Is dit de nieuwe V90?

De nieuwe generatie S en V90
Gesloten
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Fantastisch de eerste plaatjes geven al aan hebben! Hopelijk is die T8 beetje betaalbaar!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8497
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Achterkant is een beetje wennen, maar dat had ik bij haast elke nieuwe Volvo, alleen de XC60 kon mij van dag 1 bekoren.

De XC70NN vond ik niet echt mooi, en nu rij ik ermee en vind hem fantastisch.

De schuine achterkant is wel spijtig, want zo verlies je toch aardig wat ruimte, zal ik dan na de XC70NN toch maar een recente XC90 aanschaffen ????
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29451
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Je moet ook altijd eerst afvragen hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt als je een andere auto koopt.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

0
BlackcurrantV70 schreef: Achterkant is een beetje wennen, maar dat had ik bij haast elke nieuwe Volvo, alleen de XC60 kon mij van dag 1 bekoren.

De XC70NN vond ik niet echt mooi, en nu rij ik ermee en vind hem fantastisch.

De schuine achterkant is wel spijtig, want zo verlies je toch aardig wat ruimte, zal ik dan na de XC70NN toch maar een recente XC90 aanschaffen ????
idd hier hetzelfde gevoel altijd, steeds moet ik wennen aan een nieuw model maar na een tijd vind ik ze prachtig !
maar ja, het idee dat in 2017 de XC60 wordt vervangen, doet me gemengde gevoelens geven want dit model doet me nog steeds blozen haha :love: , vind dit nog altijd het mooiste model, gelijk van in welke hoek je hem bekijkt ! Gelukkig rijden er heel veel XC60's rond en gaan ze nog lang in het straatbeeld verschijnen !
daarom ben ik echt wel benieuwd hoe de nieuwe XC60 er zal uitzien.. kunnen ons al iets inbeelden afgaand op de XC90 en V90...
daarom twijfel ik soms nog om mijn huidige XC60 toch nog in te ruilen voor nieuwe XC60 maar weet dat het toch zal "kietelen" eens de vernieuwde XC60 er zal zijn... O-)
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

lint schreef: Je moet ook altijd eerst afvragen hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt als je een andere auto koopt.
Als ik dat zou doen zou ik geen V70 rijden maar een Smart. Ik koop privé een auto die ik mooi vind en waar ik en één passagier goed in kunnen zitten en niet om de eventuele ruimte hoewel dat wel handig is soms.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Wauw. Laat maar komen. In real life weer een lekkere dikke Volvo schat ik zo in. Helemaal niets mis mee behalve het feit dat ik m hooguit over 3 jr kan betalen :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Irl, maar ook als er meer beeldmateriaal vrij komt, zal het een fraaie wagen zijn die velen zal aanspreken. Kijk maar naar het succes van de XC90,Volvo heeft -wederom- 'raak' geschoten met deze nieuwe designkoers.

Toch zijn er een tweetal zaken die een eclatant succes in de weg kunnen gaan staan:

I. Men 'breekt' met hét kenmerk van Volvo als Estatemerk; de rechte achterzijde maakt plaats voor een schuine, gelijk een A6, 5 serie. Behalve het karakteristieke, gaat er ook een praktisch usp mee verloren: concurrenten hadden op papier dikwijls meer liters, maar het V/XC70 laadruim was verreweg het meest praktisch
II. In 2016 komt er zowel een nieuwe 5 serie als nieuwe E klasse. De V70 zat daar altijd 'iets onder', met de nieuwe 90 lijn wil men volwaardig concurreren in het E-segment. Wat we nu al weten over de nieuwe E qua innovaties, en wat er in de nieuwe 7 serie zit, staat Volvo al meteen op achterstand. De prijsstelling is dus van groot belang, ook als je meeweegt dat op dieselgebied Volvo ook niet kan aanhaken (al zijn het in NL vooral bv. 520d's, kan D5 prima tegenop, er is gewoon nog steeds vraag naar meer).

Fiscaal is het feest in alle segmenten wel voorbij, het gaat nu dus weer om producteigenschappen. Spannend jaar!
Gebruikersavatar
strui901
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
Locatie: Overijssel

Alvast sparen maar.... misschien over 15 jaar eigenaar.... :-)
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Waar een wil is, is een weg!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

