Pagina 4 van 4

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 11:56
door Walter
staan de gegevens van de Passat GTE al online?

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 11:58
door hans98
Deze foto gaat rond in de Sales-Whatsapp groep op werk sinds één van de collega's heeft verteld te overwegen om een C klasse PIH te gaan leasen :-)

Wat mij betreft is de keuze gewoon een heel persoonlijke. Ieder z'n meug.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:10
door Summum
Walter schreef: staan de gegevens van de Passat GTE al online?
Op de Nederlandse VW-site:

"Volkswagen tilt hybride rijden naar een hoger niveau met de nieuwe Passat GTE. De krachtige motor heeft een vermogen van wel 160 kW (218 pk) en heeft een CO2-uitstoot van slechts 37-39 g/km. De nieuwe Passat GTE combineert klasse en innovatie mét oog voor het milieu. Zo valt de Passat GTE in het voordelige bijtellingstarief van 7%. In het najaar van 2015 wordt de Volkswagen Passat GTE in Nederland gelanceerd.

De plug-in hybride technologie omvat een 1.4 TSI benzine motor, een elektromotor, een zestraps DSG-transmissie en een lithium-ion batterij (9,9 kWh). Als de TSI en de elektromotor samenwerken is er een vermogen van wel 160 kW (218 pk). Goed voor een topsnelheid van meer dan 220 kilometer per uur en een sprint van 0-100 kilometer per uur in circa 8 seconden.

De Volkswagen Passat GTE kent verschillende rijmodi, waaronder ‘volledig elektrisch’. De topsnelheid is 130 kilometer per uur op volledig elektrisch. Met opgeladen accu bedraagt de elektrisch actieradius maximaal 50 kilometer. Zo rijdt u altijd elektrisch in de stad."

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:13
door volvosan
hans98 schreef: Deze foto gaat rond in de Sales-Whatsapp groep op werk sinds één van de collega's heeft verteld te overwegen om een C klasse PIH te gaan leasen :-)

Wat mij betreft is de keuze gewoon een heel persoonlijke. Ieder z'n meug.
:D :D :D

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:16
door volvosan
Denk dat wij D6 PIH rijders een uniek vehikel onder onze kont hebben ; alle andere PIH's worden benzine wagens. Zelfs de nieuwe PIH Volvo's gaan die kant op.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:18
door jvov60
Mercedes heeft net 5 dagen tijd gekregen van PON/VAG. Zojuist kreeg ik deze mail:

De nieuwe Passat GTE.
Reserveer nu en rijd als één van de eersten in de nieuwe Passat GTE.
Geachte heer .....,

Volkswagen start per direct de voorinschrijving op de Passat GTE. De plug-in hybride Passat met 7% bijtelling arriveert in september in Nederland. Potentiële kopers kunnen hun interesse in de Passat GTE Limousine of Variant nu al kenbaar maken bij de Volkswagen dealer. Bent u één van deze geïnteresseerden? Meld u dan nu bij uw dealer en geef aan dat u wilt voorinschrijven op de Passat GTE. U behoort dan in het najaar tot de eerste Volkswagen Passat GTE rijders in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Volkswagen Nederland

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:33
door Walter
ben benieuwd hoeveel er komen. En wat er achter die 1.4 aan de trekhaak gehangen mag worden

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 12:44
door volvosan
Walter schreef: ben benieuwd hoeveel er komen. En wat er achter die 1.4 aan de trekhaak gehangen mag worden
Achter de reguliere Passat 1.4 TSI (150 PK) mag 1600 KG gehangen worden

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 06.02.2015 - 17:53
door vaudi
Alleen audi schijnt met de Q7 een diesel plug-in uit te brengen.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 07.02.2015 - 21:53
door Magliaveli
Ja, op basis van een 3.0 TDI. Systeemvermogen 373 PK / 700 nm o.O
0-100 : 6.0 sec

En dan 7 % bijtelling. Als die niet de wereld gaat kosten (zal wel) zou die in het hogere segment ook wel eens populair kunnen worden.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 07.02.2015 - 22:53
door NielsPHEV
Wordt die q7 nog in 2015 leverbaar dan

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 08.02.2015 - 12:18
door BlackcurrantV70
volvosan schreef:
Walter schreef: ben benieuwd hoeveel er komen. En wat er achter die 1.4 aan de trekhaak gehangen mag worden
Achter de reguliere Passat 1.4 TSI (150 PK) mag 1600 KG gehangen worden
Die combinatie zou ik graag de klim in Luik zien doen, er achter hangen is een ding, er fatsoenlijk mee vooruit geraken een ander....

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 08.02.2015 - 12:24
door lint
Als die VW de klim bij Luik gaat doen moet je tribunes neerzetten en kaartjes gaan verkopen :D

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 22.02.2015 - 12:16
door Millimetervreter.
Leuk topic dit...
Ik ben in de race voor een PIH.Levering oktober 2015. Ik kom uit een Audi A4 dus was eigenlijk Audi de eerste keus alleen de A3 etron kan daar, maar vind ik te klein te smal vooral. De A4-etron komt naar alle waarschijnlijkheid pas in 2016
Ik heb ermee gereden en rijdt als een Audi, gewoon goed zonder rammel of wat dan ook, hoogwaardige kwaliteit, maar nogmaals klein.
Toen kwam het nieuws van de Passat GTE, wordt zoals men zegt in oktober geleverd en je kan nu een productie plaats reserveren maar zonder dat je weet hoe duur die wordt en wat je kan aanvinken. Als ik de leverproblemen van de E-tron lees op het AF wordt ik wel wat nerveus om een Passat te bestellen. Als de productie twee maanden vertraagt wat goed kan zit ik met een dure 14% bijtellingsauto in plaats van 7%, dus gevaarlijk. Toen kwam de C350e, een mooie auto en zeker in vergelijking met de Volvo concurrerend geprijsd, mooie opties, fraaie lijn(persoonlijk). Alleen dat navigatiescherm wat ze erin geplakt hebben toen ze erachter kwamen dat ze dat vergeten hadden..... Afijn offerte aangevraagd en kwam zeer goed uit de bus voor mij. Alleen mijn directeur wil niet dat ik met een MB ga rijden, verkeerde uitstraling etc etc.
Zodoende nu hier, offerte aangevraagd voor een V60 is duurder dan de MB zowel in aanschaf als in lease prijs, maar dat is geen probleem.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat de C350 een zeer grote concurrent van de V60 is, de Passat is eigenlijk wat anders, toch een ander segment en prijsklasse.
Feit is wel dat je niet verder dan een 25 km elektrisch met de C350 komt en dan door moet op een slurpende 200 Pk benzine motor die bij normaal gebruik een 1 op 12 zal lopen, de gebruikte regeneratie techniek bij MB zal wel weer beter zijn dan bij Volvo.
Hoe langer ik er eigenlijk over nadenk des te blijer ben ik eigenlijk dat mijn directeur geen Mercedes op de dam wil, ik vond het in eerste instantie minder maar zal toch heel blij zijn mer mijn V60 straks.
Dus gedaan met de V60 PIH mwoaaaa ze zullen er best wel minder verkopen ja.

Re: gedaan met de D6

Geplaatst: 03.03.2015 - 09:56
door RoaldH
Vorige week eens uitgebreid proefgereden met een nieuwe Tesla Model S 85kw met autopilot. De afwerking lijkt te zijn verbeterd (vergeleken met het 2013 model). Ik vond de acceleratie vergelijkbaar met de PIH. Wel enorm veel ruimte en stilte om je heen. Maar wat is het toch een grote auto om door de stad te laveren. Dan is de V60 toch heel compact.