Pagina 4 van 8
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 09:58
door Paul
Fantastisch de eerste plaatjes geven al aan hebben! Hopelijk is die T8 beetje betaalbaar!
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 12:04
door BlackcurrantV70
Achterkant is een beetje wennen, maar dat had ik bij haast elke nieuwe Volvo, alleen de XC60 kon mij van dag 1 bekoren.
De XC70NN vond ik niet echt mooi, en nu rij ik ermee en vind hem fantastisch.
De schuine achterkant is wel spijtig, want zo verlies je toch aardig wat ruimte, zal ik dan na de XC70NN toch maar een recente XC90 aanschaffen ????
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 12:39
door lint
Je moet ook altijd eerst afvragen hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt als je een andere auto koopt.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 12:48
door trimitie
0
BlackcurrantV70 schreef:
Achterkant is een beetje wennen, maar dat had ik bij haast elke nieuwe Volvo, alleen de XC60 kon mij van dag 1 bekoren.
De XC70NN vond ik niet echt mooi, en nu rij ik ermee en vind hem fantastisch.
De schuine achterkant is wel spijtig, want zo verlies je toch aardig wat ruimte, zal ik dan na de XC70NN toch maar een recente XC90 aanschaffen ????
idd hier hetzelfde gevoel altijd, steeds moet ik wennen aan een nieuw model maar na een tijd vind ik ze prachtig !
maar ja, het idee dat in 2017 de XC60 wordt vervangen, doet me gemengde gevoelens geven want dit model doet me nog steeds blozen haha

, vind dit nog altijd het mooiste model, gelijk van in welke hoek je hem bekijkt ! Gelukkig rijden er heel veel XC60's rond en gaan ze nog lang in het straatbeeld verschijnen !
daarom ben ik echt wel benieuwd hoe de nieuwe XC60 er zal uitzien.. kunnen ons al iets inbeelden afgaand op de XC90 en V90...
daarom twijfel ik soms nog om mijn huidige XC60 toch nog in te ruilen voor nieuwe XC60 maar weet dat het toch zal "kietelen" eens de vernieuwde XC60 er zal zijn...

Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 16:38
door V480-S60
lint schreef:
Je moet ook altijd eerst afvragen hoeveel ruimte je eigenlijk nodig hebt als je een andere auto koopt.
Als ik dat zou doen zou ik geen V70 rijden maar een Smart. Ik koop privé een auto die ik mooi vind en waar ik en één passagier goed in kunnen zitten en niet om de eventuele ruimte hoewel dat wel handig is soms.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 17:00
door Carfreak
Wauw. Laat maar komen. In real life weer een lekkere dikke Volvo schat ik zo in. Helemaal niets mis mee behalve het feit dat ik m hooguit over 3 jr kan betalen

Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 17:05
door Thom
Irl, maar ook als er meer beeldmateriaal vrij komt, zal het een fraaie wagen zijn die velen zal aanspreken. Kijk maar naar het succes van de XC90,Volvo heeft -wederom- 'raak' geschoten met deze nieuwe designkoers.
Toch zijn er een tweetal zaken die een eclatant succes in de weg kunnen gaan staan:
I. Men 'breekt' met hét kenmerk van Volvo als Estatemerk; de rechte achterzijde maakt plaats voor een schuine, gelijk een A6, 5 serie. Behalve het karakteristieke, gaat er ook een praktisch usp mee verloren: concurrenten hadden op papier dikwijls meer liters, maar het V/XC70 laadruim was verreweg het meest praktisch
II. In 2016 komt er zowel een nieuwe 5 serie als nieuwe E klasse. De V70 zat daar altijd 'iets onder', met de nieuwe 90 lijn wil men volwaardig concurreren in het E-segment. Wat we nu al weten over de nieuwe E qua innovaties, en wat er in de nieuwe 7 serie zit, staat Volvo al meteen op achterstand. De prijsstelling is dus van groot belang, ook als je meeweegt dat op dieselgebied Volvo ook niet kan aanhaken (al zijn het in NL vooral bv. 520d's, kan D5 prima tegenop, er is gewoon nog steeds vraag naar meer).
Fiscaal is het feest in alle segmenten wel voorbij, het gaat nu dus weer om producteigenschappen. Spannend jaar!
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 17:11
door strui901
Alvast sparen maar.... misschien over 15 jaar eigenaar....

Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 19:26
door Paul
Waar een wil is, is een weg!
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 20:30
door V480-S60
BMW 7 serie is niet het segment van de nieuwe 90 serie Thom.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 03.01.2016 - 20:32
door Thom
Nee, ik had er ook even bij moeten schrijven dat de innovaties/features van de 7 ook hun weg gaan vinden naar de 5, dat is wat ik bedoel namelijk
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 04.01.2016 - 21:36
door valser
Tja. Wat moet ik hier nu weer van vinden. Volvo is overduidelijk bezig met het concurreren c.q. opschuiven naar een stijl van autobouwen die conformeert aan de Duitse Drie. Dat is de opdracht van Geely, de eigenaar, en dat is commercieel gezien verstandig en logisch. Men wil tenslotte zo veel mogelijk units verkopen. Logischerwijs gaat dit duidelijk ten koste van het karakter van het merk zoals we dat de afgelopen 30-40 jaar zijn gaan kennen.
De alom gemiste rechte achterkant (ook door mij), is echter niet altijd een Volvo kenmerk geweest, als men z'n merkgeschiedenis kent. Veel van wat het grote publiek als typisch Volvo ziet, is een erfenis uit de jaren 70 en 80, gevolgt door de stilstand door geldgebrek in de jaren 90. Je kunt je afvragen of die periode voor altijd de merkidentiteit moet bepalen. Geely vindt van niet, en zij betalen.
Onvermijdelijk levert het merk aan eigenheid in, dat kun je wel vaststellen, een typisch kenmerk van een zeer concurrerende markt waarbij zeer naar elkaars producten wordt gekeken, en waar de foutmarges klein zijn.
In die zin leidt commercie vaak tot eenheidsworst, een soort algemeen aanvaard gemiddelde. En dat is nu de schuine achterklep.
Ik rijd met veel plezier in een 945, en zal dat zeker blijven doen. De vormen, en het karakter van de auto zijn uniek.
Deze nieuwe V90 is ongetwijfeld een uitstekende wagen, die prima op de oprit zal staan. Maar de vraag is wel, of ie niet sneller vergeten gaat worden dan de kenmerkende vormen die op ons aller netvlies staan.
Volvo's lijken wel minder tijdloos te worden, en dat is de prijs die daarvoor betaald wordt.
De vormgeving van de huidige nieuwe modellen is, ook in het interieur, zeer (te) druk, met veel hoeken en lijnen.
Ik prefereer meer klare, heldere lijnen, less is more.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 04.01.2016 - 21:39
door OGA244
Met alle respect maar van de 940 rijder moet volvo het heel zeker niet hebben, die is ondertussen 18jr uit productie
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 04.01.2016 - 21:45
door Johann
Less is misschien more maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe XC90 ondanks alle moderne design foefjes toch onmiskenbaar een XC90 is als je deze op straat ziet rijden.
De moderne auto's zijn veel meer 3D dan de oude modellen dat waren en ik denk mede om deze reden komen de modellen er op de foto niet meer helemaal mooi uit.
Ik wil de S en V90 wel eens in het echt zien. Denk dat het effect toch wel meer richting het kenmerkende hoekige Volvo zal verwijzen. De achterruit is al lang niet meer zo recht. Vanaf de XC60 en de V60 is deze al veel schuiner geworden en het lijkt er op dat Volvo deze trend wil voortzetten in de nieuwe modellen. Snap niet waarom de kritiek op dit model elke keer weer terug moet vallen op de 15 jaar of oudere modellijn.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 04.01.2016 - 21:58
door OGA244
En dat dan door mensen die de afgelopen 20 jaar al niet meer de moeite genomen hebben iets nieuws te kopen....
Daar ontwerp en bouw je (overduidelijk) geen auto's voor
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 05.01.2016 - 07:11
door trimitie
Snap ook de kritiek niet. Mee met de tijd zou ik zeggen...
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 05.01.2016 - 08:17
door Paul
Iemand die 20 jaar geleden een 940 heeft gekocht is nu niet echt een goede klant voor Volvo. Met alle respect, maar als iedereen dat had gedaan was die 940 de laatste Volvo geweest en hadden we hier nu geen Volvo-Forum.
Ik vind het super waar Geely mee bezig is en ik hoop en duim voor Volvo dat deze V90 op tijd in Nederland komt om nog even te genieten van de 15% bijtellingsregel voor de T8. Want dat gun ik ze!
