het is aan de curator om te bepalen of de medewerkers tijdens die periode aan het werk moeten.RudyZ schreef: Hoorde vanavond op het nieuws dat Koops-Furness nu helemaal failliet is. Erg zuur voor de werknemers, ik leef met ze mee.
Ik vraag me af of de onderneming voortgezet zal worden tijdens faillissement, alle medewerkers zijn immers ontslagen en de importeur zal geen auto meer willen leveren, tenzij meteen cash wordt afgerekend. Ik denk dat de de boel een tijdje stil blijft liggen totdat er een oplossing gevonden is. Dat kan zijn een complete liquidatie, maar het zou ook goed mogelijk zijn dat de operationeel gezonde delen worden verkocht.
Je bent alleen de sjaak als je een aanbetaling hebt gedaan voor een auto, of je auto hebt ingeruild, je oude reeds hebt ingeleverd maar nog geen nieuwe (op naam).RudyZ schreef: @Marcnij, helaas gelden bij faillissement iets andere regels, opzegtermijn is maximaal 6 weken, meestal is er geen geld om de salarissen uit te betalen, dat wordt overgenomen door het UWV. Ga er maar vanuit dat alles stopgezet wordt, geen leverancier zal immers nog willen leveren, een normale bedrijfsvoering wordt snel onmogelijk. Als het nodig is worden een aantal medewerkers in dienst gehouden om schade aan het bedrijf te beperken, de curator heeft er belang bij dat het bedrijf z'n waarde houdt.
De importeur zal bestelde auto's niet afleveren, het bedrijf kan immers niet betalen. Auto's die al binnen zijn worden wellicht geleverd aan de klant, dat zorgt immers voor cash. Auto's die ter reparatie bij de dealer staan kun je gewoon ophalen, het is immers niet hun bezit.
Daarom - nooit zonder zekerheid, op de mooie blauwe ogen van iemand vertrouwen. Niet opkijken tegen het mooie pand en de heren in 3-delig pak die er rondlopen. Van het ene moment op het andere kan het als een kaartenhuis in elkaar storten.lint schreef: Als preferente schuldeiser ben je meestal de sjaak en de achterste in de rij van de schuldeisers krijgt vaak niets.
Ik ben zelf ooit betrokken geweest bij een faillisement em moest toen blijven werken. Weet niet meer hoe lang die opzeg termijn toen was, het is inmiddels ruim 10 jaar geleden.RudyZ schreef: @Marcnij, helaas gelden bij faillissement iets andere regels, opzegtermijn is maximaal 6 weken, meestal is er geen geld om de salarissen uit te betalen, dat wordt overgenomen door het UWV. Ga er maar vanuit dat alles stopgezet wordt, geen leverancier zal immers nog willen leveren, een normale bedrijfsvoering wordt snel onmogelijk. Als het nodig is worden een aantal medewerkers in dienst gehouden om schade aan het bedrijf te beperken, de curator heeft er belang bij dat het bedrijf z'n waarde houdt.
De importeur zal bestelde auto's niet afleveren, het bedrijf kan immers niet betalen. Auto's die al binnen zijn worden wellicht geleverd aan de klant, dat zorgt immers voor cash. Auto's die ter reparatie bij de dealer staan kun je gewoon ophalen, het is immers niet hun bezit.
Dat lijkt mij niet, ik zet een kenteken ook pas op naam als ik geld heb, dat mag ter plaatse gepint worden maar geen zichtbaar geld op de rekening is ook geen tenaamstelling. Sinds dit jaar wordt het kentekenpasje immers zonder dat een dealer er grip op heeft direct door de rdw aan de tenaamgestelde gestuurd.lint schreef: Zo is maar net, pas betalen als het kenteken op naam staat en de autosleutels in de broekzak zitten. Je maakt toch ook geen geld over naar de bakker voordat je brood gaat kopen.
Correct - pinnen of contant betalen. Boter bij de vis.OGA244 schreef:Dat lijkt mij niet, ik zet een kenteken ook pas op naam als ik geld heb, dat mag ter plaatse gepint worden maar geen zichtbaar geld op de rekening is ook geen tenaamstelling. Sinds dit jaar wordt het kentekenpasje immers zonder dat een dealer er grip op heeft direct door de rdw aan de tenaamgestelde gestuurd.lint schreef: Zo is maar net, pas betalen als het kenteken op naam staat en de autosleutels in de broekzak zitten. Je maakt toch ook geen geld over naar de bakker voordat je brood gaat kopen.
Aanbetaling prima - echter even zekerheid er tegenover. Als een dealer mij gaat verplichten om een aanbetaling te doen wil ik dat best doen, maar dan moet hij eventjes een bankgarantie voor dat bedrag overleggen. De kosten van deze bankgarantie kunnen we dan nog over discussiƫren.OGA244 schreef: Toch is een aanbetaling op iets kostbaars als een auto niet iets raars, een auto wordt op bestelling en naar specificatie van een koper gebouwd en de gehele voorfinanciering wordt gedaan door de verkopende partij, ik krijg wel eens specificaties langs waar ik zonder aanbetaling (of bankgarantie) echt niet aan begin.
diesel01 schreef: Ik heb daar soms weleens discussie over gehad.
Woninginrichting zijn sterren in het vragen naar aanbetalingen, ik doe het nooit bij geen enkele aankoop.
Zonder aanbetaling geen bestelling? Jammer dan gaan we naar een ander.
Het blijft wel grappig, pinbetaling doen met 4 nullen en dubbele cijfers voor de komma...
Heeft natuurlijk allemaal te maken met vertrouwen in de klant en de courantheid van het bestelde model. Eigenlijk komt het allemaal neer op een stukje risico-management, aan beide kanten van de deal.OGA244 schreef: Toch is een aanbetaling op iets kostbaars als een auto niet iets raars, een auto wordt op bestelling en naar specificatie van een koper gebouwd en de gehele voorfinanciering wordt gedaan door de verkopende partij, ik krijg wel eens specificaties langs waar ik zonder aanbetaling (of bankgarantie) echt niet aan begin.