
Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Geeft niets. Ik ken dat gevoel, elke maand als ik mijn loonstrook zie zonder bijtelling. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13525
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
ik ken er een met al 100.000km op de teller en een nieuw laadsnoer dat vanaf de aflevering in de garage ligt.Nieuw bakken volvo rijder schreef: Wil hier ook ff op reageren!!!!!
Staat nu 34000 op mijn teller en ik denk dat ik nu al zo'n 18000/20000 km voledig electrisch gereden heb.
Ik ken nog 4 PIH rijders waar de auto ook thuis en op de zaak aan de kabel ligt dussssssssss.
Ben toch bang dat jij jouw bijdrage aan een schoner milieu ook zeer overschat (al wil ik toegeven dat alle kleine beetjes wel helpen)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zoals al eerder gezegd. Dat hele fiscale gedoe was niet nodig geweest, als de autofabrikanten de hand in eigen boezem hadden gestoken. En als er gewoon een verbod was gekomen op brandstof"slurpers". Zoals er nu eigenlijk al is want binnen de EU gelden officieel nog altijd beperkingen op de uitstoot. (En die regels worden door de fabrikanten nog altijd met voeten getreden.)
En het maakt mij totaal niet uit op welke manier je de brandstofconsumptie of CO2 uitstoot aan banden legt bij de fabrikant.
Door echter als overheid aan personen "subsidies" te verstrekken of "lokkertjes" te geven op aanschaf is men verkeerd bezig. Dat is nu eenmaal verkeerde stimulatie en werkt concurrentievervalsend. Zoals eigenlijk al blijkt hier in Nederland.
En hiermee wil ik niets afdoen aan de impact of invloed van de nu leverbare hybrides. Ook niet aan de juiste uitgangspunten van meerderen onder ons.
Persoonlijk vind ik echter dat de techniek veel goedkoper en massaler moet worden aangeboden (zonder subsidies aan personen!!!!) zodat het gebruik ervan niet beperkt blijft tot een klein groepje dat het geluk heeft dat ze deze techniek (al dan niet geholpen door overheidssubsidies aan personen of BV's) kunnen aanschaffen. Voor de meesten mensen blijft deze techniek voorlopig helaas niet bereikbaar. Ook al zou er een subsidie voor privé personen op de aanschaf van een auto zijn.
Nogmaals. Het gaat mij niet om de mensen die er gebruik van hebben gemaakt. Dat kan mij allemaal echt gestolen worden, ze hebben gewoon geluk gehad dat zij daar van kunnen profiteren. Wel vind ik dat mensen die van bepaalde voordelen het genot hebben dan ook dienen te acteren conform de regels die voor die voordelen gelden. En daar probeert Wiebes nu wat aan te doen.
Maar het had allemaal niet nodig moeten en hoeven te zijn. Daar wringt het hem voor mij.
En het maakt mij totaal niet uit op welke manier je de brandstofconsumptie of CO2 uitstoot aan banden legt bij de fabrikant.
Door echter als overheid aan personen "subsidies" te verstrekken of "lokkertjes" te geven op aanschaf is men verkeerd bezig. Dat is nu eenmaal verkeerde stimulatie en werkt concurrentievervalsend. Zoals eigenlijk al blijkt hier in Nederland.
En hiermee wil ik niets afdoen aan de impact of invloed van de nu leverbare hybrides. Ook niet aan de juiste uitgangspunten van meerderen onder ons.
Persoonlijk vind ik echter dat de techniek veel goedkoper en massaler moet worden aangeboden (zonder subsidies aan personen!!!!) zodat het gebruik ervan niet beperkt blijft tot een klein groepje dat het geluk heeft dat ze deze techniek (al dan niet geholpen door overheidssubsidies aan personen of BV's) kunnen aanschaffen. Voor de meesten mensen blijft deze techniek voorlopig helaas niet bereikbaar. Ook al zou er een subsidie voor privé personen op de aanschaf van een auto zijn.
Nogmaals. Het gaat mij niet om de mensen die er gebruik van hebben gemaakt. Dat kan mij allemaal echt gestolen worden, ze hebben gewoon geluk gehad dat zij daar van kunnen profiteren. Wel vind ik dat mensen die van bepaalde voordelen het genot hebben dan ook dienen te acteren conform de regels die voor die voordelen gelden. En daar probeert Wiebes nu wat aan te doen.