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 05.01.2016 - 10:12
door valser
Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 05.01.2016 - 10:21
door Hans oet Twent
valser schreef:
Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Ach weet je zoveel verschillende smaken en de één vindt dat mooi en de ander weer dat. Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Persoonlijk heb ik het altijd erg jammer gevonden dat de Union in de begin jaren 80 de nagenoeg complete auto industrie in de UK om zeep hebben geholpen. De MGB is en blijft in mijn optiek een prachtige wagen en een heerlijk karretje om mee te rijden. Ik heb een dashcam en een rolbeugel cam in mijn auto zitten en doe er dingen mee die iemand anders dood en doodzonde vindt. Ieder zo zijn ding toch?
Persoonlijk hoop ik echt dat de V90 zoals ze hem nu gespot hebben, even in het midden laten of het een fotoshop is ja of nee, of een afgeleide daarvan op de markt komt. Een moderne auto die absoluut een substantieel deel van de markt gaat veroveren. En als ze het goed doen brengen ze een benzine en een diesel versie in combinatie met een stekker op de markt. Of ik over 2 jaar in de gelegenheid ben en de mogelijkheid heb om er één te mogen bestellen moeten we maar even afwachten. Voorlopig vermaak ik me nog buitengewoon goed met mijn Chinese V70.
Re: Is dit de nieuwe V90?
Geplaatst: 05.01.2016 - 10:58
door diesel01
valser schreef:
Het grappige is dat een aantal posters hier nu denken dat ik alleen een 940 rijd... Dat heb ik nergens geschreven, misschien moet men eens aan de mogelijkheid denken dat rijders van oudere modellen niet per se "sloebers" zijn die zich geen nieuwe kunnen permitteren, dat is een denkfout. Overigens verwacht ik zomaar dat nieuwe auto's in grote meerderheid gehuurd worden aan werknemers, ook wel lease genoemd. Net zo 'eigendom' als een onder hypotheek staand huis...
Bovendien, en dat is het belangrijkste nog, het maakt voor de discussie over de modellen niet uit in welke auto je rijd, mijn constatering dat Volvo (commercieel logisch) kiest voor een minder tijdloze lijn, en meer modieus (want sneller wat nieuws = geld verdienen) is juist. Het maakt Volvo hoe dan ook minder apart en karakteristiek dan het merk was. Het is algemeen gebruik in de commercie dat men de klant probeert te dwingen sneller iets nieuws te laten kopen, soms zelfs door het oude product niet meer te ondersteunen, hoewel dit laatste niet voor Volvo geldt, beweegt het merk zich wel meer in deze onsympathieke richting, in de zucht naar omzet en uitbreiding. Commercieel logisch, noodzakelijk wellicht, maar niet iets waar ik war voor loop.
Ik beweer niet dat de nieuwe V90 geen fraaie imposante auto is, waarin het ongetwijfeld fijn rijden is, maar dat is niet de kern van mijn verhaal.
De merktrouwe Volvo-adept zal zich steeds minder herkennen in het merk, commercieel gezien is dat wellicht niet belangrijk als Volvo er in slaagt (en daar lijkt het op) veel auto's de verkopen, maar het is wel een feit dat aangeeft dat het merk een mainstream middle-of-the-road merk geworden is.
Vergeet niet dat Volvo een ijzersterk merkimago heeft opgebouwd, juist in de door veel "nieuwe" Volvo-rijders verfoeide 'vierkante' periode. (van de lange tijd sinds 1928 daarvoor met vele afgeronde modellen heeft men meestal geen enkele notie) Met de huidige modellijnen neemt Volvo duidelijk afstand van het 'oude' Volvo, juist dus waarmee die sterke naam is opgebouwd, en beweegt men zich vol in het terrein van de Duitse Drie, waardoor de auto's niet meer zo goed te onderscheiden zijn. Er worden duidelijk consessies gedaan aan de algemene smaak in autoland, en dat houdt in dat merk-typische afwijkende keuzen worden geschrapt. Wellicht dat het daarom ook is dat Volvo's steeds vaker op een ongunstige manier figureren in dashcam-filmpjes...andere merk-uitstraling, ander publiek, was vroeger ondenkbaar.
Dat vind ik jammer, en velen met mij.
Goed verhaal, lekker kort.
Hoe is het Saab vergaan en zijn karakteristieke modellen met mensen die voor het "merk" Saab gingen.