Pagina 4 van 5

Geplaatst: 31.07.2006 - 00:04
door Marino
Mijn 90pk turbo diesel staat in de garage te wachte op onderhoud en op een oplossing voor het probleem met de versnellingsbak.

Ik rij nu met een Volvo service wagen, V40 lichte vracht, er staat op 1.9 D. De wagen trekt ontzettend in vergelijking met mijn TD.

Ikzelf zou niet overstappen naar benzine, dat kost mij 50 cent meer per liter en ik kan niet rustig rijden met een benzine. Ik vrees dat ik dan wat bekeuringen in mijn bus krijg.

Veel succes met de keuze.

Geplaatst: 31.07.2006 - 19:36
door danny V40
met mijn v40 td uit '98 is niets mis mee,
trekt als een beer met of zonder aanhanger,
en het verbruik is ook ok 1 op 15 gemiddeld, ik rij vaak volgas (190km/h) op de a15 bij valburg.
bij het stoplicht ben ik ook vaak als eerste weg.
kortom NIETS mis met een oeroude diesel die op zonnebloemolie rijdt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Geplaatst: 31.07.2006 - 19:38
door Remon
Jullie kunnen inderdaad nog goedkoper rijden als de moderne dieselaar. Bij ons gaat de brandstof pomp eraan. Maar wij zijn weer iets sneller weg als jullie :D

Geplaatst: 31.07.2006 - 19:44
door locus
danny V40 schreef:kortom NIETS mis met een oeroude diesel die op zonnebloemolie rijdt
Is dat niet tricky voor je motor - of heb je een aangepaste versie? Ik meende dat er in die diesels ook zo'n bosch of lucas brandstofpomp zat die die zonnebloemoil niet echt fijn vind...

Wat voor mengverhouding houd je aan?

Geplaatst: 31.07.2006 - 19:56
door Kweep
Remon schreef:Jullie kunnen inderdaad nog goedkoper rijden als de moderne dieselaar. Bij ons gaat de brandstof pomp eraan. Maar wij zijn weer iets sneller weg als jullie :D
Maakt geen verschil, we zitten toch allemaal achter dezelfde Opeltjes... :razz:

Geplaatst: 01.08.2006 - 21:14
door danny V40
@locus:
heb niets aangepast gewoon bij de appie olie halen en volgooien maar,

de lucas pompen (heb ik ook) zijn er iets gevoeliger maar niets aan de hand hoor.

@remon:
je heb helemaal gelijk, geen zonnebloemolie voor een commenrail.
die houd het niet lang vol.

Geplaatst: 01.08.2006 - 22:28
door Remon
Beste verhouding is 60/40 toch?

Geplaatst: 07.08.2006 - 20:28
door locus
Verhouding diesel/olie is dacht ik afhankelijk van het weer. M.a.w. hoe warmer het buiten is, hoe groter het aandeel olie t.o.v. diesel kan/mag zijn, uiteraard met een bovengrens.

Heb het zelf nooit geprobeerd omdat ik toch bang ben dat er iets verkeerd gaat (kapotte brandstofpomp of een bekeuring vanwege de frituurlucht. Maar vind het als brandstofsoort wel fascinerend.

Geplaatst: 08.08.2006 - 18:44
door Volvo Viking
Ben zeer tevreden over m''n 115Pk diesel. Absoluut niet traag.

Geplaatst: 12.08.2006 - 15:43
door 360Degreez
Net nu je het niet kunt gebruiken!!

Druk aan het zoeken naar een knappe T4, gaat de Diesel opeens als de brandweer!

Ik denk dat er "ergens" wat vervuiling zit.

de luchtmassameter heb ik nog niet kunnen vinden! zit deze er wel op??! plaatst iemand anders even een foto.

bij koud starten rijdt hij opeens achtelijk fel en ook het gaspedaal laat zich met veel minder weerstand naar de bodem drukken.
af-en-toe heeft hij weer een inzinking en kan ik amper wegkomen bij het stoplicht, dan gaat ook het gaspedaal weer erg stroef naar beneden.

iemand een idee!! help deze arme dieselaar!! ;-)

Geplaatst: 12.08.2006 - 16:42
door 360Degreez
[Stupid mode] waar is dit stekkertje voor? ik kan nergens een aansluiting vinden [/stupid mode]

(het losse stekkertje op het luchtfilterhuis)

Zou het iets met de turbo(druk) te maken kunnen hebben?....

Geplaatst: 14.08.2006 - 19:11
door 360Degreez
Niemand een idee????

Geplaatst: 14.08.2006 - 20:01
door V480-S60
'k wou voor jou dat ik het wist.
Ik heb die motor niet.

Ramon&Ramon of zijn jullie met vakantie??

Geplaatst: 15.08.2006 - 11:14
door AR
Ik ben ook wel benieuwd naar die stekker, volgens mij ligt hij bij mij ook los, langs de slang van het luchtfilter.

Geplaatst: 16.08.2006 - 12:29
door 360Degreez
Okay, dan is deze waarschijnlijk van een optioneel onderdeel (Buitenteperatuur meter?)

Geplaatst: 16.08.2006 - 18:46
door ajbv40
De luchtmassameter zit direct NA het luchtfilterhuis......er zit een stekker aan vast met 4 aansluitingen. Kost wel wat om die te vervangen maar dan doet die diesel t ook wel weer.......voorlopig...hoop ik. Kostte mij €265.....

Geplaatst: 16.08.2006 - 18:52
door ajbv40
Sorry...5165 ex BTW....maar dat scheelt dus niet veel met bovenstaande prijs. Die is incl.

Geplaatst: 16.08.2006 - 20:52
door 360Degreez
Oplossing gevonden!!!

Het was de schokdemper van de gashendel die de kabel tegenhield.

Bij het iontrappen van het gaspedaal bleef de kabel gewoon hangen,

Ik zal vanavond even een foto posten van de schokdmper, deze had gelekt.

Kosten... € 0,- die demper is namelijk nieteens nodig, Nu weet ik waarom de volvo's zo uberzwaar zijn. Pfffff!!!

Geplaatst: 19.08.2006 - 15:08
door 360Degreez
Foto : http://img.photobucket.com/albums/v457/ ... 0_0535.jpg

Klereding verwijderen!!

Nog steeds niemand voor het stekkertje?

Geplaatst: 21.09.2006 - 01:39
door eXite
Geef nou niet dieselmotoren de schuld van jouw inhaalproblematiek, als je een 90pk benzine erin had liggen dan had je waarschijnlijk 2x zoveel toeren moeten maken om half zoveel trekkracht te ontwikkelen ;)