Maar het had allemaal niet nodig moeten en hoeven te zijn. Daar wringt het hem voor mij.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Aha, ik vraag mijn al heel lang af waar die diepgewortelde frustratie over de PIH vandaan komt maar nu is de aap uit de mouw....bestuur, zoals waarschijnlijk van algemene bekendheid alhier, beroepshalve een VW Polo Bleumotion. Dat ding is van eind 2007 en heeft nu 175.000 niet bepaald relaxte kilometers achter de rug. Feitelijk aan het "einde van zijn latijn" en staat op de nominatie om er uit te gaan maar dat het nu een feest en genot is om met zo'n ding even op en neer naar Oostende of Vlissingen te rijden......NEEN! Maar ik krijg niks anders.....
Jij moet 2 ton met een Polo rijden omdat je niets anders krijgt.
Stel dat die baas van je in een goede bui was en je een PIH had voorgeschoteld, dan had je vast uit principe nee gezegd.
Overigens ben ik geen leaserijder, heb elke cent van de PIH zelf verdiend...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Men koopt bij mijn bedrijf werkgever landelijk in en over die aanbesteding was/is het één en ander te doen. Ik ben graag genegen de ritten naar vergaderingen buiten de regio (dat is een kwestie van heen en terug en ben ik de extra voorzieningen van de werkauto in principe niet nodig)met mijn eigen vervuilende V70D5 te doen mits de vergoeding die er vanuit de werkgever voor betaald wordt kostendekkend is. Ware het niet dat daar ook een landelijke regeling voor geldt en het behoeft geen betoog dat 28 cent/kilometer voor een V70 niet geheel kostendekkend is. Maar dat ik aardig relaxter in die V70 zit dan in die Polo mag duidelijk zijn.
PIH's zullen er bij ons niet komen, dat gaat absoluut niet werken. En diepgewortelde frustratie heb ik jegens de PIH's absoluut niet, waar het nog steeds om gaat is dat het geheel niet uitpakt zoals men had verwacht, de goeden niet te na gesproken, waarbij we gewoon even vast kunnen stellen dat die dingen meer vervuilen dan aangegeven en het elektrieke rijden ook wel een beetje mee blijkt te vallen. Dat is ook de reden van de aanpak van de bijtellingspercentages. Ergo: mijn waarde v60pih, ik vroeg mij al af waar je bleef want ik had je deels al gemist in deze fiscale discussie.
PIH's zullen er bij ons niet komen, dat gaat absoluut niet werken. En diepgewortelde frustratie heb ik jegens de PIH's absoluut niet, waar het nog steeds om gaat is dat het geheel niet uitpakt zoals men had verwacht, de goeden niet te na gesproken, waarbij we gewoon even vast kunnen stellen dat die dingen meer vervuilen dan aangegeven en het elektrieke rijden ook wel een beetje mee blijkt te vallen. Dat is ook de reden van de aanpak van de bijtellingspercentages. Ergo: mijn waarde v60pih, ik vroeg mij al af waar je bleef want ik had je deels al gemist in deze fiscale discussie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Plug-in hybride sceptici raad ik aan de test van Autoweek van de Porsche Cayenne PIH te bekijken.
En dan met name het stuk van ongeveer 2.30 minuten, waar ze gaan praten over het verbruik.
Ook in deze test wordt weer wat sceptisch gedaan over het verbruik: slechts 1 op 11,6
Nog niet zo zuinig als een Prius wordt er bij gezegd
Terwijl wat eigenlijk de conclusie zou moeten zijn het volgende is:
Met de Porsche Cayenne PIH is het mogelijk wel 20 km. lang totaal geen uitstoot te hebben en zodra de accu leeg is is het nog altijd de meest zuinige Cayenne die je kunt rijden.
Mijn punt is het volgende: een hybride auto is zuiniger dan een niet hybride, de mogelijkheid tot inpluggen is daarbovenop nog eens extra milieuvoordeel.
In hoeverre die wordt benut staat een ieder vrij en is niet altijd en voor iedereen mogelijk.
Ik vind een Tesla heel gave techniek, maar ik moet er met de huidige infrastructuur nog niet aan denken om die dagelijks te rijden.
Tot de infrastructuur goed is, rijd ik daarom Plug-In.
(Volgend jaar mijn tweede en ik ben voornemens een 2e laadpaal op mijn oprit te plaatsen)
En dan met name het stuk van ongeveer 2.30 minuten, waar ze gaan praten over het verbruik.
Ook in deze test wordt weer wat sceptisch gedaan over het verbruik: slechts 1 op 11,6
Nog niet zo zuinig als een Prius wordt er bij gezegd
Terwijl wat eigenlijk de conclusie zou moeten zijn het volgende is:
Met de Porsche Cayenne PIH is het mogelijk wel 20 km. lang totaal geen uitstoot te hebben en zodra de accu leeg is is het nog altijd de meest zuinige Cayenne die je kunt rijden.
Mijn punt is het volgende: een hybride auto is zuiniger dan een niet hybride, de mogelijkheid tot inpluggen is daarbovenop nog eens extra milieuvoordeel.
In hoeverre die wordt benut staat een ieder vrij en is niet altijd en voor iedereen mogelijk.
Ik vind een Tesla heel gave techniek, maar ik moet er met de huidige infrastructuur nog niet aan denken om die dagelijks te rijden.
Tot de infrastructuur goed is, rijd ik daarom Plug-In.
(Volgend jaar mijn tweede en ik ben voornemens een 2e laadpaal op mijn oprit te plaatsen)
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Jouw (V70 / 2.4D / 2003) vervuilende V70 vervuilt ook meer dan aangegeven in de folder. Dat heb je nu eenmaal met genormaliseerde testen als de normalisatie niet leidt tot realistische test. En zelfs dan, iedereen gebruikt de auto op zijn eigen wijze en daar kan je geen testen op ontwikkelen.
Dus kan zo'n onrealistische genormaliseerde test prima gebruikt worden, maar alleen als maatstaf voor vergelijking tussen auto's onderling.
De nederlandse overheid gebruikt de genormaliseerde test om de CO2 uitstoot (genormaliseerd) te bepalen en daar dan weer de belastingheffing op te bepalen.
Het is merkwaardig dat juist bij PIH rijders de realiteit in overeenstemming met de meetresultaten zou moeten zijn.
Indien niet dan maakt men opeens misbruik.
In mijn geval, ik heb nu ca 25k gereden in mijn auto en ca 80% elektrisch. Ik heb het geluk dat ik binnen de range werk (37km).
Ik vind het vreemd dat als iemand hier verklaart dat hij ca 50% elektrisch rijdt, dat dit dan gebagatelliseerd wordt.
Naar mijn mening gebruikt hij de auto dan exact waarvoor deze gemaakt is.
Dus kan zo'n onrealistische genormaliseerde test prima gebruikt worden, maar alleen als maatstaf voor vergelijking tussen auto's onderling.
De nederlandse overheid gebruikt de genormaliseerde test om de CO2 uitstoot (genormaliseerd) te bepalen en daar dan weer de belastingheffing op te bepalen.
Het is merkwaardig dat juist bij PIH rijders de realiteit in overeenstemming met de meetresultaten zou moeten zijn.
Indien niet dan maakt men opeens misbruik.
In mijn geval, ik heb nu ca 25k gereden in mijn auto en ca 80% elektrisch. Ik heb het geluk dat ik binnen de range werk (37km).
Ik vind het vreemd dat als iemand hier verklaart dat hij ca 50% elektrisch rijdt, dat dit dan gebagatelliseerd wordt.
Naar mijn mening gebruikt hij de auto dan exact waarvoor deze gemaakt is.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
@v60-phev, wat komt erbij jou als tweede Plug in? Nog een D6?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja ik heb me aangemeld voor proefrit van een E-Golf (volledige elektrisch) maar die mannen zijn niet zo snel...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Die Golf vast ook niet. 

Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Klopt, maar die kan alleen maar elektrisch rijden en dat vind ik wel mooi. En er zit geen subsidie op, dus dan durf ik weer in sommige delen van het land mee te rijden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Verlaat je het PIH concept met deze interesse voor een volledig elektrische Golf? Zal wel nadelen hebben met de haalbare actieradius of komt de Golf naast de V60 PIH?Paul schreef: Ja ik heb me aangemeld voor proefrit van een E-Golf (volledige elektrisch) maar die mannen zijn niet zo snel...
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Zijn er delen van het land waar je onze prachtig gestimuleerde V60 PIH's niet veilig kan rijden? Dat heb ik nog niet meegemaakt.Paul schreef: Klopt, maar die kan alleen maar elektrisch rijden en dat vind ik wel mooi. En er zit geen subsidie op, dus dan durf ik weer in sommige delen van het land mee te rijden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nee joh zit te grappen alleen hier op het forum gelooft niet iedereen in het concept, nee mensen zijn wel enthousiast over de auto. Ik zat te kijken om die Golf te doen ipv de C30, maar ja C30 is natuurlijk veel leuker, maar ja ik krijg die elektrische proto's maar niet te pakken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja absoluut!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra