Onderhoud in Uden - ervaringen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Thijs
7th Gear member

En kan je je koek niet vinden, bij de koffie!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Thijs schreef:En kan je je koek niet vinden, bij de koffie!
Ja kijk das foute boel !!
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

Bover schreef:@dennis:: met je ogen dicht ben je wel klant contact kwijt :lol:
Kan soms juist fijn zijn.... Nee, zonder gekheid, ik denk dat klant contact juist 1 van onze sterke punten is. Hoe vaak word je niet onpersoonlijk behandeld en weet je eigenlijk niet precies wat je krijgt voor je geld.
kevinwalter
5th Gear member
Contacteer:

Die draagarmen van Bover zijn dat ook de Taxi/Politie uitvoering? Wat is eigenlijk het verschil tussen de normale en de taxi/politie uitvoering?

Die van mij vervang ik ook preventief aangezien de rubbers bijna op zijn.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
lint
Geartronic member

Het verschil is dat de politierubbers stugger zijn en langer meegaan, ik had begrepen dat tegenwoordig deze politierubbers standaard zijn geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Bover
8th Gear member

Ik weet niet of ik z.g. politie rubbers heb. Heb begrepen dat de rubbers is minder contact doorgeven aan chassis dan de harde "plastic" uitvoering

Weet alleen dat mijn huidige draagarmen de gebruikelijke zijn die je bij Volvo eronder zet. En het stuurt in ieder geval beter
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Nomad
5th Gear member

Zie ook mijn ervaringen hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=58175
Blij dat ik bij Dennis terecht ben gekomen en niet bij de dealert met z'n vooraf vastgestelde prijzen :-)
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
antoniew
1st Gear member
Contacteer:

LS.

Gister (21-08) ben ik de hele dag bij Dennis geweest om de krukaskeerring en de distributie van mijn V70 (I know '96 is verkeerde rubriek... ;-)) te vervangen.

Ik ben zelf automonteur geweest maar zag het niet zitten deze klus thuis "op de stoep" uit te voeren.
Onder de deskundige leiding van Dennis heb ik waar mogelijk een handje toegestoken en hebben we binnen een dag deze klus geklaard.

Verder nog even staan praten met Obbe (http://www.volvotune.nl) over tuning, ik ben onder de indruk van de kennis van deze man, mooi hoe bevlogen hij over dit onderwerp kan praten. Wanneer ik weer wat gespaard heb ;-) ga ik zeker weer even terug.
Vorig jaar al kennis gemaakt met Gery (http://www.powerflush.nl) die toen mijn automaat geflushed heeft.

Resumerend, denk ik dat deze 3 heren een mooie samenwerking hebben waarbij Volvo rijdend Nederland een plek heeft om op terug te vallen.

gr. Antonie
CH Racing M900
2nd Gear member

Bover schreef:Geulwijk:
We hebben elkaar kort gezien toen ik met Dennis sprak over de schokbrekers vervangen. :) Gebeurt a.s. woensdag middag.

:!: :!: WAUW wat een bloedmooie volvo heb je. Zelfs onder de motorkap. en de gespoten remklauwen.... 8) 8)
Uiterst trage reactie, maar zie deze posting nu pas...
Ik denk dat je het over mijn T5 hebt Bob.
Wij hebben elkaar toen bij Dennis ontmoet.
Bover
8th Gear member

Ha CH, ha ha dat klopt. Ik zie dat je naar dennis in Uden gaat voor de schokbrekers. Die heb ik ook twee maanden terug vervangen. Wat een verschil!

Ik wil je adviseren om witte handschoenen voor dennis mee te nemen als die aan je volvo komt. Ha ha
Gaat daar zeker goed komen met de reparatie

Bover
8th Gear member

Dag antonie,

Toen jij met je volvo bezig was heb ik de wiellagers rechts voor vervangen laten vervangen door Dennis..
Jij sleutelt toch ook niet onverdienstelijk. Zag dat jij je beide handen hand toegestoken. Ff krukas los schroeven is niet niks. :)

Was leuk even een forumlid tegen te komen in de volvo werkplaats te Uden. Obbe van volvotume heeft mij nog even geholpen met de bluetooth.
Het kapotte wiellager heeft nog vierweken meegedraaid ongeveer 4500km. Het lawaai uit het vooronder is nu weg.
Heerlijk rustig. Foto s wiellager volgen nog.
Via phone gereageerd. Hoop dat goed gaat.

Thijs
7th Gear member

Ja dus!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
post767
1st Gear member

Vandaag in Uden geweest bij Dennis. Vervangen: koppeling+DM vliegwiel en de distributie van mijn V70 2,4d. Daarna ook nog het stuurhuis laten flushen! Ik Kan er kort over zijn... Eerlijk, betrouwbaar en waar voor je geld! Ze zien mij daar in Uden zeker nog eens terug!!!!
V70 2.4D MY2005 black saphir
elianmars
5th Gear member

dennis850estate schreef:
Koffie? Koek? Waar? Heb ik niet gezien..... :shock:

Maar de koppeling doet het nog altijd heerlijk, sinds je 'm vervangen hebt :D :wink:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
dennis850estate
Forumsponsor
Contacteer:

elianmars schreef:
dennis850estate schreef:
Koffie? Koek? Waar? Heb ik niet gezien..... :shock:

Maar de koppeling doet het nog altijd heerlijk, sinds je 'm vervangen hebt :D :wink:
Dat was op de oude locatie... Jij krijgt een extra koekje bij de koffie als je naar de violierstraat komt :P
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Koek bij de koffie?

Hmm ik heb geen koffie en koek gezien de keren dat ik bij je geweest ben :D
Maar de service was perfect :rofl:
Tempelier
1st Gear member

Ik heb bij Dennis en Obbe mijn DPF laten verwijderen nadat ik bij de dealer te horen kreeg (na een uitval van mijn auto op mijn vakantie!) dat mijn roetfilter (DPF) aan vervanging toe was.

Ik kan alleen maar zeggen dat ze dit kundig en professioneel hebben gedaan. Ze gaven een heldere uitleg wat mij te wachten stond en wat er aan veranderd zou worden. Daarnaast constateerde Dennis, dat mijn auto al enige tijd moeite zou hebben gehad met het regenereren (schoon branden van mijn filter) wat resulteerde dat de olie in het blok al dusdanige hoogstond dat hij dit na overleg gelijk even vervangen heeft met een nieuw slokje olie en filter.

Voordat mensen in dit topic gaan reageren over DPF dit en dat, ik heb een wel overwogen afweging gemaakt en ik moet zeggen dat het prima bevalt! De auto rijdt een stuk beter!
De Turbo pakt beter op waardoor ik meer vermogen ervaar onderin, de auto rijdt zuiniger, loopt rustiger, hoeft niet meer te regenereren en het belangrijkste; ik hoef dat rot ding nooit meer te vervangen!

Bij thuis komst, bleek er nog een klein euvel te zijn. Namelijk dat bij 4000 toeren mijn auto opnieuw afsloeg. (Dit probleem stond los van de DPF)
Na een belletje naar Dennis was zijn eerste conclusie; dat het waarschijnlijk aan het brandstof filter zou liggen. Gelijk een afspraak gemaakt voor zaterdag waarop ik langs kon komen en opnieuw keurig geholpen. Nadat Obbe voor de zekerheid mijn auto had uitgelezen bleek het inderdaad de brandstof filter te zijn, Na vervanging liep de auto nog beter dan hij al deed.

Dennis en Obbe zijn kundige mensen die weten waar ze het over hebben. Zij hebben er een nieuwe klant bij, want mijn onderhoud laat ik hier voortaan verrichten!
4wielen
5th Gear member

Tempelier schreef:Ik heb [...] mijn DPF laten verwijderen [...] Voordat mensen in dit topic gaan reageren over DPF dit en dat, ik heb een wel overwogen afweging gemaakt [...]
UCHE UCHE voor mijn eigen portemonnee UCHE UCHE
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Tempelier
1st Gear member

4wielen schreef:
Tempelier schreef:Ik heb [...] mijn DPF laten verwijderen [...] Voordat mensen in dit topic gaan reageren over DPF dit en dat, ik heb een wel overwogen afweging gemaakt [...]
UCHE UCHE voor mijn eigen portemonnee UCHE UCHE
Was inderdaad ook een belangrijk punt bij mijn afweging. Maar wat is je punt hiermee?
MarioC70
6th Gear member

Met de nieuwe apk regels die er aan komen,ga je denk ik toch een probeem krijgen..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”