Pagina 4 van 5

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 10:04
door RichieB
Geeft niets. Ik ken dat gevoel, elke maand als ik mijn loonstrook zie zonder bijtelling. :D

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 12:18
door OGA244
Nieuw bakken volvo rijder schreef: Wil hier ook ff op reageren!!!!!
Staat nu 34000 op mijn teller en ik denk dat ik nu al zo'n 18000/20000 km voledig electrisch gereden heb.

Ik ken nog 4 PIH rijders waar de auto ook thuis en op de zaak aan de kabel ligt dussssssssss.
ik ken er een met al 100.000km op de teller en een nieuw laadsnoer dat vanaf de aflevering in de garage ligt.
Ben toch bang dat jij jouw bijdrage aan een schoner milieu ook zeer overschat (al wil ik toegeven dat alle kleine beetjes wel helpen)

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 12:20
door lint
Het gaat om het idee en inderdaad alle kleine beetjes helpen om bij te dragen aan een schoner milieu.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 13:41
door V480-S60
Zoals al eerder gezegd. Dat hele fiscale gedoe was niet nodig geweest, als de autofabrikanten de hand in eigen boezem hadden gestoken. En als er gewoon een verbod was gekomen op brandstof"slurpers". Zoals er nu eigenlijk al is want binnen de EU gelden officieel nog altijd beperkingen op de uitstoot. (En die regels worden door de fabrikanten nog altijd met voeten getreden.)
En het maakt mij totaal niet uit op welke manier je de brandstofconsumptie of CO2 uitstoot aan banden legt bij de fabrikant.
Door echter als overheid aan personen "subsidies" te verstrekken of "lokkertjes" te geven op aanschaf is men verkeerd bezig. Dat is nu eenmaal verkeerde stimulatie en werkt concurrentievervalsend. Zoals eigenlijk al blijkt hier in Nederland.

En hiermee wil ik niets afdoen aan de impact of invloed van de nu leverbare hybrides. Ook niet aan de juiste uitgangspunten van meerderen onder ons.

Persoonlijk vind ik echter dat de techniek veel goedkoper en massaler moet worden aangeboden (zonder subsidies aan personen!!!!) zodat het gebruik ervan niet beperkt blijft tot een klein groepje dat het geluk heeft dat ze deze techniek (al dan niet geholpen door overheidssubsidies aan personen of BV's) kunnen aanschaffen. Voor de meesten mensen blijft deze techniek voorlopig helaas niet bereikbaar. Ook al zou er een subsidie voor privé personen op de aanschaf van een auto zijn.

Nogmaals. Het gaat mij niet om de mensen die er gebruik van hebben gemaakt. Dat kan mij allemaal echt gestolen worden, ze hebben gewoon geluk gehad dat zij daar van kunnen profiteren. Wel vind ik dat mensen die van bepaalde voordelen het genot hebben dan ook dienen te acteren conform de regels die voor die voordelen gelden. En daar probeert Wiebes nu wat aan te doen.

Maar het had allemaal niet nodig moeten en hoeven te zijn. Daar wringt het hem voor mij.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 14:12
door OGA244
dan mag dat van mij ook in verhouding maar een klein beetje kosten uit de algemene middelen, hier beloon je een theoretische intentie, niet een gewenst resultaat

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 08.11.2014 - 23:45
door v60pih
...bestuur, zoals waarschijnlijk van algemene bekendheid alhier, beroepshalve een VW Polo Bleumotion. Dat ding is van eind 2007 en heeft nu 175.000 niet bepaald relaxte kilometers achter de rug. Feitelijk aan het "einde van zijn latijn" en staat op de nominatie om er uit te gaan maar dat het nu een feest en genot is om met zo'n ding even op en neer naar Oostende of Vlissingen te rijden......NEEN! Maar ik krijg niks anders.....
Aha, ik vraag mijn al heel lang af waar die diepgewortelde frustratie over de PIH vandaan komt maar nu is de aap uit de mouw.
Jij moet 2 ton met een Polo rijden omdat je niets anders krijgt.

Stel dat die baas van je in een goede bui was en je een PIH had voorgeschoteld, dan had je vast uit principe nee gezegd.
Overigens ben ik geen leaserijder, heb elke cent van de PIH zelf verdiend...

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 07:03
door V70/2.4D/2003
Men koopt bij mijn bedrijf werkgever landelijk in en over die aanbesteding was/is het één en ander te doen. Ik ben graag genegen de ritten naar vergaderingen buiten de regio (dat is een kwestie van heen en terug en ben ik de extra voorzieningen van de werkauto in principe niet nodig)met mijn eigen vervuilende V70D5 te doen mits de vergoeding die er vanuit de werkgever voor betaald wordt kostendekkend is. Ware het niet dat daar ook een landelijke regeling voor geldt en het behoeft geen betoog dat 28 cent/kilometer voor een V70 niet geheel kostendekkend is. Maar dat ik aardig relaxter in die V70 zit dan in die Polo mag duidelijk zijn.

PIH's zullen er bij ons niet komen, dat gaat absoluut niet werken. En diepgewortelde frustratie heb ik jegens de PIH's absoluut niet, waar het nog steeds om gaat is dat het geheel niet uitpakt zoals men had verwacht, de goeden niet te na gesproken, waarbij we gewoon even vast kunnen stellen dat die dingen meer vervuilen dan aangegeven en het elektrieke rijden ook wel een beetje mee blijkt te vallen. Dat is ook de reden van de aanpak van de bijtellingspercentages. Ergo: mijn waarde v60pih, ik vroeg mij al af waar je bleef want ik had je deels al gemist in deze fiscale discussie.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 10:03
door V60_PHEV
Plug-in hybride sceptici raad ik aan de test van Autoweek van de Porsche Cayenne PIH te bekijken.
En dan met name het stuk van ongeveer 2.30 minuten, waar ze gaan praten over het verbruik.

Ook in deze test wordt weer wat sceptisch gedaan over het verbruik: slechts 1 op 11,6
Nog niet zo zuinig als een Prius wordt er bij gezegd
Terwijl wat eigenlijk de conclusie zou moeten zijn het volgende is:
Met de Porsche Cayenne PIH is het mogelijk wel 20 km. lang totaal geen uitstoot te hebben en zodra de accu leeg is is het nog altijd de meest zuinige Cayenne die je kunt rijden.

Mijn punt is het volgende: een hybride auto is zuiniger dan een niet hybride, de mogelijkheid tot inpluggen is daarbovenop nog eens extra milieuvoordeel.
In hoeverre die wordt benut staat een ieder vrij en is niet altijd en voor iedereen mogelijk.

Ik vind een Tesla heel gave techniek, maar ik moet er met de huidige infrastructuur nog niet aan denken om die dagelijks te rijden.
Tot de infrastructuur goed is, rijd ik daarom Plug-In.
(Volgend jaar mijn tweede en ik ben voornemens een 2e laadpaal op mijn oprit te plaatsen)

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 10:16
door Poni
Jouw (V70 / 2.4D / 2003) vervuilende V70 vervuilt ook meer dan aangegeven in de folder. Dat heb je nu eenmaal met genormaliseerde testen als de normalisatie niet leidt tot realistische test. En zelfs dan, iedereen gebruikt de auto op zijn eigen wijze en daar kan je geen testen op ontwikkelen.
Dus kan zo'n onrealistische genormaliseerde test prima gebruikt worden, maar alleen als maatstaf voor vergelijking tussen auto's onderling.
De nederlandse overheid gebruikt de genormaliseerde test om de CO2 uitstoot (genormaliseerd) te bepalen en daar dan weer de belastingheffing op te bepalen.
Het is merkwaardig dat juist bij PIH rijders de realiteit in overeenstemming met de meetresultaten zou moeten zijn.
Indien niet dan maakt men opeens misbruik.

In mijn geval, ik heb nu ca 25k gereden in mijn auto en ca 80% elektrisch. Ik heb het geluk dat ik binnen de range werk (37km).

Ik vind het vreemd dat als iemand hier verklaart dat hij ca 50% elektrisch rijdt, dat dit dan gebagatelliseerd wordt.
Naar mijn mening gebruikt hij de auto dan exact waarvoor deze gemaakt is.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 10:24
door OGA244
Een hybride is dus geen milieu statement maar een fiscaal statement?

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 12:18
door Paul
@v60-phev, wat komt erbij jou als tweede Plug in? Nog een D6?

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 13:03
door V60_PHEV
T8 Inscription
Ik wil mijn verzameling Volvo hybrides compleet houden ^_^

Wacht nu al 3 weken en ik moet nog tot eind mei...

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 14:33
door Paul
Ja ik heb me aangemeld voor proefrit van een E-Golf (volledige elektrisch) maar die mannen zijn niet zo snel...

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 15:23
door RichieB
Die Golf vast ook niet. ;-)

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 15:30
door Paul
Klopt, maar die kan alleen maar elektrisch rijden en dat vind ik wel mooi. En er zit geen subsidie op, dus dan durf ik weer in sommige delen van het land mee te rijden.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 15:31
door lint
Paul schreef: Ja ik heb me aangemeld voor proefrit van een E-Golf (volledige elektrisch) maar die mannen zijn niet zo snel...
Verlaat je het PIH concept met deze interesse voor een volledig elektrische Golf? Zal wel nadelen hebben met de haalbare actieradius of komt de Golf naast de V60 PIH?

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 15:41
door RichieB
Paul schreef: Klopt, maar die kan alleen maar elektrisch rijden en dat vind ik wel mooi. En er zit geen subsidie op, dus dan durf ik weer in sommige delen van het land mee te rijden.
Zijn er delen van het land waar je onze prachtig gestimuleerde V60 PIH's niet veilig kan rijden? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 15:43
door Paul
Nee joh zit te grappen alleen hier op het forum gelooft niet iedereen in het concept, nee mensen zijn wel enthousiast over de auto. Ik zat te kijken om die Golf te doen ipv de C30, maar ja C30 is natuurlijk veel leuker, maar ja ik krijg die elektrische proto's maar niet te pakken.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 16:32
door lint
Moet je toch je contacten bij de importeur eens aanboren om testrijder te worden in Nederland van een prototype.

Re: Wiebes gaat misbruik plug-in hybrides aanpakken

Geplaatst: 09.11.2014 - 16:57
door Paul
Ja absoluut!