BMW 7 serie is niet het segment van de nieuwe 90 serie Thom.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Nee, ik had er ook even bij moeten schrijven dat de innovaties/features van de 7 ook hun weg gaan vinden naar de 5, dat is wat ik bedoel namelijk
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Tja. Wat moet ik hier nu weer van vinden. Volvo is overduidelijk bezig met het concurreren c.q. opschuiven naar een stijl van autobouwen die conformeert aan de Duitse Drie. Dat is de opdracht van Geely, de eigenaar, en dat is commercieel gezien verstandig en logisch. Men wil tenslotte zo veel mogelijk units verkopen. Logischerwijs gaat dit duidelijk ten koste van het karakter van het merk zoals we dat de afgelopen 30-40 jaar zijn gaan kennen.
De alom gemiste rechte achterkant (ook door mij), is echter niet altijd een Volvo kenmerk geweest, als men z'n merkgeschiedenis kent. Veel van wat het grote publiek als typisch Volvo ziet, is een erfenis uit de jaren 70 en 80, gevolgt door de stilstand door geldgebrek in de jaren 90. Je kunt je afvragen of die periode voor altijd de merkidentiteit moet bepalen. Geely vindt van niet, en zij betalen.
Onvermijdelijk levert het merk aan eigenheid in, dat kun je wel vaststellen, een typisch kenmerk van een zeer concurrerende markt waarbij zeer naar elkaars producten wordt gekeken, en waar de foutmarges klein zijn.
In die zin leidt commercie vaak tot eenheidsworst, een soort algemeen aanvaard gemiddelde. En dat is nu de schuine achterklep.
Ik rijd met veel plezier in een 945, en zal dat zeker blijven doen. De vormen, en het karakter van de auto zijn uniek.
Deze nieuwe V90 is ongetwijfeld een uitstekende wagen, die prima op de oprit zal staan. Maar de vraag is wel, of ie niet sneller vergeten gaat worden dan de kenmerkende vormen die op ons aller netvlies staan.
Volvo's lijken wel minder tijdloos te worden, en dat is de prijs die daarvoor betaald wordt.
De vormgeving van de huidige nieuwe modellen is, ook in het interieur, zeer (te) druk, met veel hoeken en lijnen.
Ik prefereer meer klare, heldere lijnen, less is more.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Met alle respect maar van de 940 rijder moet volvo het heel zeker niet hebben, die is ondertussen 18jr uit productie
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

Less is misschien more maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe XC90 ondanks alle moderne design foefjes toch onmiskenbaar een XC90 is als je deze op straat ziet rijden.
De moderne auto's zijn veel meer 3D dan de oude modellen dat waren en ik denk mede om deze reden komen de modellen er op de foto niet meer helemaal mooi uit.
Ik wil de S en V90 wel eens in het echt zien. Denk dat het effect toch wel meer richting het kenmerkende hoekige Volvo zal verwijzen. De achterruit is al lang niet meer zo recht. Vanaf de XC60 en de V60 is deze al veel schuiner geworden en het lijkt er op dat Volvo deze trend wil voortzetten in de nieuwe modellen. Snap niet waarom de kritiek op dit model elke keer weer terug moet vallen op de 15 jaar of oudere modellijn.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

En dat dan door mensen die de afgelopen 20 jaar al niet meer de moeite genomen hebben iets nieuws te kopen....
Daar ontwerp en bouw je (overduidelijk) geen auto's voor
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

Snap ook de kritiek niet. Mee met de tijd zou ik zeggen...
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Iemand die 20 jaar geleden een 940 heeft gekocht is nu niet echt een goede klant voor Volvo. Met alle respect, maar als iedereen dat had gedaan was die 940 de laatste Volvo geweest en hadden we hier nu geen Volvo-Forum.

Ik vind het super waar Geely mee bezig is en ik hoop en duim voor Volvo dat deze V90 op tijd in Nederland komt om nog even te genieten van de 15% bijtellingsregel voor de T8. Want dat gun ik ze!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
valser
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 15.02.2015 - 08:34

Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10621
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

valser schreef: Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Ach weet je zoveel verschillende smaken en de één vindt dat mooi en de ander weer dat. Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Persoonlijk heb ik het altijd erg jammer gevonden dat de Union in de begin jaren 80 de nagenoeg complete auto industrie in de UK om zeep hebben geholpen. De MGB is en blijft in mijn optiek een prachtige wagen en een heerlijk karretje om mee te rijden. Ik heb een dashcam en een rolbeugel cam in mijn auto zitten en doe er dingen mee die iemand anders dood en doodzonde vindt. Ieder zo zijn ding toch?

Persoonlijk hoop ik echt dat de V90 zoals ze hem nu gespot hebben, even in het midden laten of het een fotoshop is ja of nee, of een afgeleide daarvan op de markt komt. Een moderne auto die absoluut een substantieel deel van de markt gaat veroveren. En als ze het goed doen brengen ze een benzine en een diesel versie in combinatie met een stekker op de markt. Of ik over 2 jaar in de gelegenheid ben en de mogelijkheid heb om er één te mogen bestellen moeten we maar even afwachten. Voorlopig vermaak ik me nog buitengewoon goed met mijn Chinese V70.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

valser schreef: Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Goed verhaal, lekker kort.
Hoe is het Saab vergaan en zijn karakteristieke modellen met mensen die voor het "merk" Saab gingen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gesloten

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”