Natuurlijk heeft de snelheidsbegrenzer niet direct invloed op het verbruik tijdens de standaardcyclus. De banden wel. En zonder betere banden zal Volvo vanuit veiligheidsoogpunt de begrenzer er niet afhalen. Maar met betere banden gaat de auto over de grens van 14%. Dus geloof ik niet dat Volvo/Polestar dit ooit als officieel ondersteund pakket aan zal gaan bieden.IkeV70 schreef: @herko;
Ik vind het bijzonder onaanemenlijk dat de snelheids begrenzer enige invloed heeft op de CO2 test cyclus. De maximum snelheid wordt niet gehaald tijdens die cyclus. De begrenzer heeft alleen indirect invloed, vanwege de eco banden. De begrenzer verwijderen heeft geen invloed op de co2 uitstoot. De banden veranderen wel.
Begrenzer eraf? merk het niet. wie ervaringen? D4 RDesign
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
- Locatie: Apeldoorn
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
dan had je een andere wagen moeten kopen ... je wist dat jouw wagen een top van exakt 200kmh had ...djeepie schreef: Snelle banden heb ik er al onder laten zetten dus als de begrenzer er af is en ik in duitsland ben wil ik ook eens een top van ruim 200 halen.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als je is belooft dat de limiter er af zou gaan en dat is niet gebeurd dan is dat niet goed. Ik vraag me alleen echt af welke dealer zijn handjes aan het verwijderen van een speed limiter zou willen branden zou het kunnen dat je de dealer verkeerd hebt begrepen en dat deze doelde op de andere banden zonder snelheidsbeperking die hij heeft gemonteerd ?
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Het zou best een verkoper geweest kunnen zijn die dacht dat het wel kon. De verkoper van mijn dealer dacht ook dat het wel mogelijk was om in te stellen dat de achteruitrijcamera ook boven de 7 km/h te activeren is. Het leek me sterk, en het bleek dus ook niet te kunnen.NielsPHEV schreef: Als je is belooft dat de limiter er af zou gaan en dat is niet gebeurd dan is dat niet goed. Ik vraag me alleen echt af welke dealer zijn handjes aan het verwijderen van een speed limiter zou willen branden zou het kunnen dat je de dealer verkeerd hebt begrepen en dat deze doelde op de andere banden zonder snelheidsbeperking die hij heeft gemonteerd ?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- jeroenv_
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 06.07.2014 - 11:23
Alsof wij als mini-landje ook maar enige invloed hebben op de co2 uitstoot, het is gewoon heilig boontje spelen van de overheid.Longone schreef: De overheid heeft zichzelf genaaid.
5 miljard aan inkomsten misgelopen door kortingen op BPM, wegenbelastig en bijtelling en uiteindelijk niet of nauwelijks minder CO2 uitstoot.
Ze zien nu uiteindelijk ook in dat het helemaal niet gaat om een ECO-auto, maar om een ECO-rijstijl.
Een limiter op 110, 120 of desnoods 130 was derhalve (achteraf) een veel betere stap geweest om de hoeveelheid CO2 te verminderen.
Kijk eens wat er in landen als China/Rusland de lucht in wordt gepompt, in Amerika heeft iedereen minstens een tig liter v6/v8 en kost benzine geen drol, maar wij moeten hier allemaal in kleine auto'tjes met eco-motortjes gaan rijden. Nee hoor, is geheel in verhouding

Maar goed, wij als D4 rijders kunnen er nu even mooi van profiteren.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Nou nee hoor je moet niets..jeroenv_ schreef:Alsof wij als mini-landje ook maar enige invloed hebben op de co2 uitstoot, het is gewoon heilig boontje spelen van de overheid.Longone schreef: De overheid heeft zichzelf genaaid.
5 miljard aan inkomsten misgelopen door kortingen op BPM, wegenbelastig en bijtelling en uiteindelijk niet of nauwelijks minder CO2 uitstoot.
Ze zien nu uiteindelijk ook in dat het helemaal niet gaat om een ECO-auto, maar om een ECO-rijstijl.
Een limiter op 110, 120 of desnoods 130 was derhalve (achteraf) een veel betere stap geweest om de hoeveelheid CO2 te verminderen.
Kijk eens wat er in landen als China/Rusland de lucht in wordt gepompt, in Amerika heeft iedereen minstens een tig liter v6/v8 en kost benzine geen drol, maar wij moeten hier allemaal in kleine auto'tjes met eco-motortjes gaan rijden. Nee hoor, is geheel in verhouding![]()
Maar goed, wij als D4 rijders kunnen er nu even mooi van profiteren.
Ik heb tenminste niemand bij mij langs gehad die vertelde dat ik de 200+pk D5 moet inleveren.
Maar ik begrijp dat die 2k extra + 6% bijtelling net teveel was.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9308
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Alle 0-14% auto's begrenzen op 100km/u, vandaag nog. DAT zou pas wat zijn voor het milieu. Maar zoals je al zegt, het gaat niet om het milieu.Longone schreef:Een limiter op 110, 120 of desnoods 130 was derhalve (achteraf) een veel betere stap geweest om de hoeveelheid CO2 te verminderen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
Als het om het milieu ging, werden alle drempels en verkeersremmende maatregels wel verwijderd. Het feit alleen al dat er overal drempels zijn/komen (waar je niet eens met de toegestane snelheid heelhuids overheen kunt rijden!) verteld mij dat het milieu totaal niet interessant is.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Nog even een jaartje wachten heeren, dan verdwijnen de fiscale voordelen.. Volgend jaar zal er dus nog eenmaal een giga stormloop ontstaan om nog even vijf jaar voordeel te hebben.
Wat betreft de begrenzer, die zou alleen op motoren moeten worden gezet vanaf verkoop, deze week weer een casus gezien van eentje die 200+ gereden had, daar was een begrenzer een goed idee geweest..
Maar goed in casu hebben we het over een D4 met dezelfde remmen e.d. als de reguliere d4 die onbegrenst is, goed setje banden en hop limiter er af voor als je een keer via duitsland ergens naar toe moet. Moet wel zeggen dat de limiter er vrij subtiel in komt, t.o.v. de duitse merken waar het vrij abrupt ingrijpt is mijn ervaring.
Wat betreft de begrenzer, die zou alleen op motoren moeten worden gezet vanaf verkoop, deze week weer een casus gezien van eentje die 200+ gereden had, daar was een begrenzer een goed idee geweest..

Maar goed in casu hebben we het over een D4 met dezelfde remmen e.d. als de reguliere d4 die onbegrenst is, goed setje banden en hop limiter er af voor als je een keer via duitsland ergens naar toe moet. Moet wel zeggen dat de limiter er vrij subtiel in komt, t.o.v. de duitse merken waar het vrij abrupt ingrijpt is mijn ervaring.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat heet keuzes maken en is wat andersV50 R schreef: Ik heb wel zo iemand langs gehad, de fiscalist!![]()

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat heeft er mee te maken omdat niemand zich aan de regels houd tenzij het een eigen woonstraat is.zonoskar schreef: Als het om het milieu ging, werden alle drempels en verkeersremmende maatregels wel verwijderd. Het feit alleen al dat er overal drempels zijn/komen (waar je niet eens met de toegestane snelheid heelhuids overheen kunt rijden!) verteld mij dat het milieu totaal niet interessant is.
Die 30 zone is er niet voor niks, bij ons in de straat zijn al 2 buurkinderen aangereden waarbij de eerste een gebroken been opliep en de 2e een gebroken arm.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Ben het wel met je eens want als ik kijk hoe vaak een mens moet stoppen voor rotondes, stoplichten (ook midden in de nacht als er geen anderen in de buurt zijn) en wat dan ook, dan kan dat allemaal wel een beetje beter op elkaar worden afgestemd. Verkeersdrempels in woonerven zijn daarentegen niet voor niets....Als het om het milieu ging, werden alle drempels en verkeersremmende maatregels wel verwijderd. Het feit alleen al dat er overal drempels zijn/komen (waar je niet eens met de toegestane snelheid heelhuids overheen kunt rijden!) verteld mij dat het milieu totaal niet interessant is.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
mensen moeten ook leren rijden... Een rotonde is zo ontwikkeld dat iedereen gewoon door kan rijden zonder te stoppen. Dat betekent dat je niet hoeft te wachten tot de rotonde helemaal leeg is. Maar nog belangrijker, dat je op de rotonde rijdend ook eens een gaatje tot je voorganger moet laten zodat iemand anders in kan voegen. En turbo rotondes zijn niet bedoeld om in te halen, al zijn hele volksstammen daarvan wel overtuigd
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
Klopt, maar dat kun je ook te gek maken. Laatst reed er iemand voor me op de rotonde en het was druk - veel verkeer van de toevoerwegen.Walter schreef: Maar nog belangrijker, dat je op de rotonde rijdend ook eens een gaatje tot je voorganger moet laten zodat iemand anders in kan voegen.
Wat je dan doet is ritsen. 1 auto voor laten gaan, degene die achter je rijdt ook 1 auto voor laten gaan etc.
Degene die voor mij rijdt, blijft echter pontificaal op de rotonde stil staan om ALLE verkeer van de toevoerweg voor te laten gaan, met als resultaat dat de rotonde helemaal vast loopt. Knurft.
laatste Volvo (960) verkocht
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29554
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Er zijn helaas ook bestuurders zonder enig verkeersinzicht, jij bent er een tegengekomen op die rotonde.dbosker schreef:Klopt, maar dat kun je ook te gek maken. Laatst reed er iemand voor me op de rotonde en het was druk - veel verkeer van de toevoerwegen.Walter schreef: Maar nog belangrijker, dat je op de rotonde rijdend ook eens een gaatje tot je voorganger moet laten zodat iemand anders in kan voegen.
Wat je dan doet is ritsen. 1 auto voor laten gaan, degene die achter je rijdt ook 1 auto voor laten gaan etc.
Degene die voor mij rijdt, blijft echter pontificaal op de rotonde stil staan om ALLE verkeer van de toevoerweg voor te laten gaan, met als resultaat dat de rotonde helemaal vast loopt. Knurft.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41030
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Voor de zekerheid ook vandaag nog even naagevraagd bij Volvo. Een dealer kan de snelheidsbegrenzer er niet uit halen.
Als het wel gebeurt is dat op een illegale manier.
Als het wel gebeurt is dat op een illegale manier.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- RaJean
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.07.2014 - 13:02
Luchtweerstand heeft invloed op de hoeveelheid vermogen die er nodig is om een bepaalde snelheid te halen.
Het vermogen dat nodig is om 100km/u te rijden is bijvoorbeeld veel minder dan de helft van het benodigde vermogen voor 200km/u
De verhouding snelheid/rpm is echter altijd lineair (zolang je niet aan het slippen bent)
Het vermogen dat nodig is om 100km/u te rijden is bijvoorbeeld veel minder dan de helft van het benodigde vermogen voor 200km/u
De verhouding snelheid/rpm is echter altijd lineair (zolang je niet aan het slippen bent)

- KoningRoel
- 2nd Gear member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 11.08.2014 - 16:19
- Locatie: Brabant
ja ik had m door, wat laat maar toch. Zo leer ik elke dag iets op dit forum!
V